Minä olen kerrankin ylpeä Tehystä ja sen toimista.
Olin jo lähes eroamassa liitosta ennen tätä, mutta Tehy on saanut porukat liikkeelle ja ajaa vihdoin oikealla tavalla hoitajien asioita!!!
Kommentit (40)
Hienoa, että nyt tapahtuu.
Ja niille, jotka kauhistelevat ja märisevät irtisanoutumisista, ihan vaan tiedoksi: Irtisanoutuminen on helppoa, jos sitä on miettinyt jo hyvän tovin paljon aiemmin kuin vasta nyt. Eli harkinnut irtisanoutumista joka tapauksessa, kun edes palkkaus ei ole mistään kotoisin. Joten aivan yksi hailee pääseekö takaisin just siihen paikkaan, missä on ollut siihen saakka. Työtä riittää viereisessä puljussa, jos entinen työnantaja nokkiutuu niin pahoin, ettei muka takaisin ota.
Että näin.
Pahin, mitä meille voi käytännössä tapahtua on, että lomat palaa. Palkka ei ainakaan laske! Tyhjän saa pyytämättäkin!!!
Tsemppiä!
ap
kukaan muu hoitoalan ammattilainen ei tekisi mitään noin hullua, että riskeeraisi kansalaisten hyvinvoinnin. Tuskin poliisit olisivat niin kusipäitä että tekisivät joukkoirtisanoutumisen? En ainakaan usko. Tuntuu että sairaanhoitajilla on vähän kusta pääässä!
Se on työnantaja, joka jättää potilaat pulaan, jos ei saa henkilökuntaa pidettyä.
ap
ettekös te olisi jo ihan kohtuu palkankorotuksen saanut? Mutta kun ollaan suuruuden hulluja.
Ärsyttävää!
minä vaihdan yksityisiin, en halua enää nähdäkkään näitä sairaanhoitajia jotka viisveisaavat muista.
Jos palomiehet/sairaanbkuljettajat tekisivät saman perässä. Sitten olisi hoitsun turha itkeä kun auton alle jäänyttä lastansa ei kukaan tule hakemaan ambulanssilla. Siihen kuolee...kun ehkä joku vapaapalokuntalainen tulee ihmettelemään viereen. Kun pitäähän palomiestenkin saada 30% palkankorotus raskaasta työstä...eikö? Että menkää edeltä niin muut tulee perästä. Vaikka tuskimpa vaan muut alat niin tyhmiä on.
Näitä ketjujahan on ollu paljon ja aina mukaan mahtuu joku, jolla ollut huonoja kokemuksia hoitajista ja sitten täällä haukutaan hoitajia törkeiksi ja kusipäisiksi. :)
Huvittavaa.
Mutta tuo niin totta, että työnantajanhan saa vaihtaa ja siten siis työpaikkansa ihan kuka vaan. Oli kusipää tai ei. Ja eihän valtaosa tajua vieläkään, että ei me vittuillessaan taistella, halutaan vaan vihdoinkin jotain parempaa. Jos ei onnistu, luetaan vaikka eri alalle. Lehdethän pullistelee vaikka minkä managerin paikkoja, jos on kaupallinen koulutus, niin johan homma hoituu.
Eli ihan tässä kuule elannosta joka tapuksessa kysymys. Jos meille ei kiinnosta maksaa palveluksista, ei sitten. Pistetään pillit pussiin ja pyytäkää muilta parempi tarjous. Jos nyt oikein on ketään, keltä kysyä, if you know what I mean. :)
ja se on noussut sinne kun ei työaikana ehdi edes vessassa käydä.
Kerrankin on kunnon toimintaa Tehyllä, hyvä.
Ja tosiaan, yksittäisellä hoitajalla ei ole vastuuta järjestää potilaiden hoitoa, se on työnantajan ongelma hommata paikalle riittävä määrä työntekijöitä.
JA todella toivon sitä!
Kukaan meidän arvostelijoista ei ota sitä huomioon, että me olemme sikäli samassa junassa, että tokihan meidän omaisille tai lapsille voi lakonkin aikana tulla tarve hoitoon. Ihan niin kuin kenelle tahansa. Silloin on tietysti vitsit vähissä. Mutta kun muita keinoja palkan nousuun EI ole. Sen on historia jo osoittanut.
ap
hoitjan töitä löytyy Suomesta varmasti muualtakin kuin nykyisestä työpaikasta. Vaihto voi tehdä ammattiosaamiselle ihan hyvääkin. Ja jos työnantaja ei ota takaisin töihin, voi ajatella, ettei minua siellä ole sitten arvostettu ja sitten jo on hyväkin vaihtaa ympäristöä.
että miksi se pienempi korotus ei kelvannut...ei sekään mikään pieni olisi ollut. Jotenkin teillä kilahti rahanhimo päähän vähän liikaa?
koska korotus olisi tullut pieninä muruina vuoden 2010 loppuun mennessä. Ei siis 220¿ kerralla.
Sori vaan mutta aika suuri osa sairaankuljettajista on Tehyn jäseniä. Ihan samassa liemessä ollaan. Ja eikös ne palomiehet viime vuonna olleet jo lakossa ja saivat palkankorotuksen johon tyytyivät. Turha nyt on tässä vaiheessa nurista kun joku ammattiryhmä uskaltaa kerrankin ajaa oikeuksiaan loppuun asti.
Vierailija:
Jos palomiehet/sairaanbkuljettajat tekisivät saman perässä. Sitten olisi hoitsun turha itkeä kun auton alle jäänyttä lastansa ei kukaan tule hakemaan ambulanssilla. Siihen kuolee...kun ehkä joku vapaapalokuntalainen tulee ihmettelemään viereen. Kun pitäähän palomiestenkin saada 30% palkankorotus raskaasta työstä...eikö? Että menkää edeltä niin muut tulee perästä. Vaikka tuskimpa vaan muut alat niin tyhmiä on.
Tuota, tuota siitä solidaarisuudesta muita naisia kohtaan; Tehyllä ei sen asian kanssa ole mitään tekemistä. Sanoutuihan se jo alkumetreillä irti muiden liittojen yhteistyöstä. Olen sitä mieltä, että raskaasta vastuullisesta työstä täytyy saada kunnon korvaus, mutta sitä en voi sietää, että Tehy omi itsellensä kaiken mitä matalapalkkaisille naisaloille luvattiin lisää. Se saa mun niskakarvat pystyyn. Matalapalkkaisia koulutettuja naisia on muissakin ammatteissa ja tosiaankin korkeammin koulutettuja.
Toinen mikä lähinnä naurattaa on tuo lupaus työpaikasta etuineen takaisin. Sitä ei voi luvata kuin työnantaja. Miten herkullinen paikka työnantajalle päästä eroon huonosti motivoituneesta, laiskasta ja sairastelevasta työntekijästä. Tilalle saadaan fressi, nuorempi, motivoituneempi ja parhaassa tapauksessa korkeammin koulutettu työntekijä, joka on joutunut roikkumaan samassa työssä pätkätyöläisenä.
Ja lopuksi vielä ihan pienenä vinkkinä, se muutamma satanen ei tosiaankaan ketään lämmitä, kun ruuvia kiristetään entisestään työpaikalla. Ei se kaikki raha taivaasta tipu, säästöt otetaan teidän selkänahasta armaat sisaret valkeat. Iso osa korotuksesta menee verojen korotuksiin, ensin nousee kunnallisvero ja sitten palkkatyön verotus valtiollisella tasolla, joten bye bye vaan verohelpotuksille, joita myös on luvattu ja jo tehtykin. Noita menoja ei ihan energia-ja alkoholiveron korotuksilla kateta.
Eniten olen kuitenkin huolissani TEIDÄN jaksamisesta, jotenkin voisin kuvitella, että siellä teidän työpaikalla pari käsiparia lisää olisi parempi kuin parisataa kuussa lisää bruttoa? Olen antanut itseni ymmärtää, että juuri työn raskaudesta ja hoitajien vähyydestä puhutaan paljon ? Lisäksi työilmapiiri työpaikoilla on varmasti pitkään todella hieno, siellähän henkinen hyvinvointi suorastaan kukoistaa. Taidan olla ihan hakoteillä, teistä kasvaakin palkankorotuksen jälkeen Supernaisia, jotka vain jaksaa ja jaksaa rahan voimalla. Nuo ongelmat ovat vain minun kuvittelua, toivottavasti.
täällä noita vastarannan kiiskiä piisaa ja AINA samat argumentit - ei jaksais enää selittää, ettei niihin vapautuviin virkoihin/toimiin ole hakijoita jne...
Joten tyydyn toteamaan: HYVÄ TEHY JA HYVÄ ME!!!
Liittymiskaavake läks postiin eilen, vauvalomalla olen, joten se onkin lähes ainoa keino olla edes jotenkin mukana eikä vain kannustaa.. Paitsi olla ottamatta vastaan yhtään ainoaa keikkaa, vaikka Seure lähettää tekstareita ihan päivittäin.
Ja vielä, kyllä ymmärrän, että jossakin tilanteessa irtisanoutuminen hirvittää. Mutta mä oon ainakin harkinnut alanvaihtoa jo niin kauan (pääsykokirjat on jo ostettu, nyt lueskelen kun pieni nukkuu), että voisin kuvitella, että tämä on monelle muullekin vain sellainen sauma tehdä se ratkaisu, mitä on jo kauan ajatellut. Mutta koska työstäni pidän, en vain pidä palkasta, toivon, että päästään sellaiseen ratkaisuun, että voin jatkaa työssäni ja alan vaihto saa jäädä.
koska edellisten työtaisteluiden perusteella en ole uskonut kyseisen organisaation pystyvän todella vaikuttamaan mihinkään. Lisäksi pääkaupunkiseudella työtilanne sellainen, ettei työttömyyskassaankaan tuntunut olevan tarvetta. Tosin olen aina sanonut, että sinä päivänä, kun tehy osoittaa sieltä löytyvän todellista taistelutahtoa, liityn mukaan. En kylläkään uskonut sen päivän koskaan koittavan..
" Vauvalomalta on helppo huudella" ; jos omaisit sisälukutaidon olisit ehkä huomannut, että totesin itsekin, etten juuri pysty osallistumaan muuta kuin liittymällä tehyyn ja kiletäytymällä keikkatöistä. Tulisiko mieleesi vielä jotain muuta? Lopettaa äitiysloma kun vauva on 2,5kk ja palata töihin irtisanoutumaan? Vai ajattelitko että silloin viime vuoden lokakuussa kun lapsi sai alkunsa, osasin ennustaa tämän tilanteen ja tein lapsen päästäkseni irtisanoutumasta? Vai oletko sitä mieltä, että äitiyslomalla oleva sairaanhoitaja ei saa kommentoida täällä?
Kommentointisi on vastenmielistä, tämän aiheen tiimoilta on ilmestynyt inhottavia tyyppejä kaikille keskustelupalstoille. Tarkoituksena vain huudella nimettömänä sisällöttömiä, ilkeitä kommentteja. Hyi, ikävä ihminen.
Jokainen joka kanssasi on eri mieltä on ikävä ihminen ? Ehkä sinun sisälukutaidossa on jotakin vikaa, oliko puhetta äitiysloman lopettamisesta tai vauvan iästä ? Tosiasia on se, että useampikin epäsäännöllistä vuorotyötä tekevä nainen miettii muita vaihtoehtoja elämäänsä juuri äitiyslomalla, et taida olla ainoa. Joku jopa toteuttaa isonkin elämänmuutoksen. Äitiysloman kautta sinulla on suoja ja silloin on turha hirveän paljon koko aiheesta keuhkota. Eikö ? Mistähän sinä kuvittelet Tehyllä olevan ne rahat näitä irtisanomisia varten? Eivät ne ole taivaasta tippunut vaan kerätty jäsenistön jäsenmaksuina, toivottavasti järkevästi ja taitavasti sijoitettu niin, että summa on moninkertaistunut. Minä ikävä ihminen olen sitä mieltä, että sinä hyppäät nyt vasta tähän vastuunkantoon, kun selusta on turvattu. Tälläinen se tämä netti on, joskus kuulee itsestä ikäviä totuuksia. Onnea kuitenkin pienokaisesta, hän on kuitenkin arvokkaampi asia kuin mikään työ tai raha.
Terveisin Ikävä Ihminen
Hoitajien valitellessa huonoa palkkaa, moni on kommentoinut sen johtuvan siitä, kun hoitoalan ihmiset ovat liian kilttejä ja tyhmiä. Kerrankin Tehy tekee jotakin tosissaan. Kaikkien naisten tulee vetää yhteen!
et ollut kanssani eri mieltä mistään. Esitit asian niin, että mielipiteeni olisi täysin riippuvainen siitä, että olen äitiyslomalla, ts. jos olisin töissä, en ajattelisi näin.
Toki itse tiedän, mitä olen miettinyt jo ennen lapsen saamista, ei se sinun vänkäämiselläsi miksikään muutu. Ajatteleko useinkin tietäväsi, mitä muiden päässä liikkuu?
Lisäksi, substanssista viis, mutta tyylisi on ikävä. Sanomasi asian voi esittää monella tavalla, on sinun päätöksesi valita juuri se ikävä tapa.
Hyvä TEHYLÄISET!!!! Hyvä me!!
=))))
ap
ps: JOku tuossa aiemmin epäili, että kaikki tekstit ovat yhden ja saman Tehylobbarin tekemiä, joopa joo. Itse tein aloituksen kaksi kommenttia siihen heti alkuun ja muut ovat jatkaneet siitä. Että kyllä meitä ainakin kaksi kirjoittajaa on ollut! = )))