Tuntuu, että nykyään ostetaan kaverisynttäreille 10-20€ lahjoja. Saitteko itse lapsena 50-100mk lahjoja kavereilta?
Kommentit (6)
Mun lapsuudessa sain kavereilta 20-35 markan lahjoja. yleinen taso oli varmaan just 25 markkaa. Ja vietin kaverisynttäreitä vuosina -83-88. Mun äiti tienas vuonna 86 opettajana jotain 6000-7000 markkaa käteen, nykyään 2500 eli 15 000 markkaa samoilla ylituntimäärillä. Inflaatio on näes käynyt....Eikö tuo mene aika suhteessa, jos nykyään laittaa 10 Euroa tai yli?
muista mitä sain lapsuudessa lahjaksi,vaikka juhlat kuitenkin pidettiin.
Nyt ei kyllä kympillä tai kaihdella meinaa löytyä mitään
Kiva löytö ja ei niin halvan oloinen. Itse jos saataisiin lahjaksi luulisin, että olisi maksanut yli 10 euroa. Ostettiin samnalainen omallekin lapselle.
" Ennen" sai kympillä karkkipussin ja aika kasan tikkareita...
Tänään just tokaluokkalainen menee kaverisynttäreille, lahja 5,20e ja kortti n.0,20e.
Tarkkailepa miten CPI on muuttunut tuona aikana ja mieti sitten uudestaan.