Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään ollut ' huono tunnetta' ystävästään?

Vierailija
26.10.2007 |

Eli pahaa aavistusta ihmisestä, ilman että siihen on varsinaista syytä. Jatkoitko ystävyyttä, miten siinä kävi ja osoittautuiko tunne oikeaksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänelle sattuu jotain ikävää, vai että hän itse tekee jotain ikävää? Entä ystävällä?

Olen aistinut tuttavista, etteivät he ole luotettavia, oikeasti mukavia tms., mutta sellaiset eivät päädy ystävikseni, jos voin välttää.

Vierailija
2/8 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei jostain syystä ei luota, on varuillaan, epävarma tai vastaavaa toisen seurassa. Ilman että siihen on mitään näkyvää syytä, aistii vain ihmisessä jotakin huonoa. Kiinnostaa, onko tunne pitänyt paikkansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin sellaisella joka yleensä suhtautuu ihmisiin myönteisesti (ei epäilevästi). Kyllä sellaiseen kannattaa luottaa.

Tunne voi tulla esim. silloin, kun toinen naamioi negatiivisia tunteitaan positiivisiksi, koska ei halua paljastaa niitä: esim tervehtii ylitsevuotavan ystävällisesti ihmistä, josta ei oikeasti pidä. Tällainen ristiriita käyttäytymisen ja todellisten ajatusten välillä näkyy yleensä jollain lailla, ja toiselle tulee omituinen olo. Toisista se näkyy kyllä hyvin selvästikin (vrt. valehtelu), toiset osaavat peittää todelliset tunteensa ja aikomuksensa paremmin.

Kannattaa yleensä luottaa ja olla vähän varuillaan esim sen suhteen, mitä kertoo itsestään ja elämästään.

Vierailija
4/8 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisestä näkee kovin helposti jos hän on epäluotettava. En osaa sanoa mikä yksittäinen tekijä se on, mutta se on sitä intuitiota.

Vierailija
5/8 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos tunne vaihtelee tai tulee esim. monen vuoden ystävyyden jälkeen?

Vierailija
6/8 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehdellut, nainut miestäsi, levittänyt juoruja tms. ja tuntee huonoa omaatuntoa tai pelkää jäävänsä kiinni.

Tai

on sinulle kateellinen / vihoissaan jostain, mutta ei saa sanottua

tai

on kuullut sinusta jotain outoa eikä tiedä uskoisiko

onhan näitä vaihtoehtoja.

Vierailija
7/8 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kaipa se voi tarkoittaa sitäkin, että toinen on vain liian tai väärällä tavalla erilainen itseen verrattuna, ja silloin en tietenkään edes yritä olla ystävä tai edes kaveri ko. ihmisen kanssa. Jos vanha ystäväni muuttuu " kummalliseksi" olen saattanut yhteisen historiamme vuoksi katsella tilannetta hetken aikaa ja jos mikään ei muutu, antanut välien kylmetä itsekseen. Elämä on liian lyhyt, jotta sitä kannattaisi kuluttaa väärien ihmisten knassa hengailuun.

Vierailija
8/8 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tuntuu, että ystäväni on kateellinen minulle. Silmät sen kertovat ja selvä vtutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi