*+*+*Isot Enskat alkuviikkoon*+*+*
Huomenta!
Aloitetaanpa uusi pino kun kerran Oona herätti äiskän jo 7.15. :) Meilläkin aletaan kai nyt siirtyä niihin " normaaleihin" aikoihin eikä kuorsata johonkin 9-10 asti.. Heh. Tuossapa linkki edellisiin http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11570471&p=1&tmo…
Tulen turinoimaan myöhemmin kun on muitakin langoilla..
Mammis + Oona
Kommentit (36)
Voi kurja kun teillä on taas tuollainen tilanne! Mutta ihan oletettavaakin varmaan, että isomman kriisin jälkeen on hyviä ja huonoja vaiheita. Toivottavasti todistatte parhaillaan viimeistä takapakkia, ja kaikki kääntyy pian parempaan!
Kuulostaa tyypillisen miehiseltä, ettei halua eikä pysty puhumaan ahdistuksistaan. Ehkä miehesi kokee, että surua ja ahdistusta on niin paljon, ettei se puhumalla siitä selkene. Siinä vaiheessa sinun tarpeesi puhua asiasta varmaan vaan pahentaa tilannetta. Voisiko miehesi purkaa tuskaista oloaan jotenkin fyysisesti, vaikka nyrkkeilysalilla tai lenkkipolulla? Tai olisiko hänellä ketään kaveria, joka veisi kalaretkelle, vaeltamaan, punttikselle tms.?
Jos vaan jaksat, anna miehellesi aikaa, ja ole käytettävissä tarvittaessa juttukumppanina, mutta älä tyrkytä liikaa apuasi. Ainakin mun miestä sellainen ärsyttäisi, eikä se varmasti purkautuisi mulle senkään vertaa.
Ja yritä pitää omasta jaksamisesta huolta, vaikka se ehkä tuleekin viimeisenä mieleen!
Sere: Voi kurjuuksien kurjuus, miten teillä on mennyt asiat tuohon suuntaan. Tilanne tuntuu sinusta varmaan ahdistavalta.
Kuten kandi sanoi yleensa asiat tuppaavat menemään hieman takapakkia tuommoisissa tilanteissa, on hyviä ja on niitä huonoja päiviä.
Avopuolisosi varmasti sinua syyttämällä yrittää parantaa omaa pahaa oloaan, hän tuntee alemmuutta ja yrittää tavallaan tiputtaa sinua samalle tasolle omien tuntemustensa takia.
Kun minun mieheni erosi ex-vaimostaan ( joka lähti toisen matkaan ) hän puhui sekä ystävälleen että siskolleen asiasta, lisäksi hän kävi erään naisen luona keskustelemassa omasta pahasta olostaan, ei varsinaiselle terapeutille, mutta sellaiselle joka jaksoi kuunnella toisen pahaa oloa. Toivottavasti teillekkin löytyisi joku paikka/henkilö jolle puhua, yhdessä ja erikseen, näissä jutuissa ei yleensä auta muu kuin se että asia vatvotaan ja veivataan kunnes molemmilla on parempi olla.
Voimahalaus !!!
Amy: kiva kuulla että työt ovat alkaneet kivasti!
Omaa napaa tai oikeestaan Ainon:
Aino tipahti eilen pyllylleen olohuoneen pöydän vierestä ja jotenkin onnistui lyömään suunsa pöytään, huuto oli aivan kamala ja verta tuli mielettömästi, ylähuulen sisäpuolella kun on sellainen " kieleke" huulesta ikeneen oli mennyt halki. Mikään ei oikein auttanut joten kaivoin pakkasesta jäätelöä ja se tyrehdytti verenvuodon ja lisäksi sai neidin hymyilemään, vitsit että mä pelästyin ihan tuhottomasti, onneksi ei mennyt hampaat.
Aino seisoo jo omillaan kun päästää käsistä irti ja osaa laskeutua siitä lattialle, vielä ei uskallus kuitenkaan riitä kävelemiseen, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee.
Mulla alkoi vihdoin menkat operaation jälkeen ( välissä oli 1 päivä ilman vuotoa ) nyt päästään yrittämään taas pikkuista.....vitsit kun ei malttaisi millään odottaa.
KÄÄÄÄÄÄK mä löysin roskiskaapista hiiren papanoita, osasin oikeastaan odottaa sitä sillä kamu on haistellut kovasti kaapin alusia. Soitin just miehelle että joko se hankkii meille kissan tai käy ostamassa hiirenloukkuja, mä en kyllä uskalla sitä siitä loukusta pois ottaa, hiiri raukka !
Nyt ei oikein irtoa muuta, jospa sitä ehtisi huomenna jotain oikein kommentoidakkin.
AA ja AE
[color=green]Kirjoitan kommentteja myöhemmin, jos jää aikaa. Nyt nopsasti kuulumiset Hyvinkäältä:
Eli Artun munuaiset ym. täysin OK =) Niinkuin kyllä ajattelinkin. Luulis noita pissatulehduksia olevan sit enempi, jos jotain rakent.vikaa.
Tuokin lääkäri kurkkasi korviin, ja tulehdus onkin vaan onneksi vasemmassa korvassa (eilinen lääkäri ei kunnolla nähnyt oikeaan korvaan). Viime yö oli Panadolin ja antibiootin ansiosta jo parempi, toivottavasti menee nyt ohi... (Tosin äsken päikkäreiltä herätessä itki yht' äkkiä aivan holtittomasti, ja annoin sitten kipulääkettä...kuinkakohan nopeasti antib. auttaa??)
Artun paino ja pituuskin otettiin:
10,450kg ja 72,5cm !!!
Pituutta ei kauheasti ollut tullut...tai 1,5cm tässä parissa kuussa, kai se " riittää" (?). Ensi sunnuntaina Arttu siis 8kk (oliko silloin 5. päivä? vai vasta ma?). Neuvola on 8.11.
Mutta ei kai tässä muuta.
SERELLE sanon nopeasti, että yrittäkää löytää joku ulkopuolinen kuuntelemaan ja auttamaan. Jollei terapeuttia, niin onko teillä joku sellainen tuttu, josta olisi apua..? Tai siis jos puheyhteys on poikki, niin voisi olla, että ulkopuolinen apu auttaa?
Jaksamista ja voimia kuitenkin kovasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja MYKIKSEN Sasuko oli kanssa korvatulehduksessa? Voi näitä... Tuleekohan meillekin kierre, kuten AURORAN Oliverille? Miehellä on ainakin pienenä ollut useita k.tulehduksia :( Parantumisia siis sinnekin!
Koitan palailla myöhemmin!
Pi-Ki ja Arttu vajaa 8kk
Voi tuota meidän ihanaista tyttöä - on se vaan niin ihana! Mä olin tullut kotiin sillä aikaa, kun mies oli hakemassa Emmiä hoidosta (missä hän siis oli ollut reilun tunnin " itsekseen" ). Kun he pääsivät sisään ja Emmi näki mut, alkoi hirmuinen hihkuminen ja hamuaminen mun syliin. Ja voi, minkä rutistuksen sain. Emmi oikein tarrautui mun syliin ja puristi pienillä käsillään mun käsivarsia ja painoi päätään mun syliin. Kyllä meinas taas sydän pakahtua onnesta siinä hetkessä! [color=red][size=2]♥[/size][/color]
Hoitohetki oli mennyt hyvin. Ja mun toinenkin työpäivä meni mainiosti. Iltapäivällä vain oli yksi palaveri, joka venyi (vaikkakin keskutelu oli todella mielenkiintoista). Nyt mä ymmärrän niitä työkavereita, joita en ennen ymmärätnyt, kun niiden piti aina lähteä kesken palaverien ym. Kyllä se hinku kotiin lapsen luo on aika hurja.
Pajuskalle ja Serelle paljon voimia!!! *halaa* Toivottavasti pääsette miehusten kanssa samalle aaltopituudelle pian. Kyllä se vaan on niin, ettei nuo miehet tajua kotona olemisen rankkuutta, jos eivät sitä itse kokeile. Odotan ihan innolla, mitä mun mies sanoo tän viikon jälkeen, kun on hoitanut Emmiä kotona ja kiikuttanut hoitoharjoituksiin ym.
Aino oli pelästyttänyt itseään ja äitiä. =S Emmihän kopas suunseutunsa pöydänkulmaan siellä Aulangolla taannoin ja voi sitä verentuloa. Onneksi nuo monesti näyttää pahemmilta kuin sitten ovatkaan.
Kaikille nuhanenille ja muillekin hyvää vointia ja mukavaa viikonjatkoa!
Nyt iltapesuille ja katsomaan Pakoa. Jos vaan pysyn hereillä. Eilen jaksoin just katsoa Täydelliset naiset, mutta sammuin saman tien sen jälkeen. En edes ennättänyt miehelle sanoa hyvää yötä.
Heippa-hei!
-Amy ja Emmi 1v1vko-
Serenity: Paljon voimia sinne. Kamala tilanne :( Meillä vähän samalainen tuo mies, siis puhumisen suhteen. Jos meillä jotain kränää on, niin hän on hiljaa, ja minä puhun. Tuosta sinun jutustasi tuli hämärästi mieleen minun entinen tilanteeni. Siis seurustelin poikaystäväni (ex) kanssa, ja riidan tullessa lähdin sitten ystäväni kanssa ulos. Nooh kunhan tulin poikaystäväni luo, alkoi järkyttävä huuto ja meteli siitä, miten olin häntä pettänyt " kostoksi" . Ja juu, enkä tosiaan ollut edes pettänyt. Sinne meni se suhde. Paljon oli muitakin ongelmia, tuo ei ollut ainoa. Voimia siis sinne! :-)
Milena on siis kipeänä, niin kun arvelinkin. Kuumetta 37 ja risat. Ei siis pahasti, mutta kuitenkin on. Yskii myös järkyttävästi nukkuessa. Valveilla ollessa ei oikein ollenkaan :O
Maria & Milena
Pojat lähti aamulla jo 07:00 aikoihin ajamaan sairaalaan. Soittivat että perillä ovat ja kohta nukutetaan O.
Mä täällä olen imurin kanssa touhunnut aamun, kerrankin talo tyhjä (no, onhan tuo yksi koiruus tuossa) ja saa siivota rauhassa!=) Vähän on jänskä tunne kun mietityttää miten O suhtautuu kaikkeen siellä ja miten nukutus ja toimenpide menee... ?! Söi 01:30 yöllä 100ml (ei syö yöllä enempää kun ei ole tottunut syömään), joten sen avulla joutuu nyt sinnitellä nälissään siellä. Masun kun pitää olla tyhjä ennen nukutusta:( Mies lupasi soitella kun Poitsu unten mailla ja odottelee siellä käytävällä.
Palailen myöhemmin, sori nyt ei muuta irtoa kun ajatukset tossa toimenpiteessä!!
Aurora
pitkästä aikaa täällä taas.
huoh, näyttää vähän kuivemmalta tuolla ulkona kuin mitä nyt muutamana päivänä on ollut.
meille ei kummempia uusia, ronja kävelee edelleen tuen kanssa, välillä seisoo ilman tukea. mutta taaperokärryllä on vauhti aikasmoinen:)
jaa niin, ronjan ensimmäinen " sana" elikä viittoma on tullut:) varsinkin iltaisin aina pitää saada vahtia mikron edessä kun se oman puuro siellä valmistuu. niin nyt tossa viikonloppuna alkoi käsi vispaamaan kun isi näytti että puuroa siellä on. ei kyllä tiedetä että mahtaako neiti tuolla vispauksella tarkoittaa puuroa, mikroa, puuroa mikrossa vai mitä:) meidän aikuisten viittomaopetus on lähtenyt hyvin käyntiin. paljon tulee asioita aina kerralla, että aikamoinen sanavarasto varmaan jo jouluna on kun meillä on nyt joka viikko kaks tuntia.
aurora: toivottavasti putkitus auttaa o:n korvaongelmiin.
ihania kuvia elovenan rasmuksesta:)
mammis: etkös sinä puhunut että oonalla on tullut pituutta vähän hintsusti ja sen takia kävitte neuvolan lääkärilläkin? me ollaan tänään menossa ylimääräiselle mittauskäynnille neuvolaan (tosin kelpaa mulle että on 10 kk neuvola kun muuten ois ollut vaan 8kk ja sit 1v). oikein jänskättää että onko 70cm jo täynnä, vaikka kyllä me jo 74cm vaatteisiin on siirrytty. meillä on neuvolan tädit (juu,meillä on ollut monta eri tätiä kun aina se oma on lomalla, kipeenä tms ...mur...) on sitä mieltä että lääkärin pitää ehkä jossain vaiheessa tehdä lähete tarkempiin tutkimuksiin, mut sit taas lääkäri katto ettei mitään huolta. en tiiä, no katotaan mitä tän päivän mitat näyttää.
jepsisken helmille paljon onnea synttäreiden johdosta. harmillista että teilläkin on sairasteltu:( tuutteko treffeille jos ootte terveinä???
bejpi: on evellä pituutta:) minkä kokoiset vaatteet teillä on nyt käytössä? mä kanssa viime viikolla ostin ronjalle raejuustoa että saa alkaa maisteleen, samoin viiliä on pikkuisen maisteltu.
kandi: ihania kuvia noelista. ja kyllä mä kans oisin ihan hädissäni jos aamu alkais klo 5.18:) eli vaikka aamuvirkku oonkin niin silti. tosin mä kyllä silloin heräilin viiden maissa kun ronja alkoi nukkuun täysiä öitä. kun oli tottunut siihen että se 7h/yö riittää vaikka ois heräämisiä, niin ei sit heti osannut nukkua pidempään vaikka tyttö nukkuikin. nyt onneks osaan jo vähän pitempään torkkua.
amy; hienoa että töihin meno ja neidin päivähoito on alkanut hyvin. ja on varmaan liikkis kun kädet ojossa tulee vastaan kun näätte:) ronja on silleen että jos herää ennen kuin isi lähtee töihin ja näkee isin niin isin lähdettyä kiertää kämppää että missä se nyt on. ja sit kun isi tulee niin on ihan innoissaan.
jaksuja kaikille kellä on parisuhdeongelmia, toivottavasti selviävät. samoin monilla tunnutaan olevan kipeinä, toivottavasti pian helpottaa.
ei nyt muuta
tikru ja ronttiskainen, huomenna 10kk
Amy:n päivät töissä menee hyvin, ihana kuulla että Emmi ei kuitenkaan ole sulle suuttunut vaikka töihin menitkin ;)
Meillä Aino tuli nuhaan, pisti lauantaina siskoni pojan tuttia suuhun ennekuin kerkisin väliin ja niihän siinä sitten kävi että likka sai sen nuhapöpön sieltä tutista...vaikka ei sitä oikein syönytkään :D
Toivottavasti Oliverin putkitus menee hyvin, mulla on ollu pienenä putket korvissa ja leikattu samalla sekä nielu- että kitarisat. Olen sen jälkeen sairastanyt yhden...siis luitte aivan oikein 1 korvatulehduksen ja senkin noin 20 vuotta putkituksen jälkeen.
Mitäs vielä oli, niin juu tikrun ronja on " oppinut" viittomaan, koittakaas nyt selvittää mikä se heilutus oli, niin tiedätte sitten seuraavalla kerralla.
Mä ostin kaikki 7 rölli levyä ja olen soitellut niitä ihan innoissani, meillä oli ne kasetit silloin kun broidi oli pieni ja kuunneltiin niitä aina autossa, vitsit miten hauskoja ne on ja opettavaisia. Osaan melkein kaikki laulut vieläkin ulkoa.
nyt vaihtamaan vaatteet ja odottelemaan että Aino herää niin päästään ulos leikkimään.
aa ja uinuva ae 15 päivää vajaa 11 kk
Heipsis pienten puolelta!
Noista antibiooteista ja niiden vaikuttavuudesta. Meidän tytöllä kun todettiin korvatulehdus la niin seuraavana perjantaina uuudestaan lääkärissä käydessämme korva oli jo siisti. Olin ihan yllättynyt että noinkin äkkiä siistiytyi. Me siis käytiin uudestaan lääkärissä kun hengitys alkoi tytöllä vinkumaan.
Toivottavasti Arttu pikaisesti paranee!
Nyt laittamaan kahvipöytään kuntoon. Tämä mamma kun täyttää 30 tänään... Niin ja parin viikon päästähän mekin sitten kuulutaan tänne isojen puolelle. Huhhuijaa...
t. iida-linnea ja iloisesti kiljuva tyttönen
Neiti nukkuu ja mies lähti kaupungille, eli koneelle. :)
Tikru: Meillä on käytössä vielä 74 bodeja, mut myös 80. Housut on pakko olla 80, muuten on lahkeet lyhyet. Eli neidillä on tuota pituutta ihan hyvin. :) Kerrohan sit teidän uudet mitat!
Mies tosiaan soitti puol kymmenen aikaan et hän tulee kotiin, (oltiin srk:n kerhossa) nyt meni hermot työmaalla. Eipä se sinällään haittaa, eilen selvis et saa uudessa firmassa 4¿ enemmän tunnilta. :D Mut joutuukin Pasilan lähelle ainakin alkuun töihin.
Josta johtuen voi olla et viikonloppuna lähdetään hakemaan diissel Volkkari Jyväskylästä. :) Auton ainut miinus on ettei ole ilmastointia, mut kyllä sillä talven pärjää, kattoo sit uutta jos niin haluaa..
Mut nyt syömään!
Bejpi ja Eveliina 10kk
[color=green]Siis hoitamaan tyttöä ja Arttua...edes niinä kahtena päivänä viikossa... Tosi raskasta, kun en ite ehdi syömään, vessaan, NUKKUMAAN, mitään! Ja vaikka Arttu viime yönä nukkui hyvin (heräs vissiin vaan kerran ja söi), niin mä en saa unta. Mikä lie stressi... Ei vaan uni yöllä tule, ei millään. Aamulla ja päivällä kyllä, mutten voi nukkua, kun ei nämä 2 nuku yhtäaikaa...(paitsi nyt melkein 10min nukkuneet..). Ja kun tyttö ei jaksa leikkiä yksin eikä Artun kanssa, niin ainoat ajat jolloin hän on tyytyväinen, on kun nukkuu tai syö... Pihallakin oltiin tänään. Rattaissa jaksoivat olla hienosti 30min kävelyllä, ja Arttu sinne nukahtikin - mutta pihaan kun tultiin, niin eihän tyttö yksinään leikkiä jaksa. Ja mulla on paukut niin loppu, etten jaksa leikkiä sen kanssa :( Oravanpyörä siis...
Täytyy nyt vähän oikeesti miettiä tätä koko juttua. Ei tule mitään, jos mä oon näin rikki näistä hoitopäivistä... Kun ois JOKU leikkikaveri, edes TUNNIKSI päivässä, niin tyttö viihtyisi...
Onneksi Arttu on nyt PALJON PALJON parempana :)
Mutta nyt taitaa jompikumpi heräillä...Ylläri... almost 15min yhtäaikaa, jey!
Pi-Ki
anteeksi ihan hirmuisesti - sairastelut ym. tohinat on nyt vieneet meikäläisestä mehut enkä jaksa kommentoida mitään...mieli kyllä tekis monellekin sanoa jotain, oli niin tärkeitä/ihania/surullisia asioita luettavana! Lyhyesti virsi kaunis: olette ajatuksissani!
Kiitos Mammis & Oona eilisistä treffeistä! Nakki nukkua posotti pitkän pätkän ja sain rauhassa sovitella farkkuja, ja löysinkin mieleiset! Yess. Nyt pitää vaan sitten hieman hillitä jälkkärien ahmimisia, sillä ko. pöksyt on toooosi piukat....jaiks.
Nakille pamahti viime yönä taas kunnon räkätauti päälle!! ÄÄÄH. Toivottavasti Oona ei eilen saanut mitään tartuntaa! Tuo tauti tuli tosiaan ihan puskista. En tiedä, onko sitä viimeviikkoista vielä vai ihan uus pöpö. Kurjaa kumminkin. Tänään neuvolalääkärissa tsekattiin korvat & keuhkot, molemmat ok. Pituutta oli 73,3cm ja painoa 9220g. Kaikki muutenkin hyvin, " vaaditut" taidot hanskassa jne. Seuraavan kerran sitten 1-vuotiaana syynättäväksi :)
Mä täällä syön kynsiäni, sillä siskolla taitaa olla synnytys käynnistymässä...siltä ainakin puhelimessa kuulosti. Hui kun jänskättää! Voi vitsi, nyt tuli elävästi mieleen, kun omista supistuksista ja sairaalaan lähtemisestä tulin tänne teitä informoimaan....käsittämätöntä, että siitäkin on jo vähän yli 8kk!!!
Halauksia kaikille...toivotaan, että me saatais pian pöpöt kukistettua & päästäis palaamaan normaaliin arkeen!
Makkara & Nakki 8kk
[color=red]Niinhän siinä kävi, että tämä päivä on paaaaljon parempi! Saatiin miehen kanssa juteltua ihan kunnolla ja hän varasi ajan terapiaan (sain vakuuteltua, että masentunutta ihmistä ei tule valkotakkiset setät hakemaan ja sulkemaan laitokseen) :D Mieliala on molemmilla nyt pirteämpi.
[b]Kandille[/b] kiitos tsemppauksesta! Se huono puoli tässä vaan on, että kun miehellä ei oikein noita kavereita ole :( Aikoinaan oli kyllä baaristelukavereita, mutta kummastippa nuo ovat jääneet kun mies aloitti perhe-elämän.
[b]AinoAuroralle[/b] myös kiitos kauniista sanoista! Tottahan se on että takapakkia välillä tulee, mutta kelläpäs niitä hyviä päiviä aina olisi..? :)
[b]Mmarian[/b] Milenalle pikaista parantumista!
[b]Tikrun[/b] Rontilta on tullut eka viittoma! Ihan takuulla se tarkoittaa herkullista puuroa ;)
[b]Makkaran[/b] Nakille myös paranemista! Ja siskollesi tsemppiä synnytykseen!
Voi [b]Pi-Kiä..[/b] Sulla on rankkaa! Se on ihan hirveää kun ei saa nukutuksi :( Tsemppiä ihan kamalan valtavan paljon!!
[b]Bejpin[/b] perhe saa uuden auton, kivaa! Ja kyllähän sitä pärjää ilman ilmastointiakin.
[b]Iida-Linnealle[/b] mahdottomasti onnea pyöreistä vuosista! Mitäs tuli lahjaksi? :)
[b]Amyllä[/b] ollut ihana kotiinpaluu kun pieni on ollut vastassa :) Liikkistä!
[b]Auroran[/b] Oliverilla on ollut putkitus, tulehan kertomaan kuulumisia kun joudat!
Otin eilen pois Mimosan vaunuista kopan, joten nyt meidän iso tyttö istuu rattaissa niinkuin ison tytön kuuluukin =) Totista kyytiä oli, yleensä niin nauravainen ja vinkeä tyttö istui kuin totinen torvensoittaja pienet silmät vaan vällyjen välistä vilkkuen. Ei suotu äidille hymyn hymyä, kun oli niin tarkkaavaisesti katseltava ympärilleen ja mietittävä mitä eriskummallista nyt tapahtuu :)
Tänään tyttö piti herättää jo 7ltä, kun mulla oli sairaanhoitajalle meno 8ksi. Onkin ollut erikoisen kiukkis tänään, vaikka otettiin päikkäritkin tuossa vieretysten. Nyt Mimsku ähisee tuolla omassa sängyssään, toivottavasti nukahtais. Pyllykin on palanut ihan punaiseksi, ja sekin varmasti rassaa, raukka.
Serenity ja Mimsliitti 6,5+kk
väärä hälytys se mun siskon juttu :( Tai ainakin olivat vielä pistäneet sairaalasta kotiin. Kamalaa, kun toinen on nyt ihan kivuissaan kotona.
Sere se jaksaa aina ajatella asioiden eri puolia ja nähdä auringonsäteitä risukasoissa...sun mies on kyllä tosi onnekas, kun sillä on sut! Mahtavaa, että suostui varaamaan ajan terapiaan. Ehkä sen tosiaan kannattaisi tuota omaa tilaansa käsitellä ensin, olisi sitten ehkä enempi voimavaroja käsitellä parisuhteen tilaa sen jälkeen? Peukut pystyssä teidän puolesta!!
Nakki itkeskelee sängyssä....taidan mennä, vaikka yleensä meillä ei iltaitkeskelyihin herkästi reagoida. Nyt on poikkeustilanne, kun on niin pipi pieni raukka! Ai, no nyt se hiljenikin... Voi kunpa se sais yöllä nukuttua ees hieman viime yötä paremmin!!
Makkara
[color=#8B008B]Aktiiviset pari päivää takana. :) Eilen treffailtiin MAKKARAA & Nakkia ¿ KIITOS itsellenne seurasta, oli mukavaa ¿ tänään taas oltiin tanssimassa + nähtiin IIRIKSEN Elliä & KESIKSEN Lenniä! Juuri miehelleni tuossa saunassa ¿ KYLLÄ , päästiin kahdestaan saunaan kun Oona nukahti jo ;) ¿ sanoin että on tämä mahtava juttu tämä palsta, kun on löytynyt mukavia vauva- & äitikavereita! Me oltais ihan pulassa ilman teitä!!! :)))
Nytpä on korvatulehduksia & muita pöpöjä monella! Voih! :( Kamalan kurjaa.. Toivottavasti alkaa helpottaa, ei nimittäin mikään ole niin kurjaa kuin pieni joka sairastaa.. KAIKILLE kipeänä oleville kovasti jaksuja ja parantavia säteitä!
JEPSIKSEN Helmille myöhästyneet 1v onnittelut!!!
BEJPILLÄ & Eveliinalla oli mukavia neuvola ja työpaikkauutisia! :) Hienosti neiti kasvaa ja mukavaa jos työkuviot paranee miehellä.
PAJUSKA ¿ yritäpä puhua miehesi ympäri, nimittäin kuulosti tuo kahdestaan kylpylään tms meno TOSI HYVÄLLE! Kyllähän sitä kahdenkeskeistä aikaakin täytyy löytyä, eikä todellakaan taida olla seksit sun muut heti mielessä kun on pitkän päivän päätteeksi saanut lapsukaisen unten maille. Toivottavasti miehesi mieli muuttuu ja pääsisitte vähän ¿vapaalle¿!
SERE ¿ tosi kiva kun tänään oli jo parempi päivä & saitte puhuttua miehen kanssa! Toivon sydämestäni että saisitte asiat paremmalle mallille! :) Ja kiitos, ollaan kokeiltu hydrocortisonia, dexpanthenolia (sama kuin bepanthen) ja ilmakylpyjä.. Ei juuri auttaneet. Nyt on alkanut helpottaa kun ei olla enää pidetty sukkiksia ja laitettu 2 iltana sibicortia. :)
AA:n Aino oli satuttanut itsensä aika hurjalla tavalla, huih! :S Pidetäänpäs teille peukkuja että tonskavauva pian teillekin tulisi! :) Vai Röllejä olet bilettänyt siellä.. hih!
Tosi kiva kuulla ettei PI-KIN Artulla ollut siellä munuaisissa tms mitään! :) Toivottavasti antibiootit auttaa! 10kg on myös mennyt rikki! Wow! Tosi kurjaa kun teillä nuo hoitopäivät on noin kamalan rankkoja! :( JAKSUHALI!
Ai kun kirjoitit AMY niin ihanasti Emmistä! :))) Niin ne nuo meidän pienokaisten rutistukset ja hymyt sun muut vain vie kaikki huolet ja harmit mennessään! Kiva kun Emmillä oli mennyt mukavasti hoidossa. Reipas tyttö!
AURORA ¿ kuinkas Oliverin toimenpide meni?
Ja TIKRUN Ronja siellä alkaa pian viittomaan! :) Mahtavaa! Vauhdin hurmaa taaperokärryllä, sitä odotellessa.. ;) Jep, tosiaan hidastuneen pituuskasvun takia käytiin lääkärissä. Jotenkin en jaksaisi olla huolissaan kun Oona on niin kamalan pirteä ja ¿hyvin kehittynyt¿, kun kerran jo menee itse istumaan, konttailee jne. Ajattelen vain että neiti on nyt lähiaikoina oppinut ihan kamalasti uutta että siihen on mennyt kovasti energiaa. Plus että on alettu niitä soseita + puuroja jne syömään. Moni vauvahan äidinmaidon ja täysimetyksen jälkeen hidastaa sitä kasvuaan, painossa ja/tai pituudessa.
MAKKARA ¿ kiitos vielä ja voi Nakkia kun pipiksi tuli taas! :( höh! Nakille hyviä unia, toivotaan että unet maittaa! Jospa se sun siskosi vielä tänä yönä menee takaisin sairaalaan ¿ sitä kun ei koskaan tiedä! ;) Pidetään peukkuja ja lähetetään sinne supistuksia!
Ok, nyt taidan mennä vähän viikkailemaan neidin pyykkejä vielä. Onpahan huomiseksi sitten valmiita kaappiin nostettavaksi! :) Kauniita unia kaikille!
Mammis + Oona [/color] [color=red]♥ [/color]
[color=red]Ei tämä meidän tilanne ota parantuakseen. Viime yönä keskusteltiin miehen kanssa jonnekin 4 asti, ja nyt väsyttää :(
Mies on ahdistunut ja masentunut, ja niin olen minäkin. Meillä on taas keskusteluyhteys ihan poikki, vaikka kuinka yritän puhua, mies ei saa sanaa suustaan. Siis se vain yksinkertaisesti on hiljaa. Sillä ahdistaa ihan kaikki ja se kyllä näyttää sen. Ei jaksaisi enää.
Olin toissa perjantaina yhdellä keikalla, ja mies on varma että petin sitä, siis kostin, mitä EN todellakaan tehnyt! Se ei usko mua, väittää ihan paranoidisena että kiellän jutun siksi, että saisin myöhemmin käyttää sitä aseena sitä vastaan. Sen joku teinirakkaus on tehnyt sitä, kehunut muita miehiä jne. ja luulee nyt että minä teen samaa.
Sillä ahdistaa raha, vaikka tullaan ihan jotenkuten toimeen. Häistäkin puhuttaessa miettii vaan rahanmenoa, ja se on loukkaavaa! Luulisi, että häät merkitsisi hieman enemmän.. Mutta ei.
Jotenkin ollaan taas ihan lukossa. Se syrjähyppy painaa mieltä ja tuntuu pahalta, kun luulin että tilanne paranee. Muutaman viikon näytti että menee paremmin mutta nyt on palattu taas samaan entiseen tilanteeseen. Mies ei halua mennä terapiaan, koska pelkää että hänet lukitaan hullujenhuoneelle!! Tosi hienoa..... :(((((((
------------------------------*******----------------------------------
Mmaria, tervetuloa, ja onnea uuteen raskauteen!
Mammis, vai että on pikku-Oonalla vaippaihottumaa :( Kurjaa! Tosiaan Bepanthenia kannattaa kokeilla, ja sinkkiä. Ihmerasvoja ;) Ilmakylpyjä vaan paljon ja tiheää vaipanvaihtoa.. Pikaista paranemista pikku-pepulle! Ja tuskinpa tuo pituuskasvun hidastuminen mitään huolestuttavaa on, mehän rampattiin koko kesä paino/pituuskontrolleissa Mimskun kans, ja nyt kaikki on taas hyvin.
Amy, kiva että töihinpaluu sujui hyvin :)
Bejpin Evekin on saanut poikaseuraa :) Hauskoja leikkihetkiä pienokaisille!! Hyvät neuvolakuulumisetkin teillä :)
Kandin Noelista aivan söpöjä kuvia!! :)
Mykiksen S:llä korvatulehdus, voi reppanaa! Pikaista paranemista myös teidän suuntaannne!!
Jepsiksen Helmille onnea taaperopuolelle siirtymisestä!!
Pajuskallakin kriisiä pukkaa parisuhteessa :( Voi että se on kurjaa!! Kovasti jaksuja teillä *HALI*
Mimosa Kelmi edelleen harjoittelee ryömimistä kovasti. Pylly pystyssä vaan ähisee mutta vielä ei osaa käyttää käsiä oikein, että pääsisi eteenpäin. Ympäri osaa kyllä pyöriä, ja aamuisin löytyykin sängystään mitä mielenkiintoisimmista asennoista :D Äidin oma päivänsäde <3
Sere ja Kelmi-vauva 6,5+kk