Orastavaa vauvakuumetta, järki sanoo ei, sydän kyllä. Muita?
Hui, miten mä tänne edes uskallan kirjoittaa?! Taas... Etten vaan jäis koukkuun ja alkais tosissaan kuumeilemaan ;)
Mutta tilanne tosiaan se, että pienen pieni vauvakuumeen poikanen on nostelemassa päätään. Juuri, kun on alkanut elämä soljua melko mukavaan malliin. Meillä siis esikko 3,5 v. ja pikku-neiti 10 kk. Ja tämä neitihän on ollut melko vaativa vauva. Ja tämä vauvavuosi aika rankkaakin. Miten ihmeessä voi tulla vauvakuume?! Järki sanoo, että näin olisi hyvä. Kun lapsiluku olisi tässä. Rauhassa nautiskelisin olosta kotona lasten kanssa.. Moni asia sujuisi hyvin kahden lapsen kanssa jne... Mutta, mutta toisaalta olen aina halunnut kolme lasta. Ja haluaisin vielä kokea tuon kaiken ihanuuden odotuksesta ja syntymästä sekä pienen kehittymisen ja kasvun seuraamisesta. Sydämessä olisi vielä tilaa kolmannellekin lapselle! Mutta miten riittää kotona tila, entä taloudellinen puoli, entä aika jokaiselle lapselle erikseen ja yhdessä???
Onko muita, joilla samoja ajatuksia? Olis kiva jakaa niitä yhdessä!
-Selmiina
Kommentit (4)
Mun tilanne on sellainen että on 5v poika ja eronnut. Olen tapaillut ihanaa miestä kohta kaksi vuotta ja nyt alkaa tuntua että haluan edetä yhdessä asumiseen ja sitten pieni perheenlisä ois niiiiiin ihana!! :)
Meidän esikoinen on 3-v ja toinen 1v3kk. Itse asiassa pahin vauvakuume oli keväällä, ehti jo laantua, mutta nyt taas nostaa päätään. Ollaan kyllä keskusteltu, että ei nyt putkeen sitä kolmatta, että töitä välillä ja sellaista, mutta mua on alkanut pelottamaan, että nämä lapset pian jäävät tähän!!!?!?!?! Olen aina toivonut 3 tai 4 lasta...ja molemmat kolmea...mutta nyt kun arki koko ajan näiden tylleröiden kanssa helpottuu, niin mietin vaan, miten mukavuudenhaluiseksi sitä tuleekaan. Että nyt putkeen vaan se kolmaskin. Mutta...kun tuo talous puoli huoletta sekä miestä että minuakin. Olen ollut kotona lasten kanssa ja seuraava äippäraha ei olisikaan enää yhtä " muhkea" (hahaa, ihan kuin se tosiaan olisi muhkea...phah!!!) vaan minimin minimi. Ja asintolainaakin täytyisi joskus lyhentää ja olis kiva jos joskus vois jotain muutakin tehdä. Mutta omista valinnoistahan tässä on tietysti kyse. Plaah. Toisaalta jos nyt tekis putkeen ja kärvistelis vielä heheheheeee muutaman vuoden minimillä...
Tälläisin aatoksin mieltään purkaen
Minni
Meillä lapset 3v ja 1v4kk. Oikeastaan en oo kuumeillu ennen tätä ollenkaan. Tämä meidän kakkonen on pikkasen vaativampi mitä ensimmäinen, voi olla että johtuu siitäkin tämä kuumeettomuus.
Mutta nyt ajatukset kolmannesta lapsesta alkaa pyörimään joka päivä mielessä. Toisaalta oon aika vasta palannut töihin enkä kehtais heti olla taas jäämässä äitiyslomalle. Oonkin miettiny että ois ihana aloittaa yritys esim.ens kesänä. Miehelle en oo vielä uskaltanu mainita asiasta ;) Mies kun ei ala suunnittelemaan asioita pitkälle eteenpäin.
Lasten vauvakuvia oon katsonu läpi, hypistelly pienen pieniä vaatteita. Haluaisin kokea raskauden vielä kerran ja ennenkaikkea odotuksen vielä kerran. Vauvakuume on valtava :´)!
Eli kamala on vauvakuume ja kolmatta kuumeillaan meilläkin (tosin nuorempi jo 3v joten sillain eri tilanne) mutta tosiaan, tila ja talous. Kyllähän nuo lapset ohentaa tuota rahapussia ihan kiitettävästi, nytkin mietitään kovasti, että mistä revitään rahat kunnon talvikenkiin (niissä kun en pihistele niin niihin sitten sitä uppoaakin)
Tilaa ei ole, nytkin asumme kolmiossa, mutta suht pienellä vaivalla saamme talostamme neliön.
Tarkoitus oli tehdä pari huonetta lisää, mutta rahat loppuu kesken ja lainaa ei aivan määrättömästi viitsi ruveta ottaa.
Noiden kahden kanssa pääsee jo todella helpolla, ei tarvita vaippoja, molemmat osaa pukea ja käydä vessassa yksin, molemmat ruokailee itse ja muutenkin elämä alkaa olla jo helppoa ja sitten miettii, että aloittaisi -taas- kaiken alusta, huoh.
Mutta silti, kyllä me taidetaan antaa sille kolmannelle mahdollisuus tulla... vauvanhuoneen sisustusta kun tässä jo mietin :p