Mitä mieltä tällaisesta aamupalasta? Onko ok? Mitä lounaaksi?
Eli söin appelsiinirahkaa jossa siis 1 prk maitorahkaa ja yksi appelsiini paloiteltuna seassa.
Nyt lounasta pohdiskelen, hieman karppisuuntaista saisi olla...
Kommentit (14)
Vähän turhan niukka aamiainen.
Karppauksesta en tosin tiedä mitään. Itse tarvitsen painonpudotukseen runsaasti kuituja, hedelmiä ja kasviksia.
En yritä varsinaisesti karpata, mutta vähentelen hiilihydraatteja jonkun verran kuitenkin. Toisista aterioista enemmän kuin toisista
T:ap
ja osta tilalle partaäijää eli turkkilaista jogurttia johon lorautat kermaa joukkoon ja marjoja kaveriks. Vähän makeutusainetta/sokeria kans jos tuntuu että tarvii.
Vaihtoehtosena paistat pekonia ja syöt sen kanssa vaikka munan ja/tai kurkkua, tomaattia yms.
Maustamatonta jogurttia syön aina välillä, tosin vähärasvaisempaa kuin tuo partajogurtti. Pekonia en pysty syömään, ällöttää se rasva ja jo haju tekee huonon olon.
ja osta tilalle partaäijää eli turkkilaista jogurttia johon lorautat kermaa joukkoon ja marjoja kaveriks. Vähän makeutusainetta/sokeria kans jos tuntuu että tarvii.
Vaihtoehtosena paistat pekonia ja syöt sen kanssa vaikka munan ja/tai kurkkua, tomaattia yms.
äläkä alakaan karppaamaan ,ei ole hyvä juttu. Aivot tarvitsee hiilihydraatteja, nimittäin...
Ei karppi voi syödä samalla lailla kuin painonvartija.
Maustamatonta jogurttia syön aina välillä, tosin vähärasvaisempaa kuin tuo partajogurtti. Pekonia en pysty syömään, ällöttää se rasva ja jo haju tekee huonon olon.
jos haluat vähentää huonoja hiilareita ja muutenkin vähän keventää, niin mitäpä jos tekisit lounaaksi jonkun ruokaisan salaatin? Se maistuu aina, olipa karppi tai ei :) Jätä pois valkoiset viljat, mutta voithan ajatella esim. bataattia perunan korvikkeeksi (paljon paremmat ravintoarvot) ja esimerkiksi quinoaa riisin yms. korvikkeeksi.
Tonnikala-raejuusto-vihannessotkua voit syödä myös.
ja raejuusto toisi siihen vähän lisää "ruokaisuutta", kiitoksia. Saako tuota quinoaa (kirjoitinko edes oikein :P) ihan tavallisista kaupoista? Ihan uusi tuttavuus minulle
(joka vääntyy myös "kvinoaksi" :) saa ihan tavan marketista, ei ehkä pienistä Alepoista mutta jos Supermarketeista. Ravintoarvot hyvät, kuten myös hirssin, gluteeniton hieman pähkinänmakuinen heinäkasvi, ei siis vilja. Bulgurin ja couscousin tyyppinen käyttää.
tippui nopsaan 3 kiloa. Vähensin leivän syöntiä, pastat ja riisit minimiin.perunaa söin myös todella vähän.
Aamupalalla maustamatonta jugurttia, hedelmää tai marjoja ja mysliä.
Lounaaksi väsäsin yleensä ihan tuhdin salaatin. Tai joku kevyt kasviskeittokin käy.
Välipalaks hedelmää, kasviksia tai marjoja.
Päivälliseks söin samaa kuin muutkin, mutta vain pienen annoksen ja lisäksi paljon salaattia ja kasviksia.
Illalla jugurttia, mysliä yms. kulutuksen mukaan.
Itse en voi karppausta kuvitellakaan, koska en voi sietää rasvaisia juustoja, makkaroita, yletöntä lihan syöntiä ja kananmunatkin alkavat nopsaan tökkiä. Ei tulisi mieleenkään syödä jotain rasvassa tirisevää pekonia aamulla. Samoin karppaajien suosimat leikkelelautaset jäis multa kyllä syömättä.
Sopiva määrä kuituja mun jaksamiselle ehdoton edellytys! Ei vatsakaan muuten toimi.
Koululiikunnasta (kuten myös kuviksesta ja musiikista) ei pitäisi antaa lainkaan numeroita mun mielestäni. Ainoastaa todistukseen merkintä hyväksytty/hylätty. Minkä sille voi, jos ei ole taiteellisesti/musikaalisesti tai liikunnallisesti lahjakas. Ja tärkeintä kai liikunnassa olisi että kannustetaan ihmisiä liikkumaan omien kiinnostuksen kohteiden mukaan. Eli koululiikunta voisi tuoda esiin näitä eri liikuntavaihtoehtoja; vaikka keilausta, squashia jne.
Vaikka minullakin oli ihan karsea liikkaope yläasteella niin silti olen sitä mieltä että numeron voi antaa. Eihän sillekään "voi" mitään ettei ole matikassa, enkussa jne. lahjakas mutta silti saa numeron. Niissäkin aineissa missä on huono voi silti yrittää parhaansa ja kehittyäkin. Vaikka huipuksi ei koskaan tulisikaan niin aina voi hieman eteenpäin päästä. Toki tuollainen ope mitä kuvailiti tappaa kaiken yrittämisen ilon, toivottavasti ajan kanssa päästään eroon sadistiopeista.
Ja meillä siis yläasteen opettaja pakotti juoksemaan kaatosateessa ulkona, samalla kun itse istui joko autossa tai kävi kahvilla. Yrittäminen ei parantanut numeroa yhtään, antoi ne pärstäkerstoimen mukaan. Liikuntaan joutui osallistumaan sairaanakin, jos vaikka oli tullut hieman flunssaisena kouluun jonkun matikan kokeen tms. takia niin liikkatunnilla joutui samaan rääkkiin kuin muutkin. Ei millään olisi halunnut hyväksyä menkkoja uinnista kieltäytymiseen, tamponitkin kun oli kuulemma keksitty. Ikään kuin tytölle jolla on juuri menkat alkanut olisi kovin helppoa puhua asiasta tai osaisi vielä edes käyttää tamponeja. Eikös jokaisella naisella pitäisi olla valta päättää minkälaista suojaa käyttää. Liikkatunnilla loukkasin kerran itseni niin että veri vaan roiskui eikä meinannut edes laastaria antaa. Lopulta sen sain ja sitten vain takaisin pelaamaan. Pakkasraja talvella oli 20 astetta, mutta vain astmaatikoille. Muiden ei ollut silloin pakko osallistua ulkoliikuntaa, mutta se tiesi numeron laskua. Ope sanoi sen ihan suoraan. Siellä sitten hiihdettiin -25 asteessa kaikki paikat ihan jäässä.
Että on surkeat sivut. Minulla oli kaksi eri keskustelua auki eri välilehdissä ja kun vastasin tuohon liikkamaikkakeskusteluun se vastaus änkesikin tänne. Ei mitään tolkkua
jos karppina yrität olla?