rv6+1 ja koko ajan " menkkakipuja"
Hyvät uutiset ensin. Tein tänään kolmen negan jälkeen kaksi plussatestiä: ensin ns. " roskisplussan" ja sitten myöhemmin ihan kunnollisen. Hitusen haalea, mutta ihan oikea plussa.
Raskausoireitakin on ollut: rinnat aristaa ja turpoaa, koko ajan väsyttää.
Huolestuttavaa on, että varmaan viimeiset kaksi viikkoa on ollut sellainen olo, että " ihan varmasti huomenna alkaa menkat" : alavatsaa pakottaa ja juilii, ja koko kropassa olo olo kuin michelin-ukolla. Perjantaina sain paperiin vessakäynnillä myös ihan pikkuisen veristä limaa. Ajattelin, että nyt ne menkat sitten alkoivat, mutta ei sentään, kun plussa tuli nyt muttei perjantaina.
Tänään on ollut vielä pikkuisen kipeämpi kuin muina päivinä. Painelemalla aristaa suoraan navan alapuolelta ja venyttelemälläkin saa mahansa kipeäksi. Mitään särkylääkkeitä kivut eivät vaadi, mutta kyllähän nämä ahdistavat.
Onko syytä olla huolissaan esim. kohdunulkoisesta raskaudesta, vai voivatko nämä olla normaaleja oireita? Ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja otan asian varmasti puheeksi, mutta pitäisikö tässä yrittää saada aikaistettua itselleen ultra ennen 8. viikkoa?
Kommentit (4)
Mulla oli ainakin ensimmäisen kanssa alkuraskaudessa useasti menkkamaisia kipua, sellaista että vähänväliä sai jännittää alkaako ne nyt.. Nyt odottelen toista, viikkoja vissiin kanssa 6 + jotain ja samanlaisia tuntemuksia taas..
Moi,
Samanlaista ollut täs koko ajan mullakin mutta kuulin heti että kuuluu asiaan. Kohdun kasvukipuja ovat ym.. :)
Mulla ensimmäinen raskaus joten myös eka säikähdin hieman että mistä kyse.
6+4
.. kun kuuli neuvolasta, että " menkkakivut" kuuluvat asiaan. Kuitenkin ensimmäinen ultra on vasta viikolla 13, ja tulen ihan varmasti hulluksi, jos en pääse jo sitä ennen konkreettisesti näkemään/kuulemaan, että kyseessä ei ole kohdunulkoinen raskaus.
Ilmeisesti 6:lla viikolla pitäisi jo ultrassa näkyä jotakin? Kun minulla on normaalikirtoa viikon pidempi kierto, voisi siis olettaa että rv7:n jälkeen mulla alkaisi olla ultrasta hyötyä? Onko tässä järkeilyssäni mitään järkeä? :)
Onko kukaan muuten yrittänyt saada YTHS:ltä raskausultraa? Tekevätkö ne ylipäänsä mitään raskaana olevien kanssa? Yksityisten maksut eivät houkuttele, mutta parempi maksaa kuin huolehtia itsensä hengiltä.
Tuntuu, että plussatestin mukana minulta katosi järki. Olen ihan _varma_ että tulee keskenmeno. Ja jos ei keskenmeno, niin sitten kohdunulkoinen. Ja jos ei kohdunulkoinen niin ainakin joku karmea kehityshäiriö. On pitkät kuukaudet edessä, jos ei hermot tästä ensishokista tokene :/
Hei,
minulla oli esikoista odottaessa juuri tuossa alkuraskauden vaiheessa menkkakipujen tapaisia kipuja ilman mitään vuotoja. Koska kivut olivat voimakkaita, pääsin yhteispäivystyksen kautta ultraan, jossa näkyi sikiö sydämensykkeineen ihan oikeassa paikassa. Jos kivut mietityttävät, niin käy ihmeessä vaikkapa omalääkärisi tms. kautta kysymässä, jos olisi mahd. tarkistaa raskaus ja se, ettei vain ole kohdun ulkopuolinen raskaus. Minulla kivut johtuivan kuitenkin kohdun kasvamisesta ja venymisestä. Toista odottaessa " menkkakipuja" ei enää olekaan ollut lainkaan.
Voimia odotukseen!!!