Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

outoa?

Vierailija
29.10.2008 |

Olen suhteellisen nuori kolmen lapsen äiti. Hoidan pieniä lapsiani kotona ja se on ollut aivan tietoinen valinta. Olen useaan otteeseen saanut kuulla toisilta vanhemmilta kysymyksiä siitä, että miksi en vie lapsiani päivähoitoon. Kehittyisivät ja oppisivat asioita nopeampaa ja saisin itsekin olla rauhassa vauvan kanssa.

Mielestäni jaksan kyllä oikein hyvin hoitaa lapsiani kotona ja opettaa heille tarvittavat asiat. Mitä nyt 2- vuotiaan pitää osata. Rakastan lapsiani ja todella nautin heidän kanssaan olemisesta Tämän vuoksi minua pidetään vain outona, koska olen korkeasti koulutettu. Lisäksi olisi väärin, jos veisin päivähoitopaikan sellaiselta lapselta, joka sitä todella tarvitsee.

Minun mielestäni alle 4- vuotiaat lapseni eivat tarvitse muuta, kuin turvallista ja tavallista rakkaudentäyteistä elämää. Perusrytmit, ruoka, vaatteet, ulkoiluhetket ja kerho kerran viikossa. Mielestäni he ehtivät kyllä myöhemminkin elämässään oppia asioita ja hypätä mukaan tähän kiireiseen elämänrytmiin.

En halua tuomita tällä kirjoituksella ketään, sillä elämäntilanteita on yhtä monta kuin meitä ihmisiäkin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinulle ihan kateellinen... olisinpa itsekin pystynyt samaan:(

Vierailija
2/6 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni raha juuri on se syy, miksi ei voi hoitaa omia lapsiaan kotona. Itse olisin halunnut niin vielä tehdä, mutta menin töihin ajatellakseni meidän perheen lapsia. Halusin, että esikoinen voi mennä lukioon ja oli se aika kurjaa muutenkin, kun meillä ei ollut rahaa matkustaa kerran vuodessakaan muutaman sadan kilometrin päässä sijaitsevaan mummolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tämä sama vakio aihe... saat kultamitalin joo, hyvä mutsi olet.

t 1 vauvan äiti mutten jaksa enää tätä aihetta vaikka tosiaan yhtä vauvaani vaan kotona hoidan

Vierailija
4/6 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein varma mitä hait kirjoituksellasi. Jos olet itse tyytyväinen omiin valintoihisi, niin mitä niitä sen enempää pohtimaan.

Vierailija
5/6 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä mitä sitten?

Jos itse olet tyytyväinen, niin mitä välität muiden mileipiteistä? Mielipiteitähän on joka lähtöön. Ihan niinkuin vauvanhoidossakin, anna mennä toisesta korvasta sisän ja tosiesta ulos.

Henkilökohtaisesti olen samaa mieltä kuin sinä ja olinkin kolmen lapseni kanssa pitkään kotona. Nyt heistä on jo kaksi koulussa ja taitavia lapsia ovat.

Vierailija
6/6 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin vielä kotona lasten kanssa, jos pää kestäisi. Mulle vaan oli parempi valinta lähteä takaisin töihin kuopuksen ollessa 2-vuotias. Välillä mullakin vihlaisee omatunto, että perhepäivähoitajalleko mä nää lapset "tein"? Mutta ei voi muuta kuin vakuuttaa, että voisin olla hullujenhuoneella valittuani lisäaikaa kotiäitiydelleni.

Raha mun mielestä ei voi olla syy, ettei hoida omia lapsiaan. Kyllä sitä pystyy elämään pienemmässäkin asunnossa jne. Ole iloinen, että pystyt kotiäidin rooliisi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan