Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin kuulunut vauvan sydänäänet?

25.10.2007 |

milloin teillä muilla on kuulunut vauvan sydänäänet? minä olin tänään neuvolassa, viikkoja 8+2 eikä vielä kuulunut :( tiedän, että on normaalia ettei kuulu. sitä vaan odotti jotenkin niin kovasti, että ne jo kuuluisi. ja sitten tietenkin, kaikesta neuvolatädin vakuutteluista huolimatta, huolettaa, että jos ne ei kuulu seuraavallakaan kerralla.. kolme viikkoa on neuvolalääkäriin aikaa.silloin seur.kerran kuunnellaan. mietin jo yksityiselle ultran varaamista, mutta lieneekö ehtisin sitä enää ennen tuota saada ja muutenkin, ehkä vain on odotettava..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille ihanille ihmisille :) heti helpotti oloa, enemmän kuin terkkarin vakuuttelut :) varmaan se silläkin jäi minua vaivaamaan, kun terkkari sanoi, että saattaa kuulua kun olen niin hoikka..

Vierailija
2/11 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuului viikolla 13 ekan kerran. En ollut huolissaan, koska olin kuullut sydänäänet jo ultrassa. Jos kohtu on taaksepäin kallistunut, niin sydänäänet kuuluvat kuulemma myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykkeen näin ultrassa rv 7+2, seuraavassa ultrassa rv 11+3 myös kuulin sydänäänet ja ensimmäisessä lääkärineuvolassa rv 12+4 sydänäänet kuuluivat dopplerilla sillä sekunnilla, kun lääkäri laski anturin vatsalleni.

Sellaisia kokemuksia itselläni ei ole, ettei sydänääniä olisi kokeiltaessa kuultu. Ei siis yritettykään kovin aikaisin.

Vierailija
4/11 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta rv 12+3 ja toisesta 10+3 kuului sydänäänet. Koitti kuunnella jo neuvolassa 9+ viikoilla,mutta en huolestunut kun ei kuulunut. " enkat" kuulemma 9+1 millon kuuluneet :)

Vierailija
5/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sattuu olemaan istukka edessä niin kuin minulla viimeksi! Tuntui ettei kuulu ikinä mitään, joka ikinen kerta pelotti kun kesti niin kauan ennen kuin mitään saatiin kuulumaan. Sitten helpotti kun viimein aloin tuntea vauvan liikkeet. Siis joskus puolivälissä raskautta. :)

Vierailija
6/11 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla kuuluu sykkeet dopplerilla vasta rv12. Mulla on kuunneltu ekat kerrat joskus rv10+ ja on kuulunut.

Ultrassa sykkeen voi nähdä jo aikaisemmin. Mä olen kahdessa raskaudessa käynyt rv6+ ultrassa (tässä raskaudessa 6+5 ja ekassa muistaakseni 6+3) ja hyvin näkyi syke.

Vierailija
7/11 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin alkuraskauden ultrassa toissailtana, silloin oli rv 7+5.

Lääkärisetän sanoja lainatakseni: * Siellä pieni sydän sykkii kovasti*..

Eli 1,53cm kokoinen pikkuinen siellä oli ja kovasti sydän sykki.. ja sitten näin sen itsekin:)

Se lääkäri sitten sanoi että hänen suositus aina on että alkuraskauden ultraan vasta lähempänä rv 7 tai sen jälkeen.

a_j 8+0

Vierailija
8/11 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lääkäri sanoi että neuvolassa rv.11-12 paikkeilla varmasti kuuluu sitten sydänäänet..

a_j

Vierailija
9/11 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisessä ei kuulunut vielä sillon, tokassa kuului 10+3 ja ekassa ei edes kuunneltu noin aikaseen

Vierailija
10/11 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin jotain, että eipä ole ennen kuulunut näin selvästi näin vähillä viikoilla. Mulla ei kyllä ole mahassa yhtään rasvaa estämässä kuuluvuutta.

Vierailija
11/11 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta kokeiltiin kuunnella ja kuuluikin viikolla 10+ jotain, mutta tällä toisella ei vielä 14+5 saatu mitään kuulumaan, joten pikaisesti passittivat ultraan, kun ei np-ultrassa oltu käyty. Siellähän se puljasi tyytyväisenä. Totesivat ultrasairaalassa, että ei noista neuvoloiden dopplereista ole mihinkään. (Eivät välttämättä ole kovin laadukkaita laitteita nimittäin)

Ei meinattu sitten seuraavalla neuvolakäynnilläkään saada ensin kuulumaan rv 16+jotain, mutta kuuluihan se sitten pitkän etsimisen jälkeen. Lääkärikäynnillä 12 viikolla oli kyllä todettu kohdun taaksepäin kallistuminen ja lääkäri lohdutteli, ettei ole hätää.

Tuttavapiirissä on useita, joilla on myöskin ollut kohtu taaksepäin kallistunut, eikä siten kuulu vielä 14-15 viikoillakaan. (Mutta yleensä ovat käyneet kyllä niskapoimu-ultrassa sitä ennen, joten eivät ole ehtineet huolestuttaa neuvolatyöntekijöitä, kuten meillä kävi 14 viikolla..)

Siis huolet ja murheet pois! =)

nemma ja masu 22 rv