Rotavirus rokoitteesta pohdintaa ja kysyttävää.
Meillä on vauva 2kk ja 3 vuotias, joka on kotihoidossa. Neuvolassa suositeltiin vauvalle rokoitetta, mutta aloimme miettimään, että vauvan riski saada rotavirus on varmaankin aika pieni, koska emme ole muiden lasten kanssa tekemisissä.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (10)
No jos tietää, että seuraavaan kahteen-kolmeen vuoteen ei ole tekemisissä pienten lasten kanssa, niin sitten en ottaisi.
Meillä on lähipiirissä useampikin vauva, jotka ovat joutuneet tiputukseen sairaalaan rotaviruksen takia. Se on mahdollisesti kuitenkin aika vakava sairaus pienelle lapselle Totta, moni sairastaa sen hyvin lievänäkin, mutta aika moni sairastuu aika pahasti.
että joku sairas on ollut paikoissa joissa itse käy. Sen pöpön voi siis napata mukaansa kaupasta, neuvolasta jne, eli jos ettei aio linnoittautua kotiin niin sen voi saada ihan hyvin vaikkei muskareissa käykään.
Ja et kai pidä lapsiasi kotona sisätiloissa vakuumissa?
Rotavirus on pienille vauvoille aika rankka tauti, ja sen iskiessä moni pieni joutuu sairaalahoitoon.
Mutta jokainen vanhempi tietysti päättää itse lastensa vapaaehtoisista rokotuksista. Minä otin vauvalle. Esikoinen sairasti sen (kotihoidossa oleva vauva, ei muiden lasten kanssa tekemisissä) puolen vuoden ikäisenä ja oli todella sairas. Ei enää sellaista jos vain voi välttää.
Mutta jokainen vanhempi tietysti päättää itse lastensa vapaaehtoisista rokotuksista. Minä otin vauvalle. Esikoinen sairasti sen (kotihoidossa oleva vauva, ei muiden lasten kanssa tekemisissä) puolen vuoden ikäisenä ja oli todella sairas. Ei enää sellaista jos vain voi välttää.
Neuvolassa kerrottiin miltä suojaa jne. Mietittiin itsekin otetaanko kun oli aika kallis meidän mielestä, isovanhemmat sitten sponsoroi ja rokotteet laitettiin. Hankala sanoa oisko tautia tullut ilman rokotetta... Ainahan se tietysti on parempi pelata varman päälle!
Kolmevuotiaalla on siihen jo vastustuskyky. On todennäköisesti sairastanut sen lievänä.
itse en ottanut ja meillä meni viikko rotassa viime keväänä (esikoiset 2,5v ja vauva 4kk). Oli ihan hirveä tauti ja sydän syrjällään kaikkien puolesta, mutta kotihoidolla selvittiin kun kaikki onneksi suostuivat juomaan osmosalia ja vauvaa imetin sitä mukaan kun ripulia tuli ulos....
juuri niillä main ei ollut tekemisissä muiden lasten kanssa..