Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Kesäheinät viikkoon 44 **

29.10.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun 07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aamusta, olihan taas yö. Luultavasti kakka valvotti, koska ei eilen kakannut (toissa päivästä en enää edes muista...) ja nyt aamulla 7 jälkeen tuli kakka. Onni meni nukkumaan 22.20 ja heräsi ekan kerran 23.30, siitä alkaen tuttisessiot koko yön 30-60 min välein paitsi tietysti normaalit 3 syöttöä. " Vähäsen" väsyttää tällä hetkellä. Heräsi lopullisesti klo 7, vaikka minä yritin vielä nukkua kakan tulon jälkeenkin; eihän siitä mitään tullut, Onni höhelsi niin innokkaasti siinä vieressä. Sitten meni päikkäreille jo yhdeksältä - yleensä menee tähän aikaan kun kirjoitan (10.30), ja nyt on siis jo eka päikkäritutitus takana. Odotan päivän jatkoa innolla.

Kiva kuulla Allistakin; muistin kyllä että kirjoitit olevasi viikonlopun pois langoilta mutta ei enää alkuviikosta raksuttanut, minä en kyllä enää muistakaan ikinä onko perjantai, sunnuntai vai tiistai, kaikki päivät ovat niin tätä samaa. Teilläkin kohta jo käännytään, hienoa! Ja puusavotta kuulosti kunnon rupeamalta. Eikös teillä ollutkin leivinuuni, eikun puuhella? Sillä saa varmaan makoisaa ruokaa :). Paljonko teillä vielä uupuu keittiörempasta, onko vielä kovasti kesken?

Olitpas tehnyt monenlaisia vaippoja S@ri@! Minun täytyy tunnustaa, etten osaa tehdä käsilläni yhtään mitään; kouluaikoina olin pitkin hampain teknisessä työssä kun jompikumpi oli pakko valita. Edes nappia en osannut ommella ennen kuin vasta muutama vuosi sitten, tai siis en minä osaa vieläkään siististi, mutta kyllä ne hetken kiinni pysyvät :O. Minulla on muuten myös muutama bambuvaippa ja olen tykännyt niistä kovasti. Ai juu ja hyvä muistutus pesupusseista niille pähkinöille, täytyykin ostaa pari.

Ja Nikille vielä, että on tosiaan lohdullista kuulla, miten muillakin on välillä niitä ei niin hyviä päiviä. Ei minulla ennakkoon ollut mitään vaaleanpunaisia harhakuvitelmia vauva-arjesta, mutta ei silti mikään olisi voinut valmistaa siihen mitä tämä oikeasti on. Esimerkiksi nyt viime yön jälkeen tuntuu siltä, että pikku-Oonaa ei kyllä laiteta ikinä tilaukseen (mistähän mä ton Oonan keksin? mistä vetoa niin meille vielä tulee Onni ja Oona :D).

Ei mutta, nyt olen saanut tässä välissä juosta vielä uudestaan heijaamassa vaunua, joten koetan ehtiä vielä tässä muutakin ennen kuin lopullinen kutsu käy. Linjoille, naiset!

Vierailija
22/41 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitaan tästä kauniista päivästä, sillä viikonloppuna on sitten jo luvattu sadekauden alkavan...

Ihan eri fiilareilla olen minä ainakin liikkellä taas, kun aurinko paistaa. Kyllä oli mukava kävellä aamulla poikaa kouluun ja piakkoin päästään taas uudelleen ulkoilemaan, aah!

Tassut, eiku mä niin pyhästi lupasin itselleni, etten valita vaavin takia, kun se hänen alkunsa oli niin " pelottava" . Mutta näin sitä ihmismieli vaan toimii, kun asiat on kuitenkin ihan hyvin, niin sitten unohtuu ne oikeesti huonot jutut ja pakko on vaan narista...

Senniinalle tsempit vauva-arkeen ja kiva kuitenkin, ettet ole meitä hylännyt. Mullakin nää syksyt ja sydäntalvi ottaa koville pelkästään pimeyden vuoksi - tosin en tiedä, onkohan sulla jokin muu syy apeuteen. Kertoa saa, jos siltä tuntuu ...jaettu suruhan on vaan puoli surua!

Pimeyskö ja elämäni karhuna, vai mitä kummaa, kun nyt on koko ajan nälkä. Miehelle kiukkuun, kun ei ole mitään syötäväksi kelpaavaa kaapissa, mutten silti osaa kertoa, mitä sieltä sitten pitäisi löytyä - kaikenlaista sitä pitääkin...

Tässä kohtaa on mentävä vaihtamaan vaippaa, mutta eiköhän tätä taas jo olekin rivikaupalla?!

Aurinkofriikki nikki ja vaavi (huomenna 4 kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun ei edelleenkään oikeen päivisin nukuta, niin en tahdo tänne ehtiä ja iltaisin olen niin loppu, että yleensä kaadun sänkyyn, kun tyttö menee nukkumaan.

Joku, unohdin jo lukiessani muita viestejä, kyseli puurosta. Olen antanut sitä Muksun riisipuuroa. On sellaista jauhoa, jota sekoitetaan esim. tutteliin tai omaan maitoon. Eilen illalla, kun neiti kitisi vielä maidon jälkeen niin tein kunnon satsin puuroa ja ilolla upposi tyttöseen. Mitään masuvaivojakaan ei ole ainakaan meille tullut.

Ja sieltähän sitä taas herättiin, että se siitä ruokatauosta :)

Vierailija
24/41 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi alkuun Senniinalle halaukset harmauden keskelle! Ja jaettu suru on vain puolikas suru, kuten joku jo sanoikin. Eli jos haluat kertoa apeutesi syyn, täällä on monta kuuntelijaa.

Supertsempit myös Tassulle! Olipas teillä yö... Huh! Mutta jospa seuraava yö menisi taas 2-3 tunnin pätkissä. Itse tosin olen väsynyt jo sellaisenkin yön jäljiltä, kun olen niin luuseri tässä heräilyssä. Voimia!

S@ri@han oli ollut taitava ja ommellut läjän vaippoja itse! Voi kun olisin itsekin uskaltautunut kokeilemaan PULin ompelua ennen kuin aikoinaan ostin läjän Fuzzeja... No, nyt ne ovat periytyneet Menninkäiselle, mutta halvemmallakin olisi päässyt!

Sitten omaanapaa: tänään oli 4 kk neuvola! Mitat olivat 6605 g ja 64,5 cm, eli hoikka on. Saa alkaa antaa kasvissosetta kahdesti päivässä, kun kerran hyvin maistuu ja lattialla kovasti liikehtii. Oikeastaan neuvolan suurin uutinen oli se, että terkka vahvisti lähipäivien kyttäykseni oikeaksi: Menninkäisellä on eka HAMMAS, ja se on poskihammas! Kuulemma terkan uran aikana ainoa, joka tekee ekan hampaan taakse. Hamppi on puhjennut nyt viimeisen viikon aikana, mutta se ei ole vielä kokonaan pinnassa, enkä meinannut millään uskoa omia silmiäni. Toiselle puolelle näkyy olevan tulossa vastapari lähiaikoina. Onko muilla KesäHeinillä vielä purukalustoa? Onko Nikin vaavin suussa näkynyt mitään?

Että tämmöistä täältä.

Anjuusa ja " Torahampainen"

Vierailija
25/41 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ankea ilma kertakaikkiaan. No lauantaina hieman helpotusta luvassa harmauteen;lunta luvattu jo tänne eteläänkin.:) Se on talvirenkaiden laittoa sitten viikonloppuna. Keittiöremppa aika hyvällä mallilla. Muuri (puuhellan) vielä kaakeloimatta ja lattia laittamatta,muuten alkaa näyttää jo valmiilta. Meillä aika pieni tuo keittiö,ettei lattian laitossa kauaa mene,muuri onkin sit vähän työläänpi. Ja oikeassa tassut oot,tulee oikein makoisaa ruokaa puuhellalla tehtynä.:) Puita tässä huushollissa kuluu.Tulisijoja on yhteensä 6 ja 5 on talvisaikaan päivittäin käytössä. Sähkössä selvää säästöä,kun ei tarvi pitää pattereita päällä.:) Vili oppi nyt sen kääntymisenkin muutamien päivien yritysten jälkeen. Hieman on sisaruksiaan edellä tässä asiassa. Toivottavasti ei lähde kävelemään kovin aikasin.:) Sose maistuu pojalle ja taitaa jopa masuunkin asti jotain mennä. Nyt tuttipulloasiaa. Keitättekö vielä pulloja? Ite oon luopunu siitä hommasta ainakin pari kk:ta sitten. Käytön jälkeen huuhtelen hyvin ja päivän päätteeks pesen kaikki pullot hyvin. Sitten vielä kysyisin,et juoko teidän vauvat vettä? Vilille maistuu vesi silloin kun on hikka ja joskus ottaa ihan janoon tilkkasen. Neuvolan mukaan ei tarvi keittää joten kylmää kraanavettä oon antanu. Tämmösiä tällä kertaa. Palailemisiin..

Vierailija
26/41 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pääsen vielä uudelleen koneelle. Ollaan kohta mekin lähdössä nelikuisneuvolaan - kauhulla taas odottelen niitä ohjeita kiinteisiin liittyen. Toki lapsen parasta ajattelen minäkin, mutta olen niin voimakkaasti orientoitunut tähän uuteen kuuden kuukauden täysimetykseen, että pettymys olisi tosi iso, jos nyt pitäisi mennä sen " vanhan" nelikuisen ohjeen mukaan...

Anjuusalle, että kovin tää kaveri " puree" esim. mun sormia ja tietty kaikkea mitä suuhunsa saa, mutta vielä ei mitään näy siinä alaleuassa...

Palataan, ciao!

Vierailija
27/41 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän herra herännee aamupäikkäreiltään ihan just, joten tosi nopeasti.

Allille heti alkuun, että en keitä enää kun ihan silloin tällöin pulloja. Meillä ei kyllä niitä käytetääkään usein, mutta muutenkaan. Siinä samalla keitolla, eli noin kerran kahteen viikkoon, menee sitten tutit ja purulelut myös. Ja vettä olen antanut kiinteiden aloittamisen jälkeen huikan aina päälle, enkä sitäkään keittänyt, ihan viileää kraanavettä vaan.

Toivottavasti Nikki saa vielä luvan täysimettää. Itsekin vielä puhun täysimettämisesti, koska ei tota porkkanaa mahaan asti ole vielä puolta teelusikkaakaan löytänyt. Meillä vielä opetellaan nielemään. Mutta tuntuu olevan sen verran hankalaa, että olen tyytyväinen että aloitettiin aikaseen maistelemaan.

Meillä oli 4kk neuvola toissapäivänä (Julle tänään 4kk vanha) ja mitat oli 8105g ja 65,5cm, eli on aika jässikkä täällä.

Ja ihanaa toi Menninkäisen torahammas, varmasti on harvinaista. Meilläkin purraan kaikkea, mutta vielä ei ole puhjennut. Neuvolassakin kokeili th kyllä ja oli samaa mieltä minun kanssa, että alaien on aika röpöläinen. Eli eiköhän se sieltä tule kohta.

Nyt menen lepäilemään, meillä yöt palanneet taas normaaliin mahankipristely-muottiin ja katkonaisiksi.

-E-

Vierailija
28/41 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospahan nyt saisin aikaiseksi enemmän kuin kaksi riviä..Nahkavekkari varmaan kohta pärähtää ekoilta päikkäreiltään, mutta yritetään!

Kiitos kaikille kannustuksesta. Kyllä tästä palstalle/yhteisöön kirjoittamisesta on ollut suuri apu ja tuki moneen asiaan. Totta on, että mielen päällä on muitakin asioita kuin syksyn harmaus. En nyt kovin syvällisellä tilityksellä uuvuta teitä, mutta kyse on sukulaisten suhtautumisesta monikulttuuriseen uusperheesemme. Tiedän, että pitäisi olla välittämättä ja jatkaa vaan omaa elämää, mutta jostain syystä minulle se on vaikeaa. Äitini suree kohtaloaan, kun tytär on tällaisen turkkilaistempun mennyt tekemään. Hän myös jatkuvasti syyllistää minua eroamisesta ja esikoispojan oireilusta. Olen pojan tilanteesta joskus tänne kirjoitellutkin, hänellä on tik-liikkeitä ja ajoittain erilaisia sairauksiin ym. liittyviä pelkotiloja. Olemme isänsä kanssa aloittaneet perheneuvolakäynnit pojan asioissa ja yritämme yhteisymmärryksessä kaikkemme pojan eteen. En tiedä, mitä muuta pitäisi tehdä. Poika ei ole entisessä elämässämme juurikaan nähnyt normaalia perhe-elämää, nyt hänellä on kaksi rakastavaa perhettä.

Nykyisellä miehelläni on sitten omat paineensa oman sukunsa taholta eikä se voi olla vaikuttamatta myös minuun. Minähän olen sitten sinne päin vääränmaalainen ja vääräuskoinen. Onneksi on välimatkaa siihen sukuun ja tärkeimmät eli appivanhemmat kuitenkin jollakin tasolla ymmärtävät ja hyväksyvät tilanteen...Tuntuu kuitenkin välillä, että kaikki kaatuu päälle, kukaan ei hyväksy ja suorastaan halakiaa piä tämän kaiken kanssa. Onneksi mulla on nämä lapset ja rakastava mies ja tietysti muutamat ystävät livenä ja suuri joukko täällä virtuaalimaailmassa!!

Suht pitkä jurnutushan tästä mun tiivistelmästä tuli..

Asiaan. Meralille tuli ekat hampaat alaleukaan eteen hetkeä ennen 4kk synttäriä. Niitä ährättiin ilta- ja yöaikaan sellanen viikon verran. Luulin, ettei ne voi vaivata niin paljoa. Sitähän sen täytyi kuitenkin olla, kun yöt paranivat heti hampaitten puhjettua. Poskihammas ekana on varmaan harvinaista!

Soseita on maisteltu pari viikkoa. Porkkanabataattia ja palsternakkaporkkanaperunaa. Molemmat uppoavat hyvin ja Meral on ihmeen hienosti hokannut suun avaamisen ja nielemisen. Ellun tilanne kuulostaa ihan mun esikoispojan touhulta eli hänen kanssaan takuttiin kyllä pitkään, ennenkuin homma hanskattiin. Hän lisäksi oksensi paljon myös kiinteää ruokaa. Uppoaiskohan J:lle paremmin joku hedelmäsose?

Meillä kävi eilen ovella karkkia tai kepponen-porukka. Joku ihme ajoi meidät eilen ostamaan karkkia ja oli sentään jotain annettavaa. Mutta voi hyvät hyssykät, eikö se pääsiäisen virpominen olis riittänyt suomalaismuksuille...

Pitää vissiin pukea päälle. Olen sentään suihkussa jo käynyt eli en ihan yöasussa enää. Kiitos, että sain tilittää.

Vierailija
29/41 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on sitten tehnyt Meralit, eli päivärytmin löytyminen on ilmeisesti hukuttanut yörytmin. Tässä useampana yönä syöttöjen määrä on vaihdellut 2 ja 4 välillä, nukkmaanmeno täysin arpapeliä, ja herääminen vielä enemmän. Sitä kolmannen syötön (yleisin meillä siis 3 syöttöä yössä) poistumista voisin sinänsä tervehtiä ilolla, mutta kun sen sijaan Onni on keksinyt ruveta heräämään. Tänäänkin killitti äitiä ja piehtaroi sängyllä jo ennen seitsemää, ja olimme sentään syöneet juuri viiden aikoihin. Yritin epätoivoisesti tutilla vielä saada unta lisää, ja aina välillä torkahdinkin itse, vaikka Onni ei. Sitten kahdeksan aikaan Onni keksi yhtäkkiä alkaa nukkua, eli just silloin kun yleensä nousemme. Olin itse niin väsynyt, että päätin antaa olla ja yritin 20 min unta. Arvatkaa nukahdinko. Sitten ¿kostoksi¿ herätin Onnin ja ruvettiin aamupuuhiin. Niin, ja ähinä- ja piehtarointiyö oli taas muutenkin (kohtalotoveritervehdys [b]Ellulle[/b]), kakka tuli taas aamulla, eli se lienee syyllinen. Voisi nyt alkaa sontia taas päiväsaikaan, kiitos...

Voisinpa ryhtyä karhusiskoksesi [b]Nikki[/b], koska tunnistan itsessäni täysin myös tuon lisääntyneen ruokahalun! Luulen, että väsymys vaikuttaa siihen, ainakin makeanhimoa se tuntuu lisäävän. Tosin mitä tahansa mahan täytettä uppoaisi vaikka kuinka paljon tällä hetkellä, ihan järkyttävää. Ekan kuukauden Onnin synnyttyä ei oikein ollut ruokahalua, vaikka imetyksen takia pakotinkin itseni syömään. Edes karkkia ei tehnyt mieli, voitteko kuvitella :O. Nyt on kääntynyt sitten ihan toisinpäin. Toivottavasti menee neuvola hyvin Nikki!

[b]Senniinalle[/b] jaksuja ikävään tilanteeseen myös täältä! Minulla ei onneksi tuota ongelmaa ole, kun appivanhemmat on tosi ihanat eikä ole mitään eksääkään, joten voin vain kuvitella miten rankkaa on ajoittain. Onneksi on ihanat lapset, vaikka tietysti ne sukulaiset saisivat silti käyttäytyä kunnolla. Muistan, että odotusaikana jo kirjoittelit äitisi suhtautumisesta, todella ikävää ettei Meralin syntymä ole tuonut siihen muutosta. Olen tosi pahoillani puolestasi!

[b]Kiharalle[/b] jaksamista pätkäpäikkäreihin, minä niin tiedän mitä se on, kun ekat 2,5 kk Onni ei juuri päivisin nukkunut! Nyt meillä on yhtäkkiä alettu nukkua ihan 1,5-2 (joskus ylikin) tunnin päiväunia. Vetelee niitä kahdet päivässä, eli aamu-unien jälkeen valvoo noin 2,5-3 tuntia ja samoin päikkäreiden välissä, illalla sitten sitkeästi pidempään, vaikka kuinka väsynyt olisi. Toivon kovasti, että teilläkin alettaisiin nukkua, se kyllä helpottaa elämää kummasti.

[b]Anjuusalle[/b] hammasonnittelut, aika erikoiseen paikkaan tosiaan tuli ensimmäisenä! Ja teillä oli lähes samat mitat nyt kuin Onnilla 2 kk neuvolassa, meillä oli kans 6,6 kg ja pituutta 63,5 :D. Aika hujoppi tämä meidän häiskä. Kiva, että Mennikselle soseet maistuvat!

Ja maistuvat ne Vilillekin, teille myös käännösonnittelut! Onnikin muuten meni taas tänään kerran vatsalta selälleen. Epäilen edelleen niitä vahingoiksi, tosin on nyt käynyt jo 4 kertaa, joten varmaan kohta alkaa ns. vahingosta viisastua. Toisin päin ei vielä yritäkään. [b]Alli[/b] kyseli pullojen keittelystä. Minähän en alussa keittänyt kuin kerran viikossa, kun en tiennyt :O, eikä siitä koskaan Onnille tullut mitään. Sitten aloin keitellä kahdesti viikossa, mutta kun tuli se sammas, keitin kaikki pullot, tutit ym. joka päivä, ja siitä tapa on jäänyt. Ajattelin kyllä, että kohta voi varmaan jo vähentää. Vettä meillä ei vielä juoda.

Huomiseen

Tassu

Vierailija
30/41 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja miehen mitat neljäkookoo:

pituus 63 cm (isoveikka 62,9 cm)

paino 6435 gr (isoveikka 6490 gr)

nuppi 41 cm (isoveikka 40 cm)

Pakko oli kirjoittaa nuo veljen mitatkin, kun huvittaa näiden poikain samamuottisuus?!

Palaan luettuani teidän kirjootukset, jos aihetta ja aikaa riittää...

Aurinkoista viikonlopun odotusta!

Nikki ja napero

Vierailija
31/41 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Nikille, että ovatpas tosiaan hauskasti samanlaisia mitoiltaan teidän pojat! Ja hienoja mittoja onkin, hyvin kasvetaan teillä.

Pissakysymys. Haiseekos teillä muilla vauvan pissa ammoniakilta? Onnin pissa haisee kamalan voimakkaasti, enkä ole ennen huomannut kuin tällä viikolla, ja siksi pisti miettimään. Kertiksestä en sitä hajua huomaa, mutta kestovaipasta kyllä. Oikein pistävältä haisee, ihan tyrmääntyä meinaa. Voiko tämä olla oire jostakin vai onko Onskulla vain muuten mojovat odöörit? (Sillä raukalla haisevat myös jalat, ihan jalkahiki siis... Kolmekuisella, kuvitelkaa - mitähän murrosiässä?)

Vierailija
32/41 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikkumies vaan sitkeesti yskii itseää hereille ja kiukuttelee siten myös hiukan rinnalla... ARGGGGGGGGGGG... Kävin jo lääkärissäkin pojan kanssa, mutta ei mitään kuulunut keuhkoista tai ollut korvissakaa vialla. Totesi vain olevan sitkeämpi viirusperäinen yskä pojalla ;( No,saatiin samaan hintaan isoveikallekin tarkastus =) Oltiin siis yksityisellä. Määräsi molemmille kolmio yskänlääkettä, mutta meillä ei poikia tuo kolmiollisuus oo kyllä nukuttanut! Toivottavasti tuleva yö on parempi ;D Kun nyt on kaksi päivää sentään lääkitty!

Tassu en tiedä tuosta ammoniakista, mutta kyllä meilläkin pelkkä pissavaippa sillointällöin tuoksuu voimakkaammalta! Luulen ettei ole mitenkään omitusta tai toivon niin!? Meilläkin Santerin sukat on vaihdettava päivittäin, kun minustakin hällä haisoo sukkahiki =0

Aikas hiljaista ollut täällä tällä viikolla, vaikka en itsekään mikään aktiivinen oo ollut kummallakaan puolella. Imee vain hyvin mehut tuo poikien yö-kohkaaminen ja kodin ylläpito YKSIN. Hammaslääkärissäkin tänään puoliltapäivin istuin paikattavana ja nyt tuo pirulainen kuisaa siltikin =( Toivottavasti on vain ien kipeä ja hammas hiukan arka muuten " rajuhkosta" muotin asennuksesta!? Beronkkaa hain minäkin apteekista, joskos äippä sais siitä lisää virtaa =D

Nyt nukkumaan,kun miesväki köllinyt jo reilusti yli tunnin ja äiskä laatuaikaa koneella viettämässä... Oon niin riippuvainen tein jutuista, et on pakko lukea kaikki ja sit ei aina enää jaksakaan kommentoida takas, HÖH! Kuulumisia naiset =)))

Ai juu A-J:lle piti laittamani, et meinkin paketti oli pre cut systeemi. Siis todellakin kaikki palikoina pihaan, vaikka paketti onkin :-) Mikäs paketti tein on? Meillä omasuunnitelma Kastelli... Meillä kellari Lammin lämpöharkkoa ja sitten siihen kastellin paketti päälle. Meillä rinneratkaisu tilat kolmessa tasossa.

Nyt nukkumaan, kun ajatus lakkasi kulkemasta...

S@nde

Vierailija
33/41 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokasin tossa vasta, etten oo täällä käyny muutamaan päivään, joten heti tilanne korjaamaan :) Meän tyär kävi keskiviikkona neuvolassa ja mitat oli 7,2 kiloa ja 64,5 senttiä eli melkosen pitkänhuiskea tyär oli nlatätin mielestä.

Voi Tassu, toivottavasti saisit nukuttua, se uni on todella tärkeetä (no tiiät sen varmaan sanomattakin :). Ite meen aivan kuutamolle (ja kärttyseksi), jos en saa nukkua tarpeeksi. Toissa yönä tyttö meni puol 10 nukkumaan, nii meikäläinen vaan valvo ja valvo sekä pyörin sängyssä - nukuin vissiin muutaman hullun tunnin koko yön aikana, vaikka kerrankin ois ollu mahollisuus nukkua, nii eih! Joku kumma on käyny vääntämässä mun sisäistä kelloa päin seinää ;) Ja toi Oona sopii muuten Onnin kaveriksi, ko nyrkki silmään, aivan ihana yhistemä ois :)

Anjuusa: Onnittelut hampaasta :) Kyselin muuten neuvolassa tosta syöntimäärien lisäämisestä päivässä (ko meillä ainakin syyään tosi useesti maitoa), nii lääkäritäti tuumas, että kerran päivässä se pottu/bataatti/kasvisannos ja sitten kerran päivässä hedelmä/marja-annos, jonka määrää vois lisätä, ei kertoja. Eli ei kahta pottuannosta vielä päivässä. Ja " saatiin lupa" alottaa myös puuroilut :) Mutta sen on saanut huomata, että kuinka nää " määräykset/suositukset" vaihtelevat neuvoloittain, eri paikoissa tehään vähän eri lailla.

Ja kiitos muuten Kihara, ko vastasit tohon, että mitä puuroa teillä syödään, pitääpä ostaa sitä ja kokeilla miten se meillä uppoaa :)

Alli kyseli pullojen keittämisestä - täällä keitellään pullot apaut kerta viikkoon, muuten pesen käsin tai koneessa. Ja vedelle meillä irvistellään ihan olan takaa, vaikka aina aika ajoittain yritän sitä meän neitille tuputtaa. Ja on muuten jännä juttu, että jos pottu menee liian kylmäksi, nii sillekkin aletaan irvisteleen - ihme muksu, tulee äitiinsä ;)

Senniinalle niin kovasti jaksamista sukulaisten suhtautumiseen. Helppoa ois sanoa, että älä välitä, mutta kokemuksesta tiiän, että on vaikeaa olla välittämättä, ko omaa verta ja lihaa olevat ihmiset eivät ole ns. puolellasi. Iso halaus sinulle :)

Sande: Hih, eli me molemmat tiedetään, että hommia on ollut ja on edelleen talon kans, ko ei oo mikään avaimet käteen-systeemi ;) Me muuten kans mietittiin yhessä vaiheessa Kastellia, mutta valitettavasti se valmisteleva diili kaatu, osittain heän asiakaspalvelutaitojensa takia :( Me päädyttiin sitten Mittava-kotiin, joka sopi meille kaikista toimittajista parhaiten (huh sitä toimittajien sekä mallistojen pläräämistä silloin alussa). Ja meille tuli kans muunneltu versio eräästä mallista, joka sopi meille parhaiten. Meillä on ihan vaan perinteinen 1-kerroksinen, mutta tarkotuksella on kattotuolit korkeemmat, että saahaan tehä helposti " vinttiin" se toinen kerros. Ja sekin, että talo sijaitsee saaressa, joen rannalla, nii vaikuttaa hieman.

Johan tuli tekstiä jo heti aamusta, nyt uus kuppi kahvia ja ootteleen, että muu pesue herää.

AJ

Vierailija
34/41 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa tassut että se haju tulee vaipasta eikä vauvasta.

Pesetkö kestovaippoja välillä siinä 90 tehopesussa ?

Tai laitatko etikkaa huuhteluveteen tai jos liotat vaippoja, niin liotusveteen (fuzzejahan ei kuulemaa saa liottaa !)

Mulla oli tossa jokin aika sitten sama homma kushiesvaipan kanssa ja ensin luulin että neidillä on pissatulehdus, olin jo viemässä lääkäriin kun huomasin ettei haissutkaan kuin tuossa vaipassa ja sen jälkeen olen pessyt kaikki vaipat aina silloin tällöin tehokkaammalla ohjelmalla ja ei ole haissut sen jälkeen. Mutta jos haju jatkuu ja on joka vaipan kanssa, syynä mitä ilmeisemmin pissatulehdus joka vaatii pikaisesti lääkärissäkäyntiä.

Käväisin lukemassa yhteisössäkin teidän jutustelua ja yritin saada aikaan kommentteja, mutta kun en täälläkään " ehdi" kirjoittaa kommentteja kaikille, niin en sit laittanut mitään :/

eikä aina viitsi pelkästään omiaan höpöttää. Kadehdin teitä kun jaksatte aina huomioida toisten kirjoituksia. Minä aina pyörähdän kiireellä täällä ja sit tulee " juosten kustua" :D

MUTTA toivotan silti kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja yritän saada rakoa kirjoittaa joskus ajan kanssa !

Vierailija
35/41 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olen pessyt sen tehokkaamman ohjelman about joka kymmenes pesu tai harvemminkin ja vaihtoehtoina joko toi toi 90 ohjelma tai sit esipesulla normi 60 ohjelma tai ylimääräisellä huuhtelulla...täs tää taas ku hätäiseen kommentoin :D jää AINA jotain puuttumaan...

Vierailija
36/41 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas olette ahkeria olleet heti aamusta!

Minäkin olen täällä joka päivä käynyt, mutta taas on kirjoittelu jäänyt vähemmälle. Eilen illalla piti, mutta kävin yhteisön puolella kirjoittamassa romaanin joka sitten katosi bittitaivaasen (harvoin unohdan sen kopioida ensin talteen...) joten paloi sitten hermot ja jäi tänne kirjoitus.

Tassuille aluksi samaa kun S@ri@ sanoi, eli pese välillä kestot kuumalla. Meillä myös haiskahta ne välillä jos olen vain 40ssä pessyt pidemmän aikaa. Mutta kyllä kertsikin tuoksuu voimakkaalle varsinkin pitkän yön jälkeen, mutta myös painaa silloin sen kaksi kiloa, joten on kamaakin.

Ja kiva S@ri@ että käyt edes lukemassa juttuja. Älä huoli omanapaisuudesta, kivointa on kuitenkin lukea muiden kuulumisia, kommentointi on munkin puolelta välillä tosi hintsua.

Toivotavasti S@nden perheella alkaisi tuo yskä helpottamaan. Julle yskii myös jonkun verran, mutta ei vielä ole häiritsevää onneksi. Yritän pitää jässikän lämpöisenä ettei tulis mitään.

Ja Nikin pikkumiehellä on mitat kohdallaan. Hassua miten samanlainen on veljensä kanssa.

Nyt menen aamuteen keittoon, meidän miehet vielä köllii sängyssä, vaikka pikkuisempi yrittääkin pölpöttää isompaa jo hereille =)

Hyvää pyhäinmiesten päivää kaikille.

-E-

Vierailija
37/41 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni taas pätkissä, mutta onneksi nyt mies otti alkuyön kontolleen, sain muutaman tunnin nukkua. Väsymykseen se ei tunnu tehoavan tuon taivaallista, pitäisi varmaan nukkua viikko, jotta tämä hellittäisi. Olisinpa niitä onnellisia, jotka voivat nukkua jonkun 4 tuntia yössä ja pärjätä oikein hyvin!

Kiitoksia pissa-/vaippavastauksista [b]S@ri@[/b] ja [b]Ellu[/b]. Mietinkin kyllä, että voisiko haju johtua vaipasta, mutta kaipasin hieman uskonvahvistusta :). Täytyy testata vielä bambuvaipalla, ne ovat ne veluurivaipat jotka haisevat. Kertiksestä en tosiaan huomaa, ne eivät haise miltään. Kai nekin edes tuoksahtaisivat, jos pissatulehduksesta on kyse, vai mitä olette viisaammat mieltä?

En ole uskaltanut keittopestä vaippoja kun niissä on 60 asteen pesumerkinnät. Olen tosin pessyt niitä useimmiten 40 pesussa, koska sitä pyykkiä on useammin. Etikkaa käytän huuhteluaineen sijaan koneessa sekä vaipanliotusvedessä ämpärissä. Ylimääräisen huuhtelun ajan aina kaikkien pesujen jälkeen kun nuo nykyajan koneet käyttävät niin kamalan vähän vettä pesuun (olen vähän nipo, että lähtisi varmasti kaikki pesuainejäämät pois). Kuivuttuaan tuoksuvat kyllä ihan puhtailta, mutta ehkä (toivottavasti!!!) syy on kuitenkin vaipassa. Hurautanpa ne 60 asteen tehopesuohjelmalla kerran ja katsotaan sitten.

Ja S@ri@lle vielä, että komppaan Ellua ja muita täysin siinä, että omanapaisia(kin) kirjoituksia on kiva lukea, toisten kuulumisia siis! En minäkään aina jaksa kaikkea kommentoida, tai edes huomaa, eikä se nyt ole mikään " vaatimuskaan" ! Sitä paitsi ainakin minä olen täällä puolella aina saanut hyvin vastauksia kysymyksiini, jos jokin asia on askarruttanut; aina löytyy joku jolla on neuvo tai kikka keksittynä. Eli ei ole kyllä tullut mitään sellaista oloa, että kommentoisivatpa enemmän :). Yhteisössä on vähän se " ongelma" , että sinne tulee niin paljon viestejä (lainausmerkit siksi, että onhan se tosi hienoa kun on vilkasta keskustelua!), ei siellä minunkaan viesteihini tai kuviini usein juuri kukaan mitenkään ehdi reagoida, mutta eipä se mitään, jokainen keskustelee tavallaan! Eli rohkeasti sekaan vain S@ri@!

Tuohon pullojen pesuun tuli [b]AJ:n[/b] viestistä muuten vielä mieleeni todeta, että pesen kyllä pullot aina joka käytön jälkeen tiskiaineella ja pulloharjalla, ehkä siksikään ei tarvitsisi niin usein keitellä. Taidankin aloittaa tänään, eli jättää keittämättä! Olisikin itse asiassa imurointipäivä ja uutta ruokalajiakin ajattelin testata, joten hommaa ihan kylliksi ilman pulloshowtakin. Ja AJ vielä kiitos myötätunnosta, kyllä tämä väsymys tosiaan ihan sieltä on. Vaikka kaikki pikkuvauvojen äidit ovat varmasti väsyneitä, en minä mikään poikkeus ole, ehkä vain huonompi sietämään väsymystä kuin moni muu. Mäkäti mäkäti...

[b]S@ndelle[/b] vielä voimia sairasteluiden keskelle ja yksinäiseen kodinpyöritykseen! Meillä on hieman käyty " keskusteluita" ja nyt on miehen osallistuminen lapsensa hoitoon ottanut taas vähän edistysaskelia. Tai pärjäänhän minä muuten, kun vain yksi vekara on, mutta tuo nukkuminen on niin huonoa, siihen kaipaan apuja.

Nyt pois!

Vierailija
38/41 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kommentit taitaa jäädä ensi viikkoon... (laitan tässä vaan merkkiä itelle, että tähän saakka on luettu jo, kun kaikki viestit on munkin ehdottomasti luettava, hih)

Pyhämiesten päivää täältäkin!

nikki ja pojat

ps. tassuille on pakko lohduttaa, että toisen kanssa huonosti nukkuminen sujuu jo paljon helpommin =D

Vierailija
39/41 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan raportoimaan, että bambuvaippa ei haissut ammoniakilta! Ei siihen tosin ehtinyt paljon pissaa tulla ennen kuin kakan takia jouduin vaihtamaan, mutta olisi kai se pienempikin määrä haiskahtanut jos tulehdus olisi? Jatkan kyllä tarkkailua, sen verran pisti miettimään.

Vielä tästä viestien kirjoittelusta piti sanomani, että minä nyt vaan olen tällainen maratoonari itse, nautin silti toisten kuulumisista ihan yhtä lailla :)! Minä kirjoitan niitä tiiliskiviäni pikku hiljaa ajan kanssa, pätkissä pitkin päivää, aina samalla kun pumppaan - minullahan on tämä sähköpumppu plaseerattuna tähän koneen viereen. Aina kun on Onni unilla tai miehen hoivissa tai muuten on taukoa, pumppailen ja samalla toisella kädellä katson nettikuulumisia, kun ei yksikätisenä oikein muutakaan voi tehdä.

Vierailija
40/41 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikseni nostelen. Tänään aamulla haisi ammoniakki bambuvaipassakin. Lykkäsin nyt kaikki erilaiset kuudenkympin pesuun esipesulla ja lisähuuhtelulla, toivottavasti joku kuivuu aamuksi niin ehtisin testata ennen neuvolan soittoaikaa. Kertikset eivät haise miltään, joten toivon, että tämä johtuu vain vaipasta. Huolissani olen kuitenkin. Onko kellään kokemuksia vauvan pissatulehduksesta, miten todetaan, lääkitys ym.?

Viime yönä Onni oli käynyt nukkumaan vasta 23 jälkeen, grr. Itse menin sänkyyn jo ennen 22, joten sain nukkua kuitenkin muutaman tunnin ennen Onnin ekaa syöttöä. Ihmeekseni hän nukkui sen jälkeen yli 3 tuntia (!) ja söi siis enää vain toisen kerran ennen aamuherätystä. Itse en tosin päässyt uneen, valvoin niistä 3 tunnista ainakin 2 maailman pahuutta miettien. Ja viimeisen syötön jälkeen Onsku ei enää nukkunut kunnolla, kuten ei aamu(yö)llä yleensäkään, joten sinne kuivui kasaan sekin hyvin alkanut yö. No, ei auta itku markkinoilla.

Nikille kiitoksia lohdutuksista, ja mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!