Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitka lento (11 tuntia) edessa yksin, vinkkeja ajankuluksi?

Vierailija
10.10.2007 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään, jos ei ole vaihtoja. Mä olen joutunut odottamaan toista lentoa seitsemänkin tuntia yksin vieraalla lentokentällä. Noh, mutta mä en koskaan suosittele nukkumista lennoilla. Itse en halua veritulppaa, joten pidän itseni jatkuvasti liikkeessä. Juon aina jotain, kun lentoemot tarjoavat. Mutta ei alkoholia! Otan aina käytäväpaikan, jotta pääsen myös helposti vessaan. ;)

Voit katsoa leffaa, ota mukaan kirja. Entisaikoina saattoi ottaa käsityön, nyt en usko, että sukkapuikkoja saisi viedä mukanaan... Mutta esim. ristikot, sudokut tai vaikka pelikortit (pasianssia) tms. Aikuinen nyt jaksaa yksikseen tuollaisen ajan.

Vierailija
2/9 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla kun asumme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa puiset neulepuikot ja virkkuukoukut käyvät, mutta enpä menisi testaamaan.

Vierailija
4/9 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin mp3 soittimen, lehtiä ja kirjan. Ristikoita tms. myös jos tykkäät. Muista juoda paljon vettä ja tosiaan kävele välillä koneessa ettei verenkierto hyydy!

Kun aterioita tulee, tee niistä itsellesi suuri numero. Nautiskele ja maistele kaikkea pitkään.

Vierailija
5/9 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei oo pitkä koska mä oon lentäny pidempiäkin matkoja niinkerta lälläällää!" :DDD

Vierailija
6/9 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu siitä mihin vuorokauden aikaan lennät ja millaiset aikaerot. Jos lento on yöllä, niin kyllä kannattaa pyrkiä nukkumaankin edes vähän aikaa. Mikään ei ole kamalampaa kuin olla pahimmillaan kolmatta vuorokautta valvoneena toisella puolella maailmaa taksijonossa tai business-palaverissa.

Mulla on itselläni veritulppariski, mutta eipä siinä koneessa epämukavissa asennoissa tule kovinkaan helposti nukuttua useita tunteja putkeen. Joten joka kertaa herää tai havahtuu, niin voi käydä vaikka vessassa, niin saa vähän lisää liikuntaa. Juomista kannattaa harrastaa. Jos lentoemännät eivät kierrä yhtenään tarjoilemassa, niin voi ihan hyvin käydä pyytämässä erikseen. Taas saa jalkojen venyttelyä. Pari desiä tunnissa olisi hyvä juoda.

Jos on olemassa veritulppariski, niin kannattaa hommata ne mitoitetut tukisukat. Maksavat noin 70 euroa, mutta sillä pienentää riskiä ja huolta merkittävästi. Ja jos siis on riskiryhmässä, niin silloinhan on yleensä lääkkeet vielä lisäksi matkalla mukana.

Uusissa koneissahan on tosi hyvät elokuvamahdollisuudet eli voi katsoa omalta paikaltaan isosta valikoimasta leffoja ja telkkasarjoja itse haluamaan aikaan. Finnair oli ennen nihkeä näissä, mutta mä lennän niin harvoin Finskillä pitkiä matkoja, joten en osaa sanoa palveluista nykyisin.

Kannattaa valita hiukan eri tyylistä lukemista. Mä otan yleensä kirjan sekä ostan pari naistenlehteä kentältä. Jotain muotilehteä jaksaa lukea silmät ristissäkin.

Sitten mulla on yleensä ipod mukana ja olen ladannut siihen podcasteina muutamia suosikkiradio-ohjelmia, joita ei ehdi muuten kuunnella. Ykkössuosikkini on Tukevasti ilmassa, Radio Helsingistä. Sen lisäksi kuuntelen musiikkia. Mulla kestää ipodin akku neljä-viisi tuntia, mutta kannattaa hommata se ladattava vara-akkusysteemi ts. sellainen, että voit ladata akun ilman sähköäkin.

Jos olen työmatkalla, niin meilejä mä luen yleensä muutaman tunnin. Mitään sen kummempia en yleensä tee, vaikea keskittyä yömyöhällä johonkin isompiin asioihin. Mutta jos kone on mukana, niin sinnehän saa itselleen vaikka mitäviihdykettä peleistä ja leffoista alkaen.

Käsitöitäkin mulla on joskus mukana. Virkkuukoukun voi ottaa koneeseen mukaan.

Mutta yhdentoista tunnin lennosta tosiaan ekat pari tuntia menee syödessä ja alkuvalmisteluissa. Samoin jos lento on yöllä, niin porukkaa herätellään jo pari, joskus kolmekin tuntia etukäteen aamiaiselle. Ei siihen väliin jää niin kovin paljon sitä aikaa tapettavaksi.

Vierailija
7/9 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttisin voi että! Istuisin vaikka tynnyrissä 11h JOS sais olla yksin ilman lapsia ja kitinöitä!

Vierailija
8/9 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa ottaa käytäväpaikka jos vain suinkin saa. Paljon helpompi liikkua.

Jos sitten on vielä varaa valita, niin kannattaa ottaa aina kunkin matkustamo-osan ensimmäinen rivi. Niissä on paljon enemmän jalkatilaa.

terv. edellinen

Vierailija
9/9 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensa on koko orkesteri mukana, ja silloin ei tarvitse tekemisia miettia :-)!