Auttakaa uusavutonta pyykinpesussa! Äitini ei ole opettanut mulle..
1) Miten saat reiman toppapuvusta ruohotahrat pois? Lähteekö pelkällä pesulla?
2) Onko linkous sama kuin rumpukuivaus? Jos valitsen linkouksen pois päältä, kone ei siis rumpukuivaa?
3) On olemassa valko- ja kirjopesua ja tiedän mitä niihin kuuluu. Mitä ihmettä tarkoitetaan siliävillä ja hienopesulla? Esimerkkejä kyseisistä vaatteista?
4) Villapesulla/aralla hienopesulla (koneeni käyttöohjeesta luettua) tarkoitetaan ilmeisesti aitoa villaa? Kuuluuko esim kashmir tähän?
Kiitoksia aivan mielettömästi jos joku jaksaa auttaa!
Ja anteeksi kaikki kirjoitus/kielioppivirheet!
Kommentit (30)
yleensä ne pitää pestä väljässä vedessä (eli pesukonetta ei saa täyttää täyteen)
Tuleeko nukkaa kun on nurinpäin?
MÄ teen nyt näin:
* Kokeilen astianpesuainetta ruohotahroihin
* Laitan muutakin v. pun kun sitä on muutenkin niin vähän
* 40 astetta
* Vaaleille väreille tarkoitettua nestemäistä pesuainetta
* Ilman huuhteluainetta ( ohjeessa sanotaan näin )
* Linkous pienemmälle
* Nurinpäin koneeseen
* Kuivaan narulla
Jäiköhän vielä jotain? Tuunko mä kertomaan myöhemmin miten puvun kävi? =)
Kiitän ja kumarran!
ulkovaatteet, varsinkin toppavaatteet imee itseensä hirveesti vettä ja sit pesutuloskin voi olla huonompi jos sinne lykkää muuta sekaan...
joskus se rasittaa konettakin kun niissähän on se oma kiloraja, jos menee yli niin ajan kanssa se ei enää palvele kunnolla
älä sit välttämättä koita vihreällä fairilla ku siitä saattaa jäädä läikkä. jos on väritöntä niin sit ei jää...
ja kun se olikin vaaleanpunainen niin käytä värilliselle pyykille olevaa nestemäistä pesuainetta, ja kuivaa henkarissa..
vaaleen tai siis valkopyykin pesuaine voi ajan kanssa vaalentaa sitä vaaleanpunaistakin..
tsekkaa lukeeko pesuaineessa et sisältääkö valkaisuaineita, jos näin, älä käytä sitä...
ja tuu kertoon myöhemmin miten puvun kävi..nyt sait kyllä niin paljon ohjeita et toivottavasti pärjäät. :)
Pesuaine on värillisille vaaleille.
Voinko laittaa muuta jos kone ei tule siltikään kuin puolilleen?
Laitanko huuhteluveden määrän korkeaksi vai normaaliksi?
huuhteluveden määrän ei varmaankaan oo väliä... ylimääräinen huuhtelu voisi silti olla paikallaan... nyt sä oot jo oikeilla teillä,
mut älä sit sitä vihreetä fairya, tai sit vaahdotat sen eka ja vaahdolla koitat... mä peljästyin et puku menee pilalle meikäläisen ohjeilla..
Entä jos liotan valkoisille vaatteille tarkoitettua jauhepesuainetta veteen ja koitan sillä hangata tahroja?
siis siihen haalariin, ei edes liotettuna.
se on muutenkin ihan hullun hyvä kirja, varmaan ainut koulukirja jota oon yrittänyt varjella..