Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo perhe. Perhe asuu neliössä mutta lapset kaksi koulu-ikäistä ahdettu samaan

Vierailija
30.10.2008 |

.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneita lapsille??

Kyllä ainakin kouluikäinen tarvitsee jo oman rauhan ja huoneen.

Sitten kertokaa mulle miten ihmeessä joku voi nukkua keittiössä??????

Vierailija
2/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuivat jakamaan yhden huoneen nelistään, vaikka jokaiselle lapselle olisi ollut omat huoneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin se 5v jo tarvitsee omaa huonetta ja omaa rauhaa muutenkin välillä.

Sanoo kuka? Sinäkö? Lastenhuonepoliisi?

Eli mitä sitten tehdään kun 4-henkinen perhe asuu kolmiossa tai vaikka kaksiossa? Annetaan sille, joka on 5v, oma huone, ja kaikki muut punkkaavat käytävällä, vai?

Avarrahan vähän maailmankuvaasi, ei siitä kasva kieroon, ettei omista omaa huonetta. Ja tämä on fakta.

Vierailija
4/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset selkeästi pienemmässä huoneessa.

Kyllä ainakin se 5v jo tarvitsee omaa huonetta ja omaa rauhaa muutenkin välillä.

Sanoo kuka? Sinäkö? Lastenhuonepoliisi?

Eli mitä sitten tehdään kun 4-henkinen perhe asuu kolmiossa tai vaikka kaksiossa? Annetaan sille, joka on 5v, oma huone, ja kaikki muut punkkaavat käytävällä, vai?

Avarrahan vähän maailmankuvaasi, ei siitä kasva kieroon, ettei omista omaa huonetta. Ja tämä on fakta.

Vierailija
5/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan omista kokemuksista puhuin, omista lapsista jne.

Kyllä ainakin meidän 5vuotiaamme mielummin omistaa oman huoneen, kuin nukkuisi vanhempien makkarissa jossa vielä olisi pikkusisaruskin..

En mä tiedä, ehkä mä oon sitten itse kasvanu kieroon, kun olen asunu omassa huoneessa 1v lähtien =D tiedä näistä.

Vierailija
6/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että tehdään lapsia vaikka entisillekään ei ole tilaa :(. Vanhemmat väittävät ettei lapsi välitä vaikka nukkuisi viiden ihmisen kanssa samassa sängyssä ja vieläpä yleisessä tilassa (olkkari, keittiö tms.), mutta kuinka moni aikuinen sietäisi itse tuollaista tilannetta?

Vierailija
7/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset selkeästi pienemmässä huoneessa.

Siis jos olet se joka oli sitä mieltä, että 5-vuotiaalla täytyy olla oma huone.

Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että jos on lasten- ja aikuistenhuone erikseen, lapsille täytyy antaa se isompi (aikuisethan vain nukkuvat makkarissaan, lapset myös leikkivät).

Meillä makuuhuone on isompi kuin lastenhuone, mutta siellä makkarissa nukummekin me kaikki, jotta lapsille jää enemmän leikkitilaa.

t. 20, joka asui kaksiossa 7-vuotiaaksi ja jakoi 12-vuotiaaksi veljen kanssa 9 neliön huoneen, vaikka talossa oli 7 huonetta (ja meitä lapsia vain 2...)

Vierailija
8/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan omista kokemuksista puhuin, omista lapsista jne.

Kyllä ainakin meidän 5vuotiaamme mielummin omistaa oman huoneen, kuin nukkuisi vanhempien makkarissa jossa vielä olisi pikkusisaruskin..

En mä tiedä, ehkä mä oon sitten itse kasvanu kieroon, kun olen asunu omassa huoneessa 1v lähtien =D tiedä näistä.

Itse olen nukkunut lapsena perhepedissä ja oman huoneen sain vasta kuuden vanhana. Silloinkin olisin halunnut nukkua yöt äitin vieressä. :) Ei oo mitään kiirettä laittaa omia lapsiakaan aikaisin muualle nukkumaan. Kyllä sen sitten huomaa, kun oikeasti kaipaavat omaa tilaa.

Vierailija
9/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka lapsia tekee, tietää että jossain vaiheessa sitä tilaa tarvitaan lisää.

Miksi hemmetissä asutaan silti pienissä kaksioissa? Olisi EHKÄ kannattanut miettiä ennen perheen perustamista, että onko tulevaisuudessa edes mahdollista hankkia isompaa asuntoa.

Säälittää niin jotkut lapset, kun joutuvat asumaan ties missä vaatekomeroissa tai keittiön nurkissa :(

Vierailija
10/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ämmä on hullu, täys sadisti,mies kyllä kostaa ja pettää.

Vierailija
11/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka lapsia tekee, tietää että jossain vaiheessa sitä tilaa tarvitaan lisää.

Miksi hemmetissä asutaan silti pienissä kaksioissa? Olisi EHKÄ kannattanut miettiä ennen perheen perustamista, että onko tulevaisuudessa edes mahdollista hankkia isompaa asuntoa.

Varmasti olet vielä lisääntynytkin, eli teitä tyhjäpäitä tulee aina vain enemmän...

Voisikohan sinun pienenpikkuruiseen mieleesi mahtua, että elämäntilanteet vaihtelevat, kaikkeen ei voi varautua ja että kohtalo voi muuttaa suunnitelmia? Mitäs jos silloin on jo lapset tehtynä, kun yhtäkkiä ei olekaan enää varaa siihen että jokaisella on oma huone?

Ajattele nyt edes vähän ennenkuin möläyttelet "viisauksiasi"...

Vierailija
12/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lasta ja 5 h + k mutta nukutaan kaikki kuusi samassa huoneessa koska LAPSET haluavat :) . Yksi huone on leikkihuone, yksi työhuone ja yksi vierashuone. Vierashuoneessa nukkuu jompikumpi aikuisista joskus.

Vierailija
13/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ämmä on hullu, täys sadisti,mies kyllä kostaa ja pettää.

Vierailija
14/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lasta ja 5 h + k mutta nukutaan kaikki kuusi samassa huoneessa koska LAPSET haluavat :) . Yksi huone on leikkihuone, yksi työhuone ja yksi vierashuone. Vierashuoneessa nukkuu jompikumpi aikuisista joskus.

Tunnen samanlaisen tapauksen, ja ovat oikea unelmaperhe, sopisivat esikuvaksi useammallekin av-mammalle. ;)

Vierailija
15/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa huoneessa. mitään traumoja saanut. päinvastoin. eipä tarvinnut mennä äidille itkemään jos näki painajaisia tms. enkä edes pienenä todellakaan HALUNNUT omaa huonetta.. :)

Vierailija
16/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme sulloutuneet yhteen pieneen makuuhuoneeseen. Lapsiparka ei saa olla omassa rauhassa edes öisin.

Hirveintä on, että asunnossa on viisi muuta huonetta, jossa ei nuku kukaan!

Vierailija
17/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin töiden tekoon.

En minäkään miehen mappivarastoa ym. työvälineitä olohuoneen änkeäisi. Ja kun töitä tekee kotona on hyvä, etteivät työt ole silmissä koko ajan, vaan sen työhuoneen oven voi laittaa kiinni ja sitten oikeasti viettää olohuoneessa vapaa-aikaa.

Vierailija
18/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on leikkihuone (talon isoin mh) ja makuuhuone, jossa kaikki 3 (3v,5v ja 6v) nukkuvat, koska itse niin haluavat! Meillä sitten oma makkari (jonne lapset kyllä usein yöllä tulevat) ja 1 makkari työ + vierashuoneena.

En ymmärrä miksi jokaisella lapsella pitäisi olla oma huone jo ala-aste ikäisenä, saati leikki-iässä. Kuka siellä viitsii yksinään leikkiä? Vai pelataanko siellä sitten tietokoneella? Meillä ainkain lapset leikkii mieleummin keskenään leikkihuoneessa, tai kaikkein mieluiten keittiössä tai olohuoneessa vanhempien lähellä.

Vierailija
19/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviikos ostaa kartano jos haluaa esim. yli viisi lasta...?

Vierailija
20/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teillä riittää ilmanvaihto kuudelle yhdessä makkarissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme