Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ KULTAINEN 60-LUKU VIIKKOON 43+++

22.10.2007 |

Pakkashuomenet täältä pääkaupunkiseudulta !!

Uusi viikko taas alkamassa ja toivottavasti saadaan pitkä pino aikaiseksi !!

Tulkaahan kaikki kertomaan kuulumiset !

Mä lähden nyt viemään tuota kotteroani ammattikoululle korjaukskseen mutta palailen kunhan reissusta kotiudun ;-)

Heips Murut !!

Isotikru+Tikrunpentu rv 35+4

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia täältä työpöydän äärestä! Valitan nyt heti omaa napaa; ei millään jaksaisi enää olla töissä. Vielä neljä viikkoa. Puuh ja plääh. Keskiviikkona on neuvola, saas nähdä paljonko on tullut painoa ja onko paineet ok. Tuntuu, että alkaa pyörryttää ja tulee huono olo, jos vähänkin enemmän rasittaa itseään, koko ajan pitää istuskella ja hengähtää. Ehkä se tästä... Wemppa, kieltämättä saikulle siirtyminen siintää yhä houkuttelevampana vaihtoehtona myös täällä. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että pitää jaksaa.

Ankkis, eiköhän kaikki ole teidän masuasukilla hyvin, niin kuin itsekin totesit. =) Oletko menossa vielä punktioon? Minä kävin istukkabiopsiassa Femedassa rv 11+, ja vastaukset sain neljässä päivässä.

Pietulla ja Tikrulla aika alkaa käydä vähiin... Jännää! No, Wempan kanssa tullaan sitten joulukuussa perässä. Toivon niin, ettei tämä mene yli la:n, kuten kaksi edellistä. Onko kenelläkään kokemuksia vyöhyketerapiasta raskauden loppuvaiheessa? Olen kuullut, että sillä voisi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä.

Pippurille tsemppiä työelämään! Minäkin kaipailen Anin kuulumisia...

Emmi, mulla on tällä viikolla hammaslääkäri.... Sinä oletkin oikein urakoinut purukalustoasi kuntoon. Huh. Minulla jo pelkkä hammaslääkärin vastaanotolla oleva haju saa kämmenet hikoamaan. Tiinun liikkumisesta kirjoitit hauskasti. =)

Nyt eikun töihin, ja mukavaa syksyviikkoa kaikille!

Peltis 31+3

Vierailija
2/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se taas on uusi viikko aluillaan. Meillä lapsilla syysloma joten rankkaa on äidillä. Onneksi isovanhemmat ovat terveitä, kultaisia ja olemassa ja ovat pyytäneet lapsia käymään siellä. Siitä nauttivat lapset ja saa äitikin hiukan lepäillä.

Peltis: Älä sinnittele äärirajoilla. Kenenkään ei ole pakko jaksaa. Vaikea se oli itsekin myöntää, mutta ihan hyvä nyt näin.

Väsyttää, ei nyt jaksa enempää.

wemppa 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on väsynyt äiti! Voi Emmi olet ollut mielessä kun valvot aina välillä Tiinun kanssa. Meillä on taas unet hävinneet sen siliän tien ja ei pitäisi olla hampaitakaan puhkeamassa juuri nyt. Viime yö meni ihan melkein valvoessa. Sain Pojua sylitellä iltayöstä puolen tunnin välein ja sitten kahden jälkeen meni monta tuntia ennen kuin herra älysi nukkua hieman. Tein kyllä vaikka minkälaisia temppuja ja tissiäkin oli tarjolla vastoin yhden kerran taktiikasta huolimatta useammin. Niin ei vaan auttanut. Nyt sitten ollaankin silmät ristissä oltu koko päivä Poju mukaan lukien ja taitaa isäkin olla siellä töissä. Pitäisi jaksaa jumpallekkin lähteä tässä illalla saas nähä jaksanko. Kaikesta huolimatta Poju on aivan ihana ja en vaihtaisi sitä mihinkään.

Vauvakuumetta minullakin alkaa pukkaamaan kun yksi kaveri ilmoitti odottavansa. Se vaan tällaisen valvotun yön jälkeen tuo mies ei ainakaan näytä vihreää valoa sille asialle ja eihän sitä tietenkään voi painostaa. Vaikka vielä ei ihan yrittämään alettaisikaan niin voisihan sen päätöksen jo valmiiksi tehdä ja minuahan miellyttäisi myönteinen päätös:)

Te joilla on se syntyvän lapsen ihanuus edessä, voi täällä hieman vihertää minulla nenän pää:) Kohtahan taas saadaan tänne kultaisia vauvoja.

Jaa taitaa kutsu käydä tuolta ulkonta eli herätty ollaan päikkäreiltä.

Terkuin

Teti ja Poju 8kk

Vierailija
4/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teti ja kaikki muut lapsen kanssa valvojat: Kai te muistatte Panadol-suppojen ja/tai oraaliliuoksen olemassaolon ;) Oikeasti, minulla on käynyt niin, että lapsi lapselta on alentunut kipulääkityskynnys ja kurjat itkut on vähentyneet. En siis ruoki lapsiani Panadolilla tai Pronaxenilla, mutta herkemmin saatan antaa kuin alussa. Ja se monasti auttaa ja rauhoittaa lasta ainakin hetkeksi.

täällä ei ihmeitä, ilma kostean harmaaa ja sisäpäivä.

Vierailija
5/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin rauhallinen viikonloppu, kun kolmevuotias ei ollut kotona huutamassa, mutta nyt on meteli taas palannut ja hyvä niin. Teinityttö kyllä polki jalkaa viikonloppuna mun mielestä ihan joka asiasta ja oli perjantaina menossa kaverilleen yöksi, jossa ei ollut vanhempia kotona ja siitäkös tuo raivoistui kun en päästänyt.

Peltis, en mä ole vielä päättänyt punktioon menemisestä. Perjantaina on vaihteeksi kunnallinen np-ultra niin mietin sitten sen jälkeen, jos siellä näkyy jotain syytä huoleen.

Varmaan tässä pitäis pomollekin pikkuhiljaa jotain sanoa, vaikka en mä juuri tilaani salaillut ole, äitiysfarkuissa ja tunikassa toikkaroin täällä konttorilla. Kaikki kollegat vaan on miehiä ja ne ei kyllä huomaa välttämättä mitään vaikka viimeisillään vyöryisi eteen.

Vierailija
6/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on tulla muutama rivi laittaan kun ollaan ihan kaipailtu =)

Ei vaan.. en käynyt koko viime viikkona koneella, äsken lukaisin nopsaan pinon läpi.

Pietulla alkaa hoohetki olla käsillä. Toivottavasti pulla vielä hetken viihtyisi kotoisassa yksiössään, ja että olosuhteet olisivat suotuisat :)

Kaikilla muillakin odottajilla tuntuu olevan " pullat niinsanotusti hyvin uunissa" :) Aika menee todella nopsaan.. viikot vierii ja kultaisia alkaa kohta taas tupsahdella tänne Pohjantähden alle.

Pahoittelut Emmille tädistä.. Vai pitäisikö sanoa " onnittelut" ? Sellainen se ihmis (ja naisen)mieli on, että samassa ajatuksessa on sekä toive että pelko. Tuttua on tuo tunne. Mutta asiat menee ja on niinkuin on tarkoitettu.. se plussa tulee sitten kun sen aika on.

Itsellä on töissä aivan älytön kiire!! Aika " hauskaa" tavallaan on, että olen ollut aivan uudella alalla vajaat kaksi kuukautta, ja hoidan nyt ison alueen (lounaissuomen) koko tilauskannan. Iltaisin ja vloppuisin olen niin tattis etten aata ööstä erota, mutta en valita.. muuta kuin positiivisessa mielessä. Töitä on IHANA tehdä ja viihdyn paikassani tosi hyvin. Nyt jo näyttää siltä että jatkan pestissäni vuoden vaihteen ylikin. Onni teille etten palaa tänne terrorosimaan monta kertaa päivässä :)

Kiertopäiviä en ole laskenut. Niin se tätsy löysi viime kierrossakin tiensä meille, mutta en muuta juuri odottanutkaan. Kuume on vielä tallella, mutta olen saanut sen sysäistyä tuonne taaemmaksi aivokurkiaisessa. Sehän tämän työntekemisen ja aloittamisen tarkoitus vähän olikin, että ajatukset suuntautuisivat muualle. Ja hyvin on toteutunut :)

Pippurille spesiaalivilkutukset ^^^^^Onnea uudelle työpaikalle, ja jos yhtä " hyvin" käy kuin meikäläisellä, niin kyllä se pahin vauvakuume siitä poistuu taka-alalle, kunhan pääset hommiin kiinni.

Nyt taas iltahommat kutsuu. Pikkulikka istuu potalla tuossa vieress' ja aromit alkaa olla aika huikeat ;)

Voikaa hyvin!!

ANI

(Mineaa minäkin huhuilen, vaikkei olis paljon varaa, kun en itsekään täällä juuri käy...)

Vierailija
7/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiiii ... Kaikille !!! Tämä on pikainen visiitti, koska keittiössä olen puolittain kokkaamassa, mutta sillä välin, kun ei tartte hämmentää niin istun täällä ja aattelin kirjoittaa muutaman sanan.

Täällä toivuttu ' tädistä' mies hieman harmittelee, ihme otus, itse laittaa aika-rajan aloitukselle, ja nyt hää haluaisi sen aikaistaa jo tälle kierrolle alkavaksi. Omituinen. No kun tämä nyt kuitenkin on oma kroppa niin eiköhän meikäläisenkin sanalla ole hieman merkitystä. Eli kesäkuussä 2008 alkaa yritys, ei aikaisemmin, ja siitä meinaan pitää ITSE huolen, että ehkäisyvälineet eivät pääse loppumaan ja ovat aina käden ulottuvilla !!!

Olin viikonlopun töissä ' illoissa' ja nyt olo aivan kuin rekan alle olisin jäänyt, eli tietää nostelleensa, väännelleensä ja käännelleensä (Isolle T:lle vain terveisiä ;-)) ) Mutta mukavaakin oli, sai olla mukavien työkavereiden kanssa, nauraa, puhua tavallisia juttuja jne .. Mutta fysiikka vain meinaa pettää, eli se tietää enemmän lihasharjoitusta varsinkin selälle :-// Nyt olen taas 4pvää illassa, ja katsotaan miten mamman käy-

Tiinu oppinut taas uutta, nyt sanoo ä-ä-ä-ä-ä selvästi keskustelee .. Ja toinen sanonta olikin jo pidempää pötköä .. toistelee sitä taukoamatta, mutta juuri nyt en muista miten se meni. Kali kalia hokee kun alkaa väsyttämään :-)) Iso tyttö, ja reipas !! En ole antanut panadolia tai muutakaan troppia yöllä, koska tytöllä ei ole vaivoja vaan on oma itsensä, eli nauraa ja jokeltelee, herää vain hiukka väärään aikaan. Onneksi viikonloppuna nukkui aika mukavasti, lauantaina heräsi vasta 8.30 ja sunnuntaina 6.30, ja yötkin meni hienosti, saas nähdä miten menee ensi yö.

Teti, koita jaksella pojun kanssa. Noi yövalvomiset on todella rankkoja, jos vauva sattuu olemaan itkuinen niistä tulee tupla rankkoja. Joten ymmärrän hyvin, jos olet väsynnyt, ja miehesi, ja tietty pojukin. Itkeekö poju yöllä kun herää ?? Jos itkee niin hänellehän voisi kokeilla sitä suppoa (?) Kyllä se mies kakkoseen suostuu, kunhan poju kasvaa, koska aika kuultaa muistot, ja saattaahan se olla niinkin, että toinen vauva olisi siunattu hyvillä unen lahjoilla, sitä kun ei koskaan tiedä.

Peltikselle myötätuntoa hammaslääkäriin. Muakin inhottaa se ' haju' odotushuoneessa :-/// melkein oksennan kun sinne astun ja raskaana ollessa en todellakaan olisi voinnut olla porattavana .. On se kamalaa .. Sielläkin viikkoja paljon. Ai sinä kävitkin femedassa istukkabiopsiassa, tulipa nopsaan vastaukset (?) Meille annettiin heti aikaa odottaa n. 1vko ja yli kaksi viikkoa kesti, melkein hermot petti sillä aikaa.

Ani kiva kuulla siltäkin suunnalta. Hienoa, että oot viihtynyt työssäsi !!! Kiva ettet ole lopettanut kuumeiluakaan ihan tyystiin. Oletko muuten kotisi lähistöllä töissä vai joudutko matkustamaan kauaskin ? Miten nti on saanut kavereita päiväkodissa ??

Noh tässähän tätä jo tulikin sanottua monta sanaa, vaikka ei pitännyt- Nyt keittiöön ja kaikille hyviä vointeja .. t. emmi

Vierailija
8/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on niin kauan, kun viimeksi olen täällä käynyt, ettette varmaan enää ees muista mua *naurua*

Hiljaiseloa tullut pidettyä tällä rintamalla, koska en jaksanut enää sitä joka kuukautista ahdistusta. Toivoa ja joka kerran sitten joutui pettymään... Tuttu tunne teillekin monelle, eikö? Ensin ei ollut ihan varma haluaako vauvaa vai ei aivan tosissaan. Ja sitten kun ei alkanut kuulumaan niin sitten se vauvakuume tietty iski aivan täysillä! :) Eipä ole hiljaiselokaan auttanut, joten ei vieläkään ole meille vauvaa tulossa. Itse asettamani takaraja lähestyy huimaa vauhtia ja näyttääkin siltä, ett endometrioosi vie voiton :( Hoitoihin en halua lähteä. Tosin oli tossa kaikenlaista muuta huoltakin ja miehen kanssa oli se ns. alamäki aikakin tossa välissä, niin peittoakaan ei tullut pöllytettyä niin aktiivisesti kuin yleensä.

Mutta vielä on aikaa jäljellä... :) Täytyy ottaa rennosti ja toivoa parasta! Ja jos ei tärppää, niin ei sitten vaan tärppää...

Tämä oli aika omanapainen viesti, mutta kaikkea hyvää kaikille ja paljon plussa tuulia yrittäjille! :)

Vierailija
9/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla anista ja angeliquestakin pitkästä aikaa!

Täällä on yksi projekti saatu päätökseen eli matkarattaat hankittu. On tämä varsinaista varustelua... kun tahtoo sitten tarttua tuolta lastentarvikeliikkeestä muutakin mukaan. Hankin myös sellaisen kylpytuen, en ole vielä ehtinyt testata. Poika kun polskii ja potkii niin kovasti, on ehkä helpompi sitten pestä kylvyssä tuon tuen kanssa, selkä kun välillä kovilla kun heppu on jo sen verran iso vaikka vesi kannatteleekin.

Pikaisia on nämä vierailut täällä kun noiden 30 min tirsojen aikana ei paljon ehdi. Pihatöitä tehty ja siinä kivasti nukahtaa vaunuihin, siirtelen vain viereen sinne missä haravoin että näkee minut ja pian nukahtaakin.

Viikonloppuna lähdenkin tästä vanhempien luokse, joten en luultavasti käy sitten ensi viikolla linjoilla lainkaan. Mutta onhan tässä vielä viikkoa jäljelle, sanompa nyt kun muistan.

Emmillä sitten alkoi NE. Ehdittiinkin jo jännäämään joko Tiinulle kaveri " kalittelemaan" . Meilläkin poika juttelee tosi paljon, alkanyt yninän lisäksi tulla muitakin ääntelyitä. Ja kovasti on nauravainen (tai en nyt tiedä kun en oikein vertailukohteita tunne), herätessäänkin aina iloinen. Masupusut on ihan ykkösjuttu, varsinkin paljaalle masulle.

Jaahas, taitaa taas kello käydä ja parasta sulkea kone, count down heräämisen alkoi, pieni inahdus tuolta tuntui jo kuuluvan.

Vierailija
10/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein voisin saman viestin allekirjoittaa kuin Angeliq1, sillä niin samoja mietteitä mullakin.

Käyn lukemassa melkein päivittäin Kultaisten kuulumiset, että pysyn ajan tasalla. On niin ihana lukea vauva-arjesta ja masujen kasvattajien kuulumiset. Olen niin iloinen teidän kaikkien puolesta.

Oma vauvakuume on ennallaan, mutta ei meinaa onnistaa ei. On niin kamalaa kuukaudesta toiseen toivoa ja pettyä. On ollut pakko ottaa vähän etäisyyttä. Nykyisin oikeastaan päällimmäisenä sellainen surumielinen realismi koko asiaan. Onhan ne mahikset tosi pienet, ei auta kuin hyväksyä se. Voisi sanoa, että jos me vielä onnistutaan, niin suuri ihme se on.

Tärppiajat on taas käsillä, ja yritetäänhän me tottakai tässä taas onnistua. En vaan näe todennäköisyyttä onnistumiseen enää niin suurena että toiveet kovin korkealle nousisivat. Piinailu on kyllä jäänyt.

Tällä hetkellä miehellä on vahvempana luottamus ja usko onnistumiseen. Hän oikeastaan pitää minunkin toiveitani vielä elossa.

Vuosi yritystä nyt siis takana. Jotenkin uskoin että kyllä siinä ajassa tärppää.

Parempaa Jaksamista muille yrittäjille, Anille ja Angeliq1lle ja ketä muita vielä olikaan. Olisipa teillä muilla taistelutahtoa ja voimaa!

-minea-

Vierailija
11/27 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina lähdettiin mökille ja eilen illalla kotiuduttiin,tarkoitus oli tulla tänään mutta alkoi supistelemaan siihen malliin etten enää uskaltanut sinne jäädä. Mulla kun ei supistuksia kummassakaan ole tullut ennen kuin lähtö on ollut käsillä vaan nyt taitaa olla niitä ennakoivia. Illalla ei enää supistanut kuin muutaman kerran ja nyt aamulla samoin pari kertaa. No ollaanpahan kotona niin ei ole huolta. Pulla on muutaman päivän kyllä myllänytkin lähes koko päivän joten liikkeistä ei ole tarvinnut olla huolissaan. Vettäkin olen juonut melkoisesti joten jospa pullalla vettä riittäisi. Maha on kyllä mielestäni laskeutunut alas vaikka välillä vielä kyljessä tuntuukin. Muuten olo on hyvä ja huomenna mennään taas mittaamaan vesimäärää polille. Meillä siis elellään syyslomaviikkoa koko perhe.

Anille,minealle,angeliqille vilkutukset pitköstä aikaa ja paljon peukkuja tulevaan kiertoon. Kyllä se plussa sieltä tulee. Minäkin aloin kaksi vuotta sitten tikuttamaan ovista ja aika lähellä loppua aletaan olemaan. Siispä älkää luopuko toivosta...

Peltimetsurille jaksuja viimeisille työviikoille. Jäät vain suosiolla kotiin jos et jaksa. Niitä voimia vielä tarvitaan...

Wemppa,ihana että voit olla kotosalla. Ja mieskin varmaan iloinen kun ei tarvii yksin sairastaa kotona.

Isotikru nauttii äippälomasta. Jokos auto on korjattu? Meillä menee auto huoltoon ensikuun alussa ja arvioitu että menee muutama päivä(3-4 pvä). Meinattiin ottaa auto siksi aikaa liikkeestä jos vaikka pullan vuoksi sitä tarvittaisiin ja onhan se niin että kun autoon on tottunut niin ilman sitä ei osaa enää olla.

Vauva-arki kuulostaa niin auvoiselta valvomisista huolimatta. Tetikin jo kuumeilee vauvaa,ihanaa.

Ja emmi,pahoittelut että ei tärpännyt mutta minä olen niin innoissani miehesi kuumeesta. Monestihan se on vaikeampaa saada mies mukaan siihen hommaan...peukkuja sinulle tulevaan.

Nyt on mentävä katsomaan josko tytöt olisivat saaneet huoneensa siivottua,kovin on hiljaista....yleensä löytävät siivotessa kauan kadoksissa olleen leulun/pelin ja leikki alkaa ja siivous jää.... Pitäisi lähteä sen jälkeen kaupungille etsimään tytöille talvikengiä ja kirjastoon ja ruokakauppaan.

Mutta palajan lukemaan kuulumisia...

-pietu ja pulla 37+1/38

Vierailija
12/27 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin jo aamupäivällä pitkän viestin jonka kone sitten hävitti kun yht äkkiä katkaisi nettiyhteyden..mitä lie Elisan huoltotoimenpiteitä taas kun meni pitkän aikaa ennenkuin pääsin takaisin nettiin, no anyway kyllä ketutti !!

Pietu mukava kuulla sinustakin, vähän olin jo huolissani,että olitko jo lähtenyt Pullan hakuun mutta sitten hokasin että olette mökillä syyslomaa viettämässä..

Mullakin on huomenna aamupäivällä äippäpolikäynti ja synnytystapa-arvio niin näkee mitä Tikrunpennulle kuuluu ?

Ainoa juttu vaan että auto on edelleen siellä ammattikoululla korjauksessa ja saan mennä tuonne sairaalalle kahta eri linja-autoa käyttämällä mutta matkailu avartaa eiks niin ??

Vähän jänskättää myös että paljonkos tuo mun autoremppani maksaa...ja viimeistään maanantainahan se on siellä katsastuskonttorilla käytävä näyttämässä että vikalistan vaatimat korjaukset on tehty ja jos taas vuoden sais sillä ajaa ??

Perjantaina pitänee mennä shoppaamaan niitä talvikenkiä ym varusteita kun ei sitä tiedä koska se talvi tänne eteläänkin tulee ja sitten ei viitsi tikrunpentu kainalossa paljoa shoppailla ellei ole ihan pakko...

Viime yönä pitkästä aikaa kolotti lonkkia enkä tiennyt missä asennossa olisin nukkunut ja yhtenä uutena oireena on tullut eilisestä alkaen " tissikipuilu" ihan kuin ennen menkkojen alkamista, mitähän sekin on ?

Sorry tälläinen omanapainen viesti mutta en viitsinyt painaa demisnappulaa kun aamulla hävitti sen takia?? kaikki tekstit ...

Ai niin voitaishan me alkaa suunnittelemaan uusia treffejäkin kun Wemppakin on jo kotosalla ja mitens ne meille sopisi ja missä??

Palailen huomenna kertomaan äippäpolikertomiset , nyt tekemään pentueelle sapuskaa...

Isotee+tikrunpentu 35+6

Vierailija
13/27 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli kuulla anqeligesta, anista ja mineasta pitkään aikaan.

Nopsaan vaan tuohon Isotikrun treffikysymykseen... olen tulossa pk-seudulle 7.11. iltapäivällä ja toisen kerran 15.11. Kävisikö teille kellekään jompikumpi? Seitsemäs päivä on neuvola 10.30 ,mutta sen jälkeen voisin heti lähteä.

Olin muuten tänään neuvolassa, oli sijainen ja tosi kamala käynti. Kaikki ok,mutta hirvee kokemus. Kirjoitan joskus paremmalla ajalla.

wemppa

Vierailija
14/27 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan pitäis jo hankkiutua, mutta unohduin lukemaan viestejänne ja kannanpa minäkin vielä korteni kekoon.

Peltis; kuuntele tarkkaan oloasi! Niin tuttu on tuo tunne että pitää jaksaa.. Niinpä, mutta kenen takia..? Ei muuta kun rauhassa ja hyvällä omallatunnolla jäät kotiin jos siltä tuntuu!

Pietulla käy viikot vähiin; kohta näet pikkupullan, ihanaa! Toivotaan että kaikki hyvin teillä molemmilla ja että juomisesi on tehonnut!

Ja IsoTee menossa polille Tikrunpentua morjestamaan! Kateeksi käy..

Angeliq, Minea ja Ani; teille kaikille rutistukset! Hengessä mukana..

Ankkikselle voimia myös;minäkin olen varma että vauvalla on kaikki hyvin.

Emmi; ihana kun olet tomerana : ) Jännityksellä odotan miten kauan jaksat pitää mielessä tuon kesäkuun.. Etenkin kun mies niin täysillä mukana : )

Wemppa; harmi että oli kurja neuvolakokemus! Tulehan tuonnempana kertomaan! Neuvolareissuja kun ainakin itse aina odotin kuin kuuta nousevaa, niin tympii jos joutuu pettymään.

Nyt vielä viimeset hommat, sitten peitto korviin ja unta pään rakoon!

Öitä,

walo

Vierailija
15/27 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa jo lauantaina mutta pidin vasta eilisen mykkäkoulua kotona, vaan aamulla ei tullut silti kurkusta kuin pihinää, joten kotona olen edelleen.

Kiva Ani, Angelic ja Minea, että kävitte ilmoittautumassa.

Tikrulta ja Pietulta kuullaan tänään polikuulumisia. Kohtahan se olisi ihan hyvä Pullan ja Tikrunpennun tulla tähän maailmaan, ettei tarvitse kantaa huolta hoitajatilanteesta.

Peltis, mä olin ihan siinä käsityksessä, ettet käynyt missään ylimääräisissä tutkimuksissa. Komppaan muita, että saikulle vaan jos et meinaa jaksaa.

Ankkis rv12+3

Vierailija
16/27 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkailtu on ja äippäpolilla käyty,,,,

Tikrunpennulla kaikki melkein ok, paisti että on väärinpäin ja ellei ens keskiviikkoon mennessä ole älynnyt kääntyä niin lekuri suositteli kääntämistä..tilaa kuullema kaksoset ovat raivanneet ja kun on liikkuvainen niin mikäs siinä mellastaa siellä sitten.. Lapsivettä normaalisti, napavirtaukset ok ja paino-arvio tällähetkellä 3,1 kg ja jotain se lekuri mumisi että kohdun sisäsuu vielä kiinni joten ei ole tulollaan sieltä vielä pikapuolin ??

Eilen illalakin oli pari tuntia ihan napakoita suppareita mutta kait ne vaan oli harjoitusta suurta koitosta varten ja ai niin mun tapauksesani kuullema sektiossa on suuremmat riskit kun alatiesynnytyksessä joten suositteli alatiesynnytystä...

Nyt mutustelen jotain lounasta ja sitten päikkäreille,,,,

Palailen myöhemmin lukemaan muiden juttuja !!

Isotee+tikrunpentu rv 36+0

Vierailija
17/27 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polilla käyty ja pullalla kaikki kunnossa. Vettäkin oli saanut seurakseen normaalit määrät joten hyvä siellä on olla. Pää on kuulema kuopissaan joten odotellaan vain. Sisätutkimusta ei tehnyt ja ehkä parempi niin. Nyt ei tarvii mennä kuin neuvolakäynneille ja liikelaskentaa edelleen suositteli jos vaikka vedet taas vajeneisi.

Ihana tikru että sullakin polireissu meni hyvin ja mukavan kokoinen kaveri seilläkin tulossa. Minulle antoi pullasta painoarvion 3.2 kg tällähetkellä joten siinäkin ihan riittävästi pungertamista.

Nyt välipalaa porukoille,palajan kuulumisiin myöhemmin....

-pietu ja pulla 37+2/38+1

Vierailija
18/27 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä että wempalla oli ollut ikävä neuvolakäynti. Onneksi muilla tuntuu olevan asiat mallillaan.

Juu isotikru, kandee tehdä ne hankinnat nyt kun on aikaa. Ja varsinkin kun kovasti uhkailevat nyt sillä rs-virustalvella niin ei pikkuisten kanssa hirveästi tuonne ihmismassoihin kannata lähteä. Täytyy itsekin vähän tässä varmaan rajoitella ettei ainaskaan välttämättä tarvitse lauantaisin tunkea pojan kanssa marketteihin.

Treffeistä, minulle noin alustavasti sopii kumpikin wempan ehdottama päivä.

Ja se oma napa sitten. Olen aivan ihastunut noihin matkarattaisiin, olipa näppärää liikuskella niiden kanssa kaupoilla kun kävin tässä ensimmäisen kerran niiden kanssa liikenteessä. Hankin myös sellaisen eisbärchenin makuupussin joten siellä poika köllötteli lämpimässä pesässä ja sisätiloissa vain pussia auki ja ulkovaatteista vetskarit auki ja pipo ja tumput pois käsistä.

Ja nyt on sitten tukkakin leikattu, 10 senttiä lähti ja onpa ihanan kevyt olo. Oli ihana istua rauhassa kun kampaaja leikkasi hiuksia ja lueskelin siinä vain lehteä. Hieman omaa aikaa, luksusta. Poika oli sitten sen 1,5 h minkä olin poissa ollut levoton ja huutanut, oli väsynyt eikä suostunut nukkumaan nokosia. Totesinkin vain kun tulin kotiin että niin, onkin ollut tänään vähän levoton ;). Näkipähän mies että kädet täynnä täällä ollaan " töitä" pojan kanssa päivisin kun unet on vain 30 min eikä tarvitse ihmetellä miksi en vaikkapa siivoa kun kerran kotona olen... Kun tulin niin sitten kohta syötin, laitoin pinnikseen ja uni tulikin 5 minuutissa. Ja nukkui siitä yhdeksästä aamukolmeen. Ja seuraavan kerran sitten kuuden jälkeen heräsi syömään. Pari kertaa ähisi kyllä välissä mutta annoin tutin ja jatkettiin unia.

Ensi viikon ollaankin pois linjoilta sukuloimassa. Sopikaa vain niitä treffejä sillä välin, katsotaan sitten päästäänkö mukaan (toivottavasti).

Vierailija
19/27 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nähty kolmannen kerran ja siellähän tuo heilui. Tyyppi vastasi tämänhetkisiä rveitä 12+4 ja näytti ultraajan mielestä kaikinpuolin ihan hyvältä.

Kerroin myös pomolle ja se oli ihan iloinen.

Vierailija
20/27 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut tosi laiskana, lukemassa olen käynyt, mutta kirjoittaminen on jo vaatinut liian suuria ponnisteluja. Olen vaan niin poikki ja sitäpaitsi tässä asennossa kun kirjoitan, tulee paha olo tosi nopeesti. Ja koneella en parempaa asentoa saa. Mutta, lupasin kertoa siitä neuvolareissusta...

Ensin se täti sai mut ihan kananlihalle luennollaan liikelaskennasta. Mikä tietenkin on ihan totta ja tärkeää, mutta se tapa ja äänensävy millä se sen kertoi. Kysyi siis multa onko liikelaskenta tuttua. Olin vähän epävarma miten se nyt menikään ja sit mua valistettiin: " otat jotain makeeta suuhun ja menet makuulle ja tunnin kuluessa pitää tuntea 10-20 liikettä. Jos ei tunnu, toistat saman. Jos ei silloinkaan tunnu liikkeitä, niin heti äitipolille. Niin ja älä tästä nyt mitään stressiä ota."

Ja sehän nyt on sitten selvää, että aloin heti stressaamaan liikkeistä, vaikka tää vauva onkin tosi kova liikkumaan. Ja mä tiedän sen, että liikkeitä pitää tietenkin seurata, mutta kun se vaan sanoi sen niin hölmösti ja se vika lause oli jotenkin niin töppö... ei stressiä...

Ja sitten: Ei löytänyt sydänääniä... tai siis kuului vaan rahinaa ja rätinää. Mä en tiedä eikö se osannut käyttää sitä laitetta vai mikä oli. Ehdin siinä jo miettiä VAIKKA mitä... Mutta lopulta onnistui, mulla oli jo tuskan hiki siinä maatessa. Sanoin, että mun pitäisi päästä istumaan kun tuli huono olo ja se vaan pyörittää sitä laitetta mahan päällä. Mä olin aivan paniikissa, olin ihan varma, että on jotain vikaa vaikka kuulin itsekin ihan hyvin sykkeen. Sit mä vaan nousin istuu ja se täti vähän hölmönä siinä katteli, ettet sitten jaksanut maata...

Ja kun se yritti saada vauvan asentoo selville, niin mulle tuli tunne, että vauva on jopa kadonnut jonnekin tai se on ihan jossain jo vaarallisessa asennossa, kun se runno mun mahaa ja mietti, missä ihmeessä se pää on... Eli ei kai ole vauva enää raivotarjonnassa. Mutta onhan tässä vielä aikaa pyöriä.

Ja painookin oli tullut liikaa, ei sanonut sitä suoraan, mutta sillai ikävästi kierrellen. En edes muista sitä sana valintaa enää.

En näitä pysty tässä niin selittää, kun asia ei tunnut luettuna ollenkaan samalta kuin itse koettuna. Mutta kotiin tullessanikin mies kysyi, että onko kaikki ok, kun olin ollut niin kalpea ja huononnäköinen.

Onneksi jatkossa on varmaan oma tuttu neuvolatäti paikalla. Se on vaan niin, kun on tottunut johonkin, sijainen on yleensä aina pettymys.

Nyt ei tullut demisnappia painettua, joten jää kommentit vähiin.

Ankkis oli menettänyt puhekykynsä, mutta vauvalla kaikki ok. Hieno juttu tuo jälkimmäinen.

Ja Isotikrulla ja Pietulla sekä vauvoilla kaikki kunnossa. Mikäs sen mukavampaa luettavaa.

Walo: onkos pelattu miehen kanssa ahkeraan? Jospa vaikka sinä toisit sen seuraavan plussan tähän pinoon.

Sonjaemma: Tosi mukavaa, että sait mieluisat matkarattaat. Mukavaa sukulointia ja olisi kivaa nähdä sut myös treffeillä - varsinkin tukka lyhentyneenä.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!

wemppa 30+6 eli siis huomenna jo 31.