Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

imetys ja tukanlähtö?

12.10.2007 |

Täällä on vielä vaavi mahassa, viikkoja 40+2 mutta kyselen etukäteen.

Miten yleistä on se että päänahka alkaa paistaa imetyksen seurauksena? Kävin eräässä tilaisuudessa viime viikolla ja siellä oli 2 äitiä. Vaavit varmaan jotain 6-8 kk niin molemmilla mammoilla oli tuosta edestä pää melkein kalju! Siis ohimoilta ja ihan tuosta edestä päälaelta.

Apua, mä olen kyllä aika kiintynyt omaan tukkaani! Voikohan tuota kaljuuntumista estää jollain lisäravinteilla vai onko puhtaasti hormonaalinen juttu.

riza

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityksen mukaan se johtuu siitä että raskausaikana ei irtoo tukkaa nin paljoo, ja synnytyksen jälkeen sitten lähtee senkin edestä tukka uusiutumaan. Mulla lähti usean kuukauden ajan paljon tukkaa, nyt on lähtö tasaantunut (poika 7,5 kk) ja kovasti näyttää tulevan uutta reilun sentin mittaista kasvua! Eli näyttäis tulevan takasin :)

Vierailija
2/10 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kummankaan lapsen jälkeen ole näkynyt mitään eroa hiusten määrässä. Esikoista imetin varsin pitkään ja nytkin on täysimetystä yli 2kk takana. Hiuksia lähti tasaisesti sekä raskaus- että imetysaikana. Olen synnyttänyt sekä tytön että pojan, siinäkään ei siis ollut mitään eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli imetyksellä ei pitäisi olla mitään tekemistä hiustenlähdön kanssa, vaan hiusten irtoaminen johtuu siitä, että ne kasvavat raskausaikana tavallista runsaammin ja alkavat irrota n. 3 kk kuluttua synnytyksestä riippumatta siitä imettääkö vai ei.

-Tintti

Vierailija
4/10 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muutkin tuosta hiusten lähtemisestä.

Täysimetin vauvaani 6kk ja imetän edelleen (vauva nyt 9kk ja rintamaito ainoa maito mitä saa). Hiuksia alkoi lähtemään tasan 3kk synnytyksestä ja lähtee edelleen mutta uutta pukkaa ja kunnolla :)

Lisäravinteita mitä suositellaan sekä odottavalle että imettävälle äidille on esim. kalkkitabletit ei sen takia, että tukka pysyisi päässä vain ylipäätään, että luusto saa kaiken tarvitsemansa.

On äitejä joilta imetys ns. vie hampaat eli hampaisiin tulee reikiä tms. ongelma ja mm. tätä vasten suositellaan kalkkitabletteja.

Enpä ole aiemmin kuullut, että joku olis ihan oikeasti kaljuuntunut kun imettää...

5/10 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut hyvä! Kuullut siitä positiivista. Itsekin otan sitä aina kun muistan... :)

Vierailija
6/10 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuossa n.3vk sitten että hiustenvärjäyksen yhteydessä hiuksia alkoi lähteä tukoittain. Edelleen lähtee ja paljon. Tuntuu että tukka on ohentunut raskasajasta, mutta huomaa myös että uutta hiusta tunkee kokoajan esille. Raskausaikana hiuksia ei minulta lähtenyt lähes ollenkaan/todella vähän. Vauva on nyt 4kk eli aika hyvin tuohon 3kk synnytyksestä alkoi minulta lähteä hiuksia. En tiedä antoiko värjäys sysäyksen hiusten lähdölle..

Vierailija
7/10 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli myös minulta alkoi tukkaa lähteä oikein tukoittain n. 3 kk synnytyksestä. Ja sitä kesti n. 3 kk eli vaavin ollessa puoli vuotias tasoittui tuo hiustenlähtö. Hiusta myös lähti niin, että tuosta edestä tosiaan päänaka " pilkotti" . En siis täysin allekirjoita sitä, että tukkaa lähtisi vain sen verran kuin raskausaikana on jäänyt lähtemättä... En ole näin harva hiuksinen ikinä ollut ;) Nyt kuitenkin pää ihan täynnä uutta tukkaa, kiva pari senttinen sänki koko päässä ;) Hiusten kasvua ja pidentymistä odotellessa..

Pientä murhetahan nämä karvojen lähdöt ovat, mutta onhan se tietty kurjaa ja aika hurjaakin!

Vierailija
8/10 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme raskautta takana. Ja n10kk imetyksellä. Olen syönyt Multivita monivitamiinia, kalaöljykapseleita, kalsium-D-vitamiini valmistetta ja maitohappobakteeritabletteja. Lisäksi magnesium+sinkki, ja pii+seleeni tabletteja kun niitä ei ole monivitamiinissa tarpeeksi paljon suosituksiin nähden.

Ruokavalioni ei ole mitenkään kovin terveellinen, joten siksi olen luottanut noihin lisaravinnevalmisteisiin. Eikä hiukset ole harventuneet yhtään. Minulla on melko ohut hiuslaatu luonnostaan ja minulla on pitkät hiukset. Eli pienikin oheneminen/hiustenlähtö näkyisi kyllä heti.

Vierailija
9/10 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en imettänyt ikinä koskaan ollenkaan milloinkaan, mutta kyllä vaan tukkaa tosiaan lähti, just jotain 3 kk synnytyksestä, sitä kesti muutaman kuukauden ja sen jälkeen tilanne " normalisoitui" tai no, uutta sänkeä pukkas, mutta itse olin siitä vaan tyytyväinen :) Mulla on ohut tukka ja nuo uudet " nysät" siellä joukossa tekivät kivan ilmaisen ja luontaisen " tyvikohotuksen" ;)

Vierailija
10/10 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan hormonitoimintaan ja sen muutoksiin. Ainoa mitä imetys saattaa tehdä on se, että niitä alkaa lähteä vähän myöhemmin kuin imettämättömillä. Synnytyksessä se syy on, ei imetyksessä.

Tukoittain irtoaa täälläkin. Peppuun asti ulottunut pehko lyheni polkaksi, on niitä vähän helpompi kaivella vauvan makkaroista...