Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppiä (vanhustyöhön :) )

Vierailija
21.10.2007 |

Olen lähihoitajaopiskelija ja olen työssäoppimassa yksityisessä hoivakodissa.

Minun pitäisi keksiä vanhuksille jonkillainen tuokio. osallistuja oisi korkeintaan 5, kaikilla on dementia, ja saksia ei voi heille antaa, koska eivät osaa välttämättä käyttää/on vaarallista antaa heille. En ole hirmu hyvä itse olemään äänessä laulamaan/lukemaan runoja jne.

niin mitä ohjelmaa heille keksisin?

Ai niin jos esim piirtämistä niin mitä heillä piirrättäisin? välineet pitää itseä hankkia omilla rahoilla..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten onkin hankalampaa.

Erilaisia tuoksuja voi käyttää ja yhdistää erilaisten asioiden muisteluun..

Muovailuvahasta voi tehdä vaikka jonkun mukavan muiston..

Vierailija
2/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, meillä vanhainkodissa joskus yksi opiskelija piti dementikoille ja kaikki tykkäsivät:

Kerää paljon vanhoja sanontoja, esim.

- Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa.

Kerro aina sanonnan alku ja vanhukset saavat muistella lopun ja arvailla.

Tänne av: lle kun laitat pinon, niin saat varmasti käyttöösi noita sanontoja paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vedät tuolijumppaa. Eli reipasta iskelmää soimaan ja tuolit rinkiin ja liikkeitä musiikin tahtiin.

Tai levyraati.

Vierailija
4/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan joku tuommoinen vanhat sanonnat olisi varmaan ihan mukava ja myös jotain musiikkia :) Kirjastostahan noita varmasti löytyy..

Kiitoksia hirmuisesti!

Vierailija
5/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun on mahdollista saada vanhoja tavaroita esim. keritsimet, rukki, villakarstat tms. niin näytät niitä ja pyydät vanhuksia kertomaan mitä kyseiset tavarat ovat ja mitä niillä on tehty. Yleensä saa hyviä keskusteluja aikaan! :) Ja jos et saa itse mistään tavaroita niin olisiko mahdollista saada edes kuvia joita voisit sitten kierrättää?

Voisitko saada mistään lainaan esim. muistelupelikortteja?

Ja just nuo " tietokilpailukysymykset" vanhoista sananlaskuista on hyviä! Ja kaikki kysymykset, että mitä tarkoittaa esim. kyntäminen, mikä on separaattori jne.

Meillä työpaikalla toimii hyvin myös bingon pelaaminen. Siinä tarvii kyllä itse avustaa löytämään oikeat numerot mutta eihän se aina ole niin justiinsa... Tietenkään tämä ei tule kyseeseen jos et saa sitä bingokonetta mistään lainaan, ei varmaan kannata itse ostaa itselle jos ei muuten harrasta bingoa... ;-)

Ja tuolijumppa on hyvä. siihen voi yhdistää palloja, ilmapalloja, huiveja, vappuviuhkat on myös tosi hauskat! Siis ne missä on kepin päässä ohuita paperisuikaleita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän