Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua tähän väsymykseen

16.10.2007 |

Heissan kanssatoverit,

mulla viikkoja 6+2 ja ihan tajuton väsymys kokoajan painaa, ei tekisi mieli muuta kuin nukkua vaan. Öisin tulee nukuttua n. 8-9 tuntia ja tuntuu että päiväunetkin tarvitsisin mutta siihen ei ole mahdollisuutta kun töissäkin pitää käydä ja työpäivän jälkeen kaksi pientä pojan viikaria odottavat innoissaan että joitain puuhaillaan yhdessäkin.

Kertokaapa vinkkejä mikä auttaa tähän väsymykseen, mitä vitamiinia esim voisin käyttää?

pips 6+2

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä löytänyt siihen alkuraskaudesta mitään " kikkaskonstia" . Väsynyt olin jonnekin rv 17 asti, sit pari viikkoa pirteämpi ja nyt taas tuntuu että 12 tunnin yöunet ei riitä! Tuntui että olisi pystynyt nukkumaan 24h putkeen ja vielä ruokatunninkin siihen päälle. hemoglobiini oli itsellä ainakin alhainen koko alkuraskauden ajan, ja rautaa söin siihen, mutta ei se juuri auttanut. Nyt taas syön rautaa, mutta ei ainakaan vielä vaikutusta..

Vierailija
2/11 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä törkeä väsymys tuonne 18 rv:lle asti. Nukuin yli 12h yöunia ja päikkärit päälle. Eka kun on tulossa, siihen oli mahdollisuus.

Ei auttanut c-vitamiinit, eikä säännöllinen ruokailukaan. Tosin ruuatkin tuli ylös 21 viikolle asti ;)

Rautaa ei taideta alkuraskaudessa suositella. Muistaakseni 16 rv:oon asti suositellaan, ettei aloita huolimatta matalasta hb-arvosta. (tosin tuo aloitussuosituksen raja vaihtelee terkan ja neuvolan mukaan 12-20 välillä =) )

Floora rv 28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni maistuisi ihan loputtomiin, viimeksi eilen yhdeksän tunnin yöunien päälle meni kolmen tunnin päiväunet.

Onko jostain vitamiineista hyötyä (esim. Multivita), vai onko niiden apu enemmän placebo-tyylistä?

Vierailija
4/11 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse aloin sitä syömään rv13, terkkari sitä suositteli ja koska hemoglobiini oli siinä vaiheessa jo todella alhainen normaalin hemoglobiiniini verrattuna(lisäksi verenpaine ollu koko ajan matalalla, sekin kaips aiheuttaa väsymystä..). Lisäksi olen syönyt vitamiinilisää (beroccaa), jotta rauta imeytys paremmin..

Mutta ei siihen väsymykseen taida auttaa kuin huilaaminen!

Vierailija
5/11 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä kolmannessa raskaudessa syönyt tuota mainitsemaani valmistetta enkä ole kärsinyt toivottomasta väsymyksestä kuten edellisissä raskauksissa. Ko. tabuissa on rautaa, jonka ansiosta hemoglobiinini on pysynyt tasaisena. Neuvolan ja kaikkien muidenkin lähteiden mukaan tätä valmistetta voi käyttää koko raskauden ajan.

Vierailija
6/11 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut molemmista raskauksista " pahimpana" oireena juuri tolkuton väsymys. Olisin voinut nukkua alkuraskauden ajan (noin viikolle 13-14) vaikka yötä päivää, ei olisi tehnyt tiukkaa. Rankaahan se oli varsinkin kakkosen odotuksen aikana, kun oli työ ja kotona odotti esikoinen. Esikoisen odotuksesta muistan menneeni aina nukkumaan töiden jälkeen ja heräilin 8 aikoihin olin hetken pystyssä ja uudelleen nukkumaan...

Mulla Hb oli koko raskauden ajan hyvä (140-150) enkä syönyt edes loppuraskaudesta rautaa. Eli en usko vitamiinien tai rautavalmisteiden vaikutukseen.

Toisille suodaan väsymys ja toisille pahoinvointi ja toisille ei taasen mitään oireita alkuraskaudesta ;)

Vierailija
7/11 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä moista kuullut. Mistä päin tuollainen suositus tullut? Itsellä hb 106 ja viikolla 14 mennään.

Vierailija
8/11 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoin nukkua yössä 12h ja vielä päälle 3h päikkärit. Ja silti olin koko ajan tooooosi väsynyt. Niin väsynyt että töissä unohtelin esimiehen antamia työtehtävät heti kun lähdin niitä " toteuttamaan" . Onneksi oli niin ihana esimies että ei hermostunut vaikka saatoin soittaa monta kertaa ja kysyä että mitä sitten piti tehdä. Sitten hoksin alkaa kirjoittamaan ne lapulle muistiin.

Eipä siihen muu auttanut kuin nukkuminen. Miehen kans ei paljon tullut alkuraskaudessa aikaa vietettyä kun mä vaan nukuin. Ei kuitenkaan ottanut sitä henkilökohtaisesti, vaan keksi puuhaa yksinänkin...

pips73:

mulla viikkoja 6+2 ja ihan tajuton väsymys kokoajan painaa, ei tekisi mieli muuta kuin nukkua vaan. Öisin tulee nukuttua n. 8-9 tuntia...

pips 6+2

Vierailija
9/11 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ihmekikkaa en keksinyt, mutta yksi mikä auttoi hiukan oli lisätä veden juontia huomattavasti. Siitä tuli hiukan pirteämpi olo.

Vierailija
10/11 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysministeriön suositus, ettei rautaa alkuraskaudessa. " Ensimmäisen trimesterin rautalääkitys saattaa olla sikiölle haitallinen."

Vierailija
11/11 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin alkuun myös loputtoman väsynyt ja ainoa mikä auttoi oli nukkuminen.. Kehossa on niin suuret muutokset menossa. Tilanne helpotti sitten 12. vkon jälkeen. Tsemppiä!