ei hoitajia vastuussa jos sattuu ikäviä tämän taistelun takia -
hehän ovat irtisanouduttu. Kyllä kumma kun yritetään niitä syyttää, ei hyvät ihmiset kukaan tee hoitotyötä pelkän empatian takia. Kenen se vastuu sit on, itse sanoisin eduskunnalla on se pallo koska tämmöisten takia he siellä istuvat ja ovat saaneet mahdollisuuden monta viikkoa jo korjata asian että ei mentäis näin pitkälle.
Kommentit (20)
Jos omatuntonne on puhdas niin ei siihen tarvitse mitään hyväksyntää muilta.
jokaisella ihmisellä on oikeus irtisanoutua työstään. Jos irtisanoudut kaupan kassalta, et enää ole vastuusta kaupan asioista. Itse olen osastolla, johon olen ainoana jäämässä, koska olen määräaikainen eikä minulla ole irtisanomisoikeutta. Kauhistuttaa kyllä, toivottavasti ei asiat mene niin pitkälle vaan sopu saataisiin aikaan, muuten on täys kaaos päällä :/
ole vastuussa mutta eivät mielesäni saisi saada vanhoja työpaikkojaan takaisin missään nimessä..
Sille samalle kansalleko, joka ei osaa enää edes kiitos sanoa- mistään? Sille samalleko, joka haistattaa v...t kun pitäisi keskustella asioista? Sille samalle, joka ei ole viimeiset vuodet muuta ku valittanu kaikesta ja kaikista?
Se sama kansa on kuule ensin ollu sitä mieltä, ettei kukaan niitä laiskoja paskiaisia edes kaipaa, et kyllä lääkärit hoitaa potilaat yhdessä omaisten kanssa. Nyt se sama kansa syyttää koko hoitajakuntaa murhaajiksi yksittäisen insuliinitapauksen jälkeen. Listaa vois jatkaa loputtomiin.
Hoitajat on niin monta vuosikymmentä saanu pelkkää p...tä kiitokseksi tämän samaisen kansan hoitamisesta, joten kyllä oli korkea aikakin asialle tehdä jotain.
T. Insinööri
vaikka sitten jättäisi keskoset hoitamatta. Ei se ole Tehyn vastuulla ei.
Toivottavasti saatte paljon erityiskiitoksia ja ihailuja potilailta :)
keskosvauvoja. Samalla tavalla sinä olet vastuussa kun valitsit muun ammatin. Et ole hoitamassa niitä vauvoja, vaikka hoitajan virkoihin on vaikea saada hoitajia. Et ole valmis maksamaan veroja lisää, että saataisiin hoitajia lisää ja tiloja ja välineitä ja paikkoja lapsille.
Vastuussa olemme me kaikki, jotka olemme antaneet terveydnhuollon mennä tähän pisteeseen.
terveisin opettajaäiti
Laissa sanotaan selvästi, kuka on vastuussa siitä, että on riittävästi hoitohenkilökuntaa sekä perusterveydenhuollossa sekä erikoissairaanhoidossa. Siis kunta ja valtio. Hoitajat eivät siitä ole vastuussa, sillä jos heille ei makseta tarpeeksi, he irtisanoutuvat. Mitäs sitten, kun hoitajia ei ole? Kyllä raskaasta työstä, pitkästä koulutuksesta (AMK) pitäisi maksaa sen arvoinen palkka.
ne sotarikollisetkin sanovat, että eivät ole vastuussa mistään, vaan noudattivat vain ylempiensä määräyksiä...
Nyt jo on vanhuspuolella liian vähän hoitajia. Leikkaussaleja on käyttämättömänä hoitajapulan vuoksi. Jonot esim. lasten psykiatriseen hoitoon ovat kamalat. Sydänlapsien leikkauksia joudutaan perumaan hoitajapulan takia.
Suuret ikäluokat ovat jäämässä eläkkeelle. Mistä hoitajat? Kuka haluaa lukea hoitajaksi kun lukee nämä kaikki haukut ja sen, että eivät palkkaa tarvitse.
Omille tytöilleni olen sanonut, että mikä muu ammatti tahansa, mutta ei hoitajan. Näin on sanonut moni muukin hoitajatuttu omille tytöilleen.
Ennemin olisin pirun huolissani tilanteesta 10-15 vuoden päästä.
Kukaan täysjärkinen töistään irtisanoutunut ei NORMAALISTI tee niin.
Empatiaa tai ei, itse en mitenkään pystyisi jättämään lastenklinikan lapsipotilaita tai vaikka vastasyntyneiden tehon pikkuruisia vauvoja oman onnensa nojaan rahan takia. En millään. Enkä kehtaisi edes nimeäni laittaa mihinkään listoihin.
Kylmiä, sydämettömiä, rahanahneita.
kärsimyksiä, niin tottakai ovat vastuussa.
Yrittävät vielä kaikin keinoin estää työnantajaa palkkaamasta uusia työntekijöitä irtisanoutuneiden tilalle.
Miksi jaksatte vauhkota jos joku kuolee irtisanoutumisten takia?
Palkat nousee, hoitajia vähennetään, hoito huononee. Hoitajat keskitetään tiettyihin sairaaloihin ja matkat pitenee. (Meiltäkin nyt lähinpään päivystykseen 200km)
Joukkoirtisanoutumiset kerro jotain terveydenhuollon tilasta? kun noin moni sh (minä mukaanlukien) on valmis äänestämään jaloillaan?
hoitajat vähenevät kun vähemmän ihmisiä lukee alalle.
Niin tai näin, aina väärin päin.
dsgsagsfdgsdgasdgdsagsdagdsagdsa