Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄNUPPUJEN Ma-ke vko 42

15.10.2007 |

Uusi viikko ja uusi pino.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tänään 5+3 :)

Vierailija
22/42 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Joku kyseli ekaa neuvola-aikaa, minä sain vihdoin aikaiseksi soitella meidän terveyskeskukseen ja sain ajan vasta marraskuun tokalle viikolla. Silloin olisi vk 10+2 jos oikein laskin. Ehkä uudelleen synnyttäjät saa vähän myöhäisemmän ajan kuin ensimmäistä odottavat? En tiijä.

No, varasin samalla sitten yksityiselle ajan ultraan :) Se on jo ens viikon torstaina. Yritän olla vielä miettimättä sitä liikaa, mutta kyllähän se silti koko ajan mielessä on.

Rauhoittavaa kuulla, että muillakin on hieman rajoitteita liikunnan kanssa. Esikon ajoilta en muista tällaista huonoa kuntoa laisinkaan. Tosin nyt tuli flunssa päälle, että sekin varmasti vaati veronsa.

Onkos kukaan vielä keksinyt hyviä keinoja pahoinvointiin? Mulla on jo käytössä kovat aseet eli CreamCrackersit ja pakastetut Tripit (syön niitä lusikalla, ihanan iso mehujätski) :D

Päivänjatkot!

piirakka 6+0 (ihanaa kun viikko vaihtui)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän skeptinen tämän pinoutumisen kanssa, mutta on täällä muitakin pikku-viikoilla. Eli tänään menossa rv4+3, neljäs raskaus, tähän mennessä kaikki keskeytyneet. (Rv 6+-20) Viimeisimmän keskenmenon jälkeen ehti tulla yhdet kuukautiset jonka jälkeen tein positiivisen raskaustestin. Enimmäkseen lueskelen teidän juttuja, mut ajattelin muutaman rivin vääntää. LA olis 21.6.2008. Katotaan kuin käy.

Vierailija
24/42 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Ultrasta..Mä en oo yhtään miettiny, että menisin yksityiselle ultraan. Voi olla, että mieli muuttuu kun täällä Vaasassa on vaan se yksi ultra viikoilla 12-18. Serkku ainakin kovasti patisti varaamaan ajan Helsinkiin sinne 4d-ultraan..

Tänään on ollut vähän tunteikas päivä; olo on muuttunu koko ajan ja enimmäkseen vaan suututtaa ja itkettää kaikki asiat. Esim. kun mulla on aktiivinen 10kk vanha koira ja mä en vaan jaksa sen touhuja ja energisyyttä ja joka päivä miettii, että sen olis parempi jossain muualla missä sais sen tarvitsemaa aktiviteettiä. Mutta en pysty myöntämään sitä lopullisesti itselleni ja ottamaan yhteyttä kasvattajaan. Tuntuis ihan luovuttajalta..:(

No joo..se valittamisesta.

Ootteko miettiny vaunuja? Mä serkun kanssa juttelin ja en haluais kyllä maksaa 800e vaunuista mutta niitäkin on niin paljon, että mistä sen tietää mitkä on hyvät. :O Että kulkee hyvin loskassa ja kadulla, kaupoissa jne. Mieheke oli sitä mieltä, että ei niitä vielä tartte miettiä mutta miksei..:)

Vierailija
25/42 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun alkuraskauden ultrassa näkyi pieni vauvanalku!!! Sydän sykki ja pituutta oli 5,8 mm, eli lääkärin mukaan vastasi viikkoja (lääkärin laskurin mukaan 6+4 eikä 6+5). Oltiin miehen kanssa niin helpottuneita, että ei ollut toinen tuulimuna :).

Etukäteen jo ajattelinkin, josko siellä tällä kertaa olisi elämää, kun kerran omat oireeni ovat hiukan rankemmat kuin viimeksi (tuulimunassahan oireet kai heikkenevät jossain vaiheessa). Olen esimerkiksi oksentanut aamupalan ulos kahtena aamuna (viimeksi oksensin vain kerran ja myöhemmillä viikoilla). Tänään auttoi se, että vedin ensimmäiseksi näkkärin melkein kuiviltaan ja sitten yhden mehujään, ja vasta parin tunnin päästä kunnon aamupalan. Näin siis pysyi sisällä.

Väsymystä on valiteltu, ja sama vaivaa täälläkin. Kamalaa yrittää lukea tenttiin, kun nukuttaa hirveästi. Onkin tullut otettua päikkärit päivässä. Viikonloppuna olisi vielä edessä muutto, ja kun tämä vauva-asiakin on ollut aika lailla mielessä, epäilyttää, mitenköhän huomisessa tentissä oikein käy...

Tytteli, hauskaa, että ultra meni hyvin ja selvisit vuodosta pelkällä säikähdyksellä. Ja taitaa olla kiva, että siellä on vain yksi tulossa? ;)

Tervetuloa kaikille uusille ja tarrasukkia matkaan! Toivotaan tosiaan, että kaikki saavat käärön syliin kesäkuussa.

Pahoittelen omanapaisuutta ja kirjoitteluharvuutta, mutta ehkä molemmat kohenevat, jahka saan tuon tentin ohitse. Ai niin, liikunnasta vielä: onnekseni mieheni sisko, jolla on koira, muutti vastikään naapuriin. Lenkkeilymääräni on varmasti vähintään kolminkertaistunut! Kävelyn lisäksi kaipaan kovasti salille, mutta sinne en ole vielä uskaltautunut, kun flunssa laittaa vielä nenää hiukan tiputtelemaan.

Mukavaa päivää ja viikkoa kaikille!

Niina 6+4

Vierailija
26/42 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttelille ja Niinalle onnittelut mukavista ultra uutisista!

Mä nyt menen (kuitenkin) torstaina ennen lomalle lähtöä ultraan. Silloin viikkoja 6+3 ja ajattelin, että ainakin näkee että onko raskaus oikeassa paikassa jne. Lähden sillä asenteella, että sydänääniä ei kuulu, niin sitten en pety.

Nyt siten jännätään sinne...Kunpa tämä oireettomuus ei olisi enne.

Mulla kanssa lenkki teki sunnuntaina tiukkaa, ehkä tämä raskaus vaikuttaa siihenkin. Täytyy meidän kaikkien muistaa liikkua ja tehdä sitä mikä hyvältä tuntuu. Monilla meistä se mieluisin taitaa olla nukkuminen!

Uusille tervetuloa ja tarrasukkia matkaan. Niin kuin meille kaikille!

Eliador ja Tiuhti 6+1

Vierailija
27/42 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut tänään HIUKAN positiivisempi päivä huonovointisuuden kanssa, aamulla söin ennen ylösnousua banaanin ja kun nousin ylös, marssin heti syömään pari leipää - ei tarvinnut puhallella juuri ollenkaan. Ei päivälläkään, plussaa siitä! Kunnolla vatsaa kipristävä nälkä yllättää aina yhtäkkiä, ihan kuin ei olis syönyt pitkään aikaan, vaikka jotain pientä haukkaan parin tunnin välein.. :)

Eilen olikin sitten tämän raskauden huonoin päivä, jouduin nousemaan töihin jo ennen viittä joka varmaan verotti - kokonaisvaltainen huono, oksettava olo alkoi pikkuhiljaa hellittää vasta pitkästi iltapäivällä..Kumpa tämä etominen jo loppuisi! (Väsymys on jo ehkä vähän hellinnyt!)

(Ja mies toivoisi, että olisin jo vähän kiinnostuneempi asioista, ts.hänestä...:)

Huomenna soitan viimein neuvolaan, ja pyrin päästä mahdollisimman pian ultraan asti - en ihan täysin uskalla iloita raskaudesta, kun pelkään että kyseessä onkin huiji..

Itse en ole kertonut raskaudesta vielä kenellekään (- ja tiukkaa on tehnyt!) mutta mies kertoi ystävälleen,oli pakko saada purkaa jollekin :) Kyseli taas tänään että koska sitä voidaan sitten kertoa muillekin :) Ajattelin sitä 12 viikon rajaa..

Aloitin uudessa työssä pari päivää sen jälkeen kun sain tietää raskaudesta, ja jännittää miten siellä suhtaudutaan hetikohta äitiyslomalle jäävään työntekijään... HUi!

Onnea kaikille onnistuneesti ultrassa jo käyneille, ihanaa että saitte varmistuksen :) Ja niitä tarrasukkia ja hanskoja kaikille isot määrät!

Tavataan taas!

Sakariini, jotakuinkin 7+2

Vierailija
28/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Menier: Toivottavasti tämä raskaus menisi nyt hyvin ja saisit vauvan syliin. Ootko vielä käynyt lääkärillä keskenmenojen vuoksi? Eikös sitä kolmen keskenmenon jälkeen yleensä aleta tutkia, mikä on syynä.

Kiva, että Niinallakin oli ultrassa mukavia uutisia =) Toivotaan Eliador, että sullakin jo näkyis syke. Ois varmaan helpottavaa lähteä reissuun.

Itse oon nyt sairaslomalla. Flunssa iski. Onneks esikoinen ei ole kipeä, joten se meni hoitoon. Saa itse sit oikeasti levätä.

Pahoinvointia esiintyy täälläkin. Koko aamu on yhtä yökkimistä, parina aamuna oon oksentanut. Hitto, että on ärsyttänyt monena aamuna miehen kommentti, että " älä nyt viitsi yrjötä siinä" . Ja sanoo sen oikein tiuskaisemalla. Joo, miehän mahdan asialle tosi paljon. Tahallaanhan mie siinä oksennan. Tää paha olo ei ole vielä pahimmassa mittakaavassa (jos on esikoisen odotusaikaa uskoman). Oksentelua tulee ehkä riittämään. Pääperiaate on, että jos jotain ei tee mieli, niin en syö. Liikaa ei kannata syödä, eikä liian vähänkään. (eilen söin liikaa ja oli koko illan kuvottava olo).

Mulla tekis vaan koko ajan mieli salaattia. On vaan rahat aika tiukilla, pitää syödä sitä mitä jääkaapista löytyy. Viikonlopuks ostan sit oikein herkkusalaattitarvikkeet.

Tytteli-83 rv 7+1

Vierailija
29/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten alkoi se pahaolo ja oksetus. Eilen ensimmäiseksi töihin tullessa piti syöksyä vessaan oksulle ja huono olo jatkui koko päivän ja päätä särki. =/ Tänä aamuna söin heti banaanin sängystä noustua ni ei ainakaa vielä okseta, välillä vähä etoo. Mitää ei oikee tee mieli syödä. Mites teillä muilla, onko teillä särkeny päätä tavallista enemmän? onkohan normaalia? mulla harvoin särkee päätä, mut nyt melkee päivittäin. Ja onko teillä menkkamaisia jomotuksia tai alamahakipuja? Mulla jomottelee välillä alamassua iha ku ois menkat alkamas, mut ei kovin kovaa, sit se menee ohi. Toivon mukaan ovat vain kasvukipuja =)

Ihana ku tänää on vapaa päivä, saa levähtää. Harmi vaa ku sataa vettä, ei viitti lähtee esikon kans ulkoilee, jospa sit illasta. Varasin muute neuvola ajan ja se on mulla 30.10. eli rv 7+1 ja lääkärineuvola varattiin samalla ja se on 6.11 eli rv 8+1. Aika aikasin sain noi ajat, luulin et ois menny pidemmälle, mut ei se haittaa, ultraan on ainaki kiva päästä aikasin!=) Ei malttas millää oottaa.

pirpana81 rv 5+2

Vierailija
30/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sainpa vielä tälle päivälle ajan lääkärille. keskenmenoa veikkaan. eilen oli selkä kipeä ja kaikenlaista vuotoa ollut maanantaista saakka... vähän mutta hyytymiäkin. Eipä tässä. Onneksi esikoinen vie huomiota muualle. Juuri nyt tunkee syliin peiton kanssa:) Tsemppiä ja onnea kaikille iloisista ultsita jne. Sovitaan että tämä oli viimeinen huono uutinen tällä kesäkuisten palstalla.

heipat!!

Vierailija
31/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa kaikille :)

Taas uusi päivä..

Mä nyt menin eilen sit varaamaan kans ajan yksityiselle ultraan. Sain ajan ens viikon tiistaille, sillon ois 7+4. Alko jänskättään :)

Päivää aiemmin on eka neuvola-aika..mut siellä siis vaan jutellaan..

Eilisilta meni ihan ok, ei pahemmin pahaa oloa, väsyä vaan..

Nyt tänään aamusta on taas tosi paha olo, koko ajan mietin et koska rynnättävä vessaan yökkimään..yöks.

Yritän syödä 2h välein aina jotain. Se auttaa vain hetkeksi.

Mulla kans aina suht säännöllisesti vääntelee alamasua menkkamaisesti. On kuulemma niitä kohdun kasvukipuja... :)

Mukavaa päivää kaikille!

:) rv 6+5

Vierailija
32/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ois ollu menkoista laskettuna 7+2. ihan pienen pieni toivo elää mutta hyvin pieni. Nyt oikeesti heipat:)

Vierailija
33/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä vielä menetä toivoa. Hyytymiä voi tulla siinäkin tapauksessa, että on verihyytymä kohdussa (niin kuin mulla). Tai sit voi olla aluperin kaksoisraskaus. Mutta voimia sinne! Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Tytteli-83

Vierailija
34/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia Maatuskamammalle!!

Vierailija
35/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kesäkuisista odottajista olemassa jo yhteenvetolistaa, eli nimet, paikkakunnat yms?

Vierailija
36/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä nimittäin tarvittaisiin. Väsyttää... nukuttaa... Olen muutenkin kova nukkumaan, ts. nukkuisin 9 tunnin unet joka yö. Alkuraskaus väsymyksineen venyttää tuon halun 12 tuntiin, mutta eihän se ole mitenkäänmahdollista, pitäisi mennä nukkumaan seitsemältä illalla... Opiskelijan aikatauluilla pystyn onneksi nukkumaan päikkäreitä aina johonkin väliin nyt kun niille on tarvetta. Tämä väsymys on alkanut tällä viikolla.

Pahoinvointiakin on vähän, mutta oksennella ei ole tarvinnut. On vain semmoinen paha olo kokonaisvaltaisesti, ihan pyörryttää. Tätä aamuisin ja aamupäivisin, hiipuu iltapäivällä ja iltaa kohti. Ruokahalu on hieman kadoksissa mutta yritän syödä säännöllisesti ja terveellisesti.

Ruoasta puheen ollen, taidanpa mennä syömään lounasta =) Neuvolaa en ole vielä ajatellut tilata, viikkoja on kuitenkin vasta jotain kuusi ja ekan neuvola-ajan varmaankin antavat tämmöiselle kolmannen odottajalle vasta kymppiviikolle tai sen jälkeen. Enkä nyt koe hirveää tarvettakaan sinne neuvolaan päästä, itse asiassa koen neuvolakäynnit tarpeellisina vasta myöhemmin. Vaikka onhan se eka ultra sykähdyttävä... ja sydänäänten kuuntelu sitten kun ne alkavat kuulua dopplerilla...

Hyvää oloa teille kaikille

Maarmeladi

Vierailija
37/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks, maatuskamammalle tsemppiä! Toivottavasti kaikki on ok.

Pirpana kyseli päänsärystä, mulla on myös päivittäin pää kipeänä, mikä ei mulla ole normaalia (ei särje yleensä ikinä, kärjistetysti sanottuna). Esikoisesta oli sama juttu. Nyt olen myös flunssassa, jonka muistan myös esikoisesta alkuraskaudesta, jossain vaiheessa alkoi myös ikenien verenvuoto, sitä ei vielä ole tullut.

Mulla on tänään ollut hyväoloinen päivä, mutta luulen että se johtuu siitä että sain nukkua klo 8-13 päiväunet :) Eli heti kun on vähänkin univajetta, niin alkaa oksettamaan. Näin sen järkeilin.

Muistelen kaihoisasti esikon raskausajalta, kun pystyin nukkumaan oikeastaan milloin halusin (paitsi töissä, heh), vaikka koko illan sohvalla. Nyt ei pysty. Esikoinen herää ensinnäkin öisin, sitten nousee AAMUISIN klo 4.30-5 ylös eikä nuku päivähoidon jälkeen iltaisin enää päikkäreitä.. Siinä ei paljon äippä saa nukuttua :) Eli te ketkä pystytte nukkumaan - NAUTTIKAA siitä, minunkin puolestani :)

Jep tänään olen kotona saikulla, pitää miettiä olenko vielä huomisenkin vai menenkö jo töihin.

Pirteää syyspäivän jatkoa kaikille!

-piirakka

Vierailija
38/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]pirpana81[/b] Mulla on kans ollu pääsärkyä..Joka päivä meinaa särkeä, ärsyttää kun ei oo mitään lääkettä mitä vois ottaa ja mulla on vielä taipumus migreeniin. Mitä lääkettä saa ottaa raskauden aikana, Panadolia?

[b]maatuskamammalle[/b] tsemppiä ja lohdutushalaus!

[b]Halmia[/b]: Listaa taitaa löytyä ainakin erillisestä esittelyketjusta jos en väärin muista..

ON: Miehen pitäis tulla tänään kotiin viikonlopuksi. Mä vaan oon ollu vähän hermostunut lähipäivinä; tunteet heittelee laidasta toiseen. Pitäis yrittää olla purkamatta omia mielialanvaihteluja siihen mutta kun se voi olla ihan yhdestä sanasta kiinni mikä ärsyttää..:S Eilen kerroin mun vanhemmille tulevasta vauvasta ja ne tais olla niin shokissa, että vielä ei kysytty ollenkaan miten hoidan koulun. Kesäkuussa mun pitäis olla gradua vaille valmis eli ei ollenkaan huono. :)

Käyn agilityssa kahden koirani kanssa ja saa sit nähdä miten kauan sitä jaksaa. Nythän ei vielä oo mitään ongelmaa mut onneks on mahdollista maksaa kertamaksuna aina kun menee treeneihin. Yks kaveri suositteli sitten loppuvaiheessa kokeilemaan uimista. :)

Olikos täällä puhetta vaunuista? Onko teillä joilla on jo lapsia niin jakaa kokemuksia, mitkä on hyvät ja mitkä huonot ja mitä pitäis vaunujen ostossa miettiä? :)

Menossa rv 5+5

Vierailija
39/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tässä sitten kävi..

että minä jouduin lähtemään töistä kesken päivää pois :(

Esimiehelle huikkasin vaan äkkiä olevani kipee. En selitellyt enempiä, voi ei :(

Mua oksettaa niin kamalasti ettei vielä kertaakaan tällein. OOn vaan yökkinyt. Ja nukuin mä äsken sitten 1h päikkärit. Nyt juilii alaselkää tosi kipeesti :( Ja mahaa turvottaa ym ym.

Mulla on vaan tosi syyllinen olo kun lähdin töistä. Mutta eihän sille voi mitään. En ois oikeesti kyl kyennyt siellä olemaan enempää.

Päänsäryistä.

Mä kärsin aiemmin tosi paljon migreeneistä. Pelkäsinkin että mites nyt. No, nyt raskaana ollessa ei oo ollu mitään (vielä....). Jos migreenin pukkais, ei ois lääkettä mitä vois ottaa. Panadol ei ihan riittäis. Se ois sit vaan kärsittävä..

Ja Maarmelaadi.. nyt huomasinkin että ollaan samanikäiset ja samasta paikasta kotoisin.. :)

Vierailija
40/42 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa kaikille! Ja maatuskamammalle telepaattisesti voiman siirtoa, toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin!

Eliador, mullakin on huomenna ultra! Toivottavasti saamme molemmat hyviä uutisia!!!!! Mua jännittää jo kovasti, tuun sitten tänne kurkkaamaan kuulumiset ja kertomaan, että näkyikö mitä.

Tuleeko teillä muilla mies mukaan tuohon alku-ultraan vai menettekö itseksenne? Tai neuvolakäynnille?

Jaa, nyt vasta tajusin, että tämä päänsärky, mitä aina silloin tällöin olen potenut, liittyykin ehkä raskauteen! En tajunnut sitä ollenkaan, mutta panadol on se raskausajan lääke. Mulla se vaan ei tehoa ihan yhtä hyvin kuin burana tms...

Syysaurinkoa kaikille!

Sanelina ja " Tiippis" 6+6