Kestäisitkö istua 3,5 tuntia Oopperassa?
Kommentit (10)
mitä olen nähnyt televisiossa tms. niin evvk.
Mutta kun sä situt siinä penkissä niin lumoudut totaalisesti. Eli vastaus kysymykseen, voi kun taas pääsisikin!
Olen käynyt oopperassa kerran ja se yllätti minut positiivisesti. Italian kieli on niin kaunista laulettuna. Kävin katsomassa " Lemmenjuoman" ja se oli hauska komedia. Puvustuksesta ja lavasteista oli paljon silmäniloa ja juonessa pysyi mukana kun seurasi juoksevia suomenkielisiä tekstityksiä. En ehkä menisi kuuntelemaan saksankielistä esitystä. Miellyin italiankieleen.
Klassista kuuntelen mielelläni, ooppera ei vaan iske. Mieluiten menen kyllä lätkämatsiin ;)
Kokeilkaapa joskus, te jotka ette ole koskaan käyneet oopperassa. Saatatte yllättyä positiivisesti.
Minä olen aina ollut oopperan inhoaja, mutta kerran kun vahingossa pääsin ooppera-esityksen näkemään, olinkin jo aivan toista mieltä. Uudestaan menisin milloin vaan. 3,5 tuntia menisi varmasti ihan mukavasti.
Olen lapsesta asti katsellut oopperaa tv:stäkin, mutta kyllä paikanpäällä on mahtava tunnelma, olettaen, että kyseessä on hyvä ooppera.
On kai sieläkin väliaika, että pääsee välillä tauolle.