Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!!!MARRAS0550SARRAM!!!!

22.10.2007 |

Katsotaas kuinka moni löytää tähän pinoon :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumankauta meidän neitiä!! Nyt kahtena iltana nukkumaanmeno (iltaisin) on yhtä tuskaa. Hänellä kun on unikissa ja -nalle mukana nukkumaanmennessä, ja nalle on sitten ollut nyt parina iltana jotenkin huonosti hänen mielestään sängyssä. Pyytää mua laittamaan sen paremmin laitoja vasten ... MILJOONA kertaa.

Hermothan siinä menee vähemmästäkin, prkl vie! Neuvoja?????

Kieli tuntuis olevan kunnossa, ei enää satu yhtään, onneksi.

Vierailija
22/30 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rdikaalisti päätin ns. " kadottaa" taistelu-uninallen päivän aikana. Kerroin Lotalle että uninalle on naapurin Misse-kissalla unileluna tän yön :) Meni läpi hyvin, tosin nukkumaanmennessä tuli tippa linssiin kun ei ollut uninallea, mut haettiin sitten toinen pehmolelu kaveriks. Nukahtikin sitten taas ihan normaalisti ilman ongelmia. Huomenna saa uninallen takaisin mut toivon että sama perhanan rumba ei oo sit taas edessä huomenillalla ...

auringonkukka05: ootkos sä muuten ottanut Jesselle mpr-rokotetta, en muista enää :) Mietin vain kun hänelläkin on tuo kananmuna-allergia niinku Lotalla että miten reagoi rokotteeseen.

Miehet on ihanan ajattelemattomia välillä, aina saa taistella jostain :) Mä oon tällä hetkellä itse NIIIIN kypsä koti-töihin, jotenkin sellainen tunne ollut että kaikki kotihommat (paitsi ruoanteko) on mun kontolla, täysin. Ihan niinku mä saisin tehdä kaiken ku päivät oon kerta kotona. Aina joutuu nalkuttamaan kun mies jättää tavaroitaan pitkin kämppää, eikä ikinä edes harkitse esim. pyykkikoneen tyhjentämistä.

touko79: meillä äiti on myös ykkönen, eli mä saan tehdä kaiken + mä kelpaan vaan, raskasta on kyllä välillä.

marica77: muumikirjat ja eläinkirjat on meillä ainakin pop, ja sit titi-nallea katsoo mielellään. Ei pidetä vielä mitään kaverisynttäreitä, ehkä vasta muutaman vuoden päästä. Vaikka paljon kaveripiirissä

onkin lapsiperheitä.

Manna25: ihana kuulla että joku on pystynyt pidättäytymään tv:n ja dvd:n voimasta :) Mun on pakko myöntää että laitan Titi-nallen päälle kun haluan tehdä hetken omassa rauhassa kotihommia. Tokihan

Lotta auttaa mielellään, mutta joskus haluaa saada kaiken valmiiksi nopeasti.

hildaliina: kieli ompi kunnossa, kiitos kysymästä :)

Viime aikoina myös käynyt mielessä töihinpaluu, päivät menee välillä niin tuskastuttavasti Lotan kanssa kotosalla, ja kun tuo uhmakin näyttää pahenevan päivä päivältä .... Omaa aikaa ois pakko saada

revityksi jostain, mutta mistäpä sitä saisi kun mies makaa välillä vaan sohvalla ....

Huomenna meen aamusta käymään kaupungilla (jee! siinähän sitä omaa aikaa tulee!), haen meikkivoidetta ja jonkun uuden bailupaidan, mennään ehkä kaverin kanssa lauantaina viihteellä käymään.

Nyt suuntaan iltapesulle ja nukkumaan, öitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viimeinen ilta kun mies on taas 3 viikkoon töissä illalla.

Kävin tänään kaupungilla ostoksilla, ja tuli sitten taas maan perusteellisesti " törsättyä" ja yksinomaan itseeni törsäsin: ostin meikkivoiteen, vyön, kaulahuivin ja 5 paitaa (2 ihan ok:ta bailupaitaa, loput arkipaitoja). No, Lotalle toki ostin pinnejä lisää :) Mut miehelle en mitään ...

Paljon muuta tänään ei sitten olekaan ehtinyt tapahtumaan, nyt painun pikasuihkuun ja tv:n ääreen hetkeksi ennen yöunille menoa.

Ai niin, ei mennäkään huomenna kaverin kanssa ulos, vaan vasta viikon päästä.

Tintta-liisa ja uhma-ikäinen Lottuska

Vierailija
24/30 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totaalisesti siirtynyt taustailijaksi. Päivittäin käyn lukasemassa, mutta ainakaan kahteen kuukauteen en ole kirjoittanut. Syitä siihen moniakin, mut anyway, taustailen varmaan jatkossakin enemmän kuin kirjoittelen. Oikeastaan perimmäinen syy siihen on se, että kun te vakkarit olette aktiivisia, niin sit tällaisen vähemmän kirjoittavan on aika turha kommentoida paljoa mitään saatikka kirjoitella omia juttujaan, kun kuitenkaan kukaan ei sit muista että " missä viimeksi oltiin" . Tämä ei siis missään tapauksessa pahalla vaan ainoastaan toteamus. Nyt kuitenkin ajattelin hieman purkaa sydäntäni.

Eli meijän typyltä leikattiin kitarisat silloin pari kuukautta sitten. Eipä ole juuri auttanut, vaan jo yksi korvatulehdus on kärsitty, räkä jatkuvaa ja kuorsaus raskasta kuin myös hengitys ihan valveilla ollessaankin. Ensi kuussa menemme uudestaan sairaalaan, jolloin lääkärit tekevät leikkauspäätöksen nielurisoista. Toivon todellakin ettei niitä leikattaisi, mutta onneksi minun ei tarvitse sitä päättää vaan lääkäreitten. Muuten lasten saralla kaikki ok. Pieni puhuu aivan kauheasti, ja kirjaimista enää ärrä tulee sorahtaen. Potalla käydään päivittäin monta kertaa mutta vaippa kuitenkin täysin käytössä vielä. 9.11 on 2 v neuvola ja 11.11 vietetään ihan oikeana päivänä, ja vieläpä isänpäivänä synttäreitä. Jos kellään olisi helppoa muumikakun ohjetta niin kiitollisena otan vastaan. Tyttö kun tykkää muumeista kovasti.

Herkkänä hetkenä päätin alkaa jatkaa yliopisto-opintojani, jotka siis ovat levänneet viimeiset 10 vuotta, ja nyt siis opiskelen erityispedagogiikkaa verkko-opintoina tässä työn ohella. Huh huh. Välillä jo kaduttaa. Ei niinkään opiskelu, mutta en ollut ajatellut sitä, että mitä jos elämään tulee vastoinkäymisiä?

Ja niitä on nyt riittänyt, nimittäin koirassamme.

Pari kuukautta sitten vein sen lekuriin kyljessä olevan patin vuoksi. Ohutneulanäyte tulos ilmaisi patin olevan vaaraton tulehduspatti. Sitten se alkoi kasvaa, aloitimme antibiootit ja kasvu jatkui. Varasimme leikkausajan, mutta parissa päivässä patti pieneni, Leikkausaika peruutettiin, mutta muutaman päivän päästä patti teki tiensä ulos ja räjähti :(

Koira ollut nyt syyskuun puolivälistä saakka kauluri päässä ja erittäin sairas. Kahden päällekkäisen antibioottikuurin voimalla patti vihdoin meni umpeen pari viikkoa sitten, mutta koira oli apea. Ja sitten parissa päivässä pää nousi täyteen märkiviä tulehduspesäkkeitä ja koiralle nousi kuume, ja pattikin aukesi. Olimme päivystyksessä tiputuksessa ja karvat ajeltiin pois päästä. Sitten 16.10 otettiin kaikki mahdolliset kokeet:verikokeet, pissanäyte, ultrattiin koko vatsa ja kaksi koepalaa patista sekä yksi päästä. Tänään olimme tikkien poistossa ja saimme tulokset - kaikki ok, paitsi koiralla kaksi rajua selittämätöntä ihotulehdusta. Eikä lääkärikään tiedä missä vika! Taas lisää lääkkeitä ja koko turkki ajettiin pois:( Elinaikaa voi vain arvailla, viikosta-muutamaan vuoteen.

Moni ei uskoisi että eläimen sairastuminen voisi olla niin vakavaa, mutta kyllä se vain on. Olen ollut koko tämän saman ajan itse sairaana, ja nyt jo toinen antibioottikuuri itselläkin päällä sekä jonkin laisia rytmihäiriöitä. Koira on meidän perheen ensimmäinen " lapsi" enkä osaa luovuttaa ennen kuin ei ole enää mitään mitä hoitaa. Koira on siis ihan virkeä, syö, juo ja käy kanssani kävelyllä ja on leikkisä.

Tämä tekstini ei sinäänsä kuulu tänne vauva-palstalle ollenkaan, mutta jotenkin halusin selittää sitä, miksi olen poistunut palstailemasta ihan kokonaan ja purkaa myös pahaa oloani. Aika raskasta on, ja iltaisin kun lapset menee nukkumaan, aloitan opiskelut. Onneksi se on toistaiseksi ollut ihan mukavaa ja mielenkiintoista, vaikka nyt yöunet jäävätkin noin 6 tuntiin/yö.

Mielleäni olisin mukana 2-v kuvien vaihdossa. Osoitteeni on maiju1973@netti.fi. Kuvat kannattaa lähettäessä pienentää, koska toi netti-osoite ottaa vastaan vain max 2 megan tiedostoja.

Viikonloppuja vain kaikille!

Ehkäpä nyt innostun vähän kirjoittelemaankin kun kerran päätin avautua teille :)

Tiituliitu

Vierailija
25/30 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tintta-liisalle kun on pitänyt meidän pinoa pystyssä! :-)

Jesse sai MPR-rokotuksen kevättalvella eikä tullut ainakaan allergian suhteen mitään oireita. Flunssaa kyllä pukkasi muutama päivä rokotuksen jälkeen. Tuliko Lotalle mitään oireita siitä pullamaistiaisesta? Jos ei tullut, on varmasti aivan turvallista antaa se rokotuskin. Se on kuitenkin niin pienenpieni määrä mitä siinä tulee kananmunaa.

Toukolle parempaa mieltä! Varmasti yöheräilyt yms verottaa voimia, toivottavasti pian helpottaa.

Jessen suosikki-DVD:t on Fröbelin palikat, Titi-nalle ja joskus vielä Teletapit. Potatuksen yhteydessä yleensä katselee.

Kaverisynttäreitä ei varmaan pidetä vielä pariin vuoteen, näin voisin ainakin tässä vaiheessa veikata. Vaikka eihän sitä tiedä miten tärkeitä tarhakaverit ovat Jesselle jo vuoden kuluttua. Kiva ajatus kyllä että olisi jo vuoden kuluttua hyviä ystäviä. :-)

Noemalla on taas riittänyt säpinää, hauska aina lukea noita juttujasi. Minäkin voisin kuvitella että olisit hyvä palomies. ;-) Mukava varmasti saada hyviä tuloksia psykologisista testeistä. Ties mitkä hullun paperit sitä itse saisi. ;-)

Facebookkiin olen saanut parikin kutsua, mutta en ole jaksanut lainkaan paneutua asiaan. Ehkä joskus kesälomalla. Töissä on ollut ihan älytön kiire eikä kotona jaksa enää olla koneella.

Minäkin olen muuten ajatellut Hildaa vanhemmaksi juuri siinä mielessä että viesteistä välittyy sellaista ihailtavaa seesteisyyttä, kypsyyttä ja viisautta. :-)

Pitäisi varmaan alkaa pikkuhiljaa hipsiä nukkumaan. Lähdetään huomenna mun vanhempien luo Keravalle. Jesse ei varmasti pysy nahoissaan kun pääsee pitkästä aikaa ukin ja mummin luo. :-) Mennään koko perhe yhdessä, mutta tullaan Jessen kanssa junalla takaisin Tampereelle, kun miehellä on vielä pitkälle sunnuntai-iltaan harrastusmenoja Helsingissä. Leikkivaunun seikkailut siis odottavat taas... :-)

Vanhempainillasta vielä piti kertomani että oli oikein mukava tapahtuma, etenkin se lapsista kuvattu video oli aivan mahtava. Ylpeänä sai olla kun pääsi oikein omin silmin näkemään kuinka hienosti Jesse pärjää ryhmässä ja on reippaasti käsi pystyssä kun pyydetään vapaaehtoisia leikkeihin, lauluihin yms. Videolle ei ollut mahtunut lainkaan Jessen kiukutteluja mitä kyllä ihmettelin, mutta ehkä hän säästää ne sitten kotiin. ;-) Kerran turhautui videolla kun yritti tehdä koria pallolla eikä millään onnistunut. Tiputti sitten lopulta pallon lattialle ja potkaisi niin kauas kuin ikinä pystyi. Nauhalle oli saatu myös Jessen makeita nauruhörötyksiä vesileikkien aikana, keskittyneitä kaivinkoneleikkejä ulkosalla pipo silmillä yms. Sai nauraa vedet silmissä. :-)

Tänään Jessellä oli tarhapäivän jälkeen ehkä pisimmät raivarit koskaan. Reilun tunnin jaksoi kiukuta, itkeä ja valittaa yhteenmenoon. Mikään ei kelvannut tai ollut hyvin. Hellyyttävää silti että halusi mun sylissä kiukuta, nyyhki ja raivosi mun olkapäätä vasten. Sitten kun vihdoin rauhottui, oli niin päivänsädettä että. Ja vastasi hymyillen joo, kun kysyin joko on parempi mieli. Kai sitä piti tarhaviikon aikana kertynyt ikävä päästellä pihalle... :-) Hieman nauratti kiukkukohtauksen aikana kun heittäytyi itkupotkimaan ulkona ruohikolle ja alkoi vielä lisäksi valittaa että häikäisee (makasi selällään maassa katse kohti taivasta). Ei ole aina helppoa kiukuttelukaan. ;-)

Nyt nukkumaan. Kivaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
26/30 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjasti jaksamista opiskeluihin ja kaikkiin vastoinkäymisiin. Kieltämättä kuulosti rankalle koirahuolet (meni ihan kylmät väreet kun luin juttuasi) ja tytsin mahdollinen nielurisaleikkaus. Tsemppiä kovasti! Kiva kun jaksoit ja ehdit käydä kertomassa kuulumisia!

Vierailija
27/30 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne vain aamut aikaistuvat... Poikanen heräsi tänään 04.45 täysin virkeenä, alkaa tässä aamuvirkulla äitimuorillakin hymy hyytyä=( En tiedä mitä tekisi, myöhempään on koitettu laittaa nukkumaankin, mutta herää silti tuttuun tapaan viimeistään 06, ja on illan tosi kiukkuinen jos ei pääse ajoissa nukkumaan.

Meillä oli eilen päiväkodissa se pojan Vasu-keskustelu. Hyvin kuulemma menee kaikinpuolin, mitä nyt viime aikoina on ollut sitä tönimistä. LTO sanoi, että kuulunee tähän ikään, joillakin on puremista ja joillakin tönimistä. Eipä siihen muuta ole, kuin yrittää vain tiukasti ja järjestelmällisesti kieltää, kiellon tulee olla lyhyt ja napakka, turha perustella pitkiä pätkiä, lisäksi poistetaan tarvittaessa tilanteesta ottamalla syliin ja joskus esim. jäähypenkille.

Mutta tosi kiva oli kyllä jutella hänen kanssaan oikein perusteellisesti kaikesta. Ja ihana kuulla millaisia kujeita sillä omalla naperolla siellä hoidossa on. Meidän pojalla on kuulemma sellainen tapa, että joskus alkaa ruokailussa iloisesti huutaa : " makkalaa, makkalaa!" saadeen pikkuhiljaa muutkin mukaan juoneen. Ja kohta 10 tenavaa huutaa kuorossa makkaraa=)

Ei me TinttaLiisa ihan täysin tv:stä pidättäydytä, e oliskin liian hyvää ollakseen totta, mutta emme halua käyttää sitä ns. lastenvahtina (päinvastoin haluamme että tv:tä katsotaan yhdessä aikuisen kanssa jolloin lapsi voi käsitellä näkemäänsä aikuisen kanssa). Viikonloppuaamuisin poika saa katsoa tv2:n lastenohjelmia ja arkisin joskus pikkukakkosen. Nyt kun ukkikin asuu meillä, niin tv on kyllä paljon päällä iltaisin, mutta poika viihtyy kyllä hyvin lelujensa parissa, vaikka minua kyllä hieman ahdistaa se tv:n passiivinen läsnäolo.

Mies ja appi lähtivät jo ennen kuutta raksalle, minä odottelen siskoani joka tulee aampäivällä meille viikonlopuksi. Pääsen minäkin sitten raksalle muutamaksi tunniksi, täti aikoi viedä pojan paikalliseen Prismaan lastenpäiville. Poika varmaan halkea onnesta, on semmoinen Prisma-fani.

Kerroinkin teille alkuviikosta, että siskoni odottaa vauvaa. Yritän tässä nyt takoa päähäni että osaisin käyttäytyä ja olla iloinen, kun hän tulee. Etten alkaisi paasaamaan rahasta, minimiäitiyspäivärahasta, keskenjäävistä opnnoista, työnsaannin vaikeukssta, vanhemmuuden vastuusta jota he tuskin ovat vielä alkunkaan käsittäneet...

Mutta nyt mentävä sinne lastenohjelmien pariin. Sitä Samuli Edelmanin " roskia ja runoja" -ohjelmaa kelpaa äidinkin odottaa=) Ohjelma hipoo täydellisyyttä kaikin puolin.

Manna

Vierailija
28/30 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan rankalta kuulostaa elämäsi tällä hetkellä. Paljon jaksamista sinulle. Tiedän kokemuksesta kuinka rankkaa voi lemmikin sairastuminen olla. Uskon siis pahan olosi ja uupumuksesi täydellä sydämellä. Raastavinta on juuri epätietoisuus. Toivon kuitenkin, että koiran sairasteluun löytyisi jokin hoidettavissa oleva syy.

Muistan sinut kyllä " nettisisarena" , vaikket niin usein ehtisikään täällä enää käydä. Mukavaahan se toki olisi, jos ehtisit, mutta ei sun esittäytyä tarvitse aina uudestaan kun tulet kuulumisia kertomaan ;)

Aatun äippä, nyt pääset profiiliini facessa!

Noema fiiliksissä Scandinavian Music Groupin musiikista

Vierailija
29/30 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiituliitu: Mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Toivotaan että tytölle löytyy parannuskeinot, ikäviä tuommoiset yhtäjaksoiset sairastamiset. Oi että mitä koettelemuksia teidän koirallakin on ollut :(( Jaksamisia sinulle!

auringonkukka05: juu, aika suvereenisesti pidin pinoa pystyssä :) Ei tullut Lotalle oireita pullamaistiaisesta, huomenna ehkä saa maistaa vähän munakasta aamulla. Taidankin otattaa nyt 2 v neuvolassa mpr-rokotteen. Influenssa- ja vesirokkorokotus jätetään myöhempään. Kun kuitenkin Lotan kanssa kotona ollaan, niin ei oo niin suurta tartuntavaaraa kuin jos olisi hoidossa.

Mukavaa Keravan-matkaa!

Manna25: noista teidän aamuheräämisistä, kuinka pitkät päikyt ja mihin aikaan poika nukkuu ne? Mietin vain, kannataisko niitä aikaistaa/lyhentää/jättää pois niin josko yöunet hieman pitenisivät?

Kun kellojakin siirretään ensi yönä talvi-aikaan (mikä on mielestäni järjetöntä!) niin aamuherätys tapahtuukin jo ehkä klo 3.45 :)

Oltiin tänään rakennusmessuilla (haaveillaan edelleen 1-kerroksista talosta missä on 2-auton talli). Lotan kummisetä oli siellä esittelijänä niin päästiin ilmaiseksi sisälle (norm. hinta 12 e/hlö, hyvä säästö tuli :))

Koko sen ajan, eli melkein 4 tuntia, kun oltiin sielä niin Lotta käyttäytyi kuin enkeli, mut heti kun päästiin kotiin sisälle niin alkoi mieletön tinttailu, mikään ei mennyt taas niinkuin neiti tahtoi (ok, oli väsynyt) mutta oli kyl raskasta ... Taitaa olla parasta käydä päivittäin kyläilemässä, kaupoissa yms.

Nyt meen nukkumaan, kello Lotan herätessä aamulla voikin olla vain 6 .... Öitä!

Vierailija
30/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin olla tällä viikolla pinon pystyssäpitäjä, ensi viikolla hiljenen :)

Lotta heräsi tänään klo 8.30, nukkui vähän aiemmin päiväunetkin sitten ja yöunille meni aiemmin. Suunnitelmissa ois alata herättämään neitokainen viimeistään klo 8 (itse toki voisin nukkua vaikka klo 10 asti ....) jos ei ala nukkumaanmeno illalla helpottamaan.

Tänään oltiin mummin ja paapan luona syömässä. Kivaa oli Lotalla kun näki heidän 3 kissaansa ja koiran. Koira toki pelotti vähän kun tulee aina ovelle vastaan haukkuen (kääpiösnautseri). Ollaan yritetty selittää että ilmoittaa haukunnallaan mummille ja paapalle että joku on tulossa. Mutta itku aina tulee kun koira haukkuu :(( Ja huomaan että se harmittaa kovasti mummia .....

Nyt vähän leipäjuustoa masuun ja nukkumaan!

Tintta-liisa