Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyi! rappukäytävässä vaan koira tappanut taaperon

Vierailija
24.10.2007 |

" Rottweiler raateli eilen 1,5-vuotiaan lapsen hengiltä Ranskassa. Pikkupoika oli lähdössä äitinsä kanssa ulos leikkimään, kun koira hyökkäsi lapsen kimppuun tämän kotitalon rappukäytävässä.

Rottweiler tarttui pojan kasvoihin voimakkaalla otteella, eikä päästänyt äidin ja paikalle sattuneiden naapureiden yrityksistä huolimatta irti." (IS)

Kun ei mikään auta! Vaikka monta aikuista vieressä ja silti koira tappaa. Ne eivät kuulu ihmisasutuksen joukkoon moiset pedot.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali koira ei tuolla lailla hyökkää. Nälkäinen tai sairas koira voikin hyökätä.

Vierailija
2/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissäkin se pittbull jokin aika sitten hyökkäsi sokean miehen ja hänen pienen poikansa kimppuun kadulla.

Julkisilla paikoilla ei ihmisen pitäisi joutua pelkäämään sitä, että koira tulee ja tappaa. Koirien pito tehtävä sitten luvanvaraiseksi tai jotain, etteivät ne huonot ihmiset pidä koiria.

Minä pelkään koiria ja yritän väistää niin paljon kuin mahdollista, mutta omistajat vaan päästävät hihnaa löysemmälle. Oikeasti! Minä en pelkää turhaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä vaan saada rajotuksia. Ja ei tosiaankaan tarvi olla omistajien hulluja tai välinpitämättömiä. Monet koirat vaan saa jonkun psykoosin tai minkä lie ja hyökkää. Täällä esim. pitt bull raateli taaperon todella pahaan kuntoon, omistaja oli vieressä. Ja ihan " normaali" perhe omisti koiran ja olivat käyneet ihan virallisissa tottelevaisuuskoulutuksissa koiransa kanssa jne.

Mua on purrut pahasti päähän saksanpaimenkoira - tutun koira. Tuttu tuli koiransa kanssa kävelylenkillä vastaan, pysähdyttiin juttelemaan ja yht äkkiä koira hyppäs muhun kiinni. Kaulaan yritti purra, mutta sain vedettyä refleksinomaisesti leuan kiinni rintaan, niin sai purtua " vaan" poskeen ja kalloon. Ja käsivarteen. Koira oli kuulemma ollut siihen asti oikein kiltti ja tottelevainen.

Mun mielestä vois isommat koirarodut aivan hyvin kokonaan kiertää. Toki pienemmätkin voi purra/tulla hulluiks, mutta ne saa sentään lapsen kimpusta aikuinen ihminen pois.

Ja tosiaan, mua ei kauheasti kiinnosta, onko vika koirassa vai koiranomistajassa, jos koira puree lapseni kuoliaaksi....Koiria aivan liikaa nykyään. Stressaantuneita ja hulluja piskejä kaupungin kadut täynnä.

Vierailija
4/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungissa ottaa pieneen asuntoon suurikokoisen koiran tai jopa useamman? Emäntä/isäntä päivät töissä ja koira/t tylsistyy kotona. Varmasti eläimilläkin on tunteet ja mielenterveys voi mennä väärästä kohtelusta. Ja kuritta kasvaneista tulee häiriköitä.

Eläin ei ole lelu, eikä statussymboli. Eläin ansaitsee kunnollisen kohtelun ja asuinpaikan. Mutta nyt tämä saa riittää, näitä uhreja on jo aivan liian paljon! Olis aika tehdä jotain!

Vierailija
5/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta eipä vaan saada rajotuksia. Ja ei tosiaankaan tarvi olla omistajien hulluja tai välinpitämättömiä. Monet koirat vaan saa jonkun psykoosin tai minkä lie ja hyökkää. Täällä esim. pitt bull raateli taaperon todella pahaan kuntoon, omistaja oli vieressä. Ja ihan " normaali" perhe omisti koiran ja olivat käyneet ihan virallisissa tottelevaisuuskoulutuksissa koiransa kanssa jne.

Mua on purrut pahasti päähän saksanpaimenkoira - tutun koira. Tuttu tuli koiransa kanssa kävelylenkillä vastaan, pysähdyttiin juttelemaan ja yht äkkiä koira hyppäs muhun kiinni. Kaulaan yritti purra, mutta sain vedettyä refleksinomaisesti leuan kiinni rintaan, niin sai purtua " vaan" poskeen ja kalloon. Ja käsivarteen. Koira oli kuulemma ollut siihen asti oikein kiltti ja tottelevainen.

Mun mielestä vois isommat koirarodut aivan hyvin kokonaan kiertää. Toki pienemmätkin voi purra/tulla hulluiks, mutta ne saa sentään lapsen kimpusta aikuinen ihminen pois.

Ja tosiaan, mua ei kauheasti kiinnosta, onko vika koirassa vai koiranomistajassa, jos koira puree lapseni kuoliaaksi....Koiria aivan liikaa nykyään. Stressaantuneita ja hulluja piskejä kaupungin kadut täynnä.

ein aina vanhempia! Sama asia!

Vierailija
6/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotikkakin tuntuu olevan kovin suosiossa, pentutehtailijat tuskin välittävät koirien luonteesta?

Vierailija
7/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten vissiin tiiä, että maailman kovimmat puruvoimat löytyy ihan pikkupikkuisilta terriereiltä.......

Vierailija
8/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään lähtökohtaisesti jokaista koiraa ja olen todella vihainen siitä, että tuollaisia tappajakoiria saa pitää.

Kuinka moni koiranomistaja muuten tunnustaa, että omassa piskissä olisi vikaa, ts. se ei olekaan hyväluonteinen?

Vierailija
9/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonki lapsia? Ei uutisissa ainakaan ole näkynyt sellaisia tapauksia.

Ja mitä tulee tuohon huono omistaja- juttuun, niin ei pidä paikkaansa. Vasta vähän aikaa sitten Belgiassakin tappoi perheen OMA koira perheen lapsen. Pikkusen alle 10- vuotias lapsi oli koiran kanssa puutarhassa leikkimässä, vanhemmat kauppareissulla. Kun kotia tulivat oli puutarhassa ruumis. Ihan oli normaali perhe ja koiraa pidetty hyvin.

Koirilla on nykyään tosi paljon luonnevikoja ja kaupunkiympäristö on koiralle todella stressaava. Eli pimahtelevat.

Vierailija
10/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä koiranomistaja tunnustaa jos koirassa vikaa, ja yrittää tehdä sille jotain, jos yhtään välittää koirastaan. kielletään nyt sitten samantien kaikki lemmikit muutamien tapausten vuoksi. sama jos koko ihmiskunta tapettaisiin, koska jotkut ovat psyykkisesti sairaita.

Vierailija
11/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötä oma vauvasi koirille. Tule sitten sanomaan, että tappajakoiran oikeus elämään on sama kuin ihmisen.

Vierailija
12/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos koiralla on aivoissa kasvain, se ei välttämättä ilmene ennenkuin jotain tollasta sattuu.

Vierailija
13/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinko mä että tappajakoiralla oikeus elää? okei. onhan se kauhea juttu että lapselle käy noin, mutta en mä silti tuomitsisi koko eläinlajia. onko jotenkin mennyt tuo koirakammo yli??! En muuten itse pidä koirista, sillä minua on pienenä koira purrut. Ymmärrän silti, että se koira ei ollut koulutettu/hyvin pidetty, joten sillä ei ollut kaikki päässä ok. Vastuu on kuitenkin mielestäni aina ihmisellä, eli omistajalla. Kiinnioleva koira ei pääse lapsia tappamaan, ja kiinnihän koirat ovat yleisillä paikoilla?

Vierailija
14/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettii onko koiraa sopivaa pitää samaan aikaan kun talossa on pieni lapsi. t. 11 ja 14

Vierailija
15/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielletään koirat,just juu.

Vierailija
16/25 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei.

Vierailija
17/25 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttakoon metsään hurttiensa kanssa kun tykkäävät kerran niistä enemmän kuin ihmisistä

Vierailija
18/25 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monikymmenkiloisen koiran paikka kaksiossa?

Mulla oli 47 kg dobbari kaksiossa ja meillä meni loistavasti. Koiraa ulkoilutettiin paljon ja muutenkin kasvoi ihan pehmeällä otteella ihan kotikoiraksi. Lauhkea kuin lammas ja tykkäsi olla lasten kanssa. Koirasta (oli aina kaikkialla mukana) tuli niin luottavainen kaikkiin ihmisiin, pieniin ja isoihin.

Vierailija
19/25 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä en tajua, että koiria pidetään vapaana..oli ne sit minkä kokoisia tahansa. Koira on kuitenkin arvaamaton.

Vierailija
20/25 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

26; totta, kyllä mäkin koirani pidin/pidän kiinni! Ajatellen jo aina sitäkin, että on ihmisiä jotka pelkää koiria, isoja että pieniä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi