Kokemuksia vaunujen/tuplien lähettämisestä?!
Kyselen olisiko jollain tietoa yhdistelmävaunujen tai peräkkäin istuttavien rattaiden lähetyksestä postin tai matkahuollon kautta. Mitähän mahtaa maksaa noin suunnnilleen?. Kuinka hyvin pitää pakata?
Niin ja sitten, meneekö tuolla osta ja myy palstalla vaunut kaupaksi? Entä huutonetissä?
Millä hinnalla kannattaa myydä. Itse arvioin alakanttiin, jos vain saan alta pois äkkiä. Mutta missä menee raja jotta ostaisitte hyväkuntoiset käytetyt uuteen verrattuna?
Mietiskelen vain, kun tarvis saada yhdistelmät ja tuplat kiertoon.
Kommentit (6)
Laitoin meidän kulkupelit sitten huutikseen. Jää nähtäväksi miten käy. En mäkään hintavarausta laittanut ja mielestäni lähtöhinnan alhaiseksi. Ja aina voi neuvotella. Jos eivät mene kaupaksi niin pitää yrittää myydä paikallisesti vaikka neuvolan kautta.
Lisää kommentteja!
Tuplamallat myin ja pakkasin niin, että laitoin rattaat kasaan ja kääriin muovia päälle ( sattui olemaan kotona jokin patjamuovi). Menivät näppärästi matkahuollon kautta, mutta hintaa en muista. Painon mukaan kuitenkin.
Itse olen ostanut softyt ja ne tuli käärittynä jätesäkkiin myös matkahuollon kautta. Hyväkuntoiset olivat. Kuitenkin kun hain rattaita sieltä matkahuollosta, siellä oli jollekin toiselle lähetetty ihan tavalliset kuomurattaat. Niitä ei ollut taitettu muuten kuin se säädettävä työntöaisa oli alimmillaan. Rattaat olivat siis siellä ihan sellaisenaan, käärimättä, mistä näitä lähetettäviä tavaroita haetaan numeron perusteella. Niissä roikkui vain tuo lähetyslappu runkoon kiinnitettynä. Olisiko siis mahdollista lähettää rattaat noinkin, en tiedä. Sitähän voi kysyä matkahuollusta ( ja säilyvätkö kuljetuksen hyvänä? Ainakin näkemäni olivat kunnossa). Minulla on siis lähettämisestä vain hyviä kokemuksia. Ja muuten, eikö peräkkäiset tuplat mene tosi pieneen tilaan? Ainakin omani menevät pienempään kuin kuomurattaamme.
En paketoinut mitenkään ja ehjinä menivät perille. Taitoin vain kasaan ja lähetin matkahuollon kautta. Siellä virkailijakin sanoi ettei tarvitse pakata. Ja hintaa tuli muistaakseni 16¿ (painon mukaan).
en pakannut niitä mitenkään, taitoin vain normaalisti kasaan. ilmeisesti menivät puhtaina ja ehjinä perille kun ostaja ei maininnut mitään erityistä, kiitteli vain hyvistä kaupoista rattaat saatuaan. lähettäminen maksoi n. 18e, rahtimaksu oli painon mukaan 16e ja lisäksi tuli joku omituinen reilun euron hintainen lisämaksu osoitelapusta tms.
oikeaa hintahaarukkaa voi selvitellä esim. selailemalla tuolla vauvan kirppiksellä myytävien rattaiden hintoja. itse kävin siellä n. viikon ajan katselemassa myynti-ilmoituksia ja aika hyvin tuli selväksi hintataso jolla kauppa käy ja vastaavasti taso jolla myynti-ilmoitukset jää roikkumaan pitkiksi ajoiksi. omani hinnoittelin mielestäni alunperinkin kohtuullisen hintaisiksi ja tingin sitten hinnasta vielä lähetyskulujen verran eli varsin edullisesti myin. rattaat kaupaksi menivät kolmessa päivässä.
Näköjään kun malttaa myydä liian halvalla pääsee niistä eroon nopsaan.
Pääasia että saa tilaa talveksi eikä joka paikka tursua rattaita/vaunuja.
Pakkasin ratasosan kahteen jätesäkkiin, teippasin hyvin kiinni. Itse runko kasaan ja sitten ratasosa siihen normaalisti kiinni (tein reiät muoviin kiinnityskohdille. Sitten koko paketin ympäri vielä muovisuikale ja pari kerrosta leveää pakkausteippiä että pysyvät kasassa. Ensin meinasin pakata koko rattaat muoviin, mutta ajattelin että ovat helpommin käsiteltävät kun renkaat näkyvät ja paketista tietää mitä siellä on. Työntöaisaa en kyllä suojannut mitenkään, mutta se ei ollutkaan mitään pehmeää materiaalia. Vastaanottaja ei ainakaan valittanut pakkaustavasta, eikä Matkahuolto. Hintaa oli jotakin 15-17 euroa, tuo menee painon mukaan (voit katsoa Matkahuollon sivuilta).
Ja vielä myymisestä, itse laitoin ilmoituksen huuto.nettiin, mutta huutoja siellä ei tullut. Kuitenkin jo huudon aukioloaikana sain kyselyn onko lähtöhinnassa tinkimisen varaa (en laittanut hintavarausta). Lopulta päädyimme siihen että myin rattaat 160 eurolla (joka olisi ollutkin eka huuto), mutta minä maksoin Matkahuollon kustannukset. Rattaat olivat Ora Urban -kuomurattaat vuodelta -03. Ihan hyvässä kunnossa (aktiivikäytössä vain vuoden), säädettävä työntöaisa, ilmakumit ym. ja vastasivat ulkonäöltäänkin ihan nykyisiä kärryjä. (Eivät olleet siis mitkään " aataminaikuiset" ...) Mutta tuonikäisiä rattaita on paljon myynnissä ja paljon niistä ei saa, varsinkaan kun minullakaan ei ollut kantokoppaa mukaan.
Voithan katsoa huuto.netin sulkeutuneita kohteita (hintavinkiksi) ja katso myös tämän palstan ostetaan-ilmoitukset, josko sitä kautta tärppäisi. Itselläni oli muuten ilmoitus huutiksen näyteikkunassa (hintaan 2e), en tiedä olisiko ostaja muuten rattaita bongannutkaan...?