Perussuomalaiset ja Halla- Aho
Kahden kulttuurin perheen äitinä koen pelottavana, että perussuomalaiset ja Halla- Aho ovat saaneet noin suurta kannatusta.
Kommentit (77)
Millä ilveellä Halla-aho + kumppanit meinaavat sen estää? Jotkut kiintiöpakolaiset ovat jäävuoren huippu. Rajat kiinni vaan kaikille vai? Rajojen yli tulee jatkuvasti laittomia maahanmuuttajia, joiden olemassa olosta ei poliisi ja muut viranomaiset edes tiedä. Tekevät pimeitä töitä ja hakevat ehkä jossain vaiheessa turvapaikkaa/oleskelulupaa.
Fiksumpaa olisi keskittyä miettimään sitä miten nämä maahanmuuttajat saataisiin tänne mahdollisimman hyvin sopeutettua.
Ja islamfobikot, 90% näistä muslimi mamuista eivät harjoita uskontoaan eli eivät todella suunnittele Suomen islamisointia.
Jätkän logiikan mukaan Suomeen tulevat ulkomaalaiset ovat kaikki järjestäin pummeja, koska huonot palkat ja korkea veroaste pitävät työtätekevät ulkkarit täältä poissa. Ainoastaan pummilla on hänen mukaansa jotain hyötyä suomalaisesta yhteiskunnasta ts. sosiaalituet.
Huh huh mikä tyyppi.
Hänhän on ihan oikeassa. Kuka nyt (itselle) huonoon tilanteeseen haluaisi muuttaa?
Olen itsekin "yltiösuvaitsevainen humanisti", joka vieläpä opettaa maahanmuuttajia. Mies puhuu kuitenkin paljon täyttä asiaa. Kannattaa pitää mielessä, että jopa moni maahanmuuttaja vastustaa monikulttuurisuuden ihannoimista. Muuten aina kun puhutaan, että suomalaiset ovat rasisteja, niin kyllä pahimmat rasistit, jotka olen tavannut, ovat mamuja. Teen tosiaan töitä mamujen kanssa ja usein on vaikea pitää ryhmää kasassa (aikuisopiskelijoita), kun monilla mamuilla on niin pahoja ennakkoluuloja muualta kotoisin olevia mamuja kohtaan.
Että, kun joku (joka työskentelee / asuu näiden ihmisten parissa - ts. omaa heistä läheistä arjen kokemusta) tulee kertomaan kuinka asia *oikeasti* on, siihen ei kukaan kiinnitä mitään huomiota. Jatketaan vain turhanpäiväistä vääntämistä.
Minulla itsellänikin on kokemusta sekä Suomessa, että Ruotsissa asumisesta ja oman lapsuudenkodin kautta myöskin läheistä kokemusta maahanmuuttajista (olen periaatteessa kasvanut kolmen eri kulttuurin keskellä), työni oli monen vuoden ajan erittäin kansainvälistä. Ja olen täsmälleen samaa mieltä kuin kirjoittaja nro 63. Maahanmuuttajat itse ovat hyvin rasistinen, epäluuloinen ja hajaantunut ryhmä erilaisia kulttuureja, uskontoja ja toimintamalleja.
Siksi on suorastaan huvittavaa lukea näitä suomalaisten kirjoittamia varsin lammasmaisia, ja kauniin ideologisia kirjoituksia siitä miten suomalaisten pitäisi olla jotenkin suvaitsevaisempia, ottaa kaikki nämä ihmiset vastaan täysin ennakkoluulottomasti ja olla valmiita (mitään kyseenalaistamatta) jopa muuttamaan omia totuttuja toimintamalleja, ettei vaan kukaan loukkaantuisi.
Aikuisten oikeasti - on ihan luonnollista tuntea ennakkoluuloa (oletteko ottaneet huomioon sen mahdollisuuden, että ehkä nämä ennakkoluulot pohjautuvat todellisuuden hankaluuksiin? Pohjautuvat faktoihin, joita ei voi sivuuttaa, vaikka kuinka haluaisi). Monikulttuurisuus saman maan sisällä on lähes poikkeuksetta (ympäri maailman) ollut huonosti toteutettavissa; oletteko seuranneet nykytilannetta monikulttuurisessa Englannissa? Ranskaa puhuvien asema Kanadassa? Miksi me suomalaiset halusimme aikanamme erkaantua ihanasta monikulttuurisesta Venäjästä? Miksi virolaiset halusivat sitä samaa? Alati jatkuva sota Lähi-Idässä? Lista jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Miksi te haluatte näitä samoja ongelmia meille tänne Suomeen? Miksi emme tukisi lapsiperheiden asemaa Suomessa, jotta lasten hankinta olisi todellinen (taloudellinen) vaihtoehto suomalaisille?
Onko teillä (rajatonta maahanmuuttoa puolustelevilla) todellisia arjen kokemuksia em. ryhmistä, joista esim. juuri Halla-aho blogissaan kirjoittaa? Vai onko teillä vain luja halu uskoa, että hän on väärässä?
Niin, ei mitään. Eikä tehtäisi vastakaan, vaikkei Suomeen tulisi yhtä ainutta maahanmuuttajaa. Asioilla ei ole koskaan ollut tässä maassa oikeanlaista priorisointia ja siitä on AINA kärsinyt pieni ihminen. Maahanmuuttajia on turha syyttää maamme tilasta ja päättäjien aivottomuudesta.
eikä pelota pätkääkään :) Joku roti tähän hommaan pitää saada. Jos maahanmuuttoon on varattu vajaa 84 000 000 000 € ja lisää maahanmuuttajia pitää vielä saada niin paljonkohan maahanmuuttoon varataan tulevaisuudessa rahaa?? Mitähän noilla rahoilla voisi tehdä vaikka lasten -ja nuorten psykiatrisessa hoidossa *miettii*... No, jaa, olkoot lapset ja nuoret retuperällä, pääasia että maahanmuuttajille riittää rahaa :p
[i Maahanmuuttajat itse ovat hyvin rasistinen, epäluuloinen ja hajaantunut ryhmä erilaisia kulttuureja, uskontoja ja toimintamalleja.
[/quote]
Mut hups! Kun kato mamutkin on ihan tavallisia IHMISIÄ omine ennakkoluuloineen. Oletko sitä mieltä ettei sodan jaloista pakenevaa ihmistä pidä auttaa, koska hän voi olla rasisti vastaavasti jättäisitkö suomalaisen kaljupään yksin verissä makaamaan.
Mielestäni suomalaiset osoittavat sivistyneisyyttä ja avarakatseisuutta ottamalla huomioon erilaiset tavat ja käytännöt. Asiat voi hoitaa ihan yhtä mallikkaasti muillakin kuin itselle perinteisellä tavalla. Tämän olet varmasti huomannut asuessasi Ruotsissa (jos satuit asumaan siellä aikuisena) Vaikka Ruotsi on niin samanlainen kuin Suomi on se kuitenkin vähän erillainen.
Lapsiperheiden tukeminen tuskin tulee lisäämään syntyvyttä merkittävästi. Eivät lapsia haluavat jätä lapsia hankkimatta taloudellisten syiden takia vaan kyllä syntyvyys on alhainen pelkästään ihmisten itsekkyyden ja mukavuuden haluisuuden taki.
30% islantilaisista miettii maastamuuttoa
Huolitaanko islantilaismamuja Suomeen?
että voi tulla perussuomalaisille valtuustoissa vaikeaa, kun ei siellä koko ajan voi puhua maahanmuuttajista, kun käsitellään paljon asioita, joihin ei maahanmuutto mitenkään vaikuta.
Mun mielestä on ihan hyvä, että maahanmuutosta ja siihen liittyvistä epäkohdista keskustellaan, sillähän ne ratkaisut löytyy, mutta jos lähtökohta on se maahanmuutto on aina kielteistä ja ulkomaalaiset huonompia kuin me niin ei sillä vastauksia löydetä.
kohtaan - tehdään sillä, ettei asioista puhuta. Ongelmia on, niitä tulee lisää, ne pitää selvittää. Eikä ongelmat selviä sillä, että jätetään ne puhumatta.
vaan entäpä ongelmien todelliset ratkaisut??? Ei perussuomalaisilla ole eväitä ratkoa Suomen ongelmia.
Jos käytte töissä etkä ole naimisissa vain saadaksesi puolisosi Suomen sosiaalituen piiriin...
Kyllä Suomessa asuva ulkomaalainen voi kuulua sosiaalituen piiriin ilman avioliittoakin! Ja usemapikin maahanmuuttaja kävisi töissä, jos sitä työtä heille vain annettaisiin. On häpeä, että suomalaisten veronmaksajien varoja käytetään ihmisten kouluttamiseen, eikä heille sitten anneta oman alansa työtä. Ei ymmärrä ei...
Itsekin, kuten ap, olen naimisissa maahanmuuttajataustaisen Suomen kansalaisen kanssa. Olemme työmme puolesta molemmat paljon tekemisissä maahanmuuttajaperheiden kanssa, joten tunnemme asian kaikki puolet, ammatillisesti kuin oma kohtaisestikin.
Tuo pelko on aiheellinen, koska jos hyväksyy "perussuomalaisten" maahanmuuttajavastaisuuden, hyväksyy myös monien muiden erityisryhmien syrjinnän. Halla-aho on mm. päivitellyt koulutusmäärärahojen käyttöä erityisryhmien palveluihin, joihin kuuluu mm. erityisopetus (ei siis vain maahanmuuttajien opetus). Hän siis haluaa toimia kuten hitler aikoinaan...
Tämän maan "halla-ahot"eivät vain ole todella vaarallisia ajatuksineen, vaan osoitus siitä, ettei akateeminen koulutus takaa suuria älynlahjoja saati sivistystä.
Mut hups! Kun kato mamutkin on ihan tavallisia IHMISIÄ omine ennakkoluuloineen. Oletko sitä mieltä ettei sodan jaloista pakenevaa ihmistä pidä auttaa, koska hän voi olla rasisti vastaavasti jättäisitkö suomalaisen kaljupään yksin verissä makaamaan.
* Olen sitä mieltä, että lähtökohtaisesti ihmisiä pitää auttaa, mutta ajattelisin enemmän sitä, että *millä* ja *kenen* kustannuksella tämä apu annetaan. Minusta ihmisiä pitäisi pyrkiä auttamaan omassa kotimaassaan, ja rakentaa (yhdessä paikallisten kanssa) ko. maan asioita siihen suuntaan, että siellä olisi alkuperäisen väestön hyvä olla. Saada siis yhteiskunta toimivaksi. Minä en usko, että rotujen ja kulttuurien sekoittuminen keskenään - ja tämä iki-ihana nykyelämän ilmiö; globalisaatio, on niin aukottoman ihana juttu.
Mielestäni suomalaiset osoittavat sivistyneisyyttä ja avarakatseisuutta ottamalla huomioon erilaiset tavat ja käytännöt. Asiat voi hoitaa ihan yhtä mallikkaasti muillakin kuin itselle perinteisellä tavalla. Tämän olet varmasti huomannut asuessasi Ruotsissa (jos satuit asumaan siellä aikuisena) Vaikka Ruotsi on niin samanlainen kuin Suomi on se kuitenkin vähän erillainen.
* Olet ihan oikeassa sanoessasi, että on useampi kuin yksi oikea tapa tehdä asioita - varmasti on, mutta silti on ihan paikallaan miettiä niitä omia rajojansa. Mitä me olemme valmiita hyväksymään monikulttuurisuuden nimissä? Mistä asioista me haluamme kansana pitää kiinni? Mitkä ovat meille tärkeitä perinteitä? Minun mielestäni suvaitsevaisuus ei ole mikään hyve silloin, kun sen alttarilla pitää uhrata oma kansallinen perintö. Minä haluan pitää kiinni suomalaisuudesta, meidän puhtaasta luonnostamme, tilasta, metsistä ja meille ominaisista kansallispiirteistä kuten esimerkiksi rehellisyydestä. Esimerkiksi juuri Ruotsissa ollaan jo sellaisessa tilanteessa, että monikulttuurisuus on maksanut liian korkean hinnan itse ruotsalaisille. Onko se kaikki sen arvoista?
Lapsiperheiden tukeminen tuskin tulee lisäämään syntyvyttä merkittävästi. Eivät lapsia haluavat jätä lapsia hankkimatta taloudellisten syiden takia vaan kyllä syntyvyys on alhainen pelkästään ihmisten itsekkyyden ja mukavuuden haluisuuden taki.
* Lapsiperheiden tukeminen oli vain yksi ehdotus siitä mihin maahanmuuton tukemisesta otettavat rahat voitaisiin uudelleen sijoittaa yhteiskunnan sisällä ja suomalaisten hyväksi. Toinen hyvä kohde olisi terveydenhuolto, joka myös alkaa olemaan rappiolla. Hyvä asia tietysti olisi, jos Suomessa saataisiin syntyvyys nousuun (suomalaisten keskuudessa); saataisiin uusia veronmaksajia omien kansalaisten parista.
70
Siis kyllähän näistä maahanmuuttaja-asioista on pakko keskustella nyt! Kohta Suomeen voi olla tulossa jopa miljoonia pakolaisia (jos "worst case" -skenaario tapahtuu ilmastonmuutoksen takia) ja kaikki vielä saama-puolella olevia. Miten me elätämme kaikki maahanmuuttajat ja tulevat suuret ikäluokat eläkkeineen?
Eli töitä 70 tuntia viikossa ja veroprosentti 60 kaikille. Kivaa...
Mutta hysss, ei näistä asioista saa puhua, muuten leimataan rasistiksi.
Kuka nyt on sitä mieltä että mamut tänne makoilemaan ja kantaväestö heitä elättämään? Olen sitä mieltä että jo rajalta voitaisiin ohjata jonkinlaiseen toimintaan joka oikeuttaisi suhteelliseen rahakorvaukseen, jolla elää
Älytön asenne ihmisillä jotka mankuu: "Ne vie meitin työt, naiset ja makaa laiskoina sohvillaan tai pyörii assalla"
Siis kyllähän näistä maahanmuuttaja-asioista on pakko keskustella nyt! Kohta Suomeen voi olla tulossa jopa miljoonia pakolaisia (jos "worst case" -skenaario tapahtuu ilmastonmuutoksen takia) ja kaikki vielä saama-puolella olevia. Miten me elätämme kaikki maahanmuuttajat ja tulevat suuret ikäluokat eläkkeineen?
Eli töitä 70 tuntia viikossa ja veroprosentti 60 kaikille. Kivaa...
Mutta hysss, ei näistä asioista saa puhua, muuten leimataan rasistiksi.
Olen arvoiltani aika lähellä kokoomusta, mutta äänestin sitoutumatonta kun
halusin edes vähän säröä demareiden ja kokoomuksen sulle mulle vallankäyttöön. Toivon että joku nostaa esille ja pitää älämölöä esim. virkamiesten väärinkäytöksiä ja muita asioita joita isot puolueet hyssyttelevät kun ovat kaikki samassa veneessä. MItään mamu-asioita ei mnun ehdokkaalla ollut ajettavanaan.
Tuosta halla-ahosta en tiedä mitään, epäilen että on saanut vähän liikaan huomiota : miksi ihmeessä annatte sille täälläkin palstatilaa ? Onhan näitä pönttöpäitä, sekin nuori sinkkumies jonka ykkösjuttu oli subektiivisen päiväh.. oikeuden lakkauttamien: Siis ei mitään sanottavaa mistään asiasta joka häntä itseä koskettaisi
Ei kannata leimata ps:aa hullujen mukaan. Onhan kokoomuksessakin näitä kyseenalaisilla ansiolla julksiuuteen nousevia kanervia eikä kukaan luule että salarakkaat on kaikkien kokoomuslaisten ykkösajettava asia.
puolia. Positiivisista on jo kuultu riittämiin. Halla-Aho fiksusti väitteensä perustelevana miehenä on tervetullut politiikkaan, vaikken kaikesta hänen kanssaan samaa mieltä olekaan.
kirjoituksissa.
Miksi pitäisi vaikuttaa ammattimaiselta. Ei hän blogiaan ammatikseen pidä.
Mitä lapset tähän kuuluu? Ala-arvoinen kommentti.
Vaikutat hyvin yksinkertaiselta ihmiseltä. Et ole tainnut tajuta Halla-Ahon teksteistä yhtään mitään.