Mistä voi johtua sokeri virtsassa?
Siis muusta kuin diabeteksestä. Tuli mieleen tuosta diabetes-ketjusta, mulla on ollut jo useamman vuoden aina silloin tällöin toistuvana tämä vaiva, eli ei siis koko ajan päällä mutta aina välillä tuoksuu virtsa voimakkaasti makealle.
Olen tehnyt apteekista saatavia tikkutestejä, jotka näyttävät sokeripitoisuuden kohonneen. Kävin pari vuotta sitten terveydenhoitajalla, joka mittasi verensokerin ja totesi sen olevan normaali eli diabetestä ei ole. Kyselin mistä tämä virtsan sokerisuus voisi johtua mutta hän ei sanonut siihen juuta eikä jaata. Kysyin pitäisikö varata lääkäriaika niin ei sekään kuulemma ole tarpeen. Eli en ole sitä sen koommin kauheasti miettinyt, mutta onkohan kellään kokemuksia ja/tai tietoa aiheesta?
Kommentit (6)
Olen kyllä vähän sokerihiiri, mutta tuo vaiva ei kuitenkaan liity mitenkään selkeästi johonkin että olisin syönyt karkkia tai muuta. Kaikki muut veri- ym arvot ovat hyvät ja ylipainoakaan ei pahemmin ole. Ei ole lapsia enkä ole raskaana.
Toinenkin teoria on olemassa, toisesta nännistäni tulee joskus jotain nestettä (nyt ei taas aika pitkään aikaan ole tullut, mutta jo vuosien ajan silloin tällöin), tämä voisi ilmeisesti liittyä johonkin aivolisäkkeen kasvaimeen(?) joka samalla ilmeisesti aiheuttaa tuota sokeripitoisuuden kohoamista virtsassa. Tuotakin on kuitenkin tutkittu ja mitään ei löytynyt, joten on kai poissuljettu, ellei sitten jotenkin siellä piile niin että sitä ei huomattu vaikka etsittiinkin.
tä joku jo veikkasi. harmi vain kun verensokeri pitäisi osata mitata ENNEN kuin se sokeri erittyy virtsaan.
suosittelisin kyllä lääkäriä. kyseessä saattaa esim. olla tosiaan se alkava 2 tyypin diabetes joka vielä pysyy kurissa, mutta nostelee satunnaisesti päätään
Mulla kerran on ollut pissassa sokeria kun testattu. Se oli lapsena leikkauksen jälkeen. Mistä lie tuo ainoa tulos tuli...
mun munuaiset falskaa sitä.
ei haittaa vielä mutta iso riski 2 tyypin diabetekseen. ja mulla muuten molemmat vanhemmat diabeetikkoja...
Täytyy ruveta tuota kakkostyypin diabetesta sitten kyttäämään. Hassua, kun mulla ei ole suvussa sitä ollenkaan ja kuten sanottu veriarvot, kolesterolit ym. ovat hyvät. Olen alle kolmekymppinen ja syön pääosin terveellisesti, liikun säännöllisesti mutta sitä voisi kyllä varmaan vähän lisätä. Mutta ehkäpä tuota rasitetta kuitenkin on.
oli kerran äippäneuvolassa sokerit koholla näytteessä. Olin juuri syönyt pussin karkkia ja juonut limsapullollisen.