Kuinka paha moka on jos myöhästyy työhaastattelusta koska
ei löydä paikkaa ja muuten haastattelu sujuu ok?
Kommentit (28)
joten menin jo edellisenä iltana huuhailemaan sinne ja kattomaan mihin sais auton parkkiin jne. no lopulta olin puoli tuntia etuajassa aamulla siellä haastatelussa, mutta se pomo sano vaan että no hyvä, alotetaan aikasemmin. mun mielestä myöhässä oleminen on aika paha moka.
Oikeesti paikasta kiinnostunut ottaa selvää etukäteen missä paikka on ja menee ajoissa vaikka kulmille pyörimään mutta haastatteluun ajoissa ja oikeaan aikaan.
palkata ihmistä, joka ei löydä perille niinkin tärkeään tapaamiseen ajoissa. Aina voi lähteä vaikka tunnin etuajassa varmistaakseen, että tosiaan teitää mihin menee ja käyttää luppoajan vaikka kävellen lähiympäristössä. Mä varaan ylimääräiset 10 min vähemmän tärkeisiin paikkoihin mennessäkin.
Eli sanon että paha moka. Antaa huonon kuvan henkilöstä. Se on huono selitys että ei löydä paikkaa. Sullahan on aikaa etsiä se vaikka tällä hetkellä eikä roikkua täällä;)
Lieventävä asianhaara on se, että siitä huolimatta että varautui ylimääräiseen tunnin ajankuluun, sattuikin matkalle esim. kolari eikä päässyt ajoissa paikalle, lentokone oli myöhässä, poliisi oli eristänyt paikan tms.
Se, että ei löytänyt paikkaa ei ole syy myöhästyä. Sitä varten käydään etukäteen tutustumassa paikkaan tai varataan ylimääräinen tunti paikan etsimiseen. Paikan löytymättömyys on syy vain silloin jos paikka on muuttunut juuri ennen haastattelua eikä asiaa pystynyt mitenkään ennakoimaan.
tosin vain muutamia minuutteja ja sain paikan kuitenkin.
En tehnyt asiasta mitään numeroa, sanoin vain että menipä aika täpärälle kun en löytänyt sopivaa parkkipaikkaa. Haastattelija siihen vaan myönteli että paikat talon pihalla todella vähissä.
tuttu paikka Espoossa mutta toimisto olikin Vantaalla, ei varmaan saa paikkaa
Paras haastateluun menijä on paikassa juuri oikeaan aikaan.
Ei liian aikaisin aikä liian myöhään.
Liian aikaisin jos menee antaa kanssa jonkinlaisen kuvan ihmisestä.
Persoonallahan ei ole koskaan väliä eikä miten haastattelu menee, vain pukeutumisella, aikataululla ja työhakemuksen asettelulla.
Sanoisin, että riippuu tapauksesta paljon. Onko hakija muuten " siinä ja siinä" vai oikeasti vahvoilla, onko selitys hyvä ja uskottava jne.
Itse olen myöhästynyt työhaastattelusta 2 TUNTIA ja saanut paikan :-D
Työhaastatteluun pitää mennä niin aikaisin että varmasti ehtii perille vaikka pikku kolareita, ruuhkia tai parkkipaikan puute osuisikin kohdalle.
Mutta tietenkään haastattelupaikkaan ei rynnitä kuin vasta aikaisintaan 5 minuuttia ennen haastattelua. Siihen saakka tietysti hengaillaan jossain lähistöllä odottelemassa, odotetaan kuppilassa tai vaikka siellä autossa istuen.
Ääliö oli seurannut korkean talon ylimmästä kerroksesta kun katsoin karttaa ja talonumeroita pihalla. Otti itse puheeksi. Minusta on fiksua olla kartta mukana ja olla ajoissa perillä, mutta hänen mielestä suoraa olisi pitänyt osata. En saanut yllättäen paikkaa. Eivät ottaneet ketään.
tulen haastattelijan pepun alle. hänellä mitä ilmeisimmin meni koko aikataulu sekaisin. tosi outoa, en olisi itse edes ottanut vastaan 30 min aiemmin vaan kylmästi sanonut, että respa kommentoi, että tavataan klo tasan.
Ei valita henkilöä ellei sitten ihminen ole muuten symppis ja toiset haastateltavat todella huonoja.
Liian aikaisin tuleminen ei haittaa. Odottaahan haastateltava aina voi.
terv. rekrytoija
Perusasia on ottaa selvää firman taustoista. Sijainti, toimiala, perustajat, paljonko työntekijöitä jos tiedot ovat saatavilla jostain.
Osoite on niitä helpoimmin selvitettäviä asioita joten en palkkaisi sinua.
Netti on oiva väline tiedon hankkimiseen.
Kartta haku Googleen ja sieltä löytyy ajo-ohjeet
osoitteesta A osoitteeseen B.
Ps. Voithan olla yrityksen mielestä sopivin henkilö koulutukseltasi ja työkokemukseltasi, etenkin jos kyse on jostain erityisosaamisesta mahdollisuutesi ei ehkä ole täysin menneet.
Vierailija:
tulen haastattelijan pepun alle. hänellä mitä ilmeisimmin meni koko aikataulu sekaisin. tosi outoa, en olisi itse edes ottanut vastaan 30 min aiemmin vaan kylmästi sanonut, että respa kommentoi, että tavataan klo tasan.
Siis siinä tapauksessa tyhmä, jos ottaa vastaan vaikka aika ei millään käy.
Miksi ihmeessä pitäisi väen vängällä ottaa vastaan heti kun haastateltava ilmaantuu taloon. Joutaa se odotella. Kivempi kai se on ootella lämpimässä kuin etsiä mahdollista kahvilaa lähistöltä.
Kyllä se hakija tietää, että aika on vasta sitten kun on. Eiköhän ole vaan mielissään kun saa istua odotustilassa, eikä tartte notkua ympäriinsä lähistöllä.
ja menee vaikka taksilla, kuskit yleensä tietää aina. Eli sanoisin, että aika paha moka.