Hullujen päivien lastenkengistä
Tietääkö joku, sopivatko hulluilla päivillä myynnissä olevat Vikingin goretexit kävelevälle taaperolle talvikengiksi? Ovatko ne lämpimät? Entä jalalle hyvät?
Vai pitäisikö harkita jotain muuta kenkämallia kuvastosta? Yleensä ostan lastenkengät myyjän avustuksella normaalihinnalla, enkä tunne noita kuvaston malleja. Mahtavatko olla hyviä vaiko sekundaa..
Kommentit (5)
Etsin nimenomaan talvikenkiä taaperolle, mutta nyt taidan jättää nuo Vikingit ostamatta. Onko hulluilla päivillä mitään hyviä talvikenkiä? Tietäisikö joku? Lapseni osaa jo kävellä, eli ei opettele enää varsinaisesti, mutta tietysti kenkien pitää silti olla tukevat.
Varovaisuutta sanoisin...
Alennusmyynneistä voi saada tosi hyviä kenkiä, mutta toki voi olla saamatta. Itse olen sitä mieltä että osta yhdet oikein kunnolliset nahkaiset nauhakengät lapselle, kuten vaikka Tepsut, Kavatit tai Pionit. Mielellään vaikka vielä nauhojen lisäksi vetoketjut, niin nopeuttaa pukemista, mutta kuitenkin on taatusti napakat, kun on nauhat. Sitten kun ostat tuommoiset, niin pienen taaperon varpaat tahtoo paleltua aika helposti, niin itse katsoisin, että vuoressa on villakarvaa ja tähän sitten se pelottelu lienee poikaa... Eli yleensä Tepsuissa on aito villakarvavuori, mutta nimenomaan Stockalla olen nähnyt Hullujen Päivien aikaan tekovuorella olevat Tepsut myynnissä. Ei niissäkään mitään vikaa ole, mut sit tarttee vielä kovemmille pakkasille minusta lämpimämmät kengät.
Sitten mitä noihin goreihin tulee, niin mä voisin ostaakin ne toisiksi talvikengiksi. On ne aina paremmat kuitenkin kuin talvikumpparit. Toki Vikingit on vähän jäykemmät kuin monet muut, mutta toisaalta ovat taas lämpimämmät kuin vaikka Eccot tai muut tekovuorella olevat. Vikingeissä kun ainakin minusta aina ollut villasekoitevuori. Mutta jos tosiaan ostaa toiset lämpimät kengät, kuten yllä kirjoitin, niin ne goret voi toki olla vähemmän lämpimätkin. Itse ehkä katsoisin tarkkaan ne Superfitin goret, kun ovat nauhoillakin. Pääsääntöisesti Superfitin kengät ovat olleet laadukkaita, mutta valitettavasti juuri Stockan hulluilla päivillä oli viime keväänä aivan ala-arvoiset Superfitin kevätkengät myynnissä. Eli kannattaa tarkistaa hyvän kengän kriteerit huolella. Ja toki myös oman lapsen jalan lesti.
Niin ja sitten itse olen sen verran hupsu ollut että olen nahkaisten kunnon talvikenkien ja gorejen lisäksi olen itse vielä aina halunnut jotkut kaupunkikengät (kun ne kunnon nahkakengät on ehdottomasti ne päiväkotikengät) ja niitä on ollut ainakin aikaisemmin hyvin Stockalla. Melanian kenkiä olen ostanut pääasiassa, mut myös muita on ollut.
Järkyttävää ajatella, että samaan aikaan kun toinen poika kasvaa lastenosastolta ulos, niin pienempi alkaa sinne siirtymään. Taidan pysyä varmaan 14 vuotta aika hyvin lastenkenkien maailmassa ;-)
Me ostettiin Espoon Kenkä Pertistä juuri goret 1v2kk vanhalle kävelemään opettelevalle pojalle. Ovat juuri nuo samat Superfitit mitä Hulluilla Päivillä myydään. Ovat tosi ohuet talvikengiksi. Tänään ulkoillessa oli jo paksumpi sukka sukkahousujen lisäksi siellä kengässä. Varpaat oli lämpimät mutteivät kuumat. Ja ihan plusasteilla kuitenkin vielä mennään... Ajattelin juuri että noihin goreihin (ainakin meidän poika) tarvitsee ostaa lämpimämpi pohjallinen jos haluan että menevät loskakelillä.
Nyt 3v esikoisella oli 1-vuotiaana gorejen lisäksi Kavatin nauhalliset nahkakengät, ne piti vettäkin loskakelillä ihan hyvin ja villasukkia en muista laittaneeni esikoiselle kuin ulkona nukkuessa.
Ja me ihan tarkoituksella ostettiin ohutvuoriset goret kun kävelykengissä varpaat jäätyivät jo +15 asteessa.
En siis mene vannomaan että stockan Superfitit ovat juuri samat kuin meidän ostamat, kuosi on kuitenkin sama.
Kengät ovat toki makuasia ja toisaalta myös käyttäjissä on eroja.
Meillä kyllä ollaan oltu tyytyväisiä vikingin kenkiin - aion ostaa tänä vuonnakin sekä 3- että 4-vuotiaille.
Meillä oli käytössä tytöllä talvena, jona täytti 1v. joulukuussa. En kokenut, että olisivat olleet sen jäykemmät kuin toppakengät ylipäätään. Ja jalat pysyivät lämpiminä etenkin alkutalvesta, kun kengissä oli vielä kasvun varaa.
Kenkäkaupiaiden suosittelema 1-1½cm (joka tuntuu todella suurelta 20 kokoisissa kengissä!) kyllä pitää jalan lämpimänä. Ja kuten coretexejen kanssa suositellaan, emme käyttäneet villa tms. extrasukkia, vaan pärjäsimme normaaleilla sukilla.
Loskakeleille, -5 asteeseen saakka. Aika painavat ja jäykät. En ostaisi vasta kävelemään opettelevalle. Minun 2v2kk neidillä on tänään ekaa kertaa jalassa Vikingin goret ja viime vuotisiin eccon goreihin verrattuna ovat jäykät ja painavat. Tosin veikkaan että nuo on lämpimämmät kuin eccot.