Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ISO G: Ostatko Reilun kaupan-/Luomutuotteita?

Vierailija
28.10.2007 |

Mitkä ovat yleisemmät tuotteet joita ostat? Kuinka usein? Mitä voisit/haluaisit kokeilla seuraavaksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomumaitotuotteita ostan aina, ja kananmunia. Lihaa ei syödä meillä, paitsi koira... Reilun kaupan banaaneja, muita hedelmiä syödään meillä vähemmän. Mutta esim. tee ja suklaa ovat harvoin ostoksissani reiluja.:(

Vierailija
2/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomuleipää ja -vihanneksia ostan myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan kaiken minkä saa luomuna. Hedelmät, kasvikset, lihan, maitotuotteet, riisin, jauhot, sokerin, teen, kahvin jne

Mielellään myös vaatteissa suosin luomua (linnonmaa, ruskovilla jne)

Jos jotain ei ole luomuna niin sitten reilun kaupan tuotteena.

Vierailija
4/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitkä ovat yleisemmät tuotteet joita ostat?

- En mä ole ajatellut, koska on niin arkipäivää. Kaikkea mahdollista, paitsi en suklaata.

Kuinka usein?

- Yleensä joka kauppakerralla on jotain luomua tai reilua kauppaa.

Mitä voisit/haluaisit kokeilla seuraavaksi?

- Ihan mitä vain

Vierailija
5/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan luomumaitoa, jugurttia, perunaa, porkkanaa ja tomaattimurskaa ihan päivittäin. Myös luomuleipää aika usein. Ostaisin luomuvihanneksia enemmänkin luomuna, mutta ei ole varaa maksaa 4e neljästä tomaatista tai kahdesta päärynästä. Lapselle ostan HIPP- ruokia ja luomupuuroja. Myös luomujauhoja käytän silloin kun joskus leivon.

Reilun kaupan tuotteista ostan banaania ja teetä, reilun kaupan kahvi on musta pahaa. Välillä käyn Ruohonjuuresta ostamassa sellaisia luomutuotteita joita lähikaupasta saa.

Vierailija
6/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kananmunat aina ehdottomasti luomuna, jauhoja, sokeria, teetä, tomaattimurskaa, leipää... Maitotuotteet menee yleensä tavallisina, lähinnä kuitenkin soija- ja kaurakermatuotteita ostelen laktoosi-intoleranssin vuoksi. Hedelmiä ja kasviksia ostellaan luomuna harvemmin, reilun kaupan banaaneja aina kun banskuja ostetaan. Muutenkin suosimme Reilun Kaupan tuotteita.

Luomulihaa ostaisin jos sitä tosta Cittarista sais.

Vierailija
7/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat on aina luomua, myös ulkomaiset luomuomenat olen nyt löytänyt. Ovat rumia mutta maku päihittää muut. Ja syön niitä kuorineen, eihän niissä pitäisi olla mitään myrkkyjä vai miten on?

Vierailija
8/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuna ostan kananmunat, leseet, ruisjauhot yms. erikoisuudet leivontaan. Tavallisia jauhoja en raatsi ostaa luomuna, niitä kuluu niin paljon.

Haluaisin käyttää luomulihaa, mutta meidän kaupassa ei juurikaan sitä ole.

Vierailija
9/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en osta luomua enkä reilua kauppaa, ainakaan tarkoituksella. joskus saattaa joku livahtaa kauppakärryyn vahingossa...

suurin syy tähän on ettei meidän lähikaupassa ole paljon vaihtoehtoja,

asutaan alle 1000 asukkaan kylässä josta kaupunkiin matkaa 35 km,

enkä käy usein kaupungilla...

ja myönnettävä on ettei ole vielä ollut itsellä siihen kovin kiinnostustakaan...

Vierailija
10/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan luomuna AINA: kananmunat ja maidon, kahvin (tietty merkki, johon olen mieltynyt) ja vihanneksista sipulin ja porkkanan.

Reiluna aina banaanit ja kaakaon.

Lähes aina luomuna ostan jauhot, myslin, tuoremehun ja tomaattipyreen. Hedelmiä ostan aika harvoin ja silloin yleensä luomuna.

Melkein kaikki ostamani kosmetiikka ja pesunaineet ovat myös luonnonmukaisesti viljellyistä kasviraaka-aineista valmistettua.

Lihaa ostaisin, jos sitä luomuna olisi. Viime aikoina olemme alkaneet käyttämään hauhelihan asemesta soijarouhetta ja muutenkin soijatuotteita. Puoliksi ymäpäristäsyistä ja puoliksi oman terveyden takia.

Jostain ihme syystä en koskaan osta luomuperunaa enkä juustoja. En itse tiedä, miksi näin on, kun muuten teen aika paljon valintoja siihen suuntaan.

Puuro on myös aina Eloveenaa, vaikka luomuhiutaleita olisi joka kaupassa.

Vierailija
11/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihanneksia.

Ostopäätökseeni vaikuttaa kyseistä asiaa enemmän tuotteen ravintoarvot, vitamiinit, vähärasvaisuus jne. Eli olen jossain määrin terveysruokaintoilija. Enkä ole kasvissyöjä.

Vierailija
12/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä kotimaisuus painaa luomua enenmmän.

Vierailija
13/13 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin vararikkoon alta aikayksikön, enkä sitäpaitsi suostu ottamaan sitä harteilleni, jos joku saakin takiani vähemmän palkkaa jossain vinku-Intiassa. Ihan tarpeeksi syyllistetään kaikesta muustakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi