MAALIKSET ' 05 vko 44
Kommentit (47)
Joten tervehdys taas kaikille!!
Se on tuo työ joka vie kaiken vapaa-ajan.. Ja koiranpentu joka meille otettiin juhannuksena, aivan ihanankamala samojedinkoira! Töissä painetaa tosiaan urakkatahtia, jote arki-illat menee ihan tässä kotitöissä ja koettaessa ladata akkujaan..
Masennuksen osalta olen toipunut hienosti, terapiassakaan en enää käy kuin satunnaislla tarkistuskäynneillä. Lääkityskin on nyt lopetettu ainakin toistaiseksi, kun lääke ei sovi jos epäilee olevansa raskaana.. ;) Juu, ollaan miehen kanssa nyt muutama kierto " leikitty" , ja tässä nyt odotellaan tuloksia parasta-aikaa.. Kp nyt 24-28/32, joten vielä viikko ainakin... Ja kynnet on jo järsitty kyynärpäitä myöden! :D
Maalisneiti kasvaa kohisten, taisi olla isosiskon neuvolassa nyt lokakuun puolessa välissä 94cm pitkä. Ihmekkös tuo et on jääny jo 92cm vaatteet pieniksi!
Puhetta tulee kuin papupadalta, r:t vielä on hukassa ja osa sanoista vähän omia, mut hienosti tyttö itsensä julki tuo!
Piirtäminen on suosikkipuuhaa, tosin piirrustukset on vielä melkoista suttua..
Potalle on opittu tässä syksyn aikana, ja tosi hienosti neiti onkin oppinut päiväkuivaksi. Yövaippa on vielä käytössä, kun se ei ole vielä kuiva. useimmiten pikkupisut siellä on kuin kuivana, joten odotellaan vielä.
Mitähän muuta.. Mä olen kyllä teidän jutuistanne ihan yhtä pihalla kuin lumiukko!! Anteeksi kamalasti, kun ei vaan ehdi lukea juttuja, tai jos ehtii niin eihän ne päässä pysy kun lukee pitkiä tarinoita putkeen... Mutta paremmalaa ajalla toistamiseen taas! (nytkään ei ois ollu muuten aikaa, mut kun olen sairaslomalla niin ajattelin uhrata tännekin aikaa!)
Ädä+Veera 10.3.
Vastaan minäkin pikaisesti Tuulian huhuiluihin=)
Meille ei mitään erityisen järisyttävää kuulu. Tai no, kakkosen tilaus on laitettu vireille, mutta vielä ei ole tuottanut tulosta. Eipä tässä ole vasta kuin pari kuukautta takana, joten en ota stressiä. Mutta olisi se niin kiva, jos kohta jotakin tapahtuisi. Onko täällä muita kakkosen yrittäjiä linjoilla? Välillä tosin tuntuu siltä, että miten tätä lapsiperheen elämää jaksaa, mutta kun on jo tuo yksi, niin ei sellaista parane liikaa miettiä =) Ja olen huomannut, että Lauri nauttii lapsiseurasta niin älyttömästi, että on se aika kurjaa olla perheen ainokainen. Viime lauantaina oltiin kyläilemässä serkkujen luona ja kotona sitten itkettiin, että takas pitäis päästä, kun kotona on niin tylsää.
Laurille kuuluu ihan hyvää. Ainoa ongelma on puhe, johon on päiväkodissa kiinnitetty huomiota. Laurilla on iso sanavarasto ja tekee pitkiäkin lauseita, mutta puhe on epäselvää. Lähipiiri ja päiväkodin väki sitä ymmärtää ihan helposti, mutta kiertävällä lastentarhasnopettajalla oli ollut kuulemma vaikeuksia saada selvää puheesta. Aiheesta palaveerataan nyt sitten marraskuussa. En oikein tiedä miten asiaan suhtautuisi. Tuntuu vähän ylireagoinnilta, kun ikää on noin vähän ja puhetta alkoi tulemaan vasta lähempänä 2-vuotispäivää. No, täytyy käydä kuuntelemassa, että mitä heillä on aiheesta sanottavana. Nukkumisesta oli gallupia; meillä mennään nukkumaan 21-21.30 ja edelleen nukutetaan. Yöllä herätään ainoastaan satunnaisesti, esim. flunssan yhteydessä.
Mulla alkaa olemaan panokset tältä syksyltä jo aika vähissä, mutta vielä pitäisi vaan jaksaa. Onneksi neljän viikon päässä häämöttää sentään viikon loma Lapin kaamoksessa. Ajattelin käyttää puolet lomasta nukkumiseen =)
Tässä pikaisesti meidän tärkeimmät kuulumiset. Käyn teidän muiden kuulumisia kyllä suht säännöllisesti lukemassa, joten en ole aivan kärryiltä pudonnut. Kirjoitteluun on vaan niin huonosti aikaa.
Yritetään selvitä hengissä marraskuun pimeydestä!!
Hurtta
että minkä ikäisenä olet lapsia vienyt tädille? Mä kun olen netistä etsiskellyt, niin lapsen pitää olla vähintään kolmivuotias jäädäkseen kerhoon. Tosin muutaman kuukauden päästähän tuo täyttyy, ja mullakin on kyllä tarkoituksena saada likka muutamaksi tunniksi silloin tällöin jonnekin saamaan ikäistään seuraa. Tämän vuoden loppuunhan asti tuo onkin kahtena päivänä viikossa tarhassa.
Korvapuustit
Tulin tossa hetki sitten Juuson hoitopaikan vanhempain illasta.Mukava oli tavata muitakin vanhempia ja turista " virallisen" osuuden jälkeen niitä näitä.
Juusostakin kuulin uusna asioina että saksia käyttää jo melko taitavasti sekä sen että on rupeaa jo leikkimään muiden lasten kans mutta viihtyy myös omissa leikeissään.Juuso kun on vähän ollut sellainen et jos esim. hiekkalaatikolle tulee toinen lapsi ni Juuso lähtee muualle leikkimään mut siis nyt edistystä tonkin asian suhteen.
Juusolla oli tänään se hampaan poisto.Reissu meni hyvin vaikka itkikin ihan älyttömästi kun puudutuspiikki pistettiin ja kun hammas nykästiin pois.Alkuun sai ilokaasua ja lopuksi happea.Oli kyl heti toimenpiteen jälkeen oma reipas itsensä.Äipälle oli kamala kokemus,itkua väänsin minäkin kun toinen huusi eikä voinut syliin ottaa.
KALAMAMI kyseli talonrakennuksesta.Elikkäs meillä on menossa tapetointi ja laatotushommat.Kalusteet tulee kahden viikon päästä.Eli joulukuun puoleen väliin mennessä pitäs olla valmista ja myö päästään laittaan ekaa omaa joulua omaan kotiin!
Mitäs vielä....uusista taidoista...Juuso on nyt ruvennut kauheesti loruileaan ja laulamaan tuttuja lauluja.Niitä on ihana kuunnella! :)Niin ja sit toi saksien käyttö tosiaan.
Mutta nyt suihkuun ja sit jotain iltapalasta.
Suohomppeli ja nukkuva Juuso
Meidän " kylässä" on oma puistotäti ja hänellä käyvät lapset ovat n. 1,5 -3 vuotiaita. Esikoinen käy kirkon kerhossa ja sinne ikäraja on ehdoton 3v. Kolmevuotiaat saavat käydä vain kahdesti viikossa ja siitä vanhemmat vaikka joka päivä. Meidän tyttö on siis viisi ja käy kerhossa joka päivä.
Santtu aloitti pusitotädillä viime syksynä ja sai silloin olla n. 2 tuntia. Täti sanoi, että eivät oikein jaksa enempää. Viime keväänä aika piteni kolmeen tuntiin. Eli nyt Santtu käy puistossa viisi kertaa viikossa kolme tuntia kerrallaan. Mitään ongelmia jäämisen kanssa meillä ei ole ollut, hän jää sinne tosi mielellään.
Vein Santun tänään puistoon hetkeksi, kun ei varmaan jaksa vielä olla täyttä aikaa keuhkokuumeen jäljiltä, eikä varmaan ole hyväksikään. Kummallisen väsynyt hän on koko ajan. Toivottavasti se on normaalia tuollaisen taudin jälkeen. Santtu ei nuku päiväunia kuin ehkä joka kolmas päivä, mutta nyt on nukkunut joka päivä yli kaksi tuntia ja silti menee illalla normaaliin aikaan nukkumaan.
Lähdenkin tästä hakemaan poikaa puistosta.
T. lappu
Voi miten kateellisena luin Hurtan kaamoslomasta, oih ja Suohomppelin muutosta jouluksi uuteen kotiin. Olen ihan vihreänä....
Täällä vielä! Eilen illalla tarkistin jo sairaalakassin sisällön ja varoittelin Nooran vahtia että saatetaan vaikka lähteäkin. Suppareita (napakoita!) tuli pari tuntia ja väli oli 5-7 minsaa. Sit loppui :(
Kiva kun Ädä ja Hurttakin kävi kirjottelemassa! Mukava kuulla että teillä menee hyvin!
Hurjan kuuloinen Lapun kertoma keuhkokuume, huih!
Mie myös vihreenä kateudesta luin tuota Suohomppelin juttua, voi miten UUSI oma koti ois ihana! Kiva kun pääsette jouluksi omaan =)) Varmaan kiva valkkailla tapetteja, laattoja sun muita. Vaikka välillä varmaan tulee valinnan vaikeuttakin? Onks teillä muuten yks vai monikerroksinen talo? Onko isokin? Mitenkään en ole utelias, hih =)
Kalamami: Käyppä täällä meille kertomassa teiän arjesta, jos se siuta yhtään nimittäin helpottaa kun saa jossain asiasta puhua! Yritetään täällä sit tsempata parhaamme mukaan :)
Heitänpä tässä pientä GALLUPPIA: Jos ja kun pikkukakkosenne on syntynyt niin nukkuiko esikko vielä silloin päikkäreitä? Jos EI niin miten jaksoitte päivät jos vauva valvoi öisin?
Eipä tänne muuta kummempia, hei vaan kaikille! Lähettäkääs niitä OIKEITA supparisäteitä tänne päin =))
vaikka se ei paljon vinkkien puolesta autakaan. Esikoinen oli päiväkodissa Santun syntymän tienoilla. Päätin silloin pitää hänellä pk-paikan toukokuun loppuun saakka. Olin erittäin hyvä päätös, sillä mies vei esikoisen aina aamuisin ja minä sain nukkua vauvan kanssa. Hain tytön sitten iltapäivisin kotiin.
Kesäkuussa tyttö jäi kotiin ja meni kesäkuuksi puistotädille, jolloin sain taas kolme tuntia nukkumisaikaa. Kaiken lisäksi mun esikoinen on ollut tosi kova nukkumaan. Hän nukkui vielä neljän vanhana joka päivä 1,5-2h. Lopetti päiväunet vasta 4,5 vuotiaana.
T. lappu
Täällä taas ollaan vähän paremmalla mielellä. Tiistaina tosiaan päivällä oli aikas pinna kireällä ja elämä tuntui aika rankalta. Ilta meni paremmin ja eilen Henri olikin tarhassa muutaman tunnin niin iltakin meni kivasti. Henri tosiaan on yleensä 2 päivää viikossa tarhassa noin 6 tuntia kerrallaan. Se on mun henkireikä, muuten en oikein jaksa, sillä Henri ei ole lapsi helpoimmasta päästä. Hän vaatii koko ajan jotain toimintaa ja telemistä, muuten vaan roikkuu mun lahkeessa ja kaikki on huonosti. Niinä päivinä kun on tarhassa, on iltaisinkin kauhean hyvällä mielellä ja leikkii mielellään myös yksinkin kotona.
Mulla tosiaan on enää yks kaveri päivisin kotona, kaikki muut kotona olleet meni syyskuussa töihin. Nyt toinen kaveri sai vauvan edellispäivänä. Hän on myös kotona mutta hänen kanssaan ei olla koskaan tavattu keskenämme vaan aina myös miehet on ollu mukana. Pitäis varmaan rueta näkemään useammin kun he asuu Paimiossa ja me muutetaan Paimioon.
Tuosta tuli mieleen, että laitoin Paimioon lasten päivähoitohakemukset! Tuntuu hullulta, et nytkö jo kun Eeli on vasta 4,5 kk mutta ne pitää laittaa viimeistään 4 kk ennen ja me tarvitaan toukokuun alusta hoitopaikkaa tai viimeistään kesäkuun alusta kun menen kesätöihin ensi kesänä. Kesällä olis varmaan ollut ihan mukava olla kotona kun sais olla omakotitalossa paljon pihalla mutta me tarvitaan rahaa kun tulee iso lainakin. Ei me pelkällä miehen palkalla eletä kun hällä on aikas huono palkka.
Kiitos kaikille kun saan purkaa mieltäni tänne ja te niin hyvin aina ymmärrätte!!! ihanaa, kun te olette olemassa!
Nasulina ja Tuulia kyseli nukkumisesta. Meillä Henri menee nyt kellojen siirron jälkeen 20.15-20.30 nukkumaan. Periaatteessa hänet sais jo kahdeksalta sänkyyn mutta ei aina itsekään tajuta et vanhaan aikaan kello olis sit jo yhdeksän. henri itse on kahdeksan maissa nykyään ihan väsynyt. Eli illalla on rauhallisempaa mutta vastavuoroisesti hän herää aamuisin aikaisemmin eli 7-8 välillä. Tänään esim. heräsi seiskalta mutta onneksi nukkuu tarhassa päikkärit niin jaksaa sitten taas leikkiä eikä kiukuttele väsymystään.
Henri nukkuu pääsääntöisesti yöt heräämättä mutta päikkäreitä ei nuku enää muuta kuin tarhassa. Tarvitsee kyllä päikyt mutta ei kotona suostu nukkumaan enää : (
Eeli sitten herää yöllä kaks kertaa syömään mutta sen lisäksi esim. viime yönä käänyi kolme kertaa vatsalleen ja rupes ähisemään ja itkikin kerran. Siinä sit nouset ylös ja hapuilet pimeässä tuttia ja kun ei tutti löytynyt, otin viereen ja tarjosin tisiä mut eipä reppana jaksanut syödä vaan piti vaan tissiä suussa eli tarvitsi tuttia. Ensi yöski otan sänkyyn monta tuttia, että varmasti löydän!
Nasulinalle paljon supparisäteitä! Ei tuossa voi enää mennä kauaa, sen verran lupaavalta kuullostaa : )
minäkin olen Suohomppelille kateellinen. Ihana päästä jouluksi UUTEEN, omaan kotiin. Me päästään muuttamaan todennäköisesti helmikuussa, joten seuraavaan jouluun onkin sitten aikaa...
Ihanaa, että Juuson hampaan poisto meni sit loppujen lopuksi ihan hyvin.
Koska KUA saa tietää työpaikasta?
ÄDÄ78, ihana kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Yritä tulla useammin kirjoittelemaan!
Mites Tuulian sairasloma? Pitääkö hakea lisää?
Meillä on sitten sunnuntaina ensimmäinen esittely välittäjän toimesta tässä asunnossa! Taitaa olla toivoton tehtävä. Vielä viime keväänä täällä oli pula myytävistä kolmioista ja nyt pelkästään meiän taloyhtiössä (3 taloa) on 5 kolmiota myytävänä!!! Välittäjä kuitenkin sanoi, että paljon kyselyitä on tullut. Toivottavasti joku olis kiinnostunut ja tulisi edes paikalle sunnuntaina...
Nyt täytyy mennä siivoamaan ja pesemään pyykkiä ja sit ajattelin vielä jumpata ennen kuin haetaan henri kotiin. Ajattelin aiemmin, et nukkuisin tänään mutta ei nyt päivällä niin paljoa väsytä. Illalla ja aamulla sit väsyttääkin ihan älyttömästi. Jospa viikonloppuna sais taas nukuttua univelkoja pois...
Kalamami, Henri ja Eeli
pikaisesti lukaisin teidän juttuja eilen ja äskettäin. Olen lasten kanssa kolmisin kotona ja sitten lentopalloharkat heti kutsuvat, kun mies tulee töistä. Joten pikapikaa.
Hurtta: Meidän poika puhuu paljon ja sanoja on kelpo määrä. Häneltä puuttuu useitä äänteitä, joten ihan kaikkea ei ulkopuolinen ymmärrä. Me toki ymmärrämme ja jos vanhemmat ei aina ihan kaikkea niin isoveli suomentaa.. ;)))
S ja r puuttuvat aina, mutta sen lisäksi monet konsonantit eivät äänny sanan alussa eikä sanan sisälläkään... En kuitenkaan ole asiaa miettinyt sen enempää. Toki meidän pojat kun ovat pph:lla niin ei ole kukaan kieltä sen koommin tarkkaillutkaan.. Itselläni on ollut pitkään kadoksissa r, s ja l, joten taitaa olla äitiinsä tullut. Katsotaan sitten 3v.neuvolassa tartteeko jotain asialle tehdä.
Mutta viikonloppuna yritän tulla taas! Voikaa hyvin! Kommentoin sitten lisää kuulumisianne!
siis että ootte kirjoitelleet noin paljon ja vanhojakin vielä!! JES!!
Mie kerkeen vasta myös vkonloppuna koneelle. Nyt pakkauspuuhia. Lähen huomenna isälleni/lappeenrantaan shoppaa/ illalla tyttöjen iltaa viettämään ja yökylään parhaalle ystävälleni. Oon hieman tohkeissani.
Saikkista vielä ensi viikko. Tulehdus poissa, mutta lääkäri kirjoitti silti saikkua. Se onkin sitten toinen juttu.
nyt mukavaa Pyhäinpäivää kaikille!!
Tuulia
Siirryin ompelukoneelta tähän, hartiat alkaa olla melko jumissa, kun olen joka ilta tällä viikolla vaan ommellu. Iski joku ihme inspiraatio. Valmistakin on kyllä tullut, pikkulikalle keväthaalari(onpa sitte valmiina;-)), itelle pikkujouluvaatetta, sekä talvitakki. Lisäksi kaikkea pientä korjailua sekä esikoiselle Halloween-asuja. Juuh monikossa, on bileitä koulussa ja kavereilla...
Gallupit: Uusia taitoja en osaa mainita. Uusi ei ehkä niin mukava juttu on " pissahätä" illalla sen jälkeen kun on sänkyyn laitettu. Nukkuu n. 21-6/6.30 ja päivällä 1-2h(ei aina). Ei tartte nukuttaa ja pääsääntöisesti nukkuu heräämättä omassa sängyssä omassa huoneessa. Jos herää tulee viereen ja saa siihen myös jäädä (poikittain potkimaan). Lohdutukseksi Tuulialle ja muillekin :esikoista meillä nukutettiin liki 5v:ksi asti ja nukkui vain vieressä, nukahti illalla n22-23 TELKKARIA katellen aamulla viim. seiskalta ylös. Jotain sentään mekin opittu tän kolmannen lapsen kohdalla... keskimmäinen " pakotettiin" 3,5 v omaaan sänkyyn juuri ennen maaliksen syntymää.
Meillä esikoinen oli 2v8kk kun kakkonen syntyi. Ei päiväunia eikä paljon yöuniakaan(lue yläp.) Itse olen huono nukkumaan päiväunia. Jaksoin päivät tiukan rutiinin ja suklaan voimin. Nykyäänkin huomaan väsyneenä palaavani samaan kaavaan. Näkyy tosin vyötäröllä!!! Videot pyöri myös ahkerasti päivällä(ei ollu dvd:tä silloin ennen vanhaan) ja usein siis iltasin nukuin ennen kuin nukutettava lapsi.
Ei taida olla avuksi Nasulinako aiheesta kyseli. Mutta kaikesta huolimatta hengissä ollaan ja kolmaski lapsi saatettu maailmaan. Kyllä tekin selviätte, mulla ei ollu edes tällästä ihanaa palstaa silloin vuosituhannen alussa:-0 .
Nyt lopetan tän romaanin ja painun suihkuun!
kysyi neiti, kyn rupesin tekemään piparkakkutaikinaa. Niinpä. Aika vähällä sotkulla onneksi selvittiin, kun likka istui välillä kauempana nuolemassa taikinalusikkaa, kun mä käyttelin vatkainta.
Tyttö nukkui tänä aamuna melkein ysiin ja koko päivä meni vähän myöhäisemmälle aikataululle. Kimppapäikkäreitä saatiin ruhtinaalliset pari tuntia, ja niiden jälkeen painettiin pihalle. Onneksi iltapäivällä oli nätti keli, aamulla kun vihmoi vettä.
Jotain kommentoitavaakin mulla oli, mutten nyt saata muistaa, mitä...
Öitä.
Korvapuustit
Välittäjä soitti eilen ja kysyi, voiko tulla näin lyhyellä varoitusajalla esittelemään asuntoa. Aikaa oli reilu tunti - ja eikun siivoamaan! Katsoja oli kuulemma tykännyt kovasti asunnosta ja halusi, että välittäjä lähettää hänelle tänään pohjapiirrustuksen ja mittoja. Jos hänen pesutorni mahtuu kylpyhuoneeseen ja keittiönpöytä keittiöön niin sit hän tekee kuulemma tarjouksen! Välittäjä oli vaan sanonut, että kauaa ei kannata miettiä kun sunnuntaina on ensiesittely ja tästä on ilmaantunut kiinnostuneita. Voi että kun hän tekiskin tarjouksen! Jotenkin vaan olen ajatellut, että ei ne kalusteet mahdu tänne ja hän ei tee tarjousta. Pitäkää peukkuja!
Oltiin Henrin ja Eelin kanssa aamulla perhekerhossa ja nyt Henri katsoo koneelta Himpuloita niin ehdin pikkasen kirjoittaa tänne. Eelin pisti nukkumaan. Ihanan rauhallista.
Henri koko eilen aivan mielettömän pettymyksen tarhassa. Mä menin hakemaan häntä ja hän veti mua sellasen korin luo, jossa oli Halloween naamareita. Sit hoitotäti muisti, että Henrillä ei ole sellaista naamaria, kun ei ollut maanantaina tarhassa niitä tekemässä. Henri rupes aivan mielettömästi itkemään, oli siis kertakaikkiaan mielettömän pettynyt. Kyllä tuntui äidistä pahalta. Lupasin Henrille, et ostetaan kotiin samanlaista kartonkia ja askarrellaan kotona sellaset naamarit. Sit hän vähän piristyi mutta vielä illallakin muisteli, kuinka korissa oli naamareita eikä Henri saanut. Ensi viikolla on onneksi maanantaina tarhassa kun tekevät tonttuja. Saapahan sit mukaansa kun niitä jaetaan. Niin ja isänpäivälahjaa hän oli myös askartelemassa : )
Mites Nasulina? Joko lähdit laitokselle? Entä Korvapuustit, mikä on olo?
Hyvää viikonloppua kaikille!
Kalamami, Henri ja Eeli
Olipa kiva, että täällä oli vähän harvemminkin kirjoittavien kuulumisia! Kyllä se Tuulian huhuilu näköjään aina auttaa ;-)
Täälläkin on vähän sairasteltu. Saana oli eilen mahataudissa, oli onneksi lievää, eli parilla oksennuksella ohi. Tänään on kuitenkin toipilaspäivällä, kun eilen oli kuumetta. Jätin myös Nuutin kotiin (olen etäpäivällä, eli yritän tässä hullunmyllyssä tehdä vähän töitäkin...). Saana on kyllä jo ihan terve, tosin päikkäreille nukahti tosi helposti, eli olisiko sitten sen verran vielä tosiaan toipilaana, että kaipasi unta (eilen illalla tosin huuteli ne normaalit pissahädät, juomiset, peittelyt jne...). Nyt ootellaan, iskeekö tauti muihin...
Viikonloppu sujuu minulla ja lapsilla rauhallisesti, mies sen sijaan menee kaksiinkin juhliin - ensin on yhdet heidän alansa isot kekkerit tänään ja huomenna sitten firman pikkujoulut. Eli miehestä tuskin on isoa iloa tänä viikonloppuna... Huomenna saa kyllä vahtia Saanaa, kun Nuutilla on luistelukoulu aamupäivällä.
Minä ajattelin kohta lähteä lasten ja koiran kanssa pienelle metsäretkelle, kun sää vielä suosii. Saa samalla koirakin kunnon lenkityksen. Muuten tämän päivän ohjelmassa on imurointia ja muuta siivoamista. Kaupassa kävimme jo aamulla.
Kalamamille pidetään peukkuja, että asunto menisi kaupaksi! Tiedän tunteen, kun ei kauppoja tunnu syntyvän. Kesällä petyttiin monta monituista kertaa, kun joka näytöllä toivo heräsi, mutta sitten ei tullutkaan tarjousta tai tuli ihan surkea... Mutta toivottavasti teillä tärppäisi nyt heti!
Ja Nasulinalle supisteluja oikein roppakaupalla! Ja Hurtalle plussasäteitä! ;-)
Tällaista tänne. Hyvät viikonloput kaikille!
terhi&muksut
Sisältää omanapaista valitusta, saa skipata! :)
Kohta menee hermo! Siis miulla joka yleensä olen melkoinen viilipytty ja optimisti. Tänään piti vielä raahautua neuvolaan vaikka vannoin että enää en tule tästä ovesta kuin vauvan kans. Viikossa tullu yli kilo painoa lisää, kääks!! Sf mitta oli 34 kun Nooraa odottaessa se oli 31. Eli taitaa olla isompi tällä kertaa.
Kroppa huutaa jo hoosiannaa, miulla on selkä ihan _oikeesti_ niin kipeä että itku pääsee pienestäkin. Kaikki supparikivut tulee selästä ja sit tuo iskias vaivaa taas pahana. Vauva on ollut IHAN alhaalla jo ainaskin 2 viikkoa, paikat auki jne mutta siellä vaan jästipää köllöttää :)
Mies tulee kohta kotiin ja hällä alkaa 2 vkon isyysloma. Ompas kiva jos koko loma menee siihen että kattoo kun ryhävalas makaa sohvalla kokonaisena. Siihenkin nimittäin jo varauduin viime yönä kun sadannen kerran kävin kävelyllä. Siis ihan kyllä täällä sisällä =)
Hoitaja soitti että maalisneidillä on tänään ollut limaista yskää ja on yhden kerran vähän " oksentanut" limaa. Hänellähän on lääkekuuri menossa korviin ja yskästä ei ole aiemmin ollut tietoakaan. Kaitpa sit keuhkoissakin on ollut joku pöpö kun nyt likka on vähän räkäinen. Muuten kyllä ihan touhukas pirpana eikä kuumetta ole.
Lupasin miehelle päikkärit ja miun ois sit haettava neiti ja mentävä leikkipuistoon. A-p-u-a....tulikohan luvattua liikoja. Seiniä pidellen kun saa kävellä sisällä niin mites kävelen ulkona? Onneks siel on seurana miehen sisko poikansa kans.
Onnea Kalamamille talon myyntiin!!! Pikaista paranemista Terhin perheelle!!! Rentouttavaa viikonloppua Tuulialle! Muillekin tasapuolisesti hyviä vointeja ja kirpakoita pakkaskelejä = hyviä ulkoilusäitä.
T: Nasulina
...mutta sormet olivat liian nopeat...
Unohtui päivällä: Nimpparionnittelut Pippandiin Topille! Toivottavasti teillä on juhlittu nimpparisankaria kunnolla!
ja vielä jaksamissäteitä Nasulinalle! Ei kuulosta yhtään kivalta! Valita vaan täällä, jos yhtään helpottaa! Ja sitten niitä tehokkaita suppareita toivottelen oikein roppakaupalla!
Hyvää yötä!
T: Terhi ja nukkuvat lapset (jotka olivat ihan superriiviöitä koko illan...)
Neitimmehän sai tiistaina Amorion lääkekuurin korvatulehdukseen. No tänään huomattiin että koko kroppa on täynnä sellaista " syrhämää" , ihottumaa siis. No tutun näköinen vaiva, miullahan on urtikaria vaivannut jo reilun vuoden ja olen syönyt koko ajan lääkkeitä.
Soitin sit päivystykseen ja passittivat sinne jos ihottumaa on kasvojen ja kaulan alueellakin. No olihan sitä. Lääkkeet meni vaihtoon ja sit saatii tuohon allergiaan lääkettä vielä erikseen.
Limaa tuntuu likalta irtoavan, äsken taas hiukan oksensi sänkyyn limaan. Onneksi löytyi viime keväältä vielä resepti yskänlääkettä.
Semmoista tänne, eihän tässä jouda synnyttämään ollenkaan kun pitää pitää huolta tuosta neidistä =)
...pakko vielä Nasulinalle sanoa Amorionista: Minä säikähdin kerran puolikuoliaaksi, kun Nuutille tuli (elämänsä tähän asti ainoa) korvatulehdus ja saatiin tuota samaa antibioottia. Muutaman päivän päästä poika oli täynnä punaista rokkonäppyä (oli silloin n. 1,5 v). Minähän luulin, että kyse on tuhka- tai tulirokosta tai jostain muusta vastaavasta. Hyvä, etten tilannut ambulanssia... Onneksi keksin kuitenkin soittaa terveysneuvontapuhelimeen, jossa tiesivät, mistä on kyse... Hermoileva äiti vähän rauhoittui ;-) Joku silloin tiesi kertoa, että Amorion on niitä helpoimpia allergiaoireiden aiheuttajia - en vaan ymmärrä miksi sitä sitten määrätään lapsille suurin piirtein ekana vaihtoehtona...
Nyt oikeesti menen nukkumaan...
Terhitaas
Meillä myös oli tänään kolmen tunnin odotus päivystyksessä neidin kanssa. Mentiin kun epäilin että on korva pipi ja oikeassa sitten olin. Tää oli meille 4 tulehdus.
Voimia Nasulinalle myös odotukseen ja muuhunkin.
Tohon puheeseen en oikeen voi muuta sanoa kuin että meillä se on viivästynyt ja kuulen lisää 19.9 kun tarhassa on vasu vai mikä se nyt on ja sinne on tulossa myös erityislastentarhanopettaja kiertävä joka on neitiä käynyt katsomassa lokakuun alussa.
Pottailusta meillä ei tule mitään ei suostu siihen kotona istumaan ja tarhassakin nykyään kuulemma puolpakolla. Tulosta on 2 kertaa tullut pieni kakkapipana ja sitten sitä pelästynyt ja juosten tullut pois potalta.
Muuta galluppia en nyt muista:S
T.S ja E
Lapulle siitä r-kirjaimesta: Ei meilläkään neuvolantäti asiaa minään isona ongelmana pitänyt, ts. sanoi, että todennäköisesti korjaantuu itsestään. Mutta antoi sitten kuitenkin lähetteen puheterapeutille, niin katsovat tilanteen. Siihen varmaan vaikutti myös se, että itse kysyin, missä vaiheessa pitää alkaa korjata ääntämystä... Sanoi myös, että useimmiten aletaan korjata vasta eskari-iässä.
Ja vielä painosta: Juu, persiilleen menee. Ei vaan jaksa... Olen yrittänyt pitää viikolla herkuttelut minimissä. Mutta sitten kun on viikonloppuna aina jotain, tulee ne viikolla alas saadut grammat takaisin... Ei vaan jaksa stressata. Onneksi meillä mies on sitä mieltä, että ei tarvitse olla langanlaiha, tykkää vähän pyöreämmistä, joten siltä suunalta ei tule painetta ;-) Olen yrittänyt kyllä liikkua, niin että olen ainakin vähän parempikuntoinen paksukainen...
Ai niin, pakko kertoa: Oltiin Nuutin kanssa luistelukoulussa lauantaina. Siinä viereisessä kaukalossa harjoittelee aina taitoluistelijoita. Nuutti sitten kysyi minulta, että " äiti, onko taitoluistelijat aina laihoja?" , johon minä totesin, että yleensä ovat. Siihen Nuutti: " ai, no, sä taidat kyllä olla sitten liian paksu siihen" ... Että lasten suusta... ;-)
Terhitaas