!!!!MARRAS0550SARRAM!!!!
Katsotaas kuinka moni löytää tähän pinoon :)
Kommentit (30)
noema: mukava kuulla että oli kiva tyttöjen ilta perjantaina. Hyvin on Onni luopunut tutistaan kyllä, hyvä homma! Meillä ei tuota prosessia olekaan kun Lotta ei ole ikinä tuttia syönyt. Päiväunethan oli meilläkin jossain vaiheessa poissa, mutta onneksi taas nukkuu niitä, edes lyhyenkin hetken. Hereillä-ollessaan nimittäin vaatii TÄYDEN huomion = ei osaa leikkiä itsekseen hetkeäkään.
Meille muuttanut kiukkuisempi ja uhma-ikää poteva neiti, onhan sitä uhmaa ollut jo kohta 4 kk:tta, mutta pahempaan suuntaan mennään. Raivostuessaan mikään ei kelpaa eikä saa koskea saati ehdotella mitään, huutaa ja raivoaa vaan, pitkän aikaa ... Jossain vaiheessa sitten rauhoittuu itsekseen, mutta raivoaminen voi kestää tunninkin ...
Mies kun on tän viikon iltavuorossa niin kävin yksin ruokakaupassa (ihanaa omaa aikaa) ja samalla kävin yhdessä kenkäkaupassa katsomassa lämminvuorisia kumisaappaita Lotalle. Sieltäkin löytyi samat kuin Citarissa, Vikingin Thermot. Niitä pienimpiä kokoja pitää käydä kyllä kokeilemassa, sisämitta oli vain 15 cm, ja Lotan jalka kun on siinä 13-13,5 cm välissä niin vois olla ihan hyvätkin.
Huominen jännittää ihan hirmusti: voi olla että sanonkin hammaslääkärille että äläpäs napsikkaan mun kieltä vaan korjaa hampaan reikä :) Pelottaa nimittäin kuinka kipeä kieli on operaation jälkeen + kauanko on kipeänä.
En oo jostain syystä saanut nukutuksi monena yönä kunnolla, mieletön väsy päällä koko ajan. Nyt ajattelinkin ottaa pikku torkut kun Lotta nukkuu.
Tulkaahan muutkin pinoilemaan!
Täällä koko talo nukkuu, käytän tilaisuuden hyväkseni ja tulin pinoutumaan!
Meillä vähän lainattiin Noeman hiiritarinaa, ja ollaan nyt sitten oltu ilman tuttia jo viikko, jee :) Päivisin tuttia ei syöty mutta kun aatu meni nukkumaan oli tutti aina suussa. Välillä kysyy tuttia, mut sitten taas muistellaan miten se hiirivauva saikaan siitä itselleen tutin :)
Teillä on kyllä Noema pojilla uskomattomat unenlahjat, vautsi!! Mulla sama juttu tuon toisen raskauden kanssa, ajattelin että mihin olen oikein ryhtynyt ja tuleeko tästä ikinä mitään ja miten ihmeessä pärjään päivät yksin lasten kanssa! Kaikki on kuitenkin mennyt loistavasti! Emma on aatulle hurjan tärkeä, aina kysymässä emman perään, suloista :) Ekan synnytyksen jälkeen mulla myös oli hirveät hormoonipuuskat, tuntu että kaikki sai mut itkemään. Ei tietoakaan niistä emman synnytyksen jälkeen. Ja toinen synnytyskin oli positiivinen ja ihana kokemus kaiken sen ensimmäisen synnytyksen " draaman" jälkeen. Toivottavasti nämä jutut auttoi Gerda sun jännitykseesi, pärjäät varmasti :)
Meillä on Tintta samanlainen uhmaaja perheessä! Välillä on kuin ihmisen mieli, mutta osaa kyllä sitten pistää myös äidin verenpaineen huippulukemiin. Nää sadepäivät on aika pahoja jos ei lainkaan päästä ulos..
Millos kaikkilla vietetään kakkosia?? Meillä juhlat on 4.pvä (oikea päivä on 6.11). Oon kovin koittanut pähkäillä tarjoilua, mitä te muut olette suunnitelleet? Ajattelin jos tekisi rekka-kakun kun nuo autot ovat nyt ihan in. Pistäisi marsipaania päälle. Voi olla että nyt kyllä yliarvioin lahjani :)
Eipä tällä kertaa muuta, palaillaan taas :)
Nyt on syyslomat lomailtu ja arkeen palattu, hyvä niin! Meidän poitsulla meni loman tai sitten yökyläilyn vuoksi ilta nukahtaminen ihan sekaisin, johan tässä vähän yli kuukausi nautittiin helposta nukahtamisesta... että näin. Poitsu siis tulee pinniksestä pois 40-50 kertaa ja pitää kantaa tottakai sine takaisin. Eilen sorruin silittämään, jotta olisi nukahtanut nopeasti kun oli päiväkotipäivä tulossa. Olen väähän neuvoton tässä asiassa. Ei nimittäin tässä asiassa usko puhetta tai jotain kiristystä, nauraa vaan.
Meillä vietetään kakkosia 3.11. ja oikea päivä on se 6.11. Mukava vkl viettää rauhassa. Meillä teemana puuha-pete, ei sen kummemmin, mutta kakusta tulee peten naama, pitäis kyllä joku harjoitusversio tehdä, yleensä mun kakut onnistuu, mutta mutta, tässä on haastetta.
Ja ehdottomasti voitais vaihdella kuvia :) mulla on ilmeisesti lukkiutunu tuo anonyymi posti, joten täytyypi laitella uusi, tai sitten bongailen teidän osoitteita täältä ja lähettelen ihan mun omasta.
Mukavaa pirtsakan kylmää viikkoa kaikille :)
Viikko mummulassa kyläilty ja eilen kotiuduttiin. Flunssassa ollaan kaikki oltu, myös mummu ja pappa. Pertulla vielä räkä virtaa koko ajan ja itellä on vähän voimaton olo. Miehellä tänään onneks vapaa päivä, ihan on ollut sunnuntai fiilis.
Aivan ärsyttävän harmaa ja kostea ilma! Odotan milloin täälläkin päästään toppahaalarit korkkaan, plussaa vielä ollut.
Synttäripäivä on 26.11, mutta en vielä tiedä milloin juhlia pidetään. Sattuu just joulumyyjäisiä ym mukavaa parille viikonlopulle, ehtiihän niitä joulukuussakin juhlia, eihän se niin päivälleen ole.
Kakkusia en ole vielä paljoa miettinyt, kermaliköörijuustokakkua ainakin kokeilen. Ajattelin, että voisi ostaa geelimäisiä elintarvikevärejä, joilla pystyy piirtämään ja maalaamaan kuvia ja laittaa neidin piirtämään joku kiva kuva kakun päälle.
Ihan samanlaisia mietteitä minulla oli Pertun odotusaikana. Hyvin on kaikin puolin mennyt.
Plääh, täytyy mennä siivoamaan ruokapöytä ja laittaan tiskit koneeseen.
Olen kyllä saanut loikoilla sohvalla ja sängyllä melkeen koko päivän ja lukea hyvää kirjaa, mies on lasten kanssa puuhaillut. Mies sai viikon asustella yksin, kun me muut oltiin mummulassa.
Hilda
Enpäs ole aikoihin käynyt tänne pinoutumassa. Aikaa ei mukamas ole ?!
Anni nukkuu vielä päiväunia niin ajattelin ottaa itse rennosti ja pinoutua pitkästä aikaa. Lukemassa olen kyllä ahkerammin käynyt teidän kuulumisa, mutta tuntuu ettei omassa elämässä tapahdu mitään niin ihmeellistä, että jaksais kirjotella.
Mammaloma alkoi siis tossa vähän toista viikkoa sitten, eli viimeisiä viikkoja Anni saa olla ainoa äidin pikku kulta. Anni jäi hoidosta pois viikko sitten ja nyt on sitten saanut touhuilla ihan rauhassa Annin kanssa. Täytyy sanoa, että ihanaa on ollut. Oma vointi on vielä suhtkoht hyvä, niin pysyy tuon vipeltäjän perässä. Maha ei ole hirmu iso (vaikka sf-mitta yläkäyrän yläpuolella meneekin) niin jaksaapi.
Anni puhua pälpättää jo ihan täysin. R on ainoa kirjain jota ei osaa sanoa ja välillä menee tavut sekaisin, mutta kova on puhumaan. Päiväkuivaksi opetellaa kovaa kyytiä ja yleensä itse huomaa pissahätänsä, mutta vahinkoja sattuu kun ei aina touhuissaan huomaa ajoissa ja jos en itse muista pottaa olla tarjoamassa. Ennen vauvan syntymää olisi kiva saada neiti päiväkuivaksi, niin ei olisi kahta vaipatettavaa, mutta saapas nähdä miten käy. Tuttipullostakin pitäisi vierottaa vielä. Juo siis joskus aamulla (jos herää kuuden pintaan) ja useimmiten illalla maitoa tuttipullosta. Sen jälkeen pitääkin ottaa se suurin urakka, eli sormien imemisestä vieroittaminen. Se taitaakin olla hankalampaa kuin tutista luopuminen. Pitää vain kerätä asennetta.
Taitaapi jäädä kommentoimatta, en meinaa muista enää mitä piti sanoa.
T: Hertta ja Anni
Kiva lukea teidän kuulumisia taas, ja ajatuksia elosta kahden lapsen kanssa. Kiitos niistä.
Kyllä mää uskon että meilläkin lähtee sit arki omalla painollaan kulkemaan, vaikka vähän jännittääkin. Mielessä on vaan myös, kun karhunpojan vauvavuotena tapahtui niin paljon kaikkea ikävää ja oli siten raskasta aikaa. Toivottavasti nyt saadaan rauhassa keskittyä vauvaan ja perhe-elämään. Vähän jännittää myös uusiutuuko/paheneeko taas masennus vauvan myötä.
Hertta kiva kun tulit sinäkin pitkästä aikaa piipahtamaan. En muistanutkaan, että teillekin on tulossa perheenlisäystä. Meitä odottajia on jo niin monta täällä marraskuisten porukassa. Koska sulla onkaan laskettu aika?
Odottelija mulla siirtyi laskettu aika ekassa ultrassa noin viikolla eteenpäin, joten menin vähän sekaisin millä viikolla nyt mennään. Ilmeisesti jotakin 16. viikko olis nyt menossa, laskettu aika näillä näkymin 13. huhtikuuta. Liikkeitä en oo vielä ainakaan mitään varmaa tuntenut, välillä mietin että voisko olla...mutta en osaa erottaa mahan muista pulputuksista. :) Karhunpojan liikkeetkin tunsin kyllä vasta joskus viikolla 20.
Meillekin iski flunssa. Poikanen on nukkunut tosi huonosti (ja vanhemmat myös), yskii kauheasti. Kulkee myös välillä meidän sänkyyn, välillä nukkuu omassaan. Itselläkin vähän kurkku kipeä ja lihaksia jomottaa.
Lisäksi pientä kiukkua ja huonoja öitä aiheuttanee hampaitten tulo. Meillä on nyt vasta kulmahampaat tulossa pikkuhiljaa. Ei vielä pilkota, mutta ikenet pullottaa. Onko muilla vielä hampaita tulematta?
En muista enää koska täällä on nukuttu öitä kunnolla. Oli se ihanaa, silloin kun parhaimmillaan nukuttiin yöt illasta aamuun. :) Nykyään ainakin pari kertaa heräillään yöllä. Pahimmillaan 5-10 kertaa, en jaksa enää laskea.
Mukavaa viikkoa kaikille!!
Gerda ja karhunpoika ja pienin
Hammaslääkärissä käyty ja kielestä napsaistu patti pois :) Puudutus kun lähti pois niin on aika kipeä kyllä, otinkin juuri särkylääkettä. Mitään lämmintä eikä kovaa saa syödä eli aika kiisseli-, jugurtti- ja jätskilinjalla mennään tänään.
Eilen Lotta heräsi päiväuniltaan oksentaen. Mulla tuli heti muistiin kesäkuussa läpikäyty rotavirus ja sairaalakäynti, pelotti ihan vietävästi. Mutta jäi onneksi vain siihen oksentelujen määrä eli ei oksennellut enää myöhemmin, huh huh. Tänään ainakin tähän mennessä on ollut ihan normaalin oloinen.
Ulkona tihkuttaa sade, yök. Ollaan sitten siis tämä päivä sisällä. Pitää koittaa keksiä jotain muuta kivaa tekemistä.
aatun_äippä: hyvä homma teilläkin että tuttivieroitus tuntuu onnistuneen :) Me vietetään Lotan synttärit 24.11 (oikea päivä siis 23.11), pitäisi laitellakin pian kutsut menemään. Teemoista en vielä tiedä kun tytöille on oikeastaan vaan Prinsessa- ja Ariel-teemoja tarjolla, eikä kumpikaan oo oikein pop vielä. Muumeihin kai päädytään kun tavallisesta kaupasta löytää kuppeja ja lautasia joissa on Muumien kuvia.
Ollin_äiti: Kestämistä nukuttamisrumban kanssa, toivottavasti pian helpottaa!
hildaliina: Paranemisia!
Hertta05: kiva kuulla teidänkin kuulumisia! Tsemppiä loppuraskauteen.
Gerda79: muistathan sitten synnytyksen jälkeen tulla tänne meille aina purkautumaan jos on paha mieli tai muuten vain keljuttaa jokin asia. Ja apua kannattaa hakea heti jos tuntuu että masennus tulee takaisin.
Paranemisia karhunpojalle! Hampaita meillä on vielä tulematta 4, luulin että oli tulossa kun oli huonoja öitä tässä, mut eipä näy mitään lisäystä suussa. Kai ne sieltä joskus pulpahtaa esiin. Jaksamisia myös yöheräilyhin, tiedän täysin tunteen kun ei saa nukkua illasta aamuun, raskasta on jos monta yötä peräkkäin joutuu nukkumaan huonosti. Kai sitä viimeistään murrosiässä nukkuvat hyvin ja pitkään, toivon mukaan.
Nyt kokeilen leputtaa hetken silmiä, väsyttää melkoisesti.
Tintta-liisa
Kyllä vaan voi olla kamala tuo säätila! Edelleen sitä jaksan päivitellä. Niin harmaata ja kuolleen näköistä!
Tintta-liisa, Kiitos :) Nyt tuntuu jo paremmalta, sitkeessä kyllä on flunssa.
Tiimarissa on ollut monenlaisia kertakäyttöastioita ym. muuta synttärikamaa tytöillekin.
Gerdalla lähetän lämpimiä ajatuksia!
Olen lukenut juuri kirjan, vauvan varjo (Piia Haarala), mikä kertoo synnytyksenjälkeisestä masennuksesta. Monenlaisia kokemuksia.
Hertalle jaksuja loppumetreille! Tuleva isosisko on oikein reipas!!!
Mitäs olette puuhailleet näin synkkänä päivänä?
Hilda
Tintalle jaksuja!!! Toivottavasti paranee pian.
Onneksi Lotalla vain yksittäin oksu!
Hilda
Meidän viikonloppu hurahti reissussa aivan loistavasti! Pojalle junamatka oli elämys isolla E:llä. Hoki vain " jännää, jännää" =) Jokaisella asemalla tosin tuli aina parku, kun olisi halunnut muiden mukana ulos... Hotellissa ja sukulaisten luona oli tosi mukavaa, oli ihana päästä shoppailemaan sydämen kyllyydestä, syötiin ulkona moneen kertaan ja näin erästä ystävääni pitkästä aikaa. Pitkä kotimatkakin sujui rattoisasti, oli ihan luxusta kun sai jutella monta tuntia miehen kanssa.
Ja sitten tähän päivään, joka on ollut yllätyksellinen. Äitini soitti tänään ja ilmoitti että minusta on tulossa toukokuussa täti (elämäni ekaa kertaa), siskoni nimittäin odottaa vauvaa. Olen ollut ihan puulla päähän lyöty. Miten ihmeessä, minun PIKKUsisko??!!?? Ikää hällä ja miehellään 22v, opinnot molemmilla kesken, ei töitä jne. Ei voi mitään, mutta ensireaktioni on ollut järkyttynyt... Miten ihmeessä he pärjäävät? No kaipa tässä toukokuuhun mennessä ehtii ajatukseen tottua....
Muuten meille ei kummempia kuulu. Paitsi että poika on hoidossa toiminut 2 päivää yleisenä syyttäjänä; käy kuulemma syyttä toisten kimppuun ja kaatelee pihalla pienempiä=( Perjantaina meillä onkin onneksi pojan VASU-keskustelu tarhassa, niin voimme siellä keskustella tuosten riehumisesta, kotonahan hänellä esiintyy lähinnä tavaroiden heittelyä....
Raksalle kuuluu ihan hyvää. Viime ajat on laatoitettu kylppäriä ja appi rakentaa autokatosta. Tosi hitaasti tuntuu kaikki etenevän, tuntuu ettei päästä muuttamaan edes tänä vuonna=( Yritän kuitenkin elää toivossa, ja koetin pakkailla hieman jo tavaraoita kotona. Mutta yritän olla meille armollinen, ollaan itse paiskittu hommia elokuun alusta saakka, kun lopetimme kirvesmiehen työsuhteen. Kai tässä jotain on säästänyt sitten....
Nyt iski pakkausfiilis, täytyy katsella josko vielä jotain voisin pakata vaikkei muuttolaatikoita vielä olekaan.... miksei meillä ole niinkuin kaikissa ohjelmissa joissa muuttajilla on aina noin 1000 muovilaatikkoa jostain muuttofirmasta=)
Manna
Hauskan otsikon oli keksinyt Noema meidän pinolle. :-)
Upeaa että Aatukin on saatu vieroitettua tutista noin helposti! Veikkaan että meidän tuttivieroituksesta saatte lukea hieman erilaisia tarinoita sitten kun sen aika on... ;-)
Kakkosia meillä vietetään vähän hassusti isänpäivänä. Alunperin suunniteltiin pitävämme ne 4.11. mutta silloin on Fröbelin palikat Tampereella ja halutaan viedä Jesse lempparibändiään katsomaan. Virallinen juhlapäivä on perjantaina 9.11. ja silloin juhlitaan pienimuotoisesti oman perheen kesken. Ei tosin tuolloin isänpäivänäkään mitään isoja kekkereitä ole, isovanhemmat, kummit ja miehen veli vain. Riittävästi tohinaa varmasti kuitenkin. :-)
Tarjoilu tarvii miettiä sitten sen mukaan käykö Jesselle maito vai ei. Altistus aloitetaan ensi viikon maanantaina Taysissa. Kananmuna kuitenkin pois kuvioista, joten rajoittaa tarjoilua. Haluaisin tehdä sellaisen kattauksen että Jesse voisi vapaasti maistella kaikkea. Mutta jos maitotuotteet saadaan listalle mukaan niin eiköhän sitä kaikkea kivaa keksi. :-)
Ollin äidille tsemppiä nukutusten kanssa. Jospa ne pian helpottaa kun normaalirutiinit alkaa taas rullata. Jaksamista!
Hildan perheelle paranemista! Minua myös harmittaa tällainen jatkuva harmaa sää, tuntuu että on kestoväsymys päällä. Auringon pilkahdus tekisi hyvää.
Hertta, kiva kun kävit kirjoittelemassa kuulumisia! Ihana höpötin sulla siellä kotona! :-) Tsemppiä raskauden loppusuoralle! Hienoa kun olosi on hyvä, toivottavasti loppuun saakka.
Gerdalle ja karhunpojalle myös paranemista flunssasta! Jessellä on enää taaimmaiset poskihampaat tulematta, niiden pitäisi kai puhjeta kolmeen vuoteen mennessä. Toivottavasti teidän yötkin paranee taas!
Tintta-liisa, mukava kun pääsit patista eroon. Toivotaan että menee pienillä säryillä jälkivaivat pois. Nautihan jätskistä hyvällä omalla tunnolla! ;-)
Manna, teidän viikonloppu kuulosti tosi mahtavalle. Kiva että reissu onnistui noin hyvin! Nauratti tuo että poika olisi olisi halunnut jokaisella juna-asemalla muiden mukana ulos, taitaa olla sosiaalinen poika. :-) Onnittelut tulevasta tätiydestä!
Tänne ei kuulu mitään ihmeempää, tavallista mukavaa arkea vain ja välillä niitä vähemmän mukavia hetkiä kuten typeriä kinasteluja miehen kanssa, työstressiä ja kypsymistä kotitöihin. Jesse on kuitenkin uhmastaan huolimatta ihana päivän piristäjä. Eilen illalla hömpättiin Jessen kanssa niin paljon että on varmaan kummallakin vatsalihakset naurusta kipeänä, taidettiin olla vähän väsyneitä kun niin pienet jutut nauratti. Pukeuduttiin mm hippilaseihin, pukkailtiin päällä pehmoleluja ja kurlattiin vedellä ukkonooaa (ei tätä kaikkea samaan aikaan kuitenkaan ;-). Ihan älyttömät kikatukset Jesseltä ja mua nauratti se kikatus. :-) Jesse kun ei kauhean usein saa mitään nauruhepuleita, vaikka hymyileekin ja hekottelee paljon.
Kovasti odottelen jo ylihuomista vanhempainiltaa... Kiva nähdä videoita muksuista ja kuulla muutenkin tarinoita päiväkodin elämästä. Siitä on niin harmillisen ulkona kuitenkin vaikka päivittäin kuulumisia saakin.
Nyt yritän mennä vähän jumppailemaan ennen BB:tä. Tai edes venyttelemään. :-)
Meillä ollut pitkään yöheräämistä myöskin, että voikin olla raskasta kun jatkuu parikin viikkoa. Myös sellainen vaihe menossa, että vain äiti kelpaa ainoastaan, yölläkin. Olen aivan uupunut.
Olisikin vain lapsi se joka aiheuttaa yöheräilyä, nyt miehellä välilevyn pullistuma ja toinen jalka puuttuu, joten yöt olleet risaisia kun muljaa ja muljaa, hoh hoijaa.
Meillä varmaankin annetaan tutit lopullisesti joulupukille, kovasti vastustaa Minttu silti tutista luopumista.
Huomenna päiväkodissa olisi 1 h pituinen keskustelu, katsotaan mitä aiheita käydään läpi.
Tilasin Riimingalta Mintulle 2v juhlahameen, farkkuliivimekon, tulee varmaan käytettyä sitten muulloinkin.
Äsh mulla on huono päivä tänään ja oikeemminkin ollut jo pidempään, stressiä monesta aiheesta.
Touko
Tää on nyt tätä pesänrakennusvimmaa kun piti tänään taas leipoa ja koko ajan haluaa järjestellä kaappeja ja laittaa paikkoja vauvaa varten. Voi ku voiski siivota esim puoli vuotta varastoon, niin ei tarviis sitten vauvan synnyttyä siivota.. :)
Lehdestä luin, että Vaasan synnytykset siirretään Seinäjoelle, mikäli sopimukseen ei päästä. No meiltä ei ole kuin 20km pidempi seinäjoelle ku Vaasaan, mut silti uus sairaala jne.. ääh, kumpa ne pääsis nyt sopuun ettei tartte tuotakin murehtia.
Monet on jo luopunu tutista. Meillä ei vielä puhettakaan.. ja tuskin ennen vauvan syntymää mitään tehdäänkään. Syökööt, kai se siitä joskus eroon haluaa.
Toissapäivänä käytiin serkun luona, jolla on 5v,3v ja 2kk tytöt ja voi sitä vilskettä siellä. Kyllä meillä onkin rauhallinen poika. Nyt sen oikein huomas, vaikka kyllä se mielestäni kotona menee välillä turhankin lujaa.
Saa nähdä kuinka se muuttuu kun vauva tulee. Toivottavasti ei ainakaan ilkeäksi ala. Nyt se on niin kiltti, kuten isänsäkin on pienenä ollu ja on sitä edelleen.
Huomenna ajattelin mennä kaupungille hieman joululahjoja jo katselemaan. Pakko niitä on alkaa jo miettii oikein tosissaan, etä ei sitten vauvan kans tartte kaupoissa hypätä. Ja jotkut joulujuhla vaatteet pitää pojallekin ostaa.
Pitää myös ostaa vauvalle kotiintulovaatteet ja kaikkea muuta sairaalakassiin pakattavaa ja vauvaa varten.
Millaista lelua/kirjaa/dvd:tä olitte ajatelleet niille 2v naperoillenne ostaa nyt tulevana synttärinä tai jouluna ?
Mummu ja kummikin kyseli mitä vois ostaa..
Tuntuu, että kaikkea taas on kun ollaan viime aikoina osteltu aika paljon leluja pojalle. Ja huutanu huuto netistäkin parkkitalon, tomi traktorin, hinku-leikkuupuimurin ja Reetun..
Pidättekö muuten jo kaverisynttäreitä lapsillenne ?
Mä pidän yhdet synttärit, jonne tulee isovanhemmat, kummit, miehen veli perheineen ja mun kummitytön perhe, joilla on 5v kaksostytöt. Ja tällä toisella pojan kummilla on 5v poika ja toisilla kummeilla 5v poika ja 2v tyttö.. joten lapsia tulee muutama. Oli muuten aika 5v voittoista :)
Mutta en varsinaisia kaverisynttäreitä. Ehkä sitten ens vuonna. Meillä onkin tätä juhlaa tässä ku isänpäivä on marraskuun toinen sunnuntai, poika täyttää 18.11, mies täyttää 3.12 ja tuleva vauva täyttää sitten joskus joulukuussa toivottavasti ennen joulua.
Minä tuun sitten vasta maaliskuussa perässä..
Poika sanoo itseään Empuksi :) taitaa olla Elmeri liian vaikea sanoa. Ihanan kuulosta ku osoittaa sormella itseään ja sanoo Emppu Emppu. Ja muutenkin viime aikoina on alkanu tulla jo paljon sanoja.
No mutta nyt lopettelen tai vien kaiken palstatilan.
Hyvää viikonjatkoa !
-Marika ja maha 31+3
Näyttää noi unet Annille taas maistuvan kun kuudelta heräsi aamulla ja säikäytti mut hereille hiiviskelemällä selän taakse ja kun käänsin kylkeä niin säpsähdin kun neiti siinä ihan hiljaa seisoi sängyn vieressä. Kuinkahan kauan oli lienee seisoskellut...
Gerdako sitä kyseli mulla on laskettu aika 17.11. eli ihan kohta. Marraskuu alkaa ens viikolla ja meinaa paniikki iskeä päälle. Huiui. Vauvalle on onneksi kaikki valmiina että senpuoleen senku syntyy, mutta Annille haluais antaa kaiken viimehetken aikansa kun vielä toinen pieni on ainokainen.
Oli muuten ylpeän näköinen neiti kun kysyin aamulla että hoitaako Anni sitten vauvaa äidin kanssa. Kuulema silittää päästä ja poskesta ja leikkii junaradalla =) herttanen toista.
Minä pidän kaverisynttärit Annille. Tosin meillä on sellanen viiden mamman ja muksun poppoo, jossa muksut siis kaikki nyt syksyllä täyttävät kaks, niin pidetään sellaset pienet kekkerit sitten jokaiselle. Annin kaverisynttäreiden ajankohta on vielä avoin, joko ens viikolla tai sitten ajallaan 6.11., mutta toi jälkimmäinen hirvittää vähän, että jos tämä syntyy aijemmin tai muuten vaan oon vaivanen niin jaksaako niihin sitten panostaa. Muuten synttäreitä juhlitaan vaan ihan mummien ja pappojen kesken ja kummien, jos pääsevät tulemaan (Minusta siis tulee ekaa kertaa täti ens keväänä ja Annin kummi kärsii niin rajusta pahoinvoinnista, etten tiedä pystyykä/haluaako istua autossa 600 km).
Meillä ehdottomat suosikit Dvd:stä on teletapit, himpulat ja titi nalle. Teletapit ja himpulat on kotona, josko jouluksi titi nalea sitten toivois (on sitä katsonut joskus kyläillessä ja jaksaa viikkotolkulla siitä sitten höpöttää).
No eikait sitä tälle päivälle ihmeellisempää, varmaan jotain piti kommentoida muutakin, mutta tämä raskaus kyllä harventaa pään ihan totaalisesti.
Hertta ja Anni sekä Aarre rv 36+4
Meillä Minttu jaksoi eilen katsoa Nalle Puh dvd:stä puolet, eka kerta kun kiinnosti. On hyvin kiinnostunut muumeista, joten meillä muumi-dvd olisi ajankohtainen.
Touko
Marica meidän karhunpoika on syntynyt samana päivänä kuin Elmeri :) En muistanutkaan.
En tiedä vielä synttärijuhlista, varmaan osa ainakin kutsutaan oikeana juhlapäivänä, osa joskus?? Meidän täytyy pyytää väki kahdessa erässä kylään, kun tulee niin paljon. Vaikka ei ole edes kaverisynttäreitä suunniteltu, vaan nuo " pakolliset" sukulaiset, isovanhemmat, kummit. Niistä tulee jo parikymmentä vierasta. Juhlia en oo muutenkaan vielä paljoa miettinyt, millaisen kakun tekisi tms. Saas nähdä.
Videoita meillä on Maisoja, Barbapapa, Nalle Puh. Niistä poikanen kovasti tykkääkin. En oo suunnitellut nyt hankkivani uusia videoita, ennemminkin haluaisin lisää kirjoja. Poikanen tykkää kovin kun luetaan yhdessä.
Tänään on vähän harmaata meilläkin. Pari päivää paistoi aurinko kun oli pakkassäätä.
Heips!
Gerda
Nyt me elämmekin oikein synttäiaikaa, kiva lukea kaikkien synttärisuunnitelmia. Me juhlimme sitten varmaan tästä porukasta viimeisenä, poika täyttää vuosia 3.12 (laskettu aikahan oli 18.11 joten siksi roikun täällä teidän mukana) ja saas nähä milloin juhlia pidetään, riippuu muutosta ym.
Joku kyseli videoista, kirjoista yms. Meidän pojalla ei ole yhtään lasten DVD:tä vielä, enkä koe että tarvitsisi sellaista vielä pitkään aikaan. Yksi fröbelin palikoiden DVD meillä on ollut jo varmaan 6kk, mutta ei olla avattu vielä sitäkään.
Kirjoista pojan suosikki on ihan ehdottomasti Richard Scarryn autokirja. Avan mahtava kirja, katseltavaa tosi paljon! Lahjajemmassa meillä on Mauri Kunnaksen autokirja ja yksi Herra Hakkarainen, joku paksumpi Nalle Puhin satukirja. Kaikenlaiset autokirjat on meillä nyt IN. Ja kirjat yleensäkin, poika tykkää katsella niitä tosi paljon.
Meillä ei varsinaisia kaversynttäreitä myöskään ole. Varmaan teemme kuten viime vuonnakin, lähisukulaiset tulevat päivemmällä ja illalla tulee ystäviämme lasten kanssa ja ilman.
Täytyy lähteä miestä herättelemään, on kait tulossa kipeäksi... jee jee...
Manna
Mukava kyllä lukea synttärisuunnitelmia. Meillä kutsutaan lähisukua ja muutama ystäväperhe.
Mannalle tätionnittelut!
Muuta rohkaisun sananen.
Me olemme molemmat ollleet 19v. kun esikko syntyi ja pärjätty ollaan. Mies opiskeli ja kävi iltatöissä muutamia iltoja viikossa. Opiskelijana oli tottunu muutenkin matalaan elintasoon. Kotiäippänä olen ollut jo reilu neljä vuotta, eikä ole ollut töihin/opiskeluun kiire. Ensi syksynä lapset saavat kokeilla siipiään ja menevät päiväkotiin ja minä suuntaan opiskeluihin.
DVD suosikki on Posti Pate. Oikea Peppi on myös mukava.
Kirjoja katsellaan yhdessä ja yksin useita kertoja päivässä. Lapsille luetaanmyös iltasatu. perttu ei aina jaksa katsoa/kuunnella, mutta katselee omaa kirjaa tai sitten isin kanssa, jos minä luen neidille tai toisin päin. Menipä hankalaksi. Vessassa on pari vessakirjaa ja niitä katselee potalla istuessa. Kirjoista suosikkeja semmoiset, missä paljoon
katseltavaa. Kunnaksen kirjoista etsii aina pieniä juttuja, Maisa myös kiva ja eläinkirjat. Ja kaikki käy.
Perttu on kova piirtämään.
Nyt vaan pitää olla tarkkana, kun hienon taideteoksen mielestään teki siskon sngyn yläpuolelle ja tietenkin kuulakynällä eikä meinaakaan lähteä pois. Saas nähdä mitä vuokratäti sanoo, kun sen aika koiettaa.
Olen kyllä kynistä äärimmäisen tarkka ollut. Keittiön pöydän ääressä piirretään eikä kyniä saa muualle viedä, jostain vain oli löytänyt.
Kuinkas Tintta-liisan vointi?
Monilla kyllä vauvan tuoksuista arkea odotellaan :))
Kyllä minäkin ihastellen pidin serkkutyttöä sylissä ja nuuhkin kaikin aistein. Meillä on perhe pitkäksi aikaa koossa, ehkä joskus pieni adoptiolapsi ulkomailta, unelma. Tulevastahan ei tiedä.
Gerdan kotiin paranemisia!
Meillä yskittiin yöllä kovasti, muuten kunnot hyvät. Paitsi minulla väsy.
En muista nyt yhtään mihin piti kommentoida. Pöh.
Lähdenpä saunaan.
Hilda
Mukavaa iltaa!
Mulla on takki suhteellisen tyhjä tällä hetkellä. Olen ollut kaksi päivää " tentattavana" . Eilen oli seminaari, jossa piispa Huovinen esitti viisaita kysymyksiä ja joihin yritin mahdollisimman fiksusti vastata. Siihen meni koko päivä, olin vasta kuudelta illalla kotona. Tänään olin onneksi jo kolmen maissa kotona.
Ei varmaan edes salaiseen palveluun hakeutuvia tentata ja tarkasteta yhtä tarkasti, kuin meitä pappisehdokkaita :) Yllättävän henkilökohtaisia kysymyksiä esittivät. No, mukavaa oli toki. Vähän vaihtelua tähän kotiäidin arkeen.
Psykologi sanoi, että niiden psykologisten testien perusteella olen " palomiestyyppiä" . Tunteiden tasapaino oli täysi 10. Sellainen ihminen siis, joka toimii rauhallisesti, vaikka maailma sortuisi ympärillä. Mainitsin hänelle, että taitaa olla mun lapsilla vaikutusta tähän tulokseen ;D. Pari vuotta sitten olisi tullut varmasti erilainen tulos.
Hiiritarina on vapaasti käytettävissä Auringonkukka :) Hienoa, että Aatun äippäkin selvisi vieroituksesta ongelmitta. Jäämme odottelemaan Jessen ja Otson vieroitustarinoita ;) Ainakin äidit meinaa, ettei sujuisi niin ongelmitta. Saatatte kuitenkin yllättyä. Minä ainakin yllätyin siitä, kuinka Onni oikeasti tajusi tarinan hiiristä ja siitä, että hampaat menee vinoiksi, jos tuttia vielä syö. Havaitsi tutit rikkinäisiksi ja heitti ne itse roskiin. Olisin kuvitellut, että unohtaa koko hiiritarinan, mutta kertoo siitä edelleen aina kun tuttia tekisi mieli (onneksi enää todella harvoin).
Onnilla on virallinen synttäripäivä 23.11, mutta juhlitaan varmaankin Sunnuntaina 25.11. Merirosvoteemalla mennään. Sieltä juhlantaika sivuilta tilasin tilpehöörit.
Hildan kermaliköörijuustokakku kuulostaa taivaalliselta, voisin tulla maistiaisiin :).
Hertalle tsemppiä loppurutistukseen! Ihan pian on vauva luonanne ja kaikki odotusajan huolet takana. Mua ainakin on kummallakin kerralla kiristänyt se armoton huoli, joka vauvan hyvinvoinnista on ennen synnytystä. Toki sen jälkeenkin, mutta enemmän on korventanut se odotusaika.
Jaksamista ja paranemista sairaille ja uupuneille! Toivottavasti pian helpottaa. Kaikenlainen stressi on hankalemmin kestettävissä huonoilla yöunilla, tämä on tutkittu juttu.
Hyvä, että saivat nipsastua Tintan patin irti kielestä. Kurjan kuuloinen juttu.
Kerroppa Manna mitä hoidossa sanoivat tönimisestä! Meillä Onni alkanut kanssa tuuppimaan Ronya, hoitopoikaa. Tilanne on nyt hiukan paremmin hallinnassa taas, mutta ärsyttävä vaihe tämä on kyllä. Sitten sanoo itselleen koko ajan, että " Onnin pitää lopettaa Ronyn kiusaaminen" ;)
Ihanalta kuulosti Auringonkukan ja Jessen höpsöilyt! Tulee ihan mieleen mies ja Onni :) Tuo kurlausjuttu täytyy ottaa itsekin repertuaariin. Minäkin odotan jo teidän vanhempainiltaa ;)!
Toukolle parempaa mieltä toivottelen! Varmasti ihanaa pukea pikku plikkaa kaikenmaailman mekkoihin ja rimpsuihin! Meillä mennään autolinjalla näiden poikien kanssa :)
Marica, minä olen ajatellut ostaa Onnille synttärilahjaksi muumikirjoja. Ovat nyt pojan lempparihahmoja tällä hetkellä, no heti autojen jälkeen. Ja junien. No, ja lentokoneiden ja ruohonleikkureiden jne. ;)
Meilläkin Onni kävi piirtämässä kuulakärkikynällä valkoiseen sohvaamme. Piti kyllä laskea kymmeneen. Oikein kunnon taideteoksen ehti värkätä ;) Pitää lykätä siihen jotain myrkkyä.
On muuten hassua, että Hilda, joka on meistä kaikista nuorin ilmeisesti, vaikuttaa niin kovin viisaalta ja vanhalta (vanha siis kaikessa hyvässä merkityksessä). Hildassa on sellaista ihmeellistä karismaa, joka välittyy internetinkin välityksellä, ainakin tänne minun työhuoneeseeni.
Sitten vielä sellainen kysymys, että oletteko jo Facebookissa? Minä olen hurahtanut. Siellä omat sivut saa suljettua niin, ettei niitä pääse katsomaan kukaan muu, kuin ne, jotka olette valinneet/hyväksyneet ystäviksenne. Siellä olisi helppoa katsella kuvia toisistamme ja vaihtaa kuulumisiakin (tätä foorumia toki unohtamatta). Mut löytää sieltä nimelläni: Johanna Leppänen.
Gerdan pohdintoihin koskien uutta vauvaa unohdin viimeksi kommentoida. Minä olin myöskin ennen Sisun syntymää suoranaisessa paniikissa uuden tulokkaan ja Onnin suhteen. Olin ihan varma, että kaikki hajoaa käsiin. Ei nukuta ollenkaan, Onni saa vähintäänkin traumoja ja juuri ennen synnytystä pelkäsin, että kuolen synnytykseen enkä näkisi Onnia enää koskaan. Tosin kävi. Kaikki on mennyt hienosti! Sitä jotenkin odotti samanlaista sokkia, minkä esikoisen syntymä saa aikaan, imetyshormonit ja muut, mutta olo on ollut heti alusta saakka tosi seesteinen. Onnin ristiäisetkin meni ihan sumussa, nyt ei ollut sellainen olo edes heti synnytyksen jälkeen. Toisella kerralla tietää jo mitä on tekemässä, ei tarvitse enää kasvaa äidiksi.
Viikonloppu meni vauhdilla. Perjantainen tyttöjenilta meni nappiin, oli tosi mukavaa. Eilen oltiin Väinö pojan ristiäisissä :)
Tutti on menneen talven lumia :) Jos Onni löytää vauvan tutin, hän vie sen vauvalle, ei laita omaan suuhunsa.
Päiväunia ei meillä Onni enää nuku kuin n. kerran viikossa. Nytkin tuossa hääräilee pikkuautojensa kanssa kun muut pojat nukkuu. Joskus saattaa vetäistä pienet tirsat kolmen paikkeilla.
Ilma on ihanan kirpsakka. Toppahaalareissa oli pojat jo aamulla pihalla. Sisua kuljetan kantoliinassa ja meinaa alkaa tila loppua untuvatakin sisällä kesken nykyään. Pitää ostaa isompi takki varmaankin :)
Tulkaa kertomaan kuulumisia!
Noema