Vl äidit (väsyneet) laittakaa lapset virikepaikoille päiväkotiin
Jos tuntuu ettei jaksa olla kaikkien lasten kanssa aina kotona niin anokaa osalle lapsista virikepaikkaa päiväkotiin vaikka muutamaksi päiväksi viikossa.
Niinhän tekevät muutkin äidit , vaikka ovat itse kotona esim. vauvan kanssa tai lapsi tarvitsee ikäistään seuraa ja sitä ei kotona ole.
Päivähoitopaikka ei tule edes kalliiksi kun perheessä on useampia lapsia ja toinen vanhemmista ei ole töissä.
Kommentit (12)
Äläkä SINÄ tee yhtään lasta ennenkuin olet aikuistunut ja olet ikuisesti jaksava äiti.
Kun useampi perhe palkkaa yhdessä hoitajan työtä riittää vaikka jokaisessa perheessä olisi vain yksi hoitopäivä viikossa.
että on meillä oikeastikin päivähoitopaikkaa tarvitsevia.... Että minä sitten heräilen aamuviideltä, mieheni hoitaa lapset iltaisin ja jokaikinen viikonloppu minulla on töitä, että te saatte lapsenne virikehoitoon.
Laki takaa subjektiivisen päivähoito-oikeuden-
iloitkaa siitä väsyneet ja vähemmän väsyneet äidit.
Vanhemmat haluavat leikki-ikäisen päiväkotiin koska, hänellä ei kulu aika vauvan ja äidin kanssa kotona. Isompi lapsi kaipaa muidenkin seuraa.
jos joku on oikeasti noin ystävällinen nettisielu, älä hukkaa häntä saamattomuutesi takia
Jos äidillä ei ole aikaa lapselle niin hän voi tulla jopa paremmin huomioitua päiväkodissa.
Lisäksi äiti jaksaa paremmin ja sitäkautta lapsillakin parempi olla.
Tai 4 lasta, koska kunta voi palkata hoitajan ns. kolmiperhehoitajaksi, mutta tässä tapauksessa ne kaikki lapset tulee tietenkin samasta perheestä.
Mutta yhdelle lapselle ei sitä huomiota riitä tarpeeksi...
Sinun elämäntilanteesi ei ole yhtä kuin kaikkien elämäntilanne, sinun ammattistasi/ammattitaidottomuudesta ei voi johtaa yleispäteviä totuuksia kaikista ja kaikesta, hoida sinä omat pentusi, jotkut maksavat lastensa päivähoidosta, työllistävät ja työllistyvät, se ei ole sinulta pois
AIna kun puhutaan vl perheistä ainut mitä heille ehdotellaan on lasten teon lopettaminen ehkäisy, tässä sentään joku ehdottaa aivan jotain muuta neuvoa.
Lasten päiväkotiin vieminen vaikka pariksi päiväksi viikossa antaa äidille aikaa levätä ja keskittyä vain itseensä tai mahdollisesti kotona olevaan vauvaan.