Epäreilua, miks mikään kiva ei ikinä onnistu?
Ottaa niin päähän. Oli tiedossa todella kivat pikkujoulut mihin oli tarkotus mennä. Sitten sattukin niin että samalle päivälle oli mulla, mun äidillä ja muutamalla muulla varattuna teatteri liput.
Lippuja ei enää saa vaihtaa toiselle päivälle. Ja niin siinä sitten loppuenlopuksi kävi että mä en pääse kumpaankaan en teatteriin enkä pikkujouluihin.
Ainoa lapsen vahti mikä meillä on niin on mun äiti, joka on tietysti silloin juuri siellä teatterissa ja mies on sitten niissä pikkujouluissa. Ja mä olen kotona lasten kanssa :(.
Mies menee siksi sinne pikkujouluihin kun on niiden työpaikan järjestämät, ovat siis avec juhlat.
Mä olen kökkinyt parivuotta kotona käymättä yhtään missään, olis nyt tullut niin tarpeeseen päästä vähän rentoutumaan, mutta kun ei onnistu niin ei onnistu.
Kunhan vähän purkasin ketutustani tänne, jos olis vaikka helpottanu, ei vaan tainnu tääkään helpottaa.
Kommentit (14)
mutta ensinnäkin isommalla lapsella on sairaus mikä vaatii osaavaa hoitajaa, toisekseen pienmpi 9kk vierastaa ihan kamalasti vieraita. En varmaan raaskisi jättää vieraalle huutamaan, menis oma ilta vaan pilalle sen takia.
Ja kolmanneksi meillä on todella iso ja " villi" koira talossa jonka kanssa ei varmaan vieraat pärjäisi ja kun pikkujoulut alkaa jo puolilta päivin kun siellä kaikkea aktiviteettiä ensin niin kokopäiväksi + yöksi pitäisi hoitaja saada.
Harmittaa niin perkuleesti :(.
Siis jos äitisi menee teatteriin vasta iltanäytökseen, niin voisit olla päivän pikkujouluissa ja mennä kotiin sitten kun äitisi lähtee teatteriin. Onko tuo teatterinäytös muuten ainutkertainen vai pääsisikö äitisi sen katsomaan joskus toiste - ei kai siihen kenenkään talous kaadu vaikka jäisikin yksi teatterilippu käyttämättä.
missä päin asut?
entäs ystäviä, naapureita, lapsen kummeja, sukulaisia, miehen vanhemmat, sisaruksia sinulla tai miehelläsi,tuttavat jne jne ?? voisko niistä olla apua, onko lähistöllä sellaisia.
ei saa luovuttaa liian helposti!!!!!!! täytyy myös pystyä luottamaan ammattitaitoiseen hoitajaan ja sitä kautta saada sitä omaa aikaa!
kyllä varmasti löytyy vaihtoehtoja myös, luovuus peliin!!
ja aikuisia hoitajia. Tosin kalliimpaa kuin MLL, mutta siitäkin ilosta kannattaa joskus maksaa, että pääsee tuulettumaan, eikä jää kotiin harmittelemaan " omaa kurjuuttaan"
kaikki tuttavat/sukulaiset on käyty läpi, hoitajia ei vaan ole tuttavapiirissä.
En voi lähteä pelkästään päiväsaikaan pikkujouluihin koska pikkujoulut järjestetään eri paikkakunnalla.
Ja oikeasti mun pikkujoulut menis kovasti pilalle jos olisin jättänyt pienemmän huutamaan ventovieraalle hoitajalle.
Vierastaa tällähetkellä vaan niin kovasti että en yksinkertaisesti pysty sitä jättämään vieraalle.
Äitini ei käy oikeastaan ikinä missään ja nyt kun kerrankin hänellä on tilaisuus lähteä teatteriin niin en kyllä voi pyytää ettei hän lähtisikään.
kyllä sanoikin että voi jäädä pikkujouluista, mutta mä sanoin että menee niihin.
Ei mua se teatteri niinkään harmita mutta nää pikkujoulut senkin edestä.
Kun tiedän että siellä on paljon järjestetty ohjelmaa niin minusta on kyllä reilua että mies sinne menee.
Mies jättää pikkujoulut väliin, jos kerran sinulla jo on teatterilippu sille illalle. Ehkä mies ehtii pikkujoulujen päiväosuuteen, ja voi tulla kotiin siiheksi kun sun pitää lähteä. Tai jos mies ei halua mennä tynkäpikkujouluihin ja olla selvin päin, niin tulkoon kotiin aikaisin ja sinä pääset teatterireissulle hyvissä ajoin ja ehdit käydä vaikka syömässä ennen sitä.
Ei ne firman pikkujoulut ole mikään pakollinen meno, ellei miehesi satu olemaan toimitusjohtaja (ja silloinkin voi lähteä aikaisin pois, kunhan käy näyttäytymässä).
- koira jollekin koiraihmiselle hoitoon, niin on 1 ongelma vähemmän
- mummin teatteriliput myyt huutiksessa/työpaikalla/tuttavalle tms. ja ostat sille lahjaksi uudet tilalle toiselle illalle - jolloijn säkin pääset. Pakkoko niitä teatteri-iltoja on laittaa just pikkujouluaikaan, ku kaikilla on kiirettä?
Ryhdistäydy hyvä nainen äläkä vikise!
Vieläkö haluat lisää ideoita?
mies toki voisi jäädä kotiin, mutta kun ei hänkään nyt liian usein missään käy, niin katsoin että kivempi että hän menee sinne pikkujouluihin ja sillä siisti.
Ei se mun maailma nyt tähän kaadu etten pääse mihinkään vaikka nyt päähän ottaakin että sattu niin paska säkä et nää menot osu päällekkäin. ;)
Mun mielestä se kuitenkin on tärkeempää että tiedän että mun lapsilla on hyvä olla kuin se että miettisin koko illan sitä että miten pienempi pärjää ventovieraan kanssa. Ongelmaahan ei olisi jos tuo pienempi ei vierastaisi noin hullunlailla vieraita ihmisiä.
Se että jotkut pystyy jättämään vierastavan lapsensa huutamaan vieraalle ja lähtevät itse juhlimaan niin on niiden asia, ja se että minä en sitä voi tehdä niin on kaiketi mun asia, eikä sen pitäis minusta mitään marttyyriä tehdä?
Kunhan vaan nyt purkasin tänne kun ottaa päähän, ei sen kummempaa.
tuo ap:n viimenen viesti oli kyllä ärsyttävä. " Ooooh minä olen niin maailman paras äiti ettei tunnu missään luopuminen omista menoista toisin kuin te luopit jotka jätettä vauvat huutamaan vieraille."
Miksi se mummo ei voi myydä teattrilippujaan ja hoitaa niitä lapsia? Hoida sä ne myyntihommat!
sanot mitä vaan niin aina sanot väärin :D.
Mä mitään sädekehää pääni päälle tahdo, vituttaahan se ettei pääse lähtemään.
Mutta kun homma nyt menee näin niin se menee, äitini teatteri lippuja en ala myymään . Äitini pois jäänti teatteristä aiheuttaisi yhden toisenkin ihmisen pois jäännin joten ei kiitos tälle vaihtoehdolle.
Te olette kyllä ihania kun tahdotte ymmärtää kaiken omalla tavallanne :D.
jollekkin toiselle illalle ja kaveri sinne seuraksi, niin tuo ei tunnu niin isolta menetykseltä. Itse ne on menot järjestettävä jos haluaa joskus päästä kotoa jonnekin!
itselleni keksin :).
Ei se siitä ole kiinni. Eniten vaan harmittaa just nuo pikkujoulut. Kun tiedän että siellä olis ollu paljon ohjelmaa tiedossa.
Älä tyydy tohon!