Mulla on niin huono omatunto, kun valitin pph:sta päivähoitotoimistoon!
Ja vaikka valitin ihan aiheesta, lapset eivät olleet turvassa. Mutta silti tuntuu kamalalta, etenkin kun pitää viedä huomenna tyttö takasin hoitoon ja pomo sanoi soittavansa samantien hoitajalle ja pitävän puhuttelun.
Kommentit (16)
Poika 3.6v. ja vilkas. Lähtisi heti omille teillensä, jos pystyisi.
Valitit aiheesta. En pitäisi kyseisellä hoitajalla lastani hoidossa.
Muistatko sen lapsen joka hukkui jokeen, kun oli ilman valvontaa hetken.
10 pistettä sinulle.
Vierailija:
Poika 3.6v. ja vilkas. Lähtisi heti omille teillensä, jos pystyisi.
Valitit aiheesta. En pitäisi kyseisellä hoitajalla lastani hoidossa.
Muistatko sen lapsen joka hukkui jokeen, kun oli ilman valvontaa hetken.
10 pistettä sinulle.
kuinka vanha on 3.6v. lapsi?
Olen pph ja olen samaa mieltä sun kans. Teit oikein, kun valitit hoitajasta. En koskaan päästäis lapsia yksin ulos edes 5 sekunniksi. Jos jotain tapahtuis en vois koskaan päästä sen yli, että se oli mun syy.
Onneks mun lapset on pk:ssa jossa on koulutetut hoitajat!
siinä tapauksessa oitis uuden hoitopaikan ja hoitanut tarvittaessa hoitojärjestelyt väliaikaisesti muin tavoin.
Muistellaanpas vaan vaikka sitä pph:ta jolta karkasi lapsi pihasta ja hukkui jokeen...
siis tarkalleen n. 3vuotta 7kk 6päivää
ja kertoi, että pk:ssa turvallisempaa. Ei ole! Miettikää kuinka paljon lapsia on päässyt karkuun pk:sta ja kuollutkin. Samoin pph:ssa. Molemmissa paikoissa kun työskentelee vain ihmisiä. Huolimattomuus on pahaksi, olen samaa mieltä, mutta eipäs nyt heti aleta syyllistämään koko ammattikuntaa. Itse olen työskennellyt molemmissa ja nyt tällä hetkellä pph:na ja voin sanoa, että pk:ssa sattuu enemmän näitä läheltä piti -tapauksia. Itse vahdin lapsia kotonani kuin haukka ja yksikään ei lähde ulos ennen minua. Hikoillaan vaikka ennemmin eteisessä. Oikein teit ap, tuon hoitajan käytös ei ollut asianmukaista. Jos vetää herneen nenäänsä niin on hoitajan oma asia sitten. varmasti saa noottia esimieheltään.
Mutta ei pk todellakaan ole sen turvallisempi, kyllähän tarhoista on ihan KARANNUT usein lapsia, niitä on luettu lehdistä ja vielä suurempi osa katoaa, mutta niistä vaietaan.
Lapses turvallisuus on tärkeintä,ei hoitajan mielenpahotukset
Lapset olivat ulkona kahdestaan, toinen alle 3 ja toinen oma tyttöni 3-v. Aika oli lyhyt n.5min,mutta mielestäni vaikka mitä olisi voinut sattua. Ei yhtään aikuista lähimailla. Sanoin, etten jatkossa haluaisi, että tyttöni on ulkona ilman valvontaa, josta hoitaja veti herneet nenään. Jos olisi suhtautunut erilailla, sanonut että oli ainut kerta (en tiedä oliko) olisin jättänyt soittamatta, mutta kun pyyntöni vaikutti hoitajan mieltä kohtuuttomalta, otin yhteyttä ylempään tahoon, jotta asia ei toistuisi.
Olisihan noissa asioissa oltava tarkka tietysti. Pihasta riippuen tosin saattaa olla ok että lapset on 5 min keskenään jos on näköyhteys sinne. Vaikka ei oikeasti pph saisi minkäänlaiseen pihaan lapsia jättää hetkeksikään keskenään!
Ihan hyvä. Varmasti se hoitotoimiston ihminen osaa arvioida tilanteen vakavuusasteen ja kohdistaa sanansa oikein. En usko että tästä mitään pahempaa seuraa (irtisanomista tms) joten ole huoleti. Eiköhän järjesty ihan siinä mittakaavassa (puhuttelu) kuin on tarpeenkin.
Huomenna vaan reippain mielin lapsi hoitoon!
Meillä päiväkodissa lapset pääsevät yksin pihalle odottelemaan, myös 3- vuotiaat.
Nyt tuli jo vähän parempi mieli, vaikka tuntuukin ihan kamalalta kohdata huomenna tuo hoitaja. Tytölle on nyt haussa uusi hoitopaikka (tämä ei ollut ensimmäinen laiminlyönti eikä minulla ole enää luottamusta hoitajaa kohtaan), mutta sen saamiseen menee viikkoja. Toivottavasti hoitaja ei pura huomenna pahaa mieltään tyttööni.
lähellä esim. järvi, paljon metsää sekä autotie.
Surkee provo