Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten mielestanne emannan pitaa toimia, eli kun kylaillaan ja vieraat tuovat vaikka keksipaketin, kuuluuko se laittaa tarjolle poytaan vai ei? itse olin eilen kylassa ja vein muuta

Vierailija
18.10.2007 |

maa keksilaatua ja vähän ihmettelin, kunnäitä ei kumpaakaan laitettu tarjolle. toki kahvipöydässä oli jo ilman minun keksejänikin ihan kivasti tarjottavaa, piirakkaa, kakkua ja paria keksiä, mutta esim mitään suklaakeksejä ei ollut ja minä toin esim sellaisia. enkä nyt tarkoita, että olisi tarvinnutkaan juuri sellaisia olla, mutta kuuluuko kylään tuodut keksit laittaa tarjolle???

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut nimenomaan suklaakekseistä joita toit ja joita ei ollut valmiiksi tarjolla. Oletko varma ettei perheessä ollut suklaa-allergikkoa tai laktoosi-intolerantikkoa jolle keksit eivät olisi sopineet? Tai ettei perhe pitänyt suklaakeksejä karkkina jota saa syödä vain karkkipäivänä?

Nimittäin meillä ainakin olisivat nimenomaan suklaakeksit jääneet kaappiin siksi etteivät ne sovi kaikille ja äiti olisi ne sitten joskus salaa lapsilta pistellyt yksinään poskeen tai vienyt työpaikalle tarjottavaksi ;)

Eli tiedätkö ihan varmasti kyläpaikan mahdolliset erityisruokavaliot ja käytännöt niin että uskalsit ostaa nimenomaan suklaakeksejä? Minusta aika uhkarohkea valinta jos olettaa että keksit päätyvät tarjolle...

Vierailija
22/23 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuliaisiksi tuotuja ruokia/ruoka-aineita ei laiteta tarjolle ellei kyseessä ole todella nyyttärit tai muuten erikseen sovittu. Jos on kutsuttu illalliselle tms. niin aika outoa viedä ruokaa, isäntäväkihän on yleensä suunnitellut tarjottavat ja joku sitten tuo siihen toisen jälkiruoan kilpailemaan isäntäväen ruoan kanssa.

Tosin meille yleensä tuodaan jotain viinipullo/suklaa-tyyppistä, joten ei kyllä ole asiassa ongelmiakaan.

Ruokavalionäkökulma on validi myös mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä itse laitan tarjolle keksit, karkit jos saamme tuliaiseksi vaikka pöydässä olisi kuinka paljon muuta leivonnaista tarjolla. Eikä minusta keksit ole yhtään tyhmä tuliainen. Itsekin vien joskus, se on helppo vieminen ja halpa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä