Saako 40 €urolla ostettua 4 lapselle (0v, 2v, 3v ja 5v) joululahjat?
Vaatteita ei kuulemma tarvi ostaa, joten pitäisi olla sitten leluja, kirjoja tms.
Lahjaideoita?
Kommentit (29)
Itse ostanut 1v. x 2 nuppipalapeli 5 e/kpl, 3v. palapeli 3 e ja 3v. tomi traktori dvd 5 e = 18 e neljään lahjaan
2-vuotias ei myöskään niin piittaa lahjan arvosta: uudet muovailuvahat, palapeli tms. irtoaa alle kympillä. Täten jäisi vähän enemmän rahaa isompien lasten lahjoihin.
Lelukauppaan vain - niissä on usein aivan uskomattomia tarjouksia. Samoin marketeista löytää edullisesti kivoja juttuja... Nyt vaan kiertelemään ja bongailemaan!
typerää tekopyhyyttä edes kysyä asiaa. Jos olet noin köyhä, miksi edes teit lapsia jos et pysty tarjoamaan sitä mitä pitää. Sapettaa kaltaisesi. Mihin pistät rahasi? Jättäsit vaikka nettiliittymän pois vuodeksi ja ostaisit silläkin lapsilles jotain. Tuskin saavat muulloinkaan kummoisia jos ei edes jouluna. Mene itseesi.
taas täällä näitä, että kyllähän tuolla summalla saa jo vaikka mitä. Ei saa.
Vierailija:
typerää tekopyhyyttä edes kysyä asiaa. Jos olet noin köyhä, miksi edes teit lapsia jos et pysty tarjoamaan sitä mitä pitää. Sapettaa kaltaisesi. Mihin pistät rahasi? Jättäsit vaikka nettiliittymän pois vuodeksi ja ostaisit silläkin lapsilles jotain. Tuskin saavat muulloinkaan kummoisia jos ei edes jouluna. Mene itseesi.
mikä pakko se on lapsia opettaa kalliisiin lahjoihin?
Ihmettelin työkaveriani, hänellä 15 lastenlasta, sanoi, että ihan liikaa on, kun menee kaikki rahat lahjoihin.
hinta on tärkein. Pienet lapset eivät tavaran arvon päälle ymmärrä mitään. Vanhemmiten sitten jos vanhemmat sen arvon heille opettaa.
Tuolla summalla saat varmasti lapsille lahjat. Mielikuvitusta kehiiin=)
Vierailija:
Ap sanoi, etteivät KUULEMMA vaatetta tarvi. Miettisiköhän lahjoja vaikka kummilapsilleen?
esim. Vapaavalinnasta. Jos rahat on noin vähissä niin osta jokaiselle yksi kunnollinen, ainakin minä olen huomannut omissa ja sukulaislapsissa, että vaikka lahjoja olisi 10 niin sillä yhdellä leikitään koko jouluaatto. Muut vois mennä vaikka käärepapereiden kanssa roskiin eikä lapsi huomais.
Parhaat on kyllä olleet duploja tai sen tyyppisiä, varsinkin jos on jotkut vilkkuvalot.
Kympillä tai parilla ostat esim. jonkun lastenpelin (lautapeli tms.), sitten bongailet kirja-alesta parit katselu/kuvapainotteiset kirjat ja loppusummalla vaikka pehmolelu tai karkkia. Vaikeaa?
Kyllä kympillä jotain jo saa. Ja se on tosi, että monesti lapsi tykästyy siihen yhteen lahjaan ja muut jäävät vähemmälle huomiolle. On kyllä tiukka tilanne teillä.
Melko hurjaa.
Mutta asiaan, kaupoissa on vaikka mitä 10¿ arvoisia, lahjoiksi sopivia juttuja. Tässäpä vaikka esimerkkejä:
0v:lle ensilelu, niitä on paljon hintaluokassa 7-9¿. Jää vielä rahaa vaikka sukkiin.
2v:lle esim. kirja
3v:lle esim. legon dublo-paketti, riippuen sukupuolesta. Meillä 4v. sai synttärilahjaksi 8,90¿ maksaneen merirosvo-setin ja tykkäs lujaa.
5v:lle dvd, niitä löytyy alekoreista varmasti alle 10¿:lla. Tai legopaketti, löytyy tuohon hintaan jo tosi kivoja.
Väitän, että jokaisesta lahjasta jää vielä euro tai pari sukkiin tai suklaaseen =)
koska minä ainakin ostan esim. kummilapsille yhden tai kaksi lahjaa per nenä. Omiin lapsiin tulee sitten kyllä tulee törsättyä paljon enemmän... Kauheeta, eikö totta?!? ;)
Älä suostu kummiksi jos ei ole laittaa rahaa ja reilusti kummilasten lahjoihin.
Nimittäin jos ostaa hiljalleen, tyyliin aloittaa jo lokakuussa tavaroiden etsinnän, eikä osta mitään 2eur kalliimpaa. Näin saat montakin lahjaa per lapsi!
Minulla tosin on isompi lahjabudjetti kuin sinulla, mutta olen jo ostellut parikin kirjaa, joista toinen maksoi 1,50e suomalaisen alekorissa ja toinen 2e Prisman alekorissa. Eli jos olisin sinä, minulla olisi vielä 6,50e jäljellä.
Minusta vähärahaisuus ei ole mikään este lahjojen hankkimiselle, on vain oltava kekseliäämpi ja ostettava halvempaa.
En kyllä menisi ihan vaan yhtä lahjaa per lapsi ostamaan, se olisi jo vähän silmiinpistävää.
Kyllä kympillä saat jo 3-5 lahjaa per lapsi kun et jätä kaikkien ostamista yhden ostoskierroksen varaan, vaan ostat vähitellen.
Miten niin muka " 0-vuotias" ei tarvitse lahjoja??? Kyllä meidän nollavuotias eli 7kk saa aattona lahjan jos toisenkin!
23 lahjaa (yli puolet leluja). Leikki yhdellä ainoalla lelulla koko joulun, itse asiassa uuteen vuoteen asti. Aivan älytöntä haaskata suunnattomia rahoja lahjoihin, tai ainakaan leluihin. Vaatteet ynnämuut käyttötavarat tietysti asia erikseen...
Minusta tuo on ihan normaalimäärä lahjoja!
Miten kukaan voi vähempää lapselle onnistua antamaan?
Ajajtellaanpas: vanhemmat ostaa jotain 10 lahjaa, mummot ostaa 3-4 lahjaa kumpikin, kummeilta pari lahjaa ja vielä tuttavilta lahjoja.
EI 23 LAHJAA OLE EDES PALJON, se on ihan normi, minun mielestäni!
2 vuotiaalle jotain pientä " lapselle suurta"