Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5-vuotias ja uhma??

08.10.2007 |

Moi!

Meillä puolitoistavuotias on muuttunut parissa viikossa ihan toiseksi lapseksi. Aiemmin iloinen ja hyväntuulinen muksu kiljuu ja raivoaa nyt melkein joka asiasta! Siis jollei hommat mene juuri niin kuin hän haluaisi.

Kuuluuko siis tähän ikään joku uhmaamisvaihe?

Toinen ongelma meillä on ruoan heittely pöydästä lattialle. Onko kenelläkään tähän mitään vinkkejä? Lapsi kyllä tietää varsin hyvin, ettei ruokaa saa heitellä lattialle, mutta tekee sitä silti IHAN JOKA RUOKAILUKERTA. Kun sitten kiellän ja torun, alkaa alahuuli väpättää ja loukkaantunutta ilmettä seuraa kauhea itku. Ja sitten heittely taas jatkuu..

Kertokaahan kokemuksia!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vaan todeta, että teksti olisi voinut hyvin olla minun kirjoittama! Meillä siis ihan samanlaista, ikää nyt 1 v 4 kk. Tosin meillä on päivähoito alkanut muutama viikko sitten, osan kiukusta olen laittanut sen piikkiin. Jännä juttu vaan on, että meillä ei kiukuta hoitopäivän jälkeen vaan viikonloppuisin ja vapaapäivinä...

Mutta tosiaan, voikohan tämä olla jotain " esiuhmaa" ?

Mielenkiinnolla myös minä odottelen kokemuksia vastaavasta, mitä tämä on ja kuinka pian helpottaa?

Vierailija
2/3 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun huomasin että neljä hammasta oli puhjennut (kaikki kolmoset vissiinkin?), en enään ihmetellyt kiukkuisia viikoja.

Nyt on oppinut heittäytymään lattialle ja " feikkaamaan" itkua jos ei saa tahtoaan läpi. Meillä ehkä myöskin ongelmana ettei tyttö vielä puhu (käytössä max. 10 sanaa, joista yksi on " ei!" ...) eli osa saattaa olla ihan turhautumista + sitten lähetsyvä uhma. Ikää 1v11kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelin muutosta lapsessamme jokunen kuukausi sitten. Samat on nimittäin oireet... :)

Lapsella ei ole pinnaa ollenkaan.. Jos auto kulkee väärään suuntaan tai legopalikka ei mene haluttuun kohtaan niin kiukku ja huuto on valtaisa. Ja myöskin ruokailu aiheuttaa joskus ongelmaa..