Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muilla, joiden lapsilla on puheenkehitys viivästynyttä, on kehittynyt suhde

Vierailija
28.10.2008 |

lapseen? Musta tuntuu jotenkin tosi epäkiitolliselta, kun ei saa vastakaikua ja toinenkin hermostuu, kun ei saa asiaansa selitettyä. Tuntuu, että olisi paljon helpompi rakastaa lasta, joka ottaisi itse toisella tavalla kontaktia ja kommunikoisi sanojen välityksellä, ja jonka raivarit olisivat jotenkin toisella tavalla motivoituja.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suhde kyllä kehittynyt jo vauva-aikana jolloin ei puhetta edes odotettu vielä ja nykyäänkin saan kyllä vastakaikua, poika halailee ja pussailee ja hakee lohtua kun on paha mieli, ja raivareistakin tiedän mistä johtuvat, ei yhtäkkiä vaan saa niitä kesken kaiken.

Vierailija
2/4 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on viivästynyt puheenkehitys ja -ymmärrys. On autistisia piirteitä ja kontaktihäiriö. Kyllä minusta tuntuu JATKUVASTI etten saa samanlaista kontaktia häneen kuin muihin lapsiini. Minun oli alussa jopa vaikea rakastaa lasta:(. Tottakai vanhemman ja aikuisen välinen kontakti kärsii kun lapselta ei saa "normaalia" vastakaikua eikä häneen saa kontaktia.

Esim. meidän tytön kanssa on mahdotonta keskustella normaalisti. Hän kyllä kyselee asioita jonkin verran mutta on lapsellisempi kuin 7-vuotias normilapsi. Lisäki hän hokee ja toistelee samoja asioita kerrasta toiseen. Ulkopuolisesta voisi kuulostaa että tyttäreni juttelee normaalisti, itse asiaassa hän usein vain hokee kuulemiansa ja oppimiansa asioita.

Ja onhan se iso miinus ettei tyttö osaa oikein ikinä kertoa tunteistaan. Yleensä suuttuu ja marssii vihaisena pois jos häneltä jotain kyselee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimenomaan kontaktihäiriö estää läheisen kontaktin ja normaalin kommunikoinnin. Lisäksi minua aina ärsyttää se, että tyttö lähes aina suuttuu kun ei saa asiaansa selväksi. Häneltä ei melkeinpä uskalla kysyä että "mitä" koska silloin hän jo turhautuu...

Vierailija
4/4 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hän osaa kyllä aika taitavasti muuten tuoda valloittavaa persoonaansa esiin :) Mutta ymmärrän mitä tarkoitat, mustakin tuntuu tosi pahalta välillä kun ajattelen että muut tuon ikäiset jo kertovat asioita vanhemmilleen. Sitä jää ihan paitsi kaikista niistä hassuista jutuista ja sanoista.