suomi 5:s mamujen kotouttamisessa. kyllä kelpaa... noille kyllä rahaa löytyy muttei terveyspuolelle
Kommentit (10)
Kieltää kaiken maahanmuuttajiin menevän rahamäärän kun ei oma mies ole käyttänyt niin ei sitten kukaan muukaan. Tyypillistä mokumamman logiikkaa.
Eli jos kotoutus on onnistunut, ei se tarkoita, että siihen olisi mennyt rahaa enemmän kuin jossain muussa maassa.
Mitä ap sinun mielestäsi sitten pitäisi tehdä ihmisille, jotka tulevat tänne vaikka vainottuina sotaa pakoon? Jättää oman onnensa nojaan?
Tuossa tutkimuksessakin kartoitettiin maahanmuuttajien työllistymistä, mahdollisuuksia pysyvään oleskelulupaan, perheiden yhdistämistä sekä sitä, miten laki kussakin maassa tuomitsee rasismin ja ennakkoluulot.
Eihän noiden hyvään toteuttamiseen välttämättä tarvita paljon(kaan) rahaa.
on aivan muita kuin mitään sotaa pakoon tulevia pakolaisia. Suomeen tulevista pakolaisistakin suurin osa tulee ihan turvallisista maista ja tarkoituksena on vain ja ainoastaan elintasopakolaisuus suomalaisten veronmaksajien rahoilla.
Ja kumma kyllä niissä " vainotuissa pakolaisissa" suurin osa on NUORIA HYVÄKUNTOISIA MIEHIÄ. Mutta ai niin pitäähän ne surkeimmat eli naiset, lapset ja vanhukset jättää kun nuoret vellihousut lähtee maastaan ja jättää kaiken " paskan" muille. Näitä vellihousuja täällä sitten elätetään.
Vierailija:
Eli jos kotoutus on onnistunut, ei se tarkoita, että siihen olisi mennyt rahaa enemmän kuin jossain muussa maassa.
Mitä ap sinun mielestäsi sitten pitäisi tehdä ihmisille, jotka tulevat tänne vaikka vainottuina sotaa pakoon? Jättää oman onnensa nojaan?
Ja sitä menee myös suomalaisiin yhteiskunnan tuella eläviin.
Mutta ihmettelin vain tuota kotouttamisjuttua, kun meillä ja suurimmalla osalla tutuistamme (jotka siis on mokuperheitä) ei ole mitään tietoa mitä se kotouttaminen edes on. Luulen, että kotouttaminen koskee vain pakolaisia, tai niitä maahanmuuttajia jotka kävelee ensitöikseen sossun luukulle kun tänne tulevat. Mutta ne, jotka ovat kouluttautuneet kotimaassaan ja muuttavat tänne suomalaisen puolisonsa mukana, töitä tekemään, jäävät koko kotouttamishomman ulkopuolelle. Silti mukamas jokaiselle maahanmuuttajalle on kotouttamissuunnitelma tehty, ja se siis on valetta. Kotouttamissuunnitelman, tulkit lääkärikäynneillä, lakineuvontaa yms saa vain pakolaiset ja sosiaalituella elävät maahanmuuttajat. Ja tähän porukkaan kuulumattomia mamuja on paljon.
Maahanmuuttajia ovat kaikki ulkomaalaiset Suomessa ja heistä pieni osa on pakolaisia. Ja huomio myös ilman pakolaisuutta tullaan elämään tänne yhteiskunnan verovaroilla.
Ja tuosta, että menee suomalaisiin yhteiskunnan avulla eläviinkin rahaa, niin menee, mutta ulkomaalaisiin suhteutettuna väkilukuun HUOMATTAVASTI enemmän. Ja minä en todellakaan siedä sitä, että tullaan muista maista tänne täysihoitoon.
Vierailija:
Maahanmuuttajia ovat kaikki ulkomaalaiset Suomessa
Maahanmuuttajia ovat kaikki Suomeen muuttavat henkilöt, ovatpa he sitten
- työntekijöinä täkäläisissä yrityksissä
- avioliiton vuoksi tai perheen yhdistämisen kautta muuttavia
- pakolaisia
- ulkosuomalaisia paluumuuttajia
- opiskelijoita.
Väkilukuamme ei pitäisi lisätä. Se lisää vain saastumista. Täällä on tarpeeksi väkeä. Elintasopakolaisia ei kaivata ollenkaan.
Itse etsittiin miehelle kielikurssi ja itse maksettiin se. Kielikurssin jälkeen mies etsi itselleen työpaikan jossa on. Maksaa veroja Suomeen, mutta ei ole kouluttautunut Suomessa (ts. ei ole käyttänyt siihen verovaroja) eikä ole nostanut mitään tukiakaan. Lääkärissäkin käy työterveysasemalla eikä terveyskeskuksessa. Eli mun mies on tullut Suomelle huomattavasti halvemmaksi kuin keskiverto Pertti :)
Yksikään instanssi ei ole koskaan tullut kysymään, miten mies on Suomeen kotiutunut, saatikka tekemään mitään kotoutussuunnitelmaa joka tiettyjen lähteiden mukaan tehdään kaikille mamuille.... pyh.