Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****KESÄNUPPUJEN to-su****

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina yhtä ihmeellistä nähdä pieni elämänalku ultrassa! =)

Miun suunnalta kuuluu vain pahaa oloa. Hitto, että oksettaa koko ajan. Töissäkin piti käydä kolme kertaa oksentamassa ja illalla tuli vielä kaikki ulos. Nytkin on tosi paha olo. En kuitenkaan viitsi mitään saikkua hake, mitä mie täällä kotonakaan tekisin. Jos tää nyt vielä pahenee, niin sitten täytyy harkita tuota sairaslomaa.

Pitääkin lähteä meikkaamaan ja sitten töihin.

Tytteli-83 rv 8+3

Vierailija
2/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi aamu vähän ärsytyksellä kun tappelen exän kanssa isompien lasten tapaamisista. Vuodatin siitä jo tuonne yksin - ja yhteishuoltajien sivuille joten säästän teidät.

Sen vain sanon että jos joskus eroatte, sopikaa tapaamiset AINA lakimiehen kanssa. Saatte suljettua kiusanteon siltä osin pois. Hyvää tahtoa saattaa riittää eron " kuherruskuukauden" verran mutta kun katkeruus saa vallan niin ei oo enää kivaa.

hemmetti sentään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niinpä niin. olen täällä hehkuttanut ettei " mulla ole ollenkaan paha olo"

hah.

äsken tulin kotiin huilaamaan ennen iltavuoron alkua ja YÖKS. Mä epäilin jo vähän aikaa et mä kuvittelin ne kaks viivaa ja muut oireet kun oli eilen niin hyvä olo koko päivän. Eikä ne rinnatkaan ollu enää niin turvoksissa... mut PAH. :)

Ei vaan, mä olen onnellinen. Pelottaa vaan koko juttu ihan sikana!

Auttoiko teillä ensimmäinen neuvolakäynti kaikkiin pelkotiloihin? (tai ei kaikkiin, vauvoihin liittyviin:) )

-ElinaAnnina

Vierailija
4/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä että mullakaan ei ole nyt ollenkaan huonoa oloa ollut moneen päivään, On tosi vaikeeta uskoa että olisin raskaana! Rinnat on vaan kipeenä. Melkein toivois että tulis huono olo tms.(typerää toivoa tuollaista). Vielä kuukausi ekaan ultraan ja päivät matelee...

Missä vaiheessa aioitte kertoa työpaikoillanne odotuksesta? Minä ehk odotan sinne että maha alkaa näkymään. Ja todennäköisesti se alkaa näkymään aika pian ku käytän tiukkoja vaatteita töissä.. joten saa nähdä miten saa piiloteltua.

Mariatar84 rv 5+5

Vierailija
5/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä paha olo jatkuu edelleen, vaikka on kyllä lieventynyt onneks hieman. kuitenkin tiuhaan joutuu jotain syömään, tunnin välein melkeinpä, jotta olo suht ok. eikä oikein maistuis mikään, paitsi ruisleipä ja suklaa :)

eilen oli mulla eka neuvola. odotin niin kovasti, että sydänäänet jo kuuluisi,mutta ei :( th.vakuutteli kyllä, että ei huolta ja eipä tietty kun viikkoja vasta nyt 8+3, mutta mietityttäähän se silti.. esikoiselta kuului sydänäänet 9+ jotain, en muista tarkalleen. en kyllä muista, oliko tuo silloin eka kerta kun niitä kuunneltiinkin. neuvolalääkäri mulla vajaan kolmen viikon kuluttua, että toiv.sitten silloin. en edes uskalla ajatella, että jos ei silloinkaan mitään kuulu..yksityiselle en kuitenkaan aio mennä, pakko jaksaa odottaa. kuulostaa hirveältä ehkä, mutta tässä kohtaa on säästettävä..rakenneultran kohdalla sitten on toinen juttu, silloin menen, kun sitä ei tämä kaupunki tarjoa. toiv.kukaan ei nyt ymmärrä tästä väärin..

joku kyseli,milloin pahoinvointi loppuu. se on kyllä tosi yksilöllistä. viimeks mulla loppui n.11viikolla. ei ollut kyllä näin pahana ollenkaan.

mutta, eipä muuta tällä kertaa. mukavaa viikonloppua kaikille :)

uuvistus

Vierailija
6/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melkein oireeton olo,ainoastaan rinnat kasvaa.(no onhan sekin tietty aikas yleinen oire:). Sitä vaan ihmettelee kun ei tee pahaa eikä mitään muutakaan..Mutta hyvähän se on jos on helppo raskaus. ainakin vielä..

Vierailija
7/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minäkin ilmoittaudun. Paha olo jatkuu, mutta muuten kaikki menee mukavasti. Viikoja on nyt kasassa 7+3 ja hinku ekaan ultraan jo kova. Me päästään puolentoista viikon päästä tiistaina kurkkaamaan masukkia. Toivottavasti siellä ollaan oikealla paikalla ja voimissaan.

Vierailija
8/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä jos koko ajan oksettaa, mutta sitten taas huolettaa jos ei oireita oo ollenkaan!

Minulla aika vähän oireita, tosin ruokapuolella olen aika valikoiva eikä kahvin juonnin vähennyskään tuota ongelmia - ei nimittäin enää maistu. Hammasharjasta tulee yökkäyefekti ja paleltaa kovasti, mutta ei meillä lämmin olekaan!

Välillä toivoisi rankempia oireita (olisi jotenkin todellisempi?), mutta lueskelen sitten lohdutuksesi viime raskauden päiväkirjaa. Ei ollut vielä näillä viikoilla pahoinvointia ja kaiken kaikkiaan oksensin vain kerran koko raskausaikana (viikolla 13). Jospa mentäisiin nyt saman kaavan mukaan... Jostain muuten luin, että viikolla 10 on raskaushormonitaso kaikkein korkeimmalla. En tiedä, olisko silloin myös pahoinvointia kaikkein todennäköisimmin? Yleensähän se kuitenkin loppuu ekan raskauskolmanneksen jälkeen.

Ei niistä alkuraskauden juomisista tai polttamisista kannata ottaa stressiä. Niiden vaikutuksestakin ennen kuukautisten poisjäämistä on ristiriitaista tietoa. Joten katse eteenpäin!

taika, kohta 6 viikkoa täynnä ;)

Vierailija
9/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ensimmäinen neuvola ja alkoi heti tuntua jotenkin oikeammalta tää odotus..:D

Mulla siirty vähän laskettu aika kun siinä kiekossa ei taideta ottaa huomioon kierron pituutta. Mutta aikaistui LA ja se ei haittaa yhtään kun viikkoja (tai oikeastaan päiviä) tuli lisää..

Huonoa oloa on ollu vaikka muille jakaa eikä koko ajan syöminen auta mitään. Neuvolan täti suositteli B-vitamiinia pahoinvointiin ja sitten pitää ottaa D-vitamiinia lisänä näin talviaikaan. Neuvolalääkäri on 14.11. jolloin viikkoja on 10+1 mutta voi hyvinkin kuulua jo sydänäänet kun oon hoikka. Ultraa täällä saa vaan yhden ja sen ajan saan samalla, jonnekin rv 18 paikkeille se menee. Eli ens vuoden puolelle. ;)

Piikka ja pikkupedagogi 7+3 (LA siis 10.6.)

Vierailija
10/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sit jysähti. Lääkäri soitteli mulle päivällä, kun olin käynyt labrassaaamusta. Piti määrittää kilpirauhasen toimintaa ja prolaktiiniarvoja ja ties mitä....eipä tuo muistanut mainita että siellä oli myös raskaustesti.....=)

lääkäri soitti (tuttu) ja totes että osa kokeiden tuloksista oli tullut ja mua ei vaivaa mikään sellainen joka ei paranis 9 kk aikana.....onnitteli että kun uhkailtiin hormooneilla eilen niin näin kävi. Oli tuo kohtu ollut eilen suurehkon kokoinen, vaan päätti katsoa kokeella...

Viikkoja on 7-8 rv, lääkäri käski heti maanantaina soittamaan äitiysneuvolaan. Tämä on katraan neljäs ja viimeinen jos loppuun asti päästään kunnialla.

Vieläkin sitä on ihan ihmeissään, sentään opputalvesta asti on toivottu ihmettä. Meni juhannussuunnitelmat ja matkasuunnitelmat muuten uusiksi, taivaan kiitos hommattiin taloon jo uus tila-auto joten se sentään on kunnossa.

Rinnat on ihan älyttömän arat, ei voi yhtään olla ilman liivejä, ja yhdet housut lakkas mahtumasta ja kaksi kuukautta sitten noin, ne pyöri päällä....väsymystä ja koko ajan nälkä. Nyt nautin kaikesta, on viimeinen mahdollisuus.

Vierailija
11/39 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi :)

Onnea taas uusille plussanneille ja mukaantulleille! :)

On se aina lohdullista lukea etten ole yksin väsyn ja huonon olon kanssa.

Eilisiltana sain jostain jotain energiaa että jaksoin käydä kävelemässä jopa tunnin! Kyllä olin ylpee itestäni sen jälkeen ;))

Ja sit kyllä sen ansiosta varmaan nukuin yönkin todella sikeesti..

Tän päivän oon istunu koulutuksessa koko päivän. Ruokarytmi ei silloin ole normaali joten nälkä pääs yllättämään ja sen vuoksi kamalan huono olo. Melkein aloin yökkimään siellä koulutuksessa, voi yäk..

Ja nyt tässä on perinteinen tuttu huono olo ja väsy ollut päällä iltapäivästä lähtien.

Ei tässä paljoa jaksa muuta kun olla vaan.

Masu vaan tuntuu kasvavan, tai turvottaa.. Housut kiristää!! Sen takia lähdenkin huomenna aamusta ostamaan mammavaatteita!!! :) Pakko saada ainakin housut ja jokunen paita..

a_j 8+1

Vierailija
12/39 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]a_j[/b] Ootko aatellu, että jos ottaisit tollasiin palavereihin mukaan jotain pientä naposteltavaa; keksiä tai hedelmiä, jos se auttais sit ettei pääse oksu yllättämään?

Mua on alkanut vähän ärsyttää läheisten ihmisten

ei vielä

-asenne..Jos jotain kertoo, että oon esim. katsellut lastenvaunuja tai pinnasänkyjä niin aina niiltä tulee kommenttina, että

eihän niitä nyt vielä tartte

tai

älä nyt vielä..

. En mä halua elää koko raskauden aikaa pelkäämällä, että mitä tapahtuu, haluan nauttia tästä nyt kun se on totta! Sit jos jotain ikävää tapahtuu niin on ainakin nauttinut sen aikaa kun on ollut mahdollista ja jos on lapsen tavaraa esille niin se poislaittaminen on mun mielestä osaa sitä suruprosessia. Se on vaan elämää..

Jotenkin tuntuu, että kun kuulee, että ei haluta kertoa raskaudesta ennen sitä 12 viikkoa niin tulee sellanen olo, että sitä pitäis hävetä jotenkin jos tuleekin keskenmeno. Mä mieluummin oon kertonu läheisille ja tärkeille, että saavat iloita mun kanssa ja sitten jos tulee keskenmeno niin voidaan myös jakaa se suru.

Vierailija
13/39 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lauantaina kaikille!

<b>A_j:n</b> kanssa samoilla linjoilla ollaan.

Mielestäni oleellista ei ehkä ole se, milloin kertoo tai ostaako äityisvaatteita viikolla 2+0. Jokainen elää raskautta tavallaan. Varotteluilla suojataan ehkä niitä aitejä, jotka eivät ole millään tavalla henkisesti varustautuneet keskenmenon mahdollisuuteen, ja romahtavat sellaisen sattuessa korkealta. Jos ymmärtää, että luonnon armoilla tässä loppupelissä ollaan, niin voinee iloita raskaudestaan täysin (turvonnein) rinnoin.

85-90 % raskauksista kuitenkin sujuu keskeytyksistä.

Helistimestä hetkeksi tänne loikannut Rotina (6+0) eli 34 v esikoisen odottelija keski-suomesta

Vierailija
14/39 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikan viestiin siis viittailin viestissäni, sorgen

Vierailija
15/39 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja on nyt 6+3, mutta kun mulla on pitkät kierrot ja ovulaation tunnistin, niin uskoisinpa että oikeasti viikot on 5+3.

Huonoa oloa on ollut nyt n.4 päivää, mutta aika lievää on,kuten esikoista odottaessakin. Miten teillä muilla on, tai on ollut aiemmissa raskauksissa, että onko se pahoinvointi lisääntynyt pikkuhiljaa vai alkaako se heti niin kovana tai lievänä kun se tulee pysymäänkin?

Oon lueskellut, että aika moni käy siinä alkuraskauden ultrassa. Minun tekisi myös mieli käydä, mutta täällä meilläpäin se maksaa n.110¿, eikä siitä saa nykyään Kela-korvaustakaan. Vähän jännittää jos menee kesken, kun yksi keskenmeno mulla on ollut.

Nyt kun sitä tarkkailee koko ajan kaikenlaisia tuntemuksia tuolla alavatsalla ;), niin kysyisin että onko teillä muilla niitä jomotuksia nivusissa? Mulla on välillä tosi koviakin ja muistan kyllä niitä olleen esikoisestakin. Silloin sanoivat neuvolassa että se johtuu siitä kohdunkasvusta tai kiinnikkeistä ja voi sätellä ihan reisiinkin se kipu ja mulla säteileekin. Minkäslaista se keltarauhasen kasvuun liittyvä kipu on,jos sellainenkin tähän alkuraskauteen kuului? Mulla on välillä ollut sellaista aika kovaa vihlomista tuolla alavatsalla vasemmalla puolella...voiskohan se olla sitä? Se kestää hetken aikaa ja häviää sit kokonaan.

Jos ette jaksa vastailla kysymyksiin, niin olisko jollain antaa jotain linkkiä mistä voisin lueskella, että mitä kaikkea tähän alkuraskauteen nyt kuuluikaan ;D.

Kiva kuulua taas tänne,edelliskerrasta onkin jo aikaa... :)

Paljon voimia kaikille! Ei tätä väsymystä enää muistanutkaan...huoh ;)

Vierailija
16/39 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää muka saa Kelan korvausta alkuraskauden ultrasta?? Mie kävin tasan kaksi vuotta sitten viimeksi ja sai vielä korvauksen. Onhan täällä yksityisellä ultrassa käyneitä, ootteko saanut korvauksen?

Onhan tuota kaikenmoista jomotusta vatsalla ja nivusissa. Itse huomaan, että jos oon lytyssä, niin tulee ikävä olo.

Nyt tulee anoppi kylään ja kerrotaan sille raskaudesta. Pakko on kun maha on niin pömppö. =)

Tytteli-83 rv 8+4

Vierailija
17/39 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille :)

Piikka: Joo, täytyy mun jatkossa varautua noihin palavereihin ja koulutuksiin paremmin. Omat eväät vaan ens kerralla mukaan..:D

Voi sitä muut ihmetellä kun viel eivät tiiä. Ainoot ketkä siis täs vaihees tietää on oma äitini ja sit esimieheni.

Tää päivä on mennyt nopsaan.

Aamusta kävin kaupungilla. Oisin ostanut mammahousut mutta en löytänyt!!!!!! Kyllä oon ihmeissäni. Kysyin 10:stä liikkeestä onko ja aina sain eiooota. Uskomatonta!!!!! No,mammapaidan löysin ja se on ihana :)

Sen jälkeen oon potenut vaan kamalaa väsymystä..huhhuh.

Kävin miehen ja sen lasten kanssa kylässä mun vanhempien luona niin mä nukahdin sinne sohvalle tosta vaan :D

Tänään ihan pari kertaa vaan oon joutunut yökkimään, ei onneks niin hirmusti ku esim.eilen. Ja tänään ruoka on maittanut todella hyvin ;)

Mutta ummetus ei oo kivaa :( Tätä tää ollut jo reilun viikon. Ennen tottunut että vatsa toimii useita kertoja päivässä, nyt hyvä jos joka kolmas päivä :(

Mies ja sen lapset menossa saunaan kohta. Mä en pysty. Mitä kävin yks ilta niin en pystyny olemaan kun pari minuuttia. Ennen olin himosaunoja... Tulee vaan niin huono olo.

Mutta on tää kaikki silti vaan niin ihanaa... :)

Niin ja joku kyseli alkuraskauden ultran Kela korvauksista. Ite kun kävin tiistaina niin se maksoi 74 euroa. Eikä saada korvausta.

Ja sit niistä alkuraskauden nippailuista yms. Mulla oli ja on yhä vieläkin välillä niitä tunteita, välillä nippailee, sit ' vääntelee' alamahaa, välillä ottaa alaselkään, välillä reisiin asti ja tosiaan nivusissa tuntuu..kaikenlaisia tuntemuksia.. :) Kohdun kasvukipuja siis..

a_j 8+2

Vierailija
18/39 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Nyt on aika tuskanen olotila, ei kaiketi johdu kuin osittain raskaudesta (6+3), mutta vaivaa ilmeisesti hiivatulehdus tms. Onneksi maanantaina aika gynelle. Saan tosi herkästi vaivoja, käytin alkuviikosta siteitä pienen tuhruvuodon takia ja heti limakalvot ärsyyntyivät. Nyt olen käyttänyt gynophilus (tms) puikkoja ja olo hieman helpottanut. Olen jo yhden canesten kuurin joutunut käyttämään, enkä haluaisi käyttää toista.. Onko muilla ongelmia limakalvojen tai toistuvien tulehdusten kanssa? Hiivatulehdusten lisäksi oireilee virtsarakon tulehdus minkä saan pysymään kurissa hillittömällä juomisella. Ja vessassa ravaamisella.. Tämä on kolmas raskaus, enkä muista kahdesta muusta raskaudesta näitä vaikeuksia. Voisiko syy olla siinä että odotan nyt kaksosia - onko hormoonimäärät jotenkin erit tms.?

" Alapäävaivojen" lisäksi vaivaavat aika usein rytmihäiriöt ja matala verenpaine (90/45), neuvolan mukaan normaalia.. Yh, toivottavasti tämä tästä helpottaa :(

Silti olen mielettömän onnellinen raskaudesta mutta yhtä aikaa pelkään että nämä vaivat ja tulehdukset aiheuttavat keskenmenon! Nyyh!

Vierailija
19/39 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin viikkoja siis 7+3..

Vierailija
20/39 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tällä viikolla alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja kyllä sain siitä Kela-korvauksen. Maksettavaksi jäi 85 euroa.

Olo on tänään ollut aika huono, kuten joka päivä nykyään. Ei meinaa mennä ohi syömälläkään :S Saas nähdä, miten kauan tämä jatkuu, toivottavasti helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Mutta niin älyttömän ihanaa oli nähdä se pieni möykky, joka sykki kovasti, voi että <3

Poltsi 7+0 ja Omppu