Ehtiikö kahden pienen lapsen äiti lukea joka päivä sanomalehden?
Meille tulee tällä hetkellä sanomalehti kotiin harvemmin kuin joka päivä, sillä emme sitä ehdi arkisin juurikaan lukea. Katson yleensä uutiset netistä tai luen lehden töissä.
Nyt olen jäänyt äitiyslomalle ja ehtisin ihan hyvin lukea lehden joka päivä kotona. Mutta ehdinkö vielä sittenkin, kun kakkonen syntyy? Kannattaakohan tilausta siis muuttaa tässä vaiheessa?
Kommentit (28)
kuin mitään... Täällähän se näkee mitä yleissivistyksen puute tekee ihmiselle. Niistä tulee tiedostamattomia, yksinkertaisia, sivistymättömiä omaan napaan tuijottajia, joiden maailma loppuu kirkonkylän jälkeen...
Itselläni on kolme pientä lasta ja ehdin kyllä lukea sanomalehden suurinpiirtein, en siis ihan jokaista juttua lue muutenkaan. Joskus luen sen aamulla ja joskus vasta illalla. Mutta kyllä mun mielestä siinä lastenhoidon lomassa, siinä samalla jossain välissä pitäisi ehtiä yks sanomalehti lukemaan. Ei lastenhoito nyt niin kokopäiväistä voi olla ettei muuta ehdi yhtään siinä samalla tekemään.
Erikoista..
Jos päivän uutisia katsastaa puolen tunnin ajan, niin eikö se ole ihan sama lukeeko lehteä netissä vai pöydällä?
Hesaria lukeva äiti kera kolmen alle kolmivuotiaan.
Jokainen lehti on kuitenkin aina vähän omalla asiallaan ja valikoi sen, mitä ja miten maailmasta kertoo. Ei kannata kuvitella olevansa täysin asioilla perillä, valistunut ja sivistynyt, jos vaikka hesarin ehtisikin joka päivä lukea.
Vierailija:
Erikoista..Jos päivän uutisia katsastaa puolen tunnin ajan, niin eikö se ole ihan sama lukeeko lehteä netissä vai pöydällä?
Hesaria lukeva äiti kera kolmen alle kolmivuotiaan.
" Mä heräsin tänään klo 7.45 ja imetin vauvan ja tein miehelle aamupalan."
Voi armoa.
Toiseksi.
Suomi ei vielä toistaiseksi ole Venäjä, jossa vallitsee sensuuri. Kyllä erityisesti Hesariin (pikkupaikkakunnilla firmakytkökset yms. ovat suuremmat) uutiset ovat edelleen luotettavia. Juorulehtiä lukiessa voi miettiä, että 80 % on silkkaa lööperiä, sanomalehdissä riittää pelkkä maalaisjärki. Ulkomaanuutiset ovat sitten asia erikseen, mutta oletan, että niissäkin pyritään totuuteen. Kyllä mä ainakin uskon mitä esim. Sami Sillanpää Kiinasta kirjoittaa.
Ja monesti jutuista kyllä paistaa toimittajan asenteet ja usein tyhmyyskin niin selvästi läpi, että ei niitä juttuja jaksa lukea, varsinkin kun yleensä on parempaakin tekemistä. Uutiset perusmuodossaan saa kyllä netistäkin tai vaikka teksti-tv:stäkin jos kiire on.
Siis joka päivä en ehdi edes päivällä. Jos pienempi nukkuu pidemmät päikkärit, sitten ehdin. Meillä on kaksi alle 3v. lasta ja miehen isommat lapset.