Tuntuu että olen hieman "hukassa" auttakaahan pöllöä
Luulen, että kuopuksesi sairaalakokemuksella ja iälläsi on tekemistä asian kanssa. Mutta eihän tuossa nyt sinänsä mitään pahaa ole (paitsi kohta 7) kunhan et uuvuta itseäsi. Uupunut äiti harvemmin pystyy olemaan hyvä äiti, ja sitähän sinä haluat olla vai mitä?
Kommentit (3)
7 kohdan huonoudella siis sitä, että anna myös miehesi osallistua. Ihan pienen vauvan tarpeisiin tulee vastata heti, mutta hieman isompi osaa jo hetken odottaa. Miehesi varmaan menee kuitenkin heti kun kykenee eikä anna vauvan huutaa pitkään kuitenkaan?
Haluan todella olla hyvä äiti ja monet sanoneet että älä repeä joka paikkaan. Itse olin parikymppisenä kun ekan lapsen sain paljon rennompi nyt tämmöinen?
Ehkä miehenikin kohta kyllästyy. Miten voisin rentoutua. Perheeni on minulle kyllä kaikki kaikessa, olen vissiin aika päsmäri. Muiden ihmisten elämästä en sano koskaan mitään enkä puutu, vain oma elämä nyt mennyt tälläiseksi. Minua ei siis hetkauttanut että sukulaisemme ei imettänyt vauvaansa, se oli heidän päätös. Itse kuuliaisesti niin kauan että jo lääkäri sanoi että voisit lopettaa että saisit nukuttua. Apua itsekin alan tajuta että olen "TÖÖT". Kiitos teille asiallisille vastaajille ja hyvät viikonloput :)
Mitä teen värin lapsenkasvatuksessa?
listaa tulee...
# pyykit pesen edelleen erillään muista vaatteista
# keittelen tutit, pullot yli vuoden ikäiselle
# olen pienestä muksahduksesta suunniltani huolesta
# lähdin kesken leffasta kun vauva oli itkenyt
# kun vauva inahtaa yöllä niin olen tikkana pystyssä ja otan viereen
# olen täysin kiinni vauvassa ja vauva minussa
# komentelen miestäni jos hän "huudattaa" hetken vauvaa eikä palvele heti niin samoin tein menen itse
#tutkin vauvan vaatteet ettei mistään saumasta lankapakoa joka mahd. kuristaisi kullannuppuni
Olenko siis normaali, minulla on useampi lapsi ja vain tämän kuopuksemme kanssa olen tällainen? Nyt olen vanhempi äiti, vauvani joutui teholle suoraan synnytyksestä, vaikuttaako tämä käytökseeni? kuka kertoo?
Muuten olen suht rento ihminen mutta stressaan paljon etukäteen jo mahdollisia murheita : (