Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis käyttääkö joku kestoterveyssiteitä?

Vierailija
25.10.2007 |

Ymmärsinkö ihan oikein tuosta toisesta ketjusta? Siis ihmiset pesevät ne veriset kangasrätit ja käyttävät uudestaa? Onko tämä ihan hygienistä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan hygieenistä.

Vierailija
2/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos farkkuihisi menee verta, heitätkö ne pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi hiivatulehdukset taaksejäänyttä aikaa, jippii. Ikinä en enää palaa hautoviin muovihirvityksiin. Kangassiteet ovat lisäksi _paljon_ mukavammat ihoa vasten.

Vierailija
4/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on hirveän paljon mukavampi olo kuin muovikemikaalikertakäyttöroskien kanssa. Sitä paitsi minusta ne kertakäyttöiset haisevat likaisena paljon pahemmille ja ne roskikset niitä täynnä vasta ällöttäviä ovatkin.

Vierailija
5/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko niissä joku muovi- tai muu nestettä läpäisemätönkin osa? Siis jos on runsas vuoto, niin imeytyykö läpi ja kuinka usein pitää olla vaihtamassa " rättiä" ?

Vierailija
6/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin käytetään kestoja eikä enää kertiksiin palata.

Vierailija
7/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muakaan mitään verisiä rättejä paljon huvittais pestä, mutta kun mulla onkin käytössä tampoonit (kuukautiskuppi tilauksessa), niin eihän niihin siteisiin mitään ees tuu, ne on vaan mahdollisten ohivuotojen turvana. En muutenkaan käytä koskaan siteitä, mutta muovisethan ne vasta oksettavat on, kun ne liimautuvat vakoon kiinni ja tuntuvat limaisilta. :(

Vierailija
8/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10: niissä on esim PUL-kerros, sellainen eräänlainen laminointi. Ei tule läpi veri ja kangas imee hyvin+tuntuu mukavalle vaikka kastuu. Yhtään useammin en joudu vaihtamaan kun kertistäkään.

Vierailija
9/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs olette kuletelleet niitä päivällä kun töissä vaihtaa useamman siteen? Siis onko teillä joku pussi taskussa johon ne veriset siteen laitetaan ja viedään kotiin pestäväksi?`Edelleen kuulostaa epähygieeniseltä.

Vierailija
10/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun joudutaan pesemään jne. niin kuinka usein " sidevarasto" pitää uusia?

Vierailija
11/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä säilytätte pesuun menevät likaiset siteet? Ette kai muun pyykin seassa niitä pese?

Vierailija
12/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Missä säilytätte pesuun menevät likaiset siteet? Ette kai muun pyykin seassa niitä pese?

Vierailija
13/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

15: Niitä siteitä on eri kokoja ja ne imevät enemmän kun uskoisi. Jopa jälkivuotoon on oma kokonsa. Ei mulla ole runsaatkaan tulleet housuille.

Töissä vaihto helppoa, samalla lailla kun vaihtaa kertiksen niin kaivaa kassista puhtaan.

Mulla on oma pikkuämpäri kotona likaisille siteille, josta heitän ne liotuksen jälkeen pesuun. Kestävät ainakin parinsen vuotta hyvinä, jopa pidempään.

Vierailija
14/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis vähän niin kuin gore-tex-kalvo tms, ei päästä nestettä toiseen suntaan mutta hengittää.

Meillä pyörii kaikki 60-asteiset pyykit samassa pesussa, ja puhtaita ovat aina pesun jälkeen olleet. Oonhan mä pessyt aikanaan ohivuodoista veriset pikkaritkin muun pyykin seassa, miksen siis siteitä.

Niin ja käytön jälkeen huuhton enimmät veret pois kylmällä vedellä ja heitän ilmavaan 60-asteisten pyykkikoriin odottamaan. Tietty voi heittää valmiiks koneeseenkin jos tietää, että just toi pyykkisatsi menossa seuraavaksi pesuun. Jos oon kodin ulkopuolella ja vaihdan sidettä, viikkaan sen nurinpäin selliaseki kirjekuoreksi ja suljen noilla neppareilla. Päällepäin ei pilkoita yhtään veristä kohtaa, ei ole märkä tms. Sitten taskuun, laukkuun tms. Eipä juuri tuoksahdakaan toisin kuin käyteyt kertikset (*jaiks...*). Niin ja kotona sitten huuhtelen ja laitan pyykkikoriin.

Kivan näköisiä kestositeitä saa ainakin kotimaiselta igulee :lta, niillä on ihan toimiva verkkokauppa.

Vierailija
15/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran saa taiteltua kassiin vaihdon jälkeen eikä tartte alkaa pesemään työpaikalla niitä :/. t. ap

Vierailija
16/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin kuukupeille.

Vierailija
17/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangaskerrokset päällekäin, ompelet reunat kiinni. Kiinnität nepparit tai tarrat tai mitä haluatkaan käyttää. Helpot kaavat mm. kestovaippainfon sivuilla. Ja kun tekee itse, voi itse tehdä eri tarpeisiin erilaisilla imuilla. Halvaksikin se tulee, imuina voi käyttää omai vanhoja pyyhkeitä, flanellia jne. Pul-paloja minulla on jäänyt lastenvaippojen ompelusta, joten käytännössä ilmaisia!

Minä olen tehnyt myös sellaisia, joissa pul-kankaan sijaan on fleece kosteussuojana ja jos ei ihan runsaimman vuodon aikana käytä, niin hyvin pitää ilman pul-kangastakin, ja ne ovat aivan ihanan mukavia käyttää, tuntuvat pehmeiltä ja miellyttäviltä.

Suosittelen:)

Vierailija
18/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuosta minä yllätyin kokeillessani kestoja töissä ja menossa. Helppoa paketoida käytetty ja kylmässä vedessä liotettuna lähtevät puhtaaksi vaikkei heti pääsekään pesemään. Mulla on kaksi apteekin pikkusta muovipussia, toisessa puhtaat ja toiseen laitan käytetyt odottamaan.

Vierailija
19/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi ilmavakin pyykkikori.

Vierailija
20/22 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikorin reunassa on erillinen pieni tasku, johon laitan siteet etteivät ne joudu muun pyykin sekaan likaisina, vaikkei sillä väliä olisikaan. Ne ovat siinä hyvin ilmavasti, enkä ole huomannut mitään hajua. Virautan kylmällä vedellä siteestä veret pois heti käytön jälkeen, niin ei ne jää haisemaankaan mitenkään kamalasti sinne.

ei-21

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan