Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
(((((((LOKAKUISTEN MAANANTAI))))))
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Olen pahoillani että saan vasta nyt kirjoiteltua tänne, olen jo tosi kauan käynyt lukemassa viestejänne ja saanut niistä paljon vertaistukea:-) ja pitkään pn pitänyt kirjoittautua mukaan. Ehkä parempi myöhään kuin ei milloinkaan, minusta taitaa saada seuraa viimeisimmät odottajat.
Eli la 28.10., nyt rv 38+1, kolmonen tulossa, isommat tyttö 01/02 ja poika 12/04, nyt olisi tulossa sama ikäero ihan sattumalta.
Olin mukana kolmoskuumeilijoissa, joten sieltä ehkä muutamat muistavatkin, Nezzien, Moonshinen muistan itse, ja Oikku69 näkyi tuohon viestivän, terkkuja Oikulle ja onnellista odotusta, muistan sinut hyvin!
Itselläni tyttö syntyi käynnistettynä 40+3 koska edellisenä aamuyönä alkoi synnytyssupistukset alle 5 min välein, kestivät 3 h säännöllisinä ja loppuivat sitten kuin seinään. Minulla oli tuolloin lievä hepatoosi ja raskausmyrkytys molemmat, joten ottivat sitten sisään ja käynnistivät seuraavana aamuna kalvojen puhkaisulla. Synnytyksen kestoksi merkittiin 6h 48min. Olin noista ekoista 3h supituksista avautunut 3cm.
Poika syntyi tasan 42+0, samaksi päiväksi oli määrätty käynnistys klo 12, ja olin aivan epätoivoinen.. Minulla oli samalla tavalla synnytyssupistukset alkaneet n.40+2, siis samoihin aikoihin kuin esikoisellakin, ja samalla tavalla loppuivat sitten 3h jälkeen. Käytiin näytillä ja totesivat että samalla lailla on auki 3cm ja tervetuloa pian uudelleen. Mutta tuossa välissä ei tullut YHTÄÄN supistusta vaikka kaikkeni tein, ennen kuin 42+0 aikaisin aamulla, mies ehti yövuorosta kotiin, soitettiin anoppi paikalle ja ehdittiin sairaalaan tunniksi.
Nyt en edes odota että kolmonen tulisi vielä näillä viikoilla, voipi siis mennä parhaillaan vielä lähes 4 viikkoa.
Olon on hyvä, paitsi öisin saa ravata pissalla monen monta kertaa, turvotusta on tullut, ja vauvan asento masussa jännittää itseä, sillä hänestä on todella vaikea sanoa missä on peppu, missä selkä ja jalat. Kaksi ensimmäistä olivat jo laskeutuineina viikoilta 28-30 ja pää oli kummallakin tiiviisti lantioluiden välissä. Tämä kolmonen nyt hikkailee eri puolilta vatsaa, joten huomisessa neuvolassa taidan pyytää kontrollikäynnin äitipolille. Neuvolalääkärin mukaan rv 35+5 oli pää alaspäin ainakin sillä hetkellä, neuvolath:n mielestä ollut pää alaspäin, mutta hän huolestui tuosta kun kerroin, että hikka näkyy ja tuntuu välillä oikealla ylhäällä, välillä vasemmalla ylhäällä, välillä tuolla ihan alhaalla kohdun alaosassa, ja nyt taas viikonloppuna navan oikealla puolella ja seuraavana päivänä navan vasemmalla alapuolella..
Onneksi olkoon kaikille jo vauvansa saaneille, olen käynyt lukemassa synnytyskertomuksia tuolla synnytyspuolella ja onhan se joka kerta tosi jännittävää!
terkkuja kaikille
DorisDay 38+1