Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin alkiolla ja äidillä on yhteinen verenkierto?

09.10.2007 |

Piinaviikko on menossa... Joitain ehkä-mahdollisia-raskausoireita on, mutta... Elien kävin lääkärissä poskiontelontulehduksen vuoksi ja sain antibioottikuurin. Meinasin sanoa lääkärille, että voi olla että olen raskaana tai sitten en, mutta en sitten kehdannut mitään selittää, kun testithän näyttää tässä vaiheessa vielä negaa ja kaiken lisäksi lääkäri oli mun miehen vanhempien perhetuttu, eikä olla kellekään tästä " vauvaprojektista" kerrottu. Nyt mua pelottaa, että jos olenki raskaana, niin vaikuttaako kuuri alkioon! Kiinnittymisen jälkeenhän alkio saa ravintonsa vielä jonkin aikaa omasta ruskuaispussista ennen kuin istukka alkaa toimia, jolloin tulokas on yhteydessä äidin verenkiertoon. Muistaako/tietääkö kukaan, mikä tuo aika on?

-Mimmi75; DPO10

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siinä 6. viikolla muodostuu napanuora istukan ja alkion väliin ja veren ravintoaineet siirtyvät alkioon. Näin siis " Vauvan odotus" -kirjassa kerrotaan. Tuskin sulla on kovin pitkä kuuri. Antibioottien vaikutuksesta sikiöön en sitten tiedä, onko niistä jotain haittaa?

Vierailija
2/6 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vuoksi, että mäkin saattaisin voida olla raskaana ja tulevana viikonloppuna on tarkoitus lähteä bilettämään ja juoda alkoholia. Mutta mä olen ajatellut, että niin kauan kun testi näyttää negaa, voin juoda alkoholia. Vai mitä mieltä olette? Mulla varsinkin kun ei ole kierroista ja oviksista toistaiseksi mitään tietoa, niin enhän mä voi alkaa kytätä mahdollista raskautta ihan älyttömästi? Johan siinä normaali elämä muuttuu hankalaksi ja stressi iskee..

Eli uskoisin voivani syödä lääkkeita tai juoda alkoholia niin kauan kunnes testi näyttää positiivista? Mä aion kyllä testata vielä la-aamuna aamupissistä varmuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina tulee 14vrk ovistestin ja -oireiden mukaan ovulaatiosta. Tänään siis DPO 10... Eilen testasin (tietysti!) negan, ja minäkin järkeilin, että niin kauan kuin on nega, niin voi syödä. Tuossa antibiootissa puhuttiin vain " vaarallista sikiölle viimeisellä raskauskolmanneksella" ja kuitenkin toisessa yhteydessä että " ei suositella käytettäväksi raskauden aikana" .

Vierailija
4/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en osaa vastata, vaan olen itse pähkäillyt samaa. Minulta pitäisi poistaa viisaudenhammas ja olen yrittänyt varata ajan ajankohtaan, jolloin varmasti tiedän etten ole raskaana (kuukautisten aikana tai heti jälkeen).

Mietin kuitenkin, että jos kierto jostain syystä heittää ja raskautua kovasti yritämme, niin tarvitseeko aikaa aina siirtää ja siirtää;-)

Antavat kuitenkin aika tujut puudutusaineet, eivätkä raskaanaoleville operaatiota tee.

Vierailija
5/6 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun 2003 tilailimme esikoistamme sain kauhean yskän. Menin lääkäriin eikä testiä ollut vielä voinut tehdä kun kierto ei ollut täynnä, mut olin melko varma et oli heti tärpänny. Selitin asian lääkärille ja hän totesi et sitten ei voi määrätä mitään lääkettä. No sit vaan yskin ja yskin seuraavat 6kk, koska olin raskaana. sain kyl sit lopulta jossain vaihees muistaakseni 3-4kk antibiottikuurin ku tauti ei ottanu häipyäkseen, mut ei sekään auttanu enää. Eli joitain antibiotteja saa syödä raskaaana, mut ei kaikkia. Itse tarkistaisin asian, ettei tarvii sit mahdollisen raskauden ollessa kyseessä koko raskautta miettiä asiaa. Pikaista paranemista!

Vierailija
6/6 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosta puuduttamisesta piti sanomani et se ei ole haitaksi sikiölle, koska hampaiden hoitamista raskausaikanahan suositellaan oikein neuvolankin puolesta. Ja itsellä oli luomen poisto varattu silleen et ajateltiin mun voivan olevan raskaana silloin ja soitin sinne ja sanoivat et tervetuloa vaan ei ole mitään estettä. luomi poistettiin viet vatsasta. Muuten en tiedä viisaudenhampaan poistosta mitään eli miten vahvat antibiotit jälkihoito vaatii tms.

Jotkuthan joutuvat jopa leikkaukseen raskauden aikana esim umppari. Tsemppiä kaikille!