Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita odottajia jotka joutuvat pistämään klexanea koko raskauden ajan?

13.10.2007 |

Eli, eilen tein positiivisen testin ja tänään jouduin aloittaan klexanen piikityksen jota sitten jatkan raskauden loppuun asti. Kesällä minulla oli keskenmeno rv:lla 16 ja syyksi selvisi jokin tukos istukassa joten nyt sitten aloitettiin tämä hoito.

Haluaisin kuulla muilta odottajilta kokemuksia asiaan liittyen, esim kuinka usein joudutte käymään äippäpolilla seurannassa? Onko raskausaika mennyt hyvin?

Kaikki mahollinen aiheeseen liittyen kiinnostaa kovasti =)

Kiitos jo etukäteen jos joku tietää.

T. Kauris

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosta taas kaikille vastanneille! Eiköhän nämä asiat hiljalleen ala selkiytyyn ja tuo piikityskin varmasti sujuu kun kuiteskin aiemmin olen jo piikitellyt itseäni kun tämä raskaus sai alkunsa hormonihoidolla. Mukavaa syksyn jatkoa kaikille =)

Nasulina: Kiitos onnitteluista! =) Toivottavasti olet selvinnyt pahimmista närästyksistä, muistelen että siitä oli meillä joskus puhetta =)

Vierailija
22/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys aloitettiin rv 20 kummassakin raskaudessa, koska olen sairastanut syvän laskimotulpan aikaisemmin. Minulla pistoksia jatkettiin 6 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Ensimmäisessä raskaudessa kävin kolme-neljä kertaa sisätautilääkärin kontrollissa, mutta se oli käytännössä sitä, että mitattiin pohkeiden ympärysmitta ja todettiin samaksi kummassakin jalassa. Jotain verikontrollejakin taisi olla kuukauden välein.

Nyt toisella kerralla jouduin kyselemään lääkityksen perään useasti, kun oli eri terkkari ja lääkäri. Toisessa ultrassa sitten lääkäri kirjoitti piikkireseptin vain konsultoimalla sisätautilääkäriä puhelimitse. Kontrolleja on ollut vain silloin heti lääkityksen aloittamisen jälkeen, ja onneksi kaikki on mennyt tähän asti (rv 36) hyvin.

Ensimmäinen synnytys käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi rv42+jotain.

Käynnistystä edeltävänä iltana piikitin normaalisti. Tuo aika, mikä täytyy olla viimeisen piikin ja mahdollisen epiduraalipuudutuksen välillä, riippuu ihan Fragminin tai Klexanen annostuksesta. Mulla se oli 12 tuntia. Ensimmäinen synnytys kesti pitkään, joten sain siellä loppupäässä epiduraalin kaikkine mahdollisine lisäannoksineen. Synnytyksen jälkeisen piikin sain vasta joskus illalla, kun rupesin kyselemään, että onkohan se mahdettu antaa.

Epiduraalipuudutukseen kai liittyy aina häviävän pieni halvaantumisen riski, ja tuo veren hyytymisenestolääkitys lisää sitä jonkin verran. Eri lääkäreillä on näistä aivan eri mielipiteitä.

Pistämisestä vielä sen verran, että minulle neuvottiin raskauden loppuvaiheessa, kun maha oli aivan koripallona, pistämään tuonne kyljen jenkkakahvan alaosaan. Sieltä väi vähän taivuttamalla vielä jonkinlaisen poimun aikaan.

Huvitutti/keskustelut/veriryhmä osoitteesta löytyy lisää raskaudenaikaisen hyytymisenestolääkityksen käyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi syntyi keskiviikkona, niin perjantaina pääsin kotiin. Kai se oli aivan tavallinen aikataulu.

Vierailija
24/24 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenki päihkäillyt että miten ihmeessä sit loppu odotuksessa kun masu piukea niin saa piikin laitettua, joten pitääpä laittaa mieleen tuo jenkkakahva alue =)