Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella pettynyt

08.10.2007 |

Ostin vauvalehden kirpputorilta talvihaalarin Ilmoituksessa oli että lähes uudenveroinen haalari, ei kulumaa vähän vaan karhentumaa. Kuvakin oli ihan ok, joten ostin haalarin. Hinta muutamia kymppejä. Hain haalarin postista ja avasin paketin, niin olis tehnyt mieli itkeä. Polvet tosi kuluneet, saumat tosi pinttyneet ja kuluneet, hihansuissa parit reiät. Siis ei todellakaan uudenveroinen. Kai se on rymypukuna kotona pidettävä, ei siitä muuhun ilkeä laittaa. Olen ostanut paljon vaatetta ym. täältä ja huutonetistä ja aina ennen olen ollut tyytyväinen. Mietinpä tämän jälkeen tarkkaan mitä ostan... Olen lähettänyt myyjälle s.postia mutta ei tietenkään vastaa... Mitä olette tehneet vastaavassa tilanteessa tai mitä tekisitte? Harmittaa niin paljon....

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et valitettavasti voi asialle mitään muuta kuin niellä tappion. Ikävä juttu, mutta näitä riittää. Onneksi omalle kohdalle ei ole sattunut kuin pari vuosien varrella.

Eikö kuvasta tosiaan käynyt ilmi, jos kerran polvet olivat niin kuluneet?

Vierailija
2/6 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin kerran reimatecin haalarin osta&myy-palstan kautta, ja kuvassa puku näytti hyvältä. Toki puku oli ehjä, mutta se oli pesty ihan littanaksi!!! Siinä ei ollut kyllä mitään muhkeutta jäljellä. En tiedä, miten toppahaalarin saa niin " lirmuksi" , kai se oli pesty joka päivä koko talven...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä uskaltais ostaa mitään Vauva-lehden osta&myy palstalta meinaa olen kuullut todella paljon miten täällä on huijattu,joko postia ei koskaan tullut tai vaate oli todella huonokuntoinen.

Vierailija
4/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voit? Niellä tappiosi ja jatkaa elämää, valitettavasti.

Mullakin on joskus meinannut leikata kiinni, kun on ollut ongelmia kaupankäynnin kanssa. Kuitenkin noita erilaisia käsityksiä tuotteen laadusta (ja joskus ihan vaan huolimattomuudesta) sekä ihan suoranaista huijaamista on aika harvoin ja jos kaupoista vaan muutama prosentti on huonoja, niin ei auta muuta kuin ajatella, että se kuuluu sitten kauppaan. Tuleehan sitä välillä kaupastakin tehtyä ihan onnettomia ostoksia (tyyliin ostaa collegepuseron ja ekassa pesussa mittasuhteet muuttuu muodottomiksi). Näin tietty on vaikea ajatella, jos kauppa on ihan eka netin kautta ja heti tulee huijatuksi. Ja missään nimessä en puolusta huijaria, törkeää ja epärehellistä käytöstä. Mutta ehkä asenne, että huijauksia sattuu tietyssä prosentissa kaupoissa, helpottaa elämää ja elämässä eteenpäin siirtymistä, kun kuitenkaan varsinaiseen rikokseen ei ole näyttöä.

Itseni pitäisi taas ryhdistäytyä ja laittaa taas vaatteita myyntiin. Itse toivon aina, että kaikki hakisi tuotteet paikanpäältä, niin voi sitten itse tarkistaa tuotteen kunnon ja vaatteen mittasuhteet yms, jotka ei kuitenkaan näy kuvasta niin hirmuisen hyvin. Valiteyavasti jotkut ei tietty pääse paikanpäälle, jos ovat jostain muualta kuin pääkaupunkiseudulta ja sitten on pakko postittaa. Itse olen myynyt sillä logiikalla, että palauttaa saa, jos maksaa postikulut sitten molempiin suuntiin. Ihan halvasssa tuotteessahan se ei tietty ole juuri kannattavaa, mutta tuommoisessa kymmenien eurojen haalarissa tietty tulisi halvemmaksi palauttaa tuote kuin pitää sellainen, jota ei sitten tule edes käytettyä. Huijarit tietty vie maineen rehellisiltä kauppiailta ja joskus rehellisellekin kauppiaalle saattaa tulla tilanteita, jotka saatetaan kokea huijaamiseksi, jos asiaa äkkiseltään tarkastellaan. Se mikä erottaa oikean huijarin ja vahingossa virheen tehneen, on kuitenkin se, että miten asiaa jälkikäteen hoidetaan. Sinun tapauksessa arvaa tilanteen, kun myyjä ei vastaa sähköposteihin.

Vierailija
5/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan on voitava luottaa siihen, että hänen ostamansa tavara on sellaisessa kunnossa kuin kaupantekohetkellä on sovittu. Tavarassa on virhe, jos se ei ole sellainen kuin myyjä on sen sanonut olevan.

Ensimmäinen reagointikeino, kun on huomattu tuotteessa olevan puutteita, on reklamointi. Se tarkoittaa sitä, että ostaja ilmoittaa myyjälle tavaran olevan virheellinen. Ostajan on kerrottava myös millaisesta virheestä on kysymys.

Käytetty tavara voidaan myydä ¿sellaisena kuin se on¿. Kirpputorilta ostetun vaatteen ei siis voida olettaa olevan ehjä tai välttämättä edes puhdas. Tuotteessa on kuitenkin virhe, jos se ei vastaa myyjän antamia tietoja.

Yllämainitut lainaukset on kauppalaista. Eli oikeuden kautta voisi hakea kaupan purkua, mikäli myyjä ei siihen suostu ilman oikeustoimia. On sitten eri asia kannattaako haalarin takia lähteä asiaa eteen päin viemään.

Itse en saanutkaan sovittua tuotetta. Eli minulle oli luvattu tuote, kun olin sitä menossa hakemaan, niin mies olikin luvannut tuotteen jo toiselle. Minulla olisi ollut oikeus korvaukseen tai saada se minulle luvattu tuote, sillä suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Myyjien ja ostajien kannattaisi tutustua tuohon kyseiseen lakiin, ennen kuin talvihaalari tulee todella kalliiksi oikeuskuluineen. Googlettamalla löytyy lakia koskevia linkkejä liuta.

Vierailija
6/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan sitä välillä kaupastakin tehtyä ihan onnettomia ostoksia (tyyliin ostaa collegepuseron ja ekassa pesussa mittasuhteet muuttuu muodottomiksi).

Tavarassa on virhe, jos se ei ole sellainen kuin myyjä on sen sanonut olevan. Uuden tavaran on sovelluttava ostajan käyttötarkoitukseen ja jopa sellaiseen erityistarkoitukseen, josta myyjä oli tietoinen.

Tavaran on oltava kestävä. Tuote on virheellinen, jos se ei ole niin kestävä kuin kuluttaja on odottanut sen olevan.

Tuossa ihan lyhkäiset lainaukset, mutta mielestäni tuote ei vastannut tuotteelle asetettua käyttötarkoitusta, jolloin kauppa on oikeus purkaa, vaikka tuotetta olikin jo käytetty, mikäli pesu oli suoritettu ohjeen mukaisesti. Ei meidän kuluttajien tarvitse todellakaan suostua kaikkeen.