Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla yhtään koulutussuunnittelijaa tms?

Vierailija
15.10.2007 |

sain tämän ykkösammatiksi testissä, kuulostaa mielenkiintoiselta :)

Kertokaa lisää!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan tietää ihan kaikkea. Mikä on oma koulutuksesi? Tyypillinen päiväsi? Missä organisaatiossa olet? Miten vaikutat koulutuksiin? Jne.

Itse olen koulutukseltani kauppatieteen ylioppilas, ja kaikki koulutusalat kiinnostaa, mihin mut vaan huolittaisiin :)

katsoin kyllä mol:n sivuilta, ei yhtään tällaista työpaikkaa auki :(

Vierailija
2/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääpointti kaikilla on yleensä kokonaisuuksien suunnittelu, koordinointi ja arviointi. Jotkut koulutussuunnittelijat ovat vastuussa esim. jonkun koulutusta tarjoavan laitoksen/firman koko koulutuksen koordinoinnista ja kehittämisestä. Toiset taas suunnittelevat, millaisia kursseja johonkin tiettyyn aiheeseen liittyen tarvitaan.

Itse olen yliopistolla koulutussuunnittelijana. Vastaan meillä yhden koulutuslinjan opintohallinnon kehittämisestä sekä koko koulutuksen kokonaisuuden ja kurssitarjottimen suunnittelusta ja arvioinnista yhdessä opetushenkilökunnan kanssa. Lisäksi ohjaan opiskelijoita hankalissa opintojen etenemiseen/suunnittelemiseen liittyvissä kysymyksissä ja järjestän tiedotustilaisuuksia. Työnkuvaani kuuluu myös olla perillä koko yliopiston tasolla käytävästä keskustelusta lähinnä opintohallintoon liittyen (uudet järjestelmät, strategiat jne.) sekä toimia esittelijänä johtoryhmässä ja lähiesimiehenä koulutuksen kolmelle opintosihteerille. Nimikekin tässä työssä tuntuu vaihtelevan aika paljon: koulutussuunnittelija, suunnittelija, amanuenssi, koordinaattori, opintoasiainsihteeri tai -päällikkö... Koulutuspohjana pitää olla mieluiten oman koulutusalan ylempi kk-tutkinto, jotkut on tohtoreitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isossa (yli 3000 työntekijää) organisaatiossa koulutussuunnittelijana. Olen ollut myös pienemmässä firmassa. Meillä on n. 10 hengen henkilöstön kehittämisen tiimi, joka suunnittelee koulutusta eri asemissa oleville työntekijöille. Koulutus on lähinnä tukiosaamista, ei substanssia. Eli esimiestaitoja, tietotekniikkaa, kielikoulusta, tiimikoulutusta jne.

Osallistumme myös erilaisiin henkilöstön kehittämishankkeisiin, jotka yleensä toteutetaan koko organisaatiossa tietylle kohderyhmälle (esim. projektipäälliköt, sihteerit...).

Työ on mielenkiintoista, siihen kuuluu sekä rutiineja että ihan haasteellisiakin tehtäviä. Itseään pitäisi olla valmis koko ajan kehittämään ja erilaisissa koulutuksissa saa siis itsekin juosta :)

Itse en kouluta mitään mutta olisi hyvä, jos valmius olisi sellaiseenkin (esim. viestintätaitojen opettamista, tietoteknikkaa...). Toimin kuitenkin aika usein erilaisissa suunnittelupalavereissa vetäjänä eli kokous- ja ideointitekniikat on hyvä olla hallussa.

Kysy lisää, jos tulee jotain mieleen.

Vierailija
4/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti todella mielenkiintoiselta, oikein mun unelmatyöpaikalta. Voisin kuvitella esim. tekeväni tuota kaupallisen alan ammattikorkeakoulussa. Toivottavasti jossakin vaiheessa olisi tuollainen paikka auki :)

ap

Vierailija
5/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostukseni heräsi! En ole ap vaan yksi alanvaihtoa vakavissaan pohtinut luokanopettaja, joka on opiskellut lisäksi mm. työpsykologiaa ihan omasta mielenkiinnostaan pari vuotta sitten :)

Vierailija
6/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiintymisestä itse. Pärjäisikö tällainen esiintymiskammoinen tällaisessa työssä? (siis voin puhua pienellä ryhmälle esim. palaverissa, mutta ei missään luentosalissa)Haluaisin vain suunnitella jotain koulutukseen liittyviä asioita. Tosiaan, voihan etsiä töitä myös yksityiseltä puolelta .

Kuulostaa tosi ihanilta teidän työt =)

ap

Vierailija
7/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pitäisikö vielä lukea esim. aikuiskasvatustiedettä vai riittäkö pelkkä kauppatieteellinen koulutus? Olen myös tradenomi, sen vuoksi työskentely ammattikorkeassa kiinnostaa.

Ap

Vierailija
8/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on tässä ajassa edennyt jo henkilöstön kehittämispäälliköksi ja hänen palkkansa on 3900

Vierailija
9/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää?

Vierailija
10/12 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä suunnitteletteko konkreettisesti opintojen sisältöjä? Vai onko se kouluttajan tehtävä?

Koska olen suorittanut sekä ammattikorkeassa että yliopistossa kaupallisia opintoja sekä paljon käytännön kokemusta, haluaisin jotenkin käyttää tätä hyväksi. Eli tässä suhteessä olisin esim. kasvatustieteilijöitä " parempi" . Mutta mikä on tuon työn nimi? Onko se koulutussuunnittelija?

Ap

Vierailija
11/12 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/12 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up