laihdutus vinkkejä..
Kommentit (3)
puuroa ja marjojja
ruisleipää ja kevyleikkeleitä (kalkkunaa, broileria)
vihanneksia ja salaattia, vihanneksia ja salaattia
hedelmiä
vähärasvaista lihaa kuten kanaa
kalaa silloin tällöin esim uunissa valmistettuna
täysjyväpastaa tai -riisiä
herkkuina mehujäätä, rahkaa tms
sillä jo ostaminen on päätös syödä. Pienennä annoskokoja, syö säännöllisesti ja syö terveellisiä ruokia. Kun muutat ruokavaliota terveellisemmäksi, vointisikin muuttuu ja esim makeanhimo häviää. Voit syödä pieniä herkkupaloja, jotka maistuvat. Anna vatsan kurnia pientä nälkää heti sen jälkeen, kun olet syönyt, mutta varo ettei nälkä ehdi kasvaa isoksi syömisten välissä. Haukkaa hedelmää esim omenaa, jos ruoka ei ole aivan valmista.
Mieti mitkä ravinteet auttavat sinua laihdutuksessa. Minä sýön foolihappoa ja d-vitamiinia, koska minulla tuntuu olevan tarvetta niille. Unohda laidutusvalmisteet. Syö kotiruokaa tai valmisaterioista koostumukseltaan hyviä vaihtoehtoja. Unohda keinotekoiset makeutusaineet,ne lihottavat 10 kg vuodessa. Käytä sokeria, margariinia ja esim kermaa kohtuudella. Niistä ei tarvitse luopua!
Tehonnut on minulla. Kutsun omaa tapaani laihtua maalaisjärjellä laadituksi ruokavalioksi. Lisäksi hyötyliikuntaa.
Muista syödä säännöllisesti. Pelkän veden juominen esimerkiksi laittaa elimistön vain minimi kulutukselle ja laihtumista ei juurikaan tapahdu.
Kunnon aamupala puuroa leipää mehua. Päiväruoka. Iltaa kohti kevennetään kaloreita.