Ostin oman asunnon, avioro tulee ja olo on
valtavan HELPOTTUNUT. Siis kuin joku ois nostanut valtavan taakan harteiltani. Olen pytänyt, rukoillut ja välillä huutanut vuosia miehelleni, etä ymmärtäisi miten tyhmästi käyttäytyy mutta mikään puhe ei tehonnut. En siis vaan enää jaksanut ja nyt on ihan hyvä fiilis vaikka välillä tietysti mietin miten pärjään esim. yksin lainan kanssa tai miten lapsi reagoi tähän kaikkeen.
Eli siis te saman kokeneet, onko tämä helpottunut ja hyvä fiilis " tyypillinen" nyt kun ratkaisu on tehty? Tuleeko romahdus aina vai voiko fiilis pysyä tällaisena? Kaikkialta kun lukee, että ero on raastava ja kauhea kokemus, mutta musta mun avioliitto oli jo sellanen :(
Kommentit (4)
Helpotus oli minunkin eron aikoihin se fiilis ja monet pelotteli, että vielä tulen itkemään ja katumaan tai jotain kaipaamaan. Totuus on kuitenkin, että kertaakaan en ole eron jälkeen exän perään itkenyt. Itkut loppui kuin seinään kun erottiin. Ehkä minun tilannettani helpotti se, että olin 100% varma, että olin itse kaikkeni yrittänyt ja mitään keinoa ei olisi ollut parempaan.
Ja missään nimessä en ole esim. katkera exälle. Olihan meillä monen monta hyvää vuottakin. Joskus elämä ei vaan mene niin kuin itse haluaisi.
Lapselle ero on ollut rankka ja mitä paremmin sinä olet jaloillasi, niin sitä enemmän sinusta on lasta tukemaan. Eroperhe-sivustolla on hyviä vinkkejä. Riippuu tietty vähän siitäkin, että minkä ikäinen lapsi on, että miten ne toimii. Minkä ikäinen sinun lapsesi on? Mun poika oli eron aikaan 4.
Elämälle tuli taas tarkoitus.
Onnea uuteen vaiheeseen :)
On pysynyt jo kuusi vuotta.